Wat eten op bruiloft

06-11-2019 13:43 113 berichten
Hoi medeforummers,

Wij hebben onlangs besloten te gaan trouwen en ik heb wat vragen, ervan uitgaande dat hier genoeg mensen al getrouwd zijn en tips kunnen geven.
Even wat informatie:
Mijn bruiloft zal waarschijnlijk bij mijn ouders in de tuin of schuur plaatsvinden (agrarisch bedrijf) om op de dure locatie te besparen.
Vriend en ik zijn beide 23 en hebben net een jaar ons koophuis (dus geen heel groot budget) we zijn 4 jaar samen
De bruiloft zal waarschijnlijk in de zomer 2021 plaatsvinden.
Er zullen zo'n 40 mensen komen
Ik wil een zittend diner, dus niet met foodtrucks enzo.
De bruiloft heeft niet een specifiek thema, maar ik denk eraan om de versiering oudroze te maken net als het trouwboeket.
Het feest is geheel kind vrij.

Ik ben nu aan het bedenken wat ik zou willen eten op de bruiloft
Dus mijn vraag is wat hebben jullie op je bruiloft gegeten? Of wat zou je graag wel of niet willen eten?
Beetje brutaal maar: wat kostte je diner.
1 iemand eet vegetarisch dus die zal ik persoonlijk benaderen.
Ik wil sowieso GENOEG eten, ik hou zelf ook van veel en lekker dus gun ik dat mijn gasten ook.


Ik wil uiteraard niet op het topic over vreselijke bruiloften en andere partijen terecht komen.
Ik hoop dat het bovenstaande een beetje duidelijk is
anoniem_64da636e7cd44 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 14:04
5.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lampreitje schreef:
06-11-2019 16:28
Ik ga zeker iets doen wat ik zelf (en vriend lekker vind.

Ik dacht aan tapas (verschillende dingen in kleine schaaltjes) op grote schalen op tafel te zetten. Hoe zouden jullie dat vinden?

Laat dat boerderij gedoe maar zitten. Waarschijnlijk iets meer lokaler dan ik dacht :-$
Tapas kun je ook op grote schalen laten rondbrengen. Ik was laatst op een bruiloft waar ze dat deden: om de zoveel tijd kwam er een nieuwe schaal langs waar je vanaf kon nemen wat je wilde. Voordeel was dat alle hapjes vers van het mes waren, en dat je lekker op je krent kon blijven zitten. En er was ruimschoots voldoende, dus een rondje overslaan was geen probleem. Ik vond het een heel leuk concept, zeker beter dan een buffet.

Waren geen traditionele Spaanse tapas trouwens, maar wel dat formaat.
Alle reacties Link kopieren
https://www.trouwplannen.nl/eten-en-dri ... -bruiloft/


Wat een leuke dingen allemaal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Laatste bruiloft dat ik bijgewoond heb :

Hapje vooraf (3 hapjes) :
Carpaccio met parmezaan en vijg, zalmcapaccio met tomaat, bamsamico, rucola en toastje, ambachtelijk kaaskroket.

Voorgerecht :
Coquilles met gegrilde stukjes frikandel ( verrassend lekker ) ,sausje van mosterd met appeltjes.

Hoofdgerecht :
Lamslende met pepersaus, kroketten en groene groetjes.

Nagerecht :
Crème brullee, chocolademousse en bolletje ijs met frambozencoulis.
Alle reacties Link kopieren
SiaraL schreef:
07-11-2019 14:23


Voorgerecht :
Coquilles met gegrilde stukjes frikandel ( verrassend lekker ) ,sausje van mosterd met appeltjes.
Dat is echt een regelrechte schande voor de coquilles O_O :@@: :facepalm: XD :woa:
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
07-11-2019 15:43
Dat is echt een regelrechte schande voor de coquilles O_O :@@: :facepalm: XD :woa:
Toen ik proefde wat het was, dacht ik dat ook. Je zag dat iedereen de combinatie raar vond, veel hebben ze laten liggen ook. Ik durfde nooit aan de bruid te vragen wat het idee erachter was :-P
Alle reacties Link kopieren
Haha als ze de coquille maar op hebben gegetn, die dingen kun je mij voor wakker maken 's nachts :P
Waarom heb ik die niet gehad op mijn eigen bruiloft..? :wtf:
'Happiness is only real when shared'.
Redshoes schreef:
06-11-2019 17:43
Wij hadden op basis van een favoriet restaurant een tapasmenu. Was een grote hit.


Voorgerecht:

Gegrilde paprika soep

 

Hoofdgerechten in tapas vorm:

Kalfs Gehaktballetjes in tomaten saus

Gegrilde kipkluifjes

Gambas piri piri

Gefrituurde inktvis met aioli

Patatas bravas

Tomaten basilicum salade

Verschillende vleeswaren

Brood met verschillende smeersels

Groene salade

Verschillende gegrilde groentes

 

Dessert:

-       Chocolade mousse

-       Cheesecake
Ik denk dat ik je idee ga stelen, maar dan iets andere hapjes/gerechten die wat meer bij mij passen. Ik heb vandaag ook ontzettend leuke schaaltjes gezien al.
Lampreitje schreef:
06-11-2019 13:52
Die plannen zitten in mijn hoofd hoor, ik heb geen afspraken nog met leveranciers ofzo. Ik heb meer bedacht wat ik wilde, maar omdat ik niet uit sommige dingen kom of meer inspiratie wil heb ik dit topic aangemaakt.
Over 1.5 jaar is de bruiloft inderdaad, liever optijd bedacht dan op het laatst geen inspiratie meer hebben wat bij mij vaak voorkomt.

Een bbq duurt erg lang/staat lang te roken, wij eten namelijk alleen langzame dingen zoals pulled pork en spareribs en snelle dingen vinden wij beiden niet zo lekker.
En is vrij voor de hand liggend gezien wij vaak bbq'en
Mijn persoonlijke voorkeur ligt niet bij bbq.

Ik dacht eraan om de locale catheraar het eten thuis te laten bezorgen.
Op de mogelijke locatie zijn 2 ovens en een redelijk grote keuken.
Wij beschikken zelf over 3 bbq's en de locatie over 4 bbq's (waaronder 2 elektrische) om eventueel vlees op te bereiden en dat op borden te serveren.
Wij beschikken ook over een makro en sligro pas
Als je niet wil bbq-en is het niet relevant dat je 3 bbq's hebt.
Het is wel opvallend dat je het niet wil, omdat jullie al zo vaak bbq'en. Je wil een diner dat niet bij jullie past begrijp ik?

Wat moet het worden? Een diner om af te troeven of een feestdag die typisch voor jullie is?
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie budget (per gast).

Ik heb al vaker meegemaakt bij cateraars alle prijs naar kwaliteit.

If you pay peanuts you get peanuts.

Overigens hebben wij er ook eerst naar gekeken om het thuis te houden, maar op locatie kwamen we vele malen "goedkoper" uit en het aller fijnste je hoeft niemand anders kwa hulp, afwas er mee lastig te vallen.En je hoeft ook geen boodschappen te doen en je hele thuis locatie vol te stacken met drinken.

Want je hoeft zelf niets te regelen, geen gedoe met afwas, bediening etc DJ. Knoeit er een gast, hoppa locatie ruimt het netjes op, schone toiletten en ga zo maar door.

Als je voor al die dingen personeel moet inhuren maak je borst maar nat.
Alle reacties Link kopieren
Lampreitje schreef:
07-11-2019 21:02
Ik denk dat ik je idee ga stelen, maar dan iets andere hapjes/gerechten die wat meer bij mij passen. Ik heb vandaag ook ontzettend leuke schaaltjes gezien al.


Wij hadden het niet in kleine schaaltjes maar in van die high tea torens die op tafel stonden en dan kon je pakken wat je wilde.
Alle reacties Link kopieren
MevrKakel schreef:
07-11-2019 22:13
Als je niet wil bbq-en is het niet relevant dat je 3 bbq's hebt.
Het is wel opvallend dat je het niet wil, omdat jullie al zo vaak bbq'en. Je wil een diner dat niet bij jullie past begrijp ik?

Wat moet het worden? Een diner om af te troeven of een feestdag die typisch voor jullie is?
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
SiaraL schreef:
07-11-2019 14:23
Laatste bruiloft dat ik bijgewoond heb :

Hapje vooraf (3 hapjes) :
Carpaccio met parmezaan en vijg, zalmcapaccio met tomaat, bamsamico, rucola en toastje, ambachtelijk kaaskroket.

Voorgerecht :
Coquilles met gegrilde stukjes frikandel ( verrassend lekker ) ,sausje van mosterd met appeltjes.

Hoofdgerecht :
Lamslende met pepersaus, kroketten en groene groetjes.

Nagerecht :
Crème brullee, chocolademousse en bolletje ijs met frambozencoulis.
Dag boontjes
Hi broccoli
En tot ziens sla
?
:rofl:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
ik vraag me ook af of op locatie zoveel duurder is, vaak betaal je voor personeel en eten, dus als je dat wil inhuren zal het elkaar wat betreft prijs niet vele maken denk ik.

Los daarvan vind ik op eigen locatie/terrein wel meer charme hebben over het algemeen, je kan het meer echt van jezelf maken dan een 'standaard'locatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven