Wat eten op bruiloft

06-11-2019 13:43 113 berichten
Hoi medeforummers,

Wij hebben onlangs besloten te gaan trouwen en ik heb wat vragen, ervan uitgaande dat hier genoeg mensen al getrouwd zijn en tips kunnen geven.
Even wat informatie:
Mijn bruiloft zal waarschijnlijk bij mijn ouders in de tuin of schuur plaatsvinden (agrarisch bedrijf) om op de dure locatie te besparen.
Vriend en ik zijn beide 23 en hebben net een jaar ons koophuis (dus geen heel groot budget) we zijn 4 jaar samen
De bruiloft zal waarschijnlijk in de zomer 2021 plaatsvinden.
Er zullen zo'n 40 mensen komen
Ik wil een zittend diner, dus niet met foodtrucks enzo.
De bruiloft heeft niet een specifiek thema, maar ik denk eraan om de versiering oudroze te maken net als het trouwboeket.
Het feest is geheel kind vrij.

Ik ben nu aan het bedenken wat ik zou willen eten op de bruiloft
Dus mijn vraag is wat hebben jullie op je bruiloft gegeten? Of wat zou je graag wel of niet willen eten?
Beetje brutaal maar: wat kostte je diner.
1 iemand eet vegetarisch dus die zal ik persoonlijk benaderen.
Ik wil sowieso GENOEG eten, ik hou zelf ook van veel en lekker dus gun ik dat mijn gasten ook.


Ik wil uiteraard niet op het topic over vreselijke bruiloften en andere partijen terecht komen.
Ik hoop dat het bovenstaande een beetje duidelijk is
anoniem_64da636e7cd44 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 14:04
5.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vooraf soep, carpaccio en bietentartaar.
Hoofd: steak, zalm en vega wraps.
Na: chocolademousse, gegrilde ananas met hangop en crème brulee met een twist.
Wel in een restaurant overigens. Wij hadden ook een kleine bruiloft en ook een specifieke wens voor een zittend diner.

Waarom bel je niet wat cateraars? Kun je gelijk vragen naar de mogelijkheden.
We’re all mad here
guppekop schreef:
06-11-2019 15:19
ik ga er een beetje vanuit dat na of voor het diner er toch wel een borrel/feestje is? Dan 'moeten 'de mensen ook al staan. Ik vind zo`n zittend diner altijd wel een fijn rustpunt op een bruiloftsdag. Wel graag met een vooraf gemaakte tafelindeling!
Uiteraard, maar dus ook tijdens het diner. En dan kan elke gast het zo druk of rustig maken als hij of zij zelf wil.
Nouschi schreef:
06-11-2019 15:19
Ohw, ik dacht dat een agrarisch bedrijf een boerderij was.
Misschien verkeerd geformuleerd van mij:
Het gaat om een fruitkwekerij
Een boerderij is een melkveehouderij met koeien. (Tenzij je een ander dier ervoor zet zoals geitenboerderij) Maar misschien zien ze het aan de andere kant van het land (en in de stad) anders
Een boerderij is altijd een agrarisch bedrijf, maar een agrarisch bedrijf is niet altijd een boerderij.
Maar nu ga ik offtopic en ik wil geen mensen afkraken die hun best doen om mij te helpen en erg waardeer.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nog even wil zeggen to is, maak je bruiloft lekker persoonlijk, het is jouw dag, en je mag overal je stempel dik op drukken. Als je pizza wilt eten, doe je at lekker, wat anderen daar ook van vinden. Doe vooral wat jij en je toekomstige man leuk vinden en wat bij jullie past. Maak er een leuke menukaart bij met waarom jullie kiezen voor deze gerechten, dan zit er ook meteen een leuk verhaal bij :)
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Lampreitje schreef:
06-11-2019 15:26
Misschien verkeerd geformuleerd van mij:
Het gaat om een fruitkwekerij
Een boerderij is een melkveehouderij met koeien. (Tenzij je een ander dier ervoor zet zoals geitenboerderij) Maar misschien zien ze het aan de andere kant van het land (en in de stad) anders
Een boerderij is altijd een agrarisch bedrijf, maar een agrarisch bedrijf is niet altijd een boerderij.
Maar nu ga ik offtopic en ik wil geen mensen afkraken die hun best doen om mij te helpen en erg waardeer.
nee hoor
https://nl.wikipedia.org/wiki/Boerderij
jij hebt een zelf bedachte betekenis
Alle reacties Link kopieren
Mijn suggestie van de bbq was ook serieus hoor. Dat vind ik goed passen bij een agrarisch bedrijf. ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lampreitje schreef:
06-11-2019 15:26
Misschien verkeerd geformuleerd van mij:
Het gaat om een fruitkwekerij
Een boerderij is een melkveehouderij met koeien. (Tenzij je een ander dier ervoor zet zoals geitenboerderij) Maar misschien zien ze het aan de andere kant van het land (en in de stad) anders
Een boerderij is altijd een agrarisch bedrijf, maar een agrarisch bedrijf is niet altijd een boerderij.
Maar nu ga ik offtopic en ik wil geen mensen afkraken die hun best doen om mij te helpen en erg waardeer.
Je vergeet voor het gemak maar even dat een boerderij ook akkerbouw kan zijn.

