Zeur ik teveel

10-05-2019 15:15 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Volgens mijn partner zeur ik teveel. Ik ben namelijk erg van de afspraken en als deze niet nagekomen worden, dan kan ik dat op een botte wijze laten merken. Vanmorgen voordat hij naar zijn werk ging, douchte hij weer langer dan afgesproken tijd. Ik zei toen hij klaar was: hoe lang heb je wel niet onder de douche gestaan? Hij werd boos en vond dat ik ook naar mijzelf moest kijken, want ook houd me niet altijd aan alle regels. Dat laatste is waar, maar ik probeer het hier zo goed mogelijk te regelen voor iedereen. Op dit moment hebben we een heel stuk minder geld, daar we voor ons huisdier en operatie, opname etc meer dan 3000 euro kwijt zijn. Daarom ben ik de laatste tijd erg aan het opletten waar we het aan uitgeven. Ik ben iemand die het lastig vind om te communiceren, ik wil het altijd vriendelijk vragen, maar het komt er vaak anders uit. Er zijn dagen bij, dat ik er uren over nadenk, hoe ik iets bepaalds, wat niet leuk is, moet vertellen aan een ander.Dit heeft mij sociaal gezien al flink wat problemen opgeleverd. Ik kan als iemand naar tegen mij doet, zoals bijv. vanmorgen, een hele dag van slag zijn: ben ik te ver gegaan, wil hij bij mij weg, moet ik er vanavond nog over beginnen of niet etc. Bij anderen: was ik gisteren wel gezellig, misschien was die opmerking toch stom etc.
Ik krijg hier hulp voor, maar ben benieuwd of ik hier nog wat tips/advies kan krijgen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord 😊
Begrijp nooit zo goed dat met dit soort bijzaken in het leven, mensen zoveel (negatieve) energie kunnen besteden.
Één tip: het leven wordt echt zoveel leuker door elkaar wat te gunnen. Laat je vriend lekker een paar minuten van die douche genieten in de ochtend en ontbijt gezellig samen.
Wat anderen ook zeggen; in een beetje minder watergebruik (of stoken voor het verwarmen) zit echt geen (grote) besparing.
Waar je wel geld mee kunt besparen is door te kijken of je een goedkopere dierenarts kunt vinden. Daar zit soms echt een groot verschil in qua prijs.
Misschien moet je vanavond even sorry zeggen. Zo begint je dag toch gewoon echt niet leuk?

Zorg dat jullie samen een team zijn. Dat betekent afspraken i.p.v. regels.
Hallo?!
Nou hier moet man ook op tijd uit de douche s’ochtends want er moeten er nog meer in. Dus ik erger me er ook blauw aan. Zo gaat dat in een gezin s’ochtends.
Een baan zoeken lijkt me effectiever dan zeuren over een lange douchebeurt van je man.
Hoeveel afspraken en regels hebben jullie? Regels over hoe lang je mag douchen zijn vervelend.
Ja, je zeurt. Het klinkt allemaal behoorlijk Sheldon-achtig. Heb je ook een schema wie wanneer en hoe lang naar de wc mag?
Laat je huisdier inslapen en je gezanik ook.
Wat fijn dat alles steeds goed komt
Waarom mocht hij niet zo lang douchen dan? Kon jij toen niet meer ivm tijd?in dat geval zou ik ook balen. Vanwege de kosten vind ik een zeur-reden. Opletten op geld weet ik ook niet wat ik daarvan vind, ik zou dingen dan waarschijnlijk van mijn eigen rekening betalen als mijn vrouw sommige uitgaven te gortig vindt. Op gebied van boodschappen ofzo.
Je hebt (nog) steeds geen baan en wel huisdieren die 3000 euro kosten.
Waarom zoek je geen werk dan kun je die kosten makkelijk ophoesten en hoef je daarvoor niet in de stress te schieten en boos te worden over zoiets futiels als te lang douchen.
lilalinda schreef:
10-05-2019 15:38
Wtf een huisdier dat 3000 euro kost???

Daar heb je 10 nieuwe voor.
I wanna live my life with the volume full!
Iemand aanspreken op het negeren van een afspraak, moet je nooit doen door een retorische vraag te stellen.

'Hoe lang heb je wel niet onder de douche gestaan?' is gewoon een hele nare manier van communiceren. Zeg gewoon dat hij langer heeft gedouched dan kennelijk de afspraak was en of ie daar de volgende keer misschien op wil letten.

Dat in het geval van een echte afspraak. Als het een 'afspraak' is in de zin van 'ik heb bepaald dat we hier thuis nu max vijf minuten douchen en jij hebt je daar maar aan te houden', dan zou ik sowieso mn relatie gaan heroverwegen.
Star² schreef:
10-05-2019 15:39
Zijn lurven en kladden denk ik.
Grapjes over een operatie van een huisdier vind ik altijd zo leuk!
Eidde schreef:
10-05-2019 16:03

Kan je nagaan als het een hamster is.
Belachelijk om erover te zeuren dat je man te lang onder de douche staat.
Sheldon kwam ook bij mij op.
Ben jij een Sheldon misschien?
Lekker passief agressief die vraag. Wees gewoon eerlijk en zeg wat je bedoelt. "je stond er langer onder dan afgesproken.", en dan niet verwijtend maar als constatering van feiten, op de zelfde toon als "water is nat". Jouw manier van communiceren is inderdaad zeikerig en zuigend.

Als het echt om geldbesparing gaat, zoek een extra baan of vraag extra uur op je werk. Jullie hebben allebei vakantiegeld deze maand dus een flink deel van die 3000 kunnen jullie al betalen. Als het gaat om het feit dat jij ook moest douchen terwijl hij er onder stond, de volgende keer er vrolijk bij gaan staan als hij er te lang over doet. Dus zonder gezeur, zuigen mag wel als hij dat kan waarderen.
anoniem_310897 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 16:20
0.22% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
10-05-2019 15:25
Als je een vrouw bent is de kans groot dat je zeurt.
Maar echt, je partner op het matje roepen omdat hij te lang doucht? Wow, dat is wel een overtreffende trap.
Haha ja dit. Ik zeur ook teveel volgens man, maar ik heb werkelijk geen idee hoe lang hij onder de douche staat en daar hebben we (of ik) ook zeker niks over afgesproken...
karin6789 schreef:
Waaraan moest dat huisdier geopereerd worden?

Doet dat er iets toe?
Eidde schreef:
10-05-2019 16:03

Wat een domme opmerking zeg. Het is geen eetkamerstoel.
Annelleke schreef:
10-05-2019 16:18

Als het echt om geldbesparing gaat, zoek een extra baan of vraag extra uur op je werk.
TO heeft geen werk.
karin6789 schreef:
Gezichtstransplantatie.
Damned if I don’t
karin6789 schreef:
Waarschijnlijk aan z'n lijf
karin6789 schreef:
10-05-2019 16:21
TO heeft geen werk.
Ah, dan snap ik al helemaal dat haar gezeur in slechte aarde valt. Die man werkt voor het water en het gas om het te verwarmen. En dan komt degene die niet werkt vertellen dat hij te lang onder de douche staat en dus te veel geld uitgeeft. Tijd voor to om werk te zoeken.
julius schreef:
10-05-2019 16:06
Iemand aanspreken op het negeren van een afspraak, moet je nooit doen door een retorische vraag te stellen.

'Hoe lang heb je wel niet onder de douche gestaan?' is gewoon een hele nare manier van communiceren. Zeg gewoon dat hij langer heeft gedouched dan kennelijk de afspraak was en of ie daar de volgende keer misschien op wil letten.

Dat in het geval van een echte afspraak. Als het een 'afspraak' is in de zin van 'ik heb bepaald dat we hier thuis nu max vijf minuten douchen en jij hebt je daar maar aan te houden', dan zou ik sowieso mn relatie gaan heroverwegen.
TO houdt blijkbaar van retorische vragen. Het begint al met de titel van dit topic....
Annelleke schreef:
10-05-2019 16:24
Ah, dan snap ik al helemaal dat haar gezeur in slechte aarde valt. Die man werkt voor het water en het gas om het te verwarmen. En dan komt degene die niet werkt vertellen dat hij te lang onder de douche staat en dus te veel geld uitgeeft. Tijd voor to om werk te zoeken.

TO zorgt dan weer voor zijn kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven