Zeur ik teveel
vrijdag 10 mei 2019 om 15:15
Hallo allemaal,
Volgens mijn partner zeur ik teveel. Ik ben namelijk erg van de afspraken en als deze niet nagekomen worden, dan kan ik dat op een botte wijze laten merken. Vanmorgen voordat hij naar zijn werk ging, douchte hij weer langer dan afgesproken tijd. Ik zei toen hij klaar was: hoe lang heb je wel niet onder de douche gestaan? Hij werd boos en vond dat ik ook naar mijzelf moest kijken, want ook houd me niet altijd aan alle regels. Dat laatste is waar, maar ik probeer het hier zo goed mogelijk te regelen voor iedereen. Op dit moment hebben we een heel stuk minder geld, daar we voor ons huisdier en operatie, opname etc meer dan 3000 euro kwijt zijn. Daarom ben ik de laatste tijd erg aan het opletten waar we het aan uitgeven. Ik ben iemand die het lastig vind om te communiceren, ik wil het altijd vriendelijk vragen, maar het komt er vaak anders uit. Er zijn dagen bij, dat ik er uren over nadenk, hoe ik iets bepaalds, wat niet leuk is, moet vertellen aan een ander.Dit heeft mij sociaal gezien al flink wat problemen opgeleverd. Ik kan als iemand naar tegen mij doet, zoals bijv. vanmorgen, een hele dag van slag zijn: ben ik te ver gegaan, wil hij bij mij weg, moet ik er vanavond nog over beginnen of niet etc. Bij anderen: was ik gisteren wel gezellig, misschien was die opmerking toch stom etc.
Ik krijg hier hulp voor, maar ben benieuwd of ik hier nog wat tips/advies kan krijgen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Volgens mijn partner zeur ik teveel. Ik ben namelijk erg van de afspraken en als deze niet nagekomen worden, dan kan ik dat op een botte wijze laten merken. Vanmorgen voordat hij naar zijn werk ging, douchte hij weer langer dan afgesproken tijd. Ik zei toen hij klaar was: hoe lang heb je wel niet onder de douche gestaan? Hij werd boos en vond dat ik ook naar mijzelf moest kijken, want ook houd me niet altijd aan alle regels. Dat laatste is waar, maar ik probeer het hier zo goed mogelijk te regelen voor iedereen. Op dit moment hebben we een heel stuk minder geld, daar we voor ons huisdier en operatie, opname etc meer dan 3000 euro kwijt zijn. Daarom ben ik de laatste tijd erg aan het opletten waar we het aan uitgeven. Ik ben iemand die het lastig vind om te communiceren, ik wil het altijd vriendelijk vragen, maar het komt er vaak anders uit. Er zijn dagen bij, dat ik er uren over nadenk, hoe ik iets bepaalds, wat niet leuk is, moet vertellen aan een ander.Dit heeft mij sociaal gezien al flink wat problemen opgeleverd. Ik kan als iemand naar tegen mij doet, zoals bijv. vanmorgen, een hele dag van slag zijn: ben ik te ver gegaan, wil hij bij mij weg, moet ik er vanavond nog over beginnen of niet etc. Bij anderen: was ik gisteren wel gezellig, misschien was die opmerking toch stom etc.
Ik krijg hier hulp voor, maar ben benieuwd of ik hier nog wat tips/advies kan krijgen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord
vrijdag 10 mei 2019 om 18:24
vrijdag 10 mei 2019 om 19:28
vrijdag 10 mei 2019 om 19:32
vrijdag 10 mei 2019 om 19:34
Echt
Bestaat er een vertaal app Vlaams-Nederlands?
Vertaal eens dan?
poker wijzigde dit bericht op 10-05-2019 19:36
4.04% gewijzigd
vrijdag 10 mei 2019 om 19:35
Ik loep niet snel maar nu wel omdat ik dacht haar nicknaam te herkennen. En dat klopte. Ze werkt niet.GinnyJones schreef: ↑10-05-2019 18:06Ik lees nergens dat TO niet werkt, maar ik heb niet geloept dus wellicht staat het elders?
Verder, het maakt me niet uit wie het betaald of wat, ik vind goed zorgen voor een dier een positief punt.
Ik loep niet snel maar nu wel omdat ik dacht haar nicknaam te herkennen. En dat klopte. Ze werkt niet.GinnyJones schreef: ↑10-05-2019 18:06Ik lees nergens dat TO niet werkt, maar ik heb niet geloept dus wellicht staat het elders?
Verder, het maakt me niet uit wie het betaald of wat, ik vind goed zorgen voor een dier een positief punt.
geen idee. Maar een tip: leenwoorden uit het Engels: Nederlands. Leenwoorden uit het Frans: Vlaams. Een lavabo kennen we hier niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 10 mei 2019 om 19:37
En ik schrijf dan al expres niet de pompbak. Wat zeggen jullie tegen lavabo? Sink?JollyRider schreef: ↑10-05-2019 19:35geen idee. Maar een tip: leenwoorden uit het Engels: Nederlands. Leenwoorden uit het Frans: Vlaams. Een lavabo kennen we hier niet![]()
poker wijzigde dit bericht op 10-05-2019 19:37
1.03% gewijzigd
Toch is dat wel wat ze impliceert
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
Volgens deze bron: https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... de-douche/
is de gemiddelde douchetijd 9 minuten. Als je daar 5 minuten van maakt levert dat op jaarbasis €60,- op.
is de gemiddelde douchetijd 9 minuten. Als je daar 5 minuten van maakt levert dat op jaarbasis €60,- op.
vrijdag 10 mei 2019 om 19:40
vrijdag 10 mei 2019 om 19:40
50 jaar kort douchen en je bent er al.duizel schreef: ↑10-05-2019 19:37Volgens deze bron: https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... de-douche/
Hallo?!
vrijdag 10 mei 2019 om 19:42
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 10 mei 2019 om 19:43
vrijdag 10 mei 2019 om 19:45
De Nederlandse vertaling staat niet bij in de woordenlijst.
vrijdag 10 mei 2019 om 19:50
KloptJollyRider schreef: ↑10-05-2019 19:43Nou zie ik toevallig ook Memoriaal. Dat is voor boekhouders het boek voor de overige journaalposten, maar voor Belgen een gedenkteken?
vrijdag 10 mei 2019 om 19:50
Zo is het.GinnyJones schreef: ↑10-05-2019 18:06Ik lees nergens dat TO niet werkt, maar ik heb niet geloept dus wellicht staat het elders?
vrijdag 10 mei 2019 om 19:51
Gevonden!