Wat eten op bruiloft

06-11-2019 13:43 113 berichten
Hoi medeforummers,

Wij hebben onlangs besloten te gaan trouwen en ik heb wat vragen, ervan uitgaande dat hier genoeg mensen al getrouwd zijn en tips kunnen geven.
Even wat informatie:
Mijn bruiloft zal waarschijnlijk bij mijn ouders in de tuin of schuur plaatsvinden (agrarisch bedrijf) om op de dure locatie te besparen.
Vriend en ik zijn beide 23 en hebben net een jaar ons koophuis (dus geen heel groot budget) we zijn 4 jaar samen
De bruiloft zal waarschijnlijk in de zomer 2021 plaatsvinden.
Er zullen zo'n 40 mensen komen
Ik wil een zittend diner, dus niet met foodtrucks enzo.
De bruiloft heeft niet een specifiek thema, maar ik denk eraan om de versiering oudroze te maken net als het trouwboeket.
Het feest is geheel kind vrij.

Ik ben nu aan het bedenken wat ik zou willen eten op de bruiloft
Dus mijn vraag is wat hebben jullie op je bruiloft gegeten? Of wat zou je graag wel of niet willen eten?
Beetje brutaal maar: wat kostte je diner.
1 iemand eet vegetarisch dus die zal ik persoonlijk benaderen.
Ik wil sowieso GENOEG eten, ik hou zelf ook van veel en lekker dus gun ik dat mijn gasten ook.


Ik wil uiteraard niet op het topic over vreselijke bruiloften en andere partijen terecht komen.
Ik hoop dat het bovenstaande een beetje duidelijk is
anoniem_64da636e7cd44 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 14:04
5.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
http://spaanse-feest.nl/tapas-en-paella ... often.html


Ook leuk : paella pan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Groot succes:
vier van de meest populaire gerechten van een Chinees-Indonesisch, met rijst, nasi en bami.
Ook veggie uiteraard.

Iedereen kan zelf opscheppen.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
06-11-2019 16:41
Groot succes:
vier van de meest populaire gerechten van een Chinees-Indonesisch, met rijst, nasi en bami.
Ook veggie uiteraard.

Iedereen kan zelf opscheppen.
Nou, heerlijk : Indische rijsttafel. Wel een beetje een goeie dan, niet van de plaatselijke zondag-dus-bord-op-schoot- bami-pangang-chinees.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
06-11-2019 16:44
Nou, heerlijk : Indische rijsttafel. Wel een beetje een goeie dan, niet van de plaatselijke zondag-dus-bord-op-schoot- bami-pangang-chinees.
Ja, natuurlijk eerst een keertje gaan voorproeven bij het restaurant.
Voorproeven = voorpret
Alle reacties Link kopieren

Oeh ja, dat was wel 1 van mijn zorgen.
In de keuze van het eten wilde ik dan ook geen vis en koeling was ruim aanwezig.
Vlees lag ook gekoeld bij de bbq.
Ik had ook iemand in mijn team die een horeca diploma en veel ervaring had en de hygiëne goed in de gaten hield.
Kleppeboxx schreef:
06-11-2019 16:36
Zomaar een idee: Houd je van Italiaans? Zeer gevarieerde en rijke keuken. Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen om per gang een aantal specifieke gerechten uit een Italiaanse regio te serveren. Mooie Italiaanse wijnen erbij.

Toen
ik begin jaren 90 trouwde hadden we diner (voorafje, soep, hoofdgerecht en nagerecht). Bij soep en hoofdgerecht konden de gasten kiezen uit 2 soorten. Verder was het voor iedereen hetzelfde.
Het idee is goed ik, maar zelf houd ik niet erg van pasta, en ik drink geen alcohol. (De smaak van wijn vind ik ook niet lekker)

Als ik tapas doe vermeld ik zeker bij dat het het diner is. En ook grote hoeveelheden, ik wil niet dat mensen met honger naar huis gaan.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
06-11-2019 16:47
Ja, natuurlijk eerst een keertje gaan voorproeven bij het restaurant.
Voorproeven = voorpret
https://makanindonesia.nl/rijsttafels

Ik zou hier heel blij van worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://bravo24.nl/blog/shared-dining-in-roosendaal/


En dit ? Lijkt me ook leuk .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De keuze is groot idd.
Wat Bgb laat zien is ook allemaal leuk en lekker.

Als je lekker veel eten wil, zou ik voor Iets gaan waar je een tafel lekker mee vol kan zetten en iedereen van alles kan opscheppen / pakken.
Lampreitje schreef:
06-11-2019 16:50
Het idee is goed ik, maar zelf houd ik niet erg van pasta, en ik drink geen alcohol. (De smaak van wijn vind ik ook niet lekker)

Als ik tapas doe vermeld ik zeker bij dat het het diner is. En ook grote hoeveelheden, ik wil niet dat mensen met honger naar huis gaan.
Tapas of antipasti, geserveerd op de lange houten planken van Bianca, is wat mij betreft meer iets voor vooraf dan als gehele maaltijd.
Ik zou daarna nog een hoofdgerecht serveren dus.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
06-11-2019 17:19
Tapas of antipasti, geserveerd op de lange houten planken van Bianca, is wat mij betreft meer iets voor vooraf dan als gehele maaltijd.
Ik zou daarna nog een hoofdgerecht serveren dus.
ben ik met je eens. Ik persoonlijk kan de hele avond hapjes eten maar ik ken vele mensen aan wie enkel tapas niet besteed zijn
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
06-11-2019 17:19
Tapas of antipasti, geserveerd op de lange houten planken van Bianca, is wat mij betreft meer iets voor vooraf dan als gehele maaltijd.
Ik zou daarna nog een hoofdgerecht serveren dus.
Ligt er toch aan wat je serveert , lijkt mij.






Mosselen en oesters , kan ook



Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je maar vooral genoeg eten hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden op basis van een favoriet restaurant een tapasmenu. Was een grote hit.


Voorgerecht:

Gegrilde paprika soep

 

Hoofdgerechten in tapas vorm:

Kalfs Gehaktballetjes in tomaten saus

Gegrilde kipkluifjes

Gambas piri piri

Gefrituurde inktvis met aioli

Patatas bravas

Tomaten basilicum salade

Verschillende vleeswaren

Brood met verschillende smeersels

Groene salade

Verschillende gegrilde groentes

 

Dessert:

-       Chocolade mousse

-       Cheesecake
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een buffet met van alles wat en mensen waren daar heel enthousiast over. Maar goed, de meeste van ons zijn geen grote vlees- en viseters (ik, mijn man en mijn moeder en oma zijn al vegetarier en een van onze getuigen is veganist), dus daar is wel rekening mee gehouden in de keuzes.

Salades:
Koude pasta salade met olijven, paprika en gemarineerde courgette
Griekse salade van komkommer met yoghurt, mint en dille
Waldorf salade met selderij, appel en walnoten

Koud visgerecht:
Gravad lax; in dille gemarineerde rauwe zalm

Koud vleesgerecht:
Carpaccio van Simmentaler rund met Parmezaanse kaas en pijnboompitjes

Warm vis gerecht:
Gegrilde biologische Noorse zalm met beurre blanc saus

Warm vlees gerecht:
Saté van kippendijen met gebakken uitjes en kokosrasp

Warm vegetarisch gerecht:
Tomaten bulgur met geroosterde aubergine, noten en chimichurri

Sides dishes:
Grove ratatouille van seizoensgroenten
Geroosterde rozeval aardappel met rozemarijn
Geurige pandanrijst met lente ui
Fusilli met bospaddenstoelen en truffelcrème

Toetje:
Gemarineerde ananas, kokoscrème en chocolademousse

Ik zou ook doen wat bij jou past. En als je wat variatie hebt dan is er voor de meeste mensen altijd wel iets wat ze kunnen eten.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
06-11-2019 13:48
Laatste bruiloft waarbij ik voor het diner was uitgenodigd: Geconfijte parelhoen als hoofd. De rest weet ik niet meer.
Zaten wij aan dezelfde tafel vorige maand? :-P
Wij hadden daar een voorgerecht met tonijn bij, Japanse stijl. Toetje weet ik niet precies meer, ik geloof dat je kon kiezen tussen cheesecake en iets met ijs.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ons diner in een hotel, dus daar heb je niks aan.
We kozen wel voor ‘normaal’ eten omdat wij daar zelf van zijn.
We hadden een uitgebreid lopend buffet zodat iedereen kon pakken wat hij/zij wilde.
Ik vond het vooral belangrijk dat er ruim voldoende was en voor ieder wat wils.
Nouschi schreef:
06-11-2019 14:58
Bij een boerderie past een bbq natuurlijk.

Neehee, boerentapas (o jezus die foto's als Google op die term :rofl:)
Maar leuk TO, tussen de fruitbomen!

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Heb je bij het ‘goedkoop houden’ ook bedacht dat je de ruimte (een beetje) moet aankleden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
06-11-2019 18:52
Neehee, boerentapas (o jezus die foto's als Google op die term :rofl:)
Afbeelding



:-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lampreitje schreef:
06-11-2019 16:50
Het idee is goed ik, maar zelf houd ik niet erg van pasta, en ik drink geen alcohol. (De smaak van wijn vind ik ook niet lekker)

Als ik tapas doe vermeld ik zeker bij dat het het diner is. En ook grote hoeveelheden, ik wil niet dat mensen met honger naar huis gaan.
Ligt denk ik ook aan de gasten die komen. Zijn het oudere mensen (opa/oma tante ,oom) of zijn het jongere. Tapas is bij veel oudere mensen niet altijd heel bekend. Ik weet niet of je hun daar en plezier mee doet. Persoonlijk vind ik tapas een voor/bijgerecht ook al is er heel veel van. Zijn de gasten de hele dag aanwezig dan weet ik niet of tapas alleen genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij had een Italiaanse kok ingehuurd om voor ons te koken, was echt een succes, meerdere gangen.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
06-11-2019 14:06
Zit wel wat in vind ik. Een diner met mooi opgemaakte borden en tafellakens en servetten vind ik vooral een mooi plaatje. Maar het eten is dan zelden echt bijzonder, en de een vindt steak geweldig en de ander niet, en een erg gezellige losse sfeer krijg je niet.

Als je dan toch op een boerenlocatie trouwt, dan zou ik er ook een gezellige losse bruiloft van maken. Een buffet met veel keuze, en een losse setting waar mensen ook eens wat rondlopen met wat houten tafels, krukken en banken, en misschien zelfs de strobalen van RB ;-D . Dat lijkt me heel gezellig en vrolijk.

Vreselijk, al kreeg ik geld toe, da nog zou ik er niet naartoe gaan.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
06-11-2019 18:52
Neehee, boerentapas (o jezus die foto's als Google op die term :rofl:)

Agrarische tapas dan hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven