Zeur ik teveel

10-05-2019 15:15 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Volgens mijn partner zeur ik teveel. Ik ben namelijk erg van de afspraken en als deze niet nagekomen worden, dan kan ik dat op een botte wijze laten merken. Vanmorgen voordat hij naar zijn werk ging, douchte hij weer langer dan afgesproken tijd. Ik zei toen hij klaar was: hoe lang heb je wel niet onder de douche gestaan? Hij werd boos en vond dat ik ook naar mijzelf moest kijken, want ook houd me niet altijd aan alle regels. Dat laatste is waar, maar ik probeer het hier zo goed mogelijk te regelen voor iedereen. Op dit moment hebben we een heel stuk minder geld, daar we voor ons huisdier en operatie, opname etc meer dan 3000 euro kwijt zijn. Daarom ben ik de laatste tijd erg aan het opletten waar we het aan uitgeven. Ik ben iemand die het lastig vind om te communiceren, ik wil het altijd vriendelijk vragen, maar het komt er vaak anders uit. Er zijn dagen bij, dat ik er uren over nadenk, hoe ik iets bepaalds, wat niet leuk is, moet vertellen aan een ander.Dit heeft mij sociaal gezien al flink wat problemen opgeleverd. Ik kan als iemand naar tegen mij doet, zoals bijv. vanmorgen, een hele dag van slag zijn: ben ik te ver gegaan, wil hij bij mij weg, moet ik er vanavond nog over beginnen of niet etc. Bij anderen: was ik gisteren wel gezellig, misschien was die opmerking toch stom etc.
Ik krijg hier hulp voor, maar ben benieuwd of ik hier nog wat tips/advies kan krijgen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord 😊
'De regels' Je bent zijn moeder niet....en Ja....je klinkt onaangenaam strest en afreagerend op je omgeving.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Van wie is dat huisdier?
.
impala schreef:
10-05-2019 19:58
Van wie is dat huisdier?

Er staat duidelijk in de OP 'ons huisdier'.
Van TO en de lange douchert samen dus.
Pipistrello schreef:
10-05-2019 16:21
Wat een domme opmerking zeg. Het is geen eetkamerstoel.
Inderdaad.
justagirly wijzigde dit bericht op 10-05-2019 20:23
0.69% gewijzigd
Eidde schreef:
10-05-2019 17:04
Humor. Blijft lastig.

Aaah.... oké.
Je zeurt, TO.
Vind ik wel.

Iedereen zou korter moeten douchen.
Niet voor het geld, maar voor het milieu.

En 3000 ?! Is wel heel veel. Ben toch wel benieuwd wat daarvoor gedaan is?

En eens met de rest, ga zelf ook gewoon werken.
justagirly schreef:
10-05-2019 20:26
Je zeurt, TO.
Vind ik wel.

Iedereen zou korter moeten douchen.
Niet voor het geld, maar voor het milieu.

En 3000 ?! Is wel heel veel. Ben toch wel benieuwd wat daarvoor gedaan is?

En eens met de rest, ga zelf ook gewoon werken.
Wij zijn meer dan dubbele kwijt aan ons kat, daarom mag hier niemand meer douchen van mij. :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Had je dan ook een stopwatch erbij aan? Dat je precies weet dat hij te lang heeft gedoucht, dan komt die man beneden en krijgt hij de passief-agressieve ook nog retorische vraag; ‘ hoe lang heb je wel niet gedoucht?’

Ik ga er voor het gemak van uit dat jullie ook geen seks meer hebben? Echt wat een libidokiller dat
Jane-Ice schreef:
10-05-2019 20:34
Wij zijn meer dan dubbele kwijt aan ons kat, daarom mag hier niemand meer douchen van mij. :proud:
Terecht, iedereen meurent naar werk en school! Dat zal de rekening spekken 😁
Ja, je zeurt. Enorm.
Hij zal wel een schijthekel aan dat huisdier hebben. Mag niet meer douchen, een zeurend wijf en pijpen+slikken zit er ook niet in zeker....
duizel schreef:
10-05-2019 19:37
Volgens deze bron: https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... de-douche/

is de gemiddelde douchetijd 9 minuten. Als je daar 5 minuten van maakt levert dat op jaarbasis €60,- op.
Nou, dat is best een aardig bedrag als je op de kleintjes moet letten. Op andere dingen zal dan waarschijnlijk bezuinigd (moeten) worden en dan gaat het al snel om vele honderden euro's per jaar. Dan kun je wel vinden dat TO zeurt, maar als die vent van haar gemaakte afspraken aan zijn laars lapt (en dat dan wellicht ook doet met andere financiële afspraken) snap ik wel dat dat irriteert. Het gaat ook om de houding en commitment, niet alleen om de pure centen. Ik geloof dat ik de enige ben die vindt dat TO niet per definitie zeurt. Althans niet op basis van dit topic. Overigens vind ik gemiddeld 9 minuten douchen best veel. Ik sta er ook wel eens een kwartier onder, maar de dagelijkse douche is toch meer in de richting van 5 minuten.
Jane-Ice, offtopic,
wat is er aan je kat gedaan voor die meer-dan-6000? O_O
justagirly schreef:
10-05-2019 23:44
Jane-Ice, offtopic,
wat is er aan je kat gedaan voor die meer-dan-6000? O_O

Niet in 1 keer hoor maar vanaf kitten tot heden (7 jaar) Castratie/ DA bezoekjes voor verkoudheid :facepalm:
Een keer had ie een kronkel in zijn staart.
Een keer had ie een veter opgegeten en moest met spoed geopereerd worden.
Tanden en kiezen trekken.
Aantal keren gruis, kon niet plassen...foto’s, Ziekenhuis opname (aantal keren) medicatie.
Vaak gebeurd dit op feestdagen/ weekenden. Dubbel tarief. :cry:
Veel geld ja en niet verzekerd.

Gelukkig is ie nu gezond en heel gelukkig en wij ook met hem.

F**k het geld :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Een relatie met regels. Ik moet er niet aan denken.
lilalinda schreef:
10-05-2019 15:38
Wtf een huisdier dat 3000 euro kost???
Dit dus. En heeft dat huisdier kwaliteit van leven ondanks die dure kwaal? Of is het zo’n peperdure doorgefokte hond of kat met allerlei kwalen?
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
In maart hadden jullie ook al weinig geld dus hoe lang ben je al op alles aan het letten en aan het zeuren? Is het mogelijk dat jij anders wat dagen gaat werken om het financieel wat breder te hebben?
oudebaas schreef:
11-05-2019 05:55
Een relatie met regels. Ik moet er niet aan denken.

Dit dus. En heeft dat huisdier kwaliteit van leven ondanks die dure kwaal? Of is het zo’n peperdure doorgefokte hond of kat met allerlei kwalen?

Zit je vrij snel aan hoor als er een ingreep gedaan wordt. Vriendin had een konijntje met een abces in zijn wang, prima te verwijderen om vervolgens gewoon normaal verder te kunnen leven. Wel 500,-.
Mijn hond, kwaliteit van leven ook meer dan prima, wortelkanaalbehandelng; 1500,-.

Maar goed, kan je iets met de reacties, TO?
Uit je andere topics haal ik dat je ook bovenop zijn kind zit en daar ontzettend jouw stempel op wilt drukken ipv het kind in zijn waarde te laten. Blijkbaar doe je dit met je partner net zo.
duizel schreef:
10-05-2019 19:37
Volgens deze bron: https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... de-douche/

is de gemiddelde douchetijd 9 minuten. Als je daar 5 minuten van maakt levert dat op jaarbasis €60,- op.

Met een gezin van vijf 💡
300 euro!
Doreia* schreef:
10-05-2019 16:15
Sheldon kwam ook bij mij op.
Ben jij een Sheldon misschien?
Zeg ho even... :(

;)
Ik moest denken aan Saga Noren.
Star² schreef:
10-05-2019 15:16
Vanmorgen voordat hij naar zijn werk ging, douchte hij weer langer dan afgesproken tijd. Ik zei toen hij klaar was: hoe lang heb je wel niet onder de douche gestaan?

De afgesproken tijd? Mhuahahahahahaha. Ik zou expres nog een keer gaan douchen.
En bij thuiskomst nog een keer.
Wie weet zou ik in mijn lunchpauze nog langskomen om te douchen.
Die is gek...
Andersom schreef:
11-05-2019 08:56
Met een gezin van vijf 💡
300 euro!
Met een gezin van vijf kun je het beste een van de drie kinderen Klein Duimje’en. Dat scheelt vele duizenden Euri.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Westerpaviljoen schreef:
11-05-2019 11:07
Ik moest denken aan Saga Noren.
:biggrin:

Maar die werkt wel ;-)
gizzmo-returns schreef:
10-05-2019 15:26
Volgens mij moet je het geld echt op andere dingen verdienen, tenzij je man een uur per dag doucht.
Dat doet die van mij en reken maar dat ik daarover zeur ;-)
Mispoes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven