wanneer is het vreemdgaan

07-02-2010 17:12 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en heren.

Even en vraag:bij welke daden is het bij jullie al vreemdgaan.

Heb zelf met mannen gechat en 1 persoon telefonisch gesproken en daardoor heeft mijn partner de relatie beëindigd en ben er helemaal kapot van. Ik zocht ook geen ander het was puur de aandacht.

Ik hoop op veel reacties!

Misschien helpt het mij om dit verdriet te verwerken op deze manier.
Heeft ie een tintje?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 07 februari 2010 @ 18:23:

Heeft ie een tintje?
quote:amientje schreef op 07 februari 2010 @ 17:51:

Voor Bertha .

Met vader van me kind heb ik het al definitief beëindigd. eigenlijk sinds het nieuwe jaar. En deze topic gaat over me scharrel om hem zo te noemen maar gaan al anderhalf jaar met elkaar waarvan de laatste jaar serieus was.

Oke, dus deze schrarrel heb je leren kennen tijdens de relatie met de vader van je kind..en toen:

- heeft je vader van je kind veel verdriet gehad omdat jij met andere mannen zat te chatten en hierover loog

- en nu vertrouwt deze scharrel je ook niet?

Logisch toch? en je kind ? vertrouwt zij/hij je nog?
Okee je scharrel ( dus niet je vriend ) heeft het uitgemaakt omdat jij chat met andere mannen dan je scharrel en je vriend en je scharrel heeft een vriendin maar gaat niet vreemd, behalve met jou dan...correct?

Met andere woorden, jullie neuken je een slag in de rondte en jouw vriend en zijn vriendin worden dus door jullie flink in de zeik genomen, begrijp ik dat goed? Ja ik veroordeel je. Omdat je je vriend ( dus niet je scharrel) in de maling neemt en hier in het openbaar gaat zitten miepen omdat je scharrel dus boos op je is dat je de aandacht bij weer een andere kerel hebt gezocht.
ow wacht. het is nu zes weken uit met de vader van je kind en ondertussennnnnnn ook met je scharrel. Meid zoek een psych, je hebt het echt nodig.
Alles wat niet in het daglicht kan is foute boel.

Na een jaar zou je aan moeten voelen wat je partner er van zou vinden.

Je hebt het niet voor niets ontkend dus je weet zelf wel degelijk dat het foute boel was wat je deed.

Het gaat hem m.i. ook niet om een telefoongesprek.

Het gaat erom dat je de basis van jullie vertrouwen onderuit geschopt hebt.
Degene met wie je vreemd gaat en die met jou vreemd gaat heeft het "uitgemaakt" omdat hij vind dat je vreemdgaat.

Het moet niet vreemder worden....
Ik denk dat het vreemdgaan is als hij dingen met andere vrouwen zou doen die zijn vrouw heel naar zou vinden.

Dat ligt voor elk stel verschillend.

Voor de ene is het een kus, of geinteresseerd kijken. Voor een ander is alleen een emotionele relatie met een ander vreemdgaan. Of verliefdheid, terwijl een vrijpartij buiten de relatie niks voorstelt voor ze.

Datgene dus wat de liefderelatie verraadt, verstoort. Daarover bestaan er vaak (stilzwijgende) afspraken.
Ik heb wat moeite met alle reacties in de categorie 'roomser dan de paus'.

Een keer chatten of bellen met een andere man is geen vreemdgaan. We leven in 2010, we leiden bijna allemaal een leven waarin we ook wel eens andere mannen dan onze partner tegenkomen, met sommige van die mannen heb je een klik, een goed gesprek of zelfs iets wat lijkt op geflirt. So what, dat maakt het leven leuk en uitdagend.

Van vreemdgaan spreek je pas als er een uitwisseling van lichaamsvloeistoffen aan te pas komt. Waarbij de uitwisseling van wat speeksel misschien nog wat makkelijker valt te vergeven dan de uitwisseling van sommige andere vloeistoffen. Maar laten we nu niet gaan doen alsof chatten ook al vreemdgaan is. De geur van een maaltijd opsnuiven is ten slotte ook nog geen eten.
quote:Laura80 schreef op 07 februari 2010 @ 19:38:

Een keer chatten of bellen met een andere man is geen vreemdgaan. We leven in 2010, we leiden bijna allemaal een leven waarin we ook wel eens andere mannen dan onze partner tegenkomen, met sommige van die mannen heb je een klik, een goed gesprek of zelfs iets wat lijkt op geflirt. So what, dat maakt het leven leuk en uitdagend.

Van vreemdgaan spreek je pas als er een uitwisseling van lichaamsvloeistoffen aan te pas komt. Waarbij de uitwisseling van wat speeksel misschien nog wat makkelijker valt te vergeven dan de uitwisseling van sommige andere vloeistoffen. Maar laten we nu niet gaan doen alsof chatten ook al vreemdgaan is. De geur van een maaltijd opsnuiven is ten slotte ook nog geen eten.Het kan natuurlijk dat jij dat zo hebt afgesproken met jouw partner. Wij hebben andere afspraken over wat we vreemdgaan noemen.

Van vreemdgaan spreek je pas als er een uitwisseling van lichaamsvloeistoffen aan te pas komt. Waarbij de uitwisseling van wat speeksel misschien nog wat makkelijker valt te vergeven dan de uitwisseling van sommige andere vloeistoffen. Maar laten we nu niet gaan doen alsof chatten ook al vreemdgaan is. De geur van een maaltijd opsnuiven is ten slotte ook nog geen eten.Dat vind jij.
...
Ik denk overigens dat het niet veel meer uitmaakt wie de schuld draagt, als je je les maar hebt geleerd voor de volgende keer.

1. elkaar polsen en afspraken maken

2. je eraan houden
Ik heb gewoon gepraat over verschillende dingen, geen geile gedoe om het zo te noemen,althans niet van mijn kant.

Het was echt puur de aandacht dat ik in die dagen miste.

Heb er ook ontzettend veel spijt van, als ik dit wist had ik het natuurlijk never nooit gedaan. In mijn ogen hoort dat niet maar ik kan niet zeggen dat ik vreemd ben gegaan omdat ik met andere mannen sprak uit wanhoop.
Maar mocht het nog goed komen heb ik mijn lesje zeker wel geleerd. Ben alleen bang dat het echt over en uit is.
Ik mag het voor je hopen dat het uit is. Dan kan je weer met een schone lei beginnen en een ongebonden vent vinden. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je "scharrel" nog steeds zijn andere vriendin heeft. Wat een broeikas voor schorremorrie dan zeg.

Van vreemdgaan spreek je pas als er een uitwisseling van lichaamsvloeistoffen aan te pas komt.

Als mijn man zich handmatig zou laten bevredigen wisselt hij geen lichaamssappen uit (alleen zijn eigen sap als ze het goed doet ) en toch zou ik helemaal niet blij zijn(zacht uitgedrukt). Dat is voor mij toch echt vreemdgaan en zijn koffer pak ik zelf wel voor hem in!

Wel mooi dat jij er een stuk makkelijker in staat. Ik zou het niet kunnen.

Van vreemdgaan spreek je pas als er een uitwisseling van lichaamsvloeistoffen aan te pas komt.

Dus als jouw vriend een paar keer per week bij iemand anders zit, lief en leed met haar deelt, over z'n diepste geheimen praat, maar wel thuiskomt om sex met jou te hebben, dan gaat ie niet vreemd.

Dan snap ik de "logica" even..
Hmmzzz..eens met Wakker.

De geur van een maaltijd opsnuiven is ten slotte ook nog geen eten.

Die houden we erin! En ik ben het met je eens.

Ik lees wel eens wat op dit forum en verbaas me enorm over de neiging van sommige vrouwen om ieder goed gesprek met iemand van het andere geslacht die niet je moeder of zus is al als vreemdgaan te betitelen.

Mijn vrouw heeft nog wat mannelijke vrienden uit haar studententijd, als ze die af en toe ziet heb ik daar geen enkele moeite mee; kwestie van vertrouwen en je partner ook haar eigen leven gunnen zonder je direct de rol aan te meten van jaloerse man.

Zelf heb ik ook wel eens leuke of goede gesprekken met vrouwen, maar ik weet waar de grens ligt (en anders weten zij dat wel; wat dat betreft val je als getrouwde man een beetje in dezelfde categorie als homo's).
Hallo allemaal. Volgens mij is vreemdgaan dat je dingen doet (en dat kan van alles zijn) die je vaste partner niet mag weten. Dus als je het verbergt omdat je weet dat je de ander hier verdriet meedoet. Voor de een kan het een diepgaand gesprek zijn voor de ander sex met alles erop en eraan.

Gr. M.
ik ben het helmaal met je eens mensa.
Ik ook!
quote:mensa schreef op 08 februari 2010 @ 12:46:

Hallo allemaal. Volgens mij is vreemdgaan dat je dingen doet (en dat kan van alles zijn) die je vaste partner niet mag weten. Dus als je het verbergt omdat je weet dat je de ander hier verdriet meedoet. Voor de een kan het een diepgaand gesprek zijn voor de ander sex met alles erop en eraan.

Gr. M.

Ik ben niet zo slim dus ik wil toch even kijken of ik het begrijp...

Als ik met een vriend of familielid een diepgaand gesprek heb dan is dat geen probleem.

Als ik zo'n gesprek heb met een vriendin, vrouwelijke kennis of vrouwelijke collega dan, dan kom ik naar de maatstaven van een deel van vrouwelijk Nederland in de gevarenzone. Ik moet dan maar hopen dat mijn vrouw zo ruimdenkend is dat het mij is toegestaan dit soort gesprekken te voeren zonder dat hier het etiket 'vreemdgaan' op wordt geplakt.
Zomaareenvent, volgens mij doet niemand hier moeilijk over een vriendschap met een andere sekse, maar wel over alles wat dat beetje meer is. Het stuk wat je in je relatie moet houden om het bijzonder te houden. Het stuk vertrouwen, loyaliteit en van elkaar op aan kunnen. Past wat jij zegt in dat plaatje, dan is er niets aan de hand. Stel dat zelfs neuken met een ander past in dat plaatje, dan is er ook niets aan de hand. Zolang je maar geen aanslag doet aan die drie woorden.
quote:Zomaareenvent schreef op 08 februari 2010 @ 10:33:

[...]

Ik lees wel eens wat op dit forum en verbaas me enorm over de neiging van sommige vrouwen om ieder goed gesprek met iemand van het andere geslacht die niet je moeder of zus is al als vreemdgaan te betitelen.

TO scharrelt ze op op internet en kent ze helemaal niet. Dat vind ik dan weer wat anders dan de vrienden van het mannelijk geslacht die jouw vrouw nog uit haar studententijd kent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven