Wie is er schuldig bij vreemdgaan?

dinsdag 9 maart 2021 om 23:19
N.a.v een ander topic, wie vinden jullie schuldig aan vreemdgaan? Alleen de man of vrouw die thuis al iemand heeft zitten of ook de persoon met wie hij of zij vreemdgaat? En waarom dan?
Ik vind de andere persoon niet schuldig als die persoon vrij is, degene die thuis iemand heeft zitten is in mijn ogen de hoofdschuldige.
Wat vinden jullie?
Ik vind de andere persoon niet schuldig als die persoon vrij is, degene die thuis iemand heeft zitten is in mijn ogen de hoofdschuldige.
Wat vinden jullie?
donderdag 11 maart 2021 om 15:28
mwah, ken het uit mijn "jeugd" wel. Meisjes die er genoegen in schepten om te kijken hoe ver ze een getrouwde man konden krijgenloisnvt schreef: ↑11-03-2021 15:22Ik zie dat echt niet terug in alle topics hoor, dat mensen er een sport van maken een relatie kapot te maken en het hen daarom te doen is. Dat het iemand niet interesseert om iets te beginnen met een gebonden iemand vind ik heel wat anders dan om de ‘sport’ iets met een gebonden iemand te beginnen.
En zodra hij toehapte zeiden: Het was maar een spel, je bent toch getrouwd???
donderdag 11 maart 2021 om 15:28
We hebben een vriendschappelijke relatie. Ik denk op praat en communicatiegebied beter dan ooit. We zijn in alles een getrouwd koppel, behalve de sex. Ik hou ook nog van hem en hij denk ik van mij. Hij is echt mij enige en echte liefde ooit geweest.
Bij ons speelt nog mee dat man chronisch ziek is en er misschien een punt komt dat sex niet meer mogelijk is. Als we nog een sexuele relatie hadden had ik dat moeten accepteren en dat had ik ook met liefde voor hem gedaan.
Ik vind niet dat ik hem gevangen hou. We hebben dit uitgebreid besproken. Ik heb hem gezegd dat ik snap dat als hij met iemand anders sex wil. Maar dat dat voor mij betekent dat hij met een ander verder wil en niet met mij. Als hij verliefd wordt prima, dan stoppen wij.
Hij is een volwassene met keuzes. Deze keuze maak ik niet voor hem die maakt hij.
En hij geeft aan dat dit voor hem werkt. En misschien maak ik nog een keer de stap. Ik weet het niet. Op dit moment is het gewoon nog te eng en kleven er voor mij te veel risico’s aan vast.
En dat is voor mij ook lastig. Want hij geen sex is voor mij geen sex. En ik ben ook maar een mens.
Bij ons speelt nog mee dat man chronisch ziek is en er misschien een punt komt dat sex niet meer mogelijk is. Als we nog een sexuele relatie hadden had ik dat moeten accepteren en dat had ik ook met liefde voor hem gedaan.
Ik vind niet dat ik hem gevangen hou. We hebben dit uitgebreid besproken. Ik heb hem gezegd dat ik snap dat als hij met iemand anders sex wil. Maar dat dat voor mij betekent dat hij met een ander verder wil en niet met mij. Als hij verliefd wordt prima, dan stoppen wij.
Hij is een volwassene met keuzes. Deze keuze maak ik niet voor hem die maakt hij.
En hij geeft aan dat dit voor hem werkt. En misschien maak ik nog een keer de stap. Ik weet het niet. Op dit moment is het gewoon nog te eng en kleven er voor mij te veel risico’s aan vast.
En dat is voor mij ook lastig. Want hij geen sex is voor mij geen sex. En ik ben ook maar een mens.

donderdag 11 maart 2021 om 15:29
Ik denk ook dat het vaak gewoon een gebrek aan levenservaring is. Tenminste, als je jong bent kun je jezelf wat makkelijker wijs maken dat het allemaal goed zal aflopen, want wat niet weet, niet deert.loisnvt schreef: ↑11-03-2021 15:22Ik zie dat echt niet terug in alle topics hoor, dat mensen er een sport van maken een relatie kapot te maken en het hen daarom te doen is. Dat het iemand niet interesseert om iets te beginnen met een gebonden iemand vind ik heel wat anders dan om de ‘sport’ iets met een gebonden iemand te beginnen.
donderdag 11 maart 2021 om 15:29
donderdag 11 maart 2021 om 15:30
bedoel het niet lullig hoor, maar is hij niet gewoon veel beter geworden in zijn ontrouw verbergen?Emma73 schreef: ↑11-03-2021 15:28We hebben een vriendschappelijke relatie. Ik denk op praat en communicatiegebied beter dan ooit. We zijn in alles een getrouwd koppel, behalve de sex. Ik hou ook nog van hem en hij denk ik van mij. Hij is echt mij enige en echte liefde ooit geweest.

donderdag 11 maart 2021 om 15:31
Wat maakt het toch dat je als je de seksuele component uit jullie relatie hebt gehaald dat je dan niet ook de vrijheid aan elkaar kan geven om dat wel elders te zoeken, al dan niet onder bepaalde voorwaarden?Emma73 schreef: ↑11-03-2021 15:28We hebben een vriendschappelijke relatie. Ik denk op praat en communicatiegebied beter dan ooit. We zijn in alles een getrouwd koppel, behalve de sex. Ik hou ook nog van hem en hij denk ik van mij. Hij is echt mij enige en echte liefde ooit geweest.
Welke angst zit daar achter?

donderdag 11 maart 2021 om 15:32
Ja, ik heb het natuurlijk niet over de meisjes-periode, maar gewoon in de volwassen wereld. Ik ging er automatisch vanuit dat RikM dat bedoelde, mss mijn fout.

donderdag 11 maart 2021 om 15:33
Ik bedoelde alleen maar aan te geven dat ik niet wil gissen naar de redenen.
Maar feitelijk komt het nu neer op dat hij op korte termijn zijn zin heeft (ze blijven getrouwd) en op lange termijn hij zeer waarschijnlijk een scheve schaats gaat rijden, tenzij zijn gezondheid het niet meer toelaat natuurlijk.
donderdag 11 maart 2021 om 15:34

donderdag 11 maart 2021 om 15:36
Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord. Alhoewel ik mij de vraag van Lilalinda ook heel goed kan voorstellen. Ik vind persoonlijk zo’n afspraak vragen om stiekem doen. Op een andere manier net zo egoïstisch als vreemdgaan, want er hangen voor nu nog teveel praktische nadelen aan om van hem te scheiden.
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 11-03-2021 15:37
12.35% gewijzigd
donderdag 11 maart 2021 om 15:36
Misschien is mijn gedachgengang ook wel egoïstisch.
Voor dit alles had ik echter nooit kunnen bedenken hoe traumatisch het is om bedrogen te worden.
Ik ben nooit heel boos geweest, wel heel verdrietig uiteraard. Maar boos nee. Ik snap de achtergrond, er speelt zoveel. Meer nog dan ik hier kan schrijven. Ook de redenen om te blijven voor hem zijn meer dan ik hier kan schrijven.
Maar ik had nooit gedacht dat ik zo bang zou worden. Bang voor ieder appje, telefoontje, mensen die aanbellen. Bang als hij even de telefoon niet opneemt of als je niet weet waar die is.
Het was echt traumatisch. En ja ik heb hier hulp bij gezocht.
Maar zover dr kant van een bedrogene
Voor dit alles had ik echter nooit kunnen bedenken hoe traumatisch het is om bedrogen te worden.
Ik ben nooit heel boos geweest, wel heel verdrietig uiteraard. Maar boos nee. Ik snap de achtergrond, er speelt zoveel. Meer nog dan ik hier kan schrijven. Ook de redenen om te blijven voor hem zijn meer dan ik hier kan schrijven.
Maar ik had nooit gedacht dat ik zo bang zou worden. Bang voor ieder appje, telefoontje, mensen die aanbellen. Bang als hij even de telefoon niet opneemt of als je niet weet waar die is.
Het was echt traumatisch. En ja ik heb hier hulp bij gezocht.
Maar zover dr kant van een bedrogene

donderdag 11 maart 2021 om 15:38
Dat is persoonlijk. Misschien dat iemand anders dat wel zou kunnen. Maar ik niet. Ik kan niet met iemand in een bed liggen waarvan ik weet dat die de dag ervoor bij een ander in bed heeft gelegen. We knuffelen, we liggen naast elkaar. Het idee werkt gewoon niet voor mij.

donderdag 11 maart 2021 om 15:40
Snap ik, maar ik ging er vanuit dat RikM een meer volwassen leeftijd bedoelde. De meeste verhalen over vreemdgaan op dit forum betreft nl een hogere leeftijdscategorie, vandaar.
donderdag 11 maart 2021 om 15:41

donderdag 11 maart 2021 om 15:44
Begrijp ik het goed dat dit alles zeer recent is gebeurd? Zo ja, dan begrijp ik het zeker dat je nog geen seks met hem kunt hebben en je daar weer vertrouwen in moet krijgen. Ik dacht dat jullie nu een verstandshuwelijk hadden omwille van de kinderen en daarnaast persoonlijke redenen, maar dat jullie seks sowieso hadden verbannen uit de relatie.

donderdag 11 maart 2021 om 15:48
Ik ben er bijna 2 jaar geleden achter gekomen. Toen heeft het nog bijna een jaar geduurd voordat ik alle namen en details wist. Ik ben toen nog een tijdje gestalkt door 1 van de partners en dat is pas een paar maanden geleden gestopt.loisnvt schreef: ↑11-03-2021 15:44Begrijp ik het goed dat dit alles zeer recent is gebeurd? Zo ja, dan begrijp ik het zeker dat je nog geen seks met hem kunt hebben en je daar weer vertrouwen in moet krijgen. Ik dacht dat jullie nu een verstandshuwelijk hadden omwille van de kinderen en daarnaast persoonlijke redenen, maar dat jullie seks sowieso hadden verbannen uit de relatie.
Lang geleden maar ook weer niet omdat alles bij elkaar een langdurig proces was.
Ik heb eigenlijk ook pas sinds een half jaar ofzo zelf het gevoel dat ik kan beginnen met verwerken en leren omgaan met
donderdag 11 maart 2021 om 15:49
Financieel zou ik er niet veel op achteruit gaan. Ik kan voor mezelf zorgen. Achteruit gaan is vooral dat ik mijn man kwijtraak. Ondanks alles hou ik nog steeds van hem. Ik snap er zelf ook niks van. Hij is mijn partner, mijn maatje.Orchid2021 schreef: ↑11-03-2021 15:45Is het dan om financiële redenen dat je hiermee instemt? Waarom zou je slechter af zijn met een scheiding ten opzichte van wat je nu hebt?

donderdag 11 maart 2021 om 15:52
Maar is het dan niet beter om daaraan te werken.
Ik snap dat je gekwetst bent en dat het tijd kan kosten. Maar zoals je het schreef was het meer: ik ben er helemaal klaar mee.
Als je er samen aan werkt en het kost tijd, dan vind ik dat een hele andere zaak.
donderdag 11 maart 2021 om 15:56
We hebben relatietherapie gehad. Man heeft alleen therapie en ik heb alleen therapie gehad.
De relatietherapie zag ik de zin niet meer zo van in omdat hij doorging met zijn gedrag tijdens de therapie.
Ik weet gewoon niet wat de toekomst brengt. Daar ben ik eerlijk in. Misschien ooit. Misschien nooit. En dat heb ik altijd ook gewoon eerlijk gecommuniceerd. Nu niet en ik weet niet wanneer wel en of ooit wel. En als je daar niet op kunt of wilt wachten dan snap ik dat maar dan is onze relatie voorbij
donderdag 11 maart 2021 om 15:59
Emma73 schreef: ↑11-03-2021 15:17Zijn keuze hé. Ik heb hem niet een revolver tegen zijn hoofd gehouden en gezegd je moet blijven maar je krijgt geen sex.
Ik wilde scheiden hij niet. Dit waren voor mij de voorwaarden waarop ik het nog een kans wilde geven.
Hij kan sex buiten de deur zoeken maar dan betekent dat dat onze relatie voorbij is. Zo simpel is het. En dat zal ik hem ook niet verwijten. Ik gun het hem maar dit is nou eenmaal hoe ik er nu in sta.
Heftig hoor. Je bent nog geen 50 (tenminste.... ga ik van uit) en dan weet zowel jij als hij dat je nooit meer sex zult hebben.
Hij heeft een chronische ziekte. Blijft hij daarom aan je vastklampen? Heeft hij straks zorg nodig?
Ben jij zo iemand die altijd voor iemand wil zorgen?
Is dit dan waar je op je sterfbed op terug kunt kijken? "Ik heb voor hem gezorgd. Mijn eigen leven opgeofferd".
Aan de andere kant, je man is niet eens een keertje scheef geschaatst, hij had blijkbaar meerdere avontuurtjes, ging ermee door terwijl jullie al in therapie zaten en het duurde ook nog eens lang.
Ik zou het niet kunnen.
Hier is het in het verleden ook gebeurt waar we niet trots op zijn.
En we hebben ervoor gekozen om samen verder te gaan. Maar dan wel dat we eljaar niet telkens verwijten.
Er komt een moment waarop je elkaar weer moet vertrouwen, anders begin ik er niet eens aan. Het heeft 2 jaar geduurd voordat, dat moment er was.
Inmiddels ligt het ver achter ons. Is er geen wantrouwen en kunnen we er zelfs om lachen.
thanx wijzigde dit bericht op 11-03-2021 16:15
48.54% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 11 maart 2021 om 16:01
Er is natuurlijk een groep dit dat wel gewoon willens en wetends doet. En er is ook een groep die weet dat het niet oké is, maar ja, kan er niets aan doen! Die laatste groep opent best regelmatig hier een topic op het forum. Maar ik denk liever dat die groep in totaal vrij klein is. Al is het maar omdat het zoveel gezeik op kan leveren, je 2e keus bent enz.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 11 maart 2021 om 16:03
Paar berichten terug schrijf ik hoe lang geleden.
Mijn man had zijn redenen voor zijn gedrag. Foute redenen maar ook redenen die mensen bij uitleg zullen snappen. Vanwege privacy kan ik dat hier niet doen. Ik ben ook niet boos. We hebben geen ruzie. Ik verwijt hem nooit iets. Als ik het moeilijk heb huil ik bij hem uit. Maar op dit moment kan ik geen beloftes doen.
Mijn man had zijn redenen voor zijn gedrag. Foute redenen maar ook redenen die mensen bij uitleg zullen snappen. Vanwege privacy kan ik dat hier niet doen. Ik ben ook niet boos. We hebben geen ruzie. Ik verwijt hem nooit iets. Als ik het moeilijk heb huil ik bij hem uit. Maar op dit moment kan ik geen beloftes doen.

donderdag 11 maart 2021 om 16:16
Emma73 schreef: ↑11-03-2021 16:03Paar berichten terug schrijf ik hoe lang geleden.
Dank voor je uitleg, nu begrijp ik jouw eerdere posts ook beter. Ik hoop dat jullie er samen uit zullen komen en dat jullie het vertrouwen in elkaar weer gaan krijgen. Het heeft tijd nodig en niemand heeft daarvoor een standaard handleiding helaas.