Een fruitkwekerij een agrarisch bedrijf noemen schept gewoon nogal wat verwarring.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
06-11-2019 15:21
Wij waren toch wel erg goedkoop uit.
Maar alles valt en staat natuurlijk met hoe gek je het zelf maakt.
Onze locatie was op zichzelf al heel sfeervol qua tuin, er was een gebouw bij met overdekte veranda,keuken aanwezig.
Ik heb de halve kringloop leeggekocht met stoelen en tafels , servies in vintage stijl.
Versiering , bloemen etc zelf geregeld.
Alle eten en drinken ook zelf geregeld ( wij hadden wel een bbq, met buffet en dat ook heel mooi aangekleed)
Muziek hadden we geen band maar gewoon een playlist op spotify.

We waren rond 3000 euro kwijt, incl onze kleding, ringen, alles.
En het was een droombruiloft die zo uit een film geplukt was.
Maar goed, ik ben zelf vrij handig in sfeer en styling neerzetten en had een vrijwiligers vriendinnen team wat erg leuk en gezellig was om dit samen te organiseren.
De zon was een kadootje.
Wij hadden natuurlijk wel een keuken bij mijn ouders maar wilden liever niet dat daar voor 45 man eten en hapjes bereid werden.
Dus inderdaad wel net waar je zelf voor kiest hoor, al hadden wij een heel rooskleurig idee bij hoe veel we wel niet zouden besparen op een locatie, maar als je wel de luxe van een locatie wil (dus personeel de hele dag aanwezig en eten uitgeserveerd krijgen en niet met voorbereiding eten en afwas en zo zitten) dan ben je niet per se goedkoper uit.

En het is net wat je zelf leuk vindt. Wij wilden per se een bandje, spotify had ik niets aan gevonden net als een BBQ niet bij mijn idee van droomhuwelijk paste.
Net zoals anderen het weer stijfjes vinden om aan tafel te blijven zitten.
Doen wat bij je past.

Aankleding hebben wij ook zelf verder helemaal geregeld, versiering stoelen en bloemen en zelf allemaal vaasjes op alle tafels staan, zelf schaduwdoeken opgehangen tussen de bomen en zelf een trouwprieeltje gebouwd en versierd. Tuin ouders stond prachtig in bloei in die tijd van het jaar.
Sfeer creëeren was niet zo duur; gemak voor ons en onze gasten en zelf nergens naar om hoeven kijken: dat maakte het prijziger.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
06-11-2019 15:19
Ohw, ik dacht dat een agrarisch bedrijf een boerderij was.

Voor Yvon Jaspers zeker wel!
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-11-2019 15:23
Dat klinkt ontzettend lekker!!! 😍
Dat was het ook! :lol:
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
06-11-2019 15:29
Wat ik nog even wil zeggen to is, maak je bruiloft lekker persoonlijk, het is jouw dag, en je mag overal je stempel dik op drukken. Als je pizza wilt eten, doe je at lekker, wat anderen daar ook van vinden. Doe vooral wat jij en je toekomstige man leuk vinden en wat bij jullie past. Maak er een leuke menukaart bij met waarom jullie kiezen voor deze gerechten, dan zit er ook meteen een leuk verhaal bij :)
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben onlangs getrouwd en ik heb een fantastische dag gehad, helemaal zoals wij wilden, maar toch zeker ook rekening gehouden met gasten. Je wilt toch ook dat de gasten wat lekkers te eten hebben en een leuke dag hebben?
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
06-11-2019 15:38
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben onlangs getrouwd en ik heb een fantastische dag gehad, helemaal zoals wij wilden, maar toch zeker ook rekening gehouden met gasten. Je wilt toch ook dat de gasten wat lekkers te eten hebben en een leuke dag hebben?
Jawel, maar dan nog, het draait uiteindelijk om jullie dus dan is het toch juist leuk dat de gasten een dag ervaren zoals jullie dat graag willen? Zolang je ze geen eetbare spinnen of een krekelsalade als enige mogelijkheid voorschotelt kan ik me niet voorstellen dat je perse heel veel rekening moet houden met je gasten? Wat zou je rekening moeten houden eigenlijk? Ik kan zo niet iets bedenken?
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
06-11-2019 15:42
Jawel, maar dan nog, het draait uiteindelijk om jullie dus dan is het toch juist leuk dat de gasten een dag ervaren zoals jullie dat graag willen? Zolang je ze geen eetbare spinnen of een krekelsalade als enige mogelijkheid voorschotelt kan ik me niet voorstellen dat je perse heel veel rekening moet houden met je gasten? Wat zou je rekening moeten houden eigenlijk? Ik kan zo niet iets bedenken?
Maar je zegt net: "Sterker nog, ik weet dat de meeste familieleden en vrienden pastaliefhebbers zijn, dus wij wisten prima wat een 'crow pleaser' was voor onze bruiloft.. "
je deed het toch zelf ook??

en er is toch niks mis met, zorgen dat je gasten een leuke dag hebben?
Alle reacties Link kopieren
Wat wij hadden.

Een bbq dus.
Thema “ build your own burger “
Goede burgers en vegaburgers.
Sateetjes en vegaspiezen.
Buffet erbij met allerlei topping en sauzen voor op de burger.

Buffet.
Verschillende broden ( donker landbrood, Turks brood, stokbrood)
Kruidenboter in verschillende smaken.
Tzatziki.
Brie
Dipsauzen voor bij het brood.
Olijven in verschillende smaken ( beste uit de plaatselijke toko)
Bekertjes gevuld met rauwkost.

We hadden ook nog een poffertjestafel waar men zelf poffertjes kon bakken ( voor de kids , maar veel volwassenen hingen daar rond ;-) )


S’avonds
Toetjes en taarten buffet.
Verschillende home made taarten , iemand die dat doet als hobby , ze maakte
kwarktaarten, mini Bosch bollen, carrotcake ,muffins,red velvet taart, brownies.
Fruitspiezen met chocoladefondue.
Koekjes en chocolaatjes.

Voor het eten hadden we smiddags nog schalen met hapjes om mee rond te gaan.
Wraps ( ja, diegene die op Viva not done zijn, maar altijd zo op zijn :D )
Meloen met feta
Koud komkommersoepje
Gazpacho.

Op tafel hadden we savonds nog gewoon simpel tortillachips met dip en nootjes en olijven.
Maar ik geloof dat iedereen al plofte van het eten en toetjes buffet.

Dit paste gewoon ook bij de sfeer.
Ik wilde graag een ongedwongen sfeer waar iedereen maar wat kon rondhangen.
Ik had overal zitjes door de tuin heen geplaatst, hangplekken.
En dat iedereen lekker eten kon pakken en ergens neerploffen.

Het zag er gewoon ook heel mooi uit, in vintage stijl gedekte buffettafels met lekker oudbollig servies.

Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik vind verschillende stijlen en feesten leuk, ik hou van bruiloften.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
06-11-2019 15:42
Jawel, maar dan nog, het draait uiteindelijk om jullie dus dan is het toch juist leuk dat de gasten een dag ervaren zoals jullie dat graag willen? Zolang je ze geen eetbare spinnen of een krekelsalade als enige mogelijkheid voorschotelt kan ik me niet voorstellen dat je perse heel veel rekening moet houden met je gasten? Wat zou je rekening moeten houden eigenlijk? Ik kan zo niet iets bedenken?
Nou bijvoorbeeld zorgen dat je niet alleen vis serveert als je weet dat een deel van de gasten geen vis eet (zoals bij ons). Ik zou het echt niet prettig vinden als die mensen dan niks of iets karigs te eten hadden. Wij hadden twee soorten voorgerechten en twee soorten hoofdgerechten en wisten zeker dat de gasten tenminste één van de twee gerechten per gang lekker vonden. Ik reageerde vooral op jouw stukje: 'Wat ik nog even wil zeggen to is, maak je bruiloft lekker persoonlijk, het is jouw dag, en je mag overal je stempel dik op drukken. Als je pizza wilt eten, doe je at lekker, wat anderen daar ook van vinden. Doe vooral wat jij en je toekomstige man leuk vinden en wat bij jullie past.'.
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
06-11-2019 15:32
Wij hadden natuurlijk wel een keuken bij mijn ouders maar wilden liever niet dat daar voor 45 man eten en hapjes bereid werden.
Dus inderdaad wel net waar je zelf voor kiest hoor, al hadden wij een heel rooskleurig idee bij hoe veel we wel niet zouden besparen op een locatie, maar als je wel de luxe van een locatie wil (dus personeel de hele dag aanwezig en eten uitgeserveerd krijgen en niet met voorbereiding eten en afwas en zo zitten) dan ben je niet per se goedkoper uit.

En het is net wat je zelf leuk vindt. Wij wilden per se een bandje, spotify had ik niets aan gevonden net als een BBQ niet bij mijn idee van droomhuwelijk paste.
Net zoals anderen het weer stijfjes vinden om aan tafel te blijven zitten.
Doen wat bij je past.

Aankleding hebben wij ook zelf verder helemaal geregeld, versiering stoelen en bloemen en zelf allemaal vaasjes op alle tafels staan, zelf schaduwdoeken opgehangen tussen de bomen en zelf een trouwprieeltje gebouwd en versierd. Tuin ouders stond prachtig in bloei in die tijd van het jaar.
Sfeer creëeren was niet zo duur; gemak voor ons en onze gasten en zelf nergens naar om hoeven kijken: dat maakte het prijziger.
Dat is ook zo, het is maar net wat je zelf wil en leuk vindt.
Ik heb onwijs veel plezier gehad met mijn vriendinnen om alles voor te bereiden.
De dag voor het feest stonden we met zijn allen op locatie de boel aan te kleden en een deel eten voor te bereiden.
Op de dag zelf had ik idd wel een team die alles regelde ( serveren, opruimen, eten maken, klaarzetten etc.) zodat ik en de gasten daar geen omkijken naar hadden. Hoewel mijn gezelschap ook veel behulpzame mensen had,dus op de dag zelf werd er ook nog wel spontaan meegeholpen.
De volgende dag hebben we met een handje vol mensen de boel weer opgeruimd, en dat was ook weer een hele gezellige dag.
Lekker kliekjes eten met zijn allen en de avond ook nog het gezellig gemaakt toen we klaar waren.
Voor mijn gevoel had ik drie dagen feestgevoel en gezelligheid om ons heen.

Maar had ik met een grote zak geld op een kasteel met een hoop personeel en het hele circus getrouwd, of in het buitenland op het Italiaanse platteland met lange tafels, of op het strand in Ibiza stijl met een dj , had ik ook allemaal leuk gevonden :D
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Er is zo verschrikkelijk veel te vinden op internet .


Afbeelding


En tegenwoordig kan alles .

https://bruiloftinspiratie.nl/een-pastabuffet/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-praktijk



o_o o_o
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ga zeker iets doen wat ik zelf (en vriend lekker vind.

Ik dacht aan tapas (verschillende dingen in kleine schaaltjes) op grote schalen op tafel te zetten. Hoe zouden jullie dat vinden?

Laat dat boerderij gedoe maar zitten. Waarschijnlijk iets meer lokaler dan ik dacht :-$
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
06-11-2019 16:00
Wat wij hadden.

Een bbq dus.
Thema “ build your own burger “
Goede burgers en vegaburgers.
Sateetjes en vegaspiezen.
Buffet erbij met allerlei topping en sauzen voor op de burger.

Buffet.
Verschillende broden ( donker landbrood, Turks brood, stokbrood)
Kruidenboter in verschillende smaken.
Tzatziki.
Brie
Dipsauzen voor bij het brood.
Olijven in verschillende smaken ( beste uit de plaatselijke toko)
Bekertjes gevuld met rauwkost.

We hadden ook nog een poffertjestafel waar men zelf poffertjes kon bakken ( voor de kids , maar veel volwassenen hingen daar rond ;-) )


S’avonds
Toetjes en taarten buffet.
Verschillende home made taarten , iemand die dat doet als hobby , ze maakte
kwarktaarten, mini Bosch bollen, carrotcake ,muffins,red velvet taart, brownies.
Fruitspiezen met chocoladefondue.
Koekjes en chocolaatjes.

Voor het eten hadden we smiddags nog schalen met hapjes om mee rond te gaan.
Wraps ( ja, diegene die op Viva not done zijn, maar altijd zo op zijn :D )
Meloen met feta
Koud komkommersoepje
Gazpacho.

Op tafel hadden we savonds nog gewoon simpel tortillachips met dip en nootjes en olijven.
Maar ik geloof dat iedereen al plofte van het eten en toetjes buffet.

Dit paste gewoon ook bij de sfeer.
Ik wilde graag een ongedwongen sfeer waar iedereen maar wat kon rondhangen.
Ik had overal zitjes door de tuin heen geplaatst, hangplekken.
En dat iedereen lekker eten kon pakken en ergens neerploffen.

Het zag er gewoon ook heel mooi uit, in vintage stijl gedekte buffettafels met lekker oudbollig servies.

Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik vind verschillende stijlen en feesten leuk, ik hou van bruiloften.
Leuk idee, die poffertjes!
Alle reacties Link kopieren
Lampreitje schreef:
06-11-2019 16:28
Ik ga zeker iets doen wat ik zelf (en vriend lekker vind.

Ik dacht aan tapas (verschillende dingen in kleine schaaltjes) op grote schalen op tafel te zetten. Hoe zouden jullie dat vinden?

Laat dat boerderij gedoe maar zitten. Waarschijnlijk iets meer lokaler dan ik dacht :-$
tapas kan natuurlijk
maar als wat?? hapje? amuse? voorgerecht? hoofdgerecht?
als het maar duidelijk is.
Ik was eens op een werkbijeenkomst, waar wat ik het 'hapje' oversloeg, bleek het hapje het voorgerecht te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lampreitje schreef:
06-11-2019 16:28
Ik ga zeker iets doen wat ik zelf (en vriend lekker vind.

Ik dacht aan tapas (verschillende dingen in kleine schaaltjes) op grote schalen op tafel te zetten. Hoe zouden jullie dat vinden?

Laat dat boerderij gedoe maar zitten. Waarschijnlijk iets meer lokaler dan ik dacht :-$
Ik zou het op mooie planken zetten : helemaal hipperdepip.



https://nl.pinterest.com/pin/551831760586795162/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zomaar een idee: Houd je van Italiaans? Zeer gevarieerde en rijke keuken. Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen om per gang een aantal specifieke gerechten uit een Italiaanse regio te serveren. Mooie Italiaanse wijnen erbij.

Toen ik begin jaren 90 trouwde hadden we diner (voorafje, soep, hoofdgerecht en nagerecht). Bij soep en hoofdgerecht konden de gasten kiezen uit 2 soorten. Verder was het voor iedereen hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Lampreitje schreef:
06-11-2019 16:28
Ik ga zeker iets doen wat ik zelf (en vriend lekker vind.

Ik dacht aan tapas (verschillende dingen in kleine schaaltjes) op grote schalen op tafel te zetten. Hoe zouden jullie dat vinden?

Laat dat boerderij gedoe maar zitten. Waarschijnlijk iets meer lokaler dan ik dacht :-$
Of toch een bus : de tapasbus



http://tapasbus.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven