Zeur ik teveel

10-05-2019 15:15 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Volgens mijn partner zeur ik teveel. Ik ben namelijk erg van de afspraken en als deze niet nagekomen worden, dan kan ik dat op een botte wijze laten merken. Vanmorgen voordat hij naar zijn werk ging, douchte hij weer langer dan afgesproken tijd. Ik zei toen hij klaar was: hoe lang heb je wel niet onder de douche gestaan? Hij werd boos en vond dat ik ook naar mijzelf moest kijken, want ook houd me niet altijd aan alle regels. Dat laatste is waar, maar ik probeer het hier zo goed mogelijk te regelen voor iedereen. Op dit moment hebben we een heel stuk minder geld, daar we voor ons huisdier en operatie, opname etc meer dan 3000 euro kwijt zijn. Daarom ben ik de laatste tijd erg aan het opletten waar we het aan uitgeven. Ik ben iemand die het lastig vind om te communiceren, ik wil het altijd vriendelijk vragen, maar het komt er vaak anders uit. Er zijn dagen bij, dat ik er uren over nadenk, hoe ik iets bepaalds, wat niet leuk is, moet vertellen aan een ander.Dit heeft mij sociaal gezien al flink wat problemen opgeleverd. Ik kan als iemand naar tegen mij doet, zoals bijv. vanmorgen, een hele dag van slag zijn: ben ik te ver gegaan, wil hij bij mij weg, moet ik er vanavond nog over beginnen of niet etc. Bij anderen: was ik gisteren wel gezellig, misschien was die opmerking toch stom etc.
Ik krijg hier hulp voor, maar ben benieuwd of ik hier nog wat tips/advies kan krijgen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord 😊
De laatste week heb ik hier op Viva mij al meermaals afgevraagd: Is dicht echt?! :bonk:
Poker schreef:
10-05-2019 16:28
De laatste week heb ik hier op Viva mij al meermaals afgevraagd: Is dicht echt?! :bonk:

En je weet dat trolhunten verboden is?
3000 euro, hoeveel doucheminuten zijn dat? Wie is goed in rekenen?
Maar goed, ja, ik vind ook dat je zeurt. Doucheminuten - wat nog meer? Velletjes toiletpapier, autogebruik in plaats van fietsen als het regent?

Dus los van de manier van communiceren (dat is eigenlijk je vraag): ik denk dat het probleem daar niet zit. In sommige gevallen maakt het namelijk helemaal niets uit HOE je iets zegt, maar is de boodschap zelf nogal vervelend. Als jij je hele gezin over de flos jaagt met jouw bezuinigingsdrang, voelt niemand zich daar goed bij. Hoe zou jij het vinden als iedereen elke ochtend aan jou vraagt of je nu al een krantenwijk hebt genomen en of je daadwerkelijk die tweede cracker nodig had voor ontbijt - en of je je handen voortaan wilt wassen met de helft van de zeep?
_Doortje_ schreef:
10-05-2019 15:46
Misschien moet je vanavond even sorry zeggen. Zo begint je dag toch gewoon echt niet leuk?

Zorg dat jullie samen een team zijn. Dat betekent afspraken i.p.v. regels.
Dit.

En als je echt moet besparen op de kleine dingen ga je dan niet liever zelf werken?
Star² schreef:
10-05-2019 16:25
TO zorgt dan weer voor zijn kind.
Dus? In een jaar geef ik nog geen 3000 uit aan gas en water gecombineerd, dus dat ze daarover zeurt slaat nergens op. Al helemaal niet als alles voor haar wordt betaald. Als ze werkt kan ze meer geld genereren.

Die man houdt minimaal 4 wezens in leven, betaalt alles, van de kleren die ze dragen tot de kosten van het zieke huisdier, van internet tot voedsel, en dan komt ze zeuren over het douchen? En dan zeker op zo'n manier. Ze kan ook een baantje zoeken als ze echt iets wil bijdragen aan die 3000 euro.
Pipistrello schreef:
10-05-2019 16:29
En je weet dat trolhunten verboden is?
Ja maar dat weet je toch zelf als je over zoiets valt dat je dan een zagemie bent. En wie gaat nu zagen over douchetijd :hihi: v
Annelleke schreef:
10-05-2019 16:39
Dus? In een jaar geef ik nog geen 3000 uit aan gas en water gecombineerd, dus dat ze daarover zeurt slaat nergens op. Al helemaal niet als alles voor haar wordt betaald. Als ze werkt kan ze meer geld genereren.

Die man houdt minimaal 4 wezens in leven, betaalt alles, van de kleren die ze dragen tot de kosten van het zieke huisdier, van internet tot voedsel, en dan komt ze zeuren over het douchen? En dan zeker op zo'n manier. Ze kan ook een baantje zoeken als ze echt iets wil bijdragen aan die 3000 euro.

Dus? Dat je doet of ze op haar luie reet zit terwijl hij werkt. We weten niks van hun afspraken, behalve het douchen dan ;-)
Poker schreef:
10-05-2019 16:41
Ja maar dat weet je toch zelf als je over zoiets valt dat je dan een zagemie bent. En wie gaat nu zagen over douchetijd :hihi: v

Ik dacht dat je je best deed om niet Vlaams over te komen ;-)
Poker schreef:
10-05-2019 16:41

Dus? Zat zeurende mensen. Hoef je geen trol voor te zijn.
Star² schreef:
10-05-2019 16:44
Dus? Dat je doet of ze op haar luie reet zit terwijl hij werkt. We weten niks van hun afspraken, behalve het douchen dan ;-)
Ze hebben dat kind maar 50% van de tijd he
Ik kan me voorstellen dat jouw man vind dat je zeurt, omgekeerd snap ik jou ook. Mijn partner heeft de gewoonte om de kraan voor niets te laten lopen (hard) tijdens een gehele scheerbeurt. Zo onnodig en daar heb ik ook meerdere malen wat van gezegd. Ook al zetten dergelijk besparingen nu niet gelijk heel veel zoden aan de dijk, aan het einde van het jaar merk je het echt wel.

Ik denk echter wel dat het goed is dat je hulp krijgt want het klinkt alsof er meer aan de hand is. Blijf goed met je partner in gesprek gaan en neem hem een keer mee naar jouw therapeut. Misschien dat deze kan helpen om dergelijke situaties in betere banen te leiden zodat er minder irritatie is van beide kanten.

Als laatste, ik vind de grapjes over dat goed zorgen voor een huisdier weggegooid geld is en dat je voor 3000 beter een nieuw huisdier aan kan schaffen ontzettend misplaatst. TO mag trots op zichzelf zijn dat ze zo goed voor haar huisdier zorgt.
GinnyJones schreef:
10-05-2019 16:55
Ik kan me voorstellen dat jouw man vind dat je zeurt, omgekeerd snap ik jou ook. Mijn partner heeft de gewoonte om de kraan voor niets te laten lopen (hard) tijdens een gehele scheerbeurt. Zo onnodig en daar heb ik ook meerdere malen wat van gezegd. Ook al zetten dergelijk besparingen nu niet gelijk heel veel zoden aan de dijk, aan het einde van het jaar merk je het echt wel.

Ik denk echter wel dat het goed is dat je hulp krijgt want het klinkt alsof er meer aan de hand is. Blijf goed met je partner in gesprek gaan en neem hem een keer mee naar jouw therapeut. Misschien dat deze kan helpen om dergelijke situaties in betere banen te leiden zodat er minder irritatie is van beide kanten.

Als laatste, ik vind de grapjes over dat goed zorgen voor een huisdier weggegooid geld is en dat je voor 3000 beter een nieuw huisdier aan kan schaffen ontzettend misplaatst. TO mag trots op zichzelf zijn dat ze zo goed voor haar huisdier zorgt.
Eh... To werkt niet, zij is het dus niet die voor het beest zorgt. Zeker ze verzorgt hem, maar dat wordt mogelijk gemaakt door man. Niks om trots op te zijn, ook niks om te schamen, maar een schouderklopje is wel overdreven.
Star² schreef:
10-05-2019 16:45
Ik dacht dat je je best deed om niet Vlaams over te komen ;-)
Blijkbaar nutteloze inzet want ik val ongewild toch door de mand :-O$
Poker schreef:
10-05-2019 16:28

Eerste post met volledige naam doet bij mij ook altijd een bel rinkelen.

Verkeerde topic..
eidde wijzigde dit bericht op 10-05-2019 17:06
Reden: Verkeerde topic
5.26% gewijzigd
I wanna live my life with the volume full!
Pipistrello schreef:
10-05-2019 16:21
Wat een domme opmerking zeg. Het is geen eetkamerstoel.

Humor. Blijft lastig.
In ieder geval raar dat een vrouw regels oplegt aan haar man. Ik vind het echt hilarisch!
Eidde schreef:
10-05-2019 17:04
Humor. Blijft lastig.

Als je moet uitleggen dat het humor is dan is de grap misschien gewoon niet zo leuk.
Poker schreef:
10-05-2019 17:08
In ieder geval raar dat een vrouw regels oplegt aan haar man. Ik vind het echt hilarisch!

Dat weten we niet hé. Ze zeurt over de regels, zover is duidelijk. Maar die regels door haar of door hen samen zijn bedacht weten we niet.
En het lijkt er ook niet op dat TO nog komt reageren in haar eigen topic dus misschien komen we er nooit achter.
Pipistrello schreef:
10-05-2019 17:36
Als je moet uitleggen dat het humor is dan is de grap misschien gewoon niet zo leuk.

Ik vond 'm wel grappig.
Pipistrello schreef:
10-05-2019 17:36

Andere humor.
dat kan niet echt zijn!
Annelleke schreef:
10-05-2019 16:59
Eh... To werkt niet, zij is het dus niet die voor het beest zorgt. Zeker ze verzorgt hem, maar dat wordt mogelijk gemaakt door man. Niks om trots op te zijn, ook niks om te schamen, maar een schouderklopje is wel overdreven.
Ik lees nergens dat TO niet werkt, maar ik heb niet geloept dus wellicht staat het elders?

Verder, het maakt me niet uit wie het betaald of wat, ik vind goed zorgen voor een dier een positief punt.
beetjegek schreef:
10-05-2019 15:47
Nou hier moet man ook op tijd uit de douche s’ochtends want er moeten er nog meer in. Dus ik erger me er ook blauw aan. Zo gaat dat in een gezin s’ochtends.
Blauw ergeren?
Groen en geel bedoel je

To, je zeurt enorm
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als je niet werkt TO, is het dan geen optie dat jij gaat douchen als je partner al de deur uit is? Of is er een klein kind in huis waardoor dat moeilijk is?
NYC schreef:
10-05-2019 18:21
Als je niet werkt TO, is het dan geen optie dat jij gaat douchen als je partner al de deur uit is? Of is er een klein kind in huis waardoor dat moeilijk is?
Wie zegt dat zij wilde douchen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven