Zijn er ook nog mensen met een goede relatie met ouders

23-07-2008 22:58 144 berichten
Dat vraag ik me dus af. Als ik zo om me heen verhalen hoor en hier op het forum rondlees, lijkt het allemaal één doffe ellende. Wat gaat er dan steeds fout?

Zijn er ook mensen die wel een goede relatie hebben met hun ouders?

Ik wel. Mijn ouders zijn heel belangrijk voor me en ik heb altijd een goede band met ze gehad.Ik hou ontzettend veel van ze en zie ze regelmatig. Natuurlijk heb ik vroeger ook wel eens flinke ruzie gehad en heb ik ze uitgescholden voor van alles en nog wat.

Maar nu ik volwassen ben kan ik me niet meer voorstellen dat ik ruzie zou hebben met hun. Dat lijkt me zo vreemd. Hoort voor mij bij de puberteit.

Ben ik de enige?
Alle reacties Link kopieren
quote:lapin schreef op 23 juli 2008 @ 23:39:

Djoels, jij hebt ook vreselijk lieve en leuke ouders zo te lezen. Veilig gevoel geeft dat vind ik.

ja dat geeft het ook.... jouw moeder zo ver weg, en dan komt ze. Dat herken ik van mijn zus die ook in het buitenland woont. Mama geniet gewoon van de voorpret om dingen mee te nemen voor haar.

Wat naar te lezen dat je je vader hebt verloren en hem nog zo mist..... zo fijn dat je met een warm gevoel aan je vader terug kunt denken, dat hij zo belangrijk voor je was..
DTEEZ!
quote:shining schreef op 23 juli 2008 @ 23:45:

[...]

Ja precies. Ik pak ook zelf altijd wat te eten of te drinken als ik bij mijn ouders ben, ga me douchen als ik dat bijvoorbeeld wil,het is tenslotte ook nog een beetje mijn huis haha.

Op visite bij je ouders, dat klinkt best vreemd vind ik.Mijn ouders wonen ook nog in het huis waar ik ben opgegroeid. Heb inderdaad ook nooit de sleutel ingeleverd en stap gewoon binnen. Pak wat te drinken en vraag of zij ook wat willen en ga dan zitten. De regels van 'vroeger' gelden ook nog steeds. Als papa gekookt heeft hoeft hij niet af te wassen en vice versa. En als het 20 uur is gaat de tv aan en houdt iedereen 20 minuten zijn mond om het journaal te kijken. Die dingen veranderen nooit :-)
mooi om te lezen Ikke!!

Ik heb ook de sleutel, en kom ook zo binnen..Een jaar geleden stapte ik binnen de woonkamer in, vind ik allemaal kledingstukken... ik roep 'joehóeeee' hoor ik uit de keuken 'oh dat is Djoels, dat is Djoels, snel snel , waar is mijn blouse'

Ik draaide me om en riep 'ik kom later nog wel, daag!!'

Vanaf dat moment klop ik even, of bel ik even, vond dat toch niet zo'n succes!!!
DTEEZ!
quote:shining schreef op 23 juli 2008 @ 23:43:

Ik ook Winterdip, ik ben altijd bang, dat als ik een ambulance hoor het één van mijn ouders is en ik ga ook altijd na ' O nee, mama is daar en daar en papa is op het werk, dus ze kunnen het niet zijn'.

Ja vreselijk is dat he? Mijn vader wordt 66 en je merkt aan sommige dingen dat hij ouder wordt. Daar moet ik al erg aan wennen. En soms lees je wel eens van die nare berichten, dat "een oudere man" bijvoorbeeld is overvallen of mishandeld door een stel opgeschoten jongeren. Als ik er dan aan denk dat dat mijn vader (of moeder) zou zijn dan word ik echt onpasselijk. Moordneigingen zou ik krijgen.

Mijn ouders zijn ook van die gezelligheidsmensen. Vorig jaar zijn mijn vriend en ik samen met mijn ouders naar Amerika en Canada geweest. Fantastisch! En met mijn moeder tik ik menig flesje wijn weg hoor. Ik hoop ze nog minimaal 30 jaar bij me te hebben!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of alle geweldige ouders waar het hier over gaat allemaal nog samen zijn, of dat er ook gescheiden en hertrouwde geweldige ouders tussenzitten? Het klinkt namelijk ook alsof jullie fijne ouders een fijne relatie hebben, bijv. uit Djoels verhaal komt dat heel duidelijk naar voren vind ik.
quote:Djoels schreef op 23 juli 2008 @ 23:50:

mooi om te lezen Ikke!!

Ik heb ook de sleutel, en kom ook zo binnen..Een jaar geleden stapte ik binnen de woonkamer in, vind ik allemaal kledingstukken... ik roep 'joehóeeee' hoor ik uit de keuken 'oh dat is Djoels, dat is Djoels, snel snel , waar is mijn blouse'

Vanaf dat moment klop ik even, of bel ik even, vond dat toch niet zo'n succes!!! De nachtmerrie van elk kind!
quote:Djoels schreef op 23 juli 2008 @ 23:50:

mooi om te lezen Ikke!!

Vanaf dat moment klop ik even, of bel ik even, vond dat toch niet zo'n succes!!! Hilarisch!
MissMara, mijn ouders zijn al bijna 40 jaar gelukkig getrouwd.
quote:MissMara schreef op 23 juli 2008 @ 23:51:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of alle geweldige ouders waar het hier over gaat allemaal nog samen zijn, of dat er ook gescheiden en hertrouwde geweldige ouders tussenzitten? Het klinkt namelijk ook alsof jullie fijne ouders een fijne relatie hebben, bijv. uit Djoels verhaal komt dat heel duidelijk naar voren vind ik.Mijn ouders zijn 38,5 jaar getrouwd.
Oja.... belangrijke toevoeging GELUKKIG getrouwd!
Ook mijn ouders zijn al meer dan 40 jaar bij elkaar. Wel (natuurlijk) met de bijbehorende ups en downs maar ze hebben een dijk van een huwelijk.
quote:Winterdip schreef op 23 juli 2008 @ 23:51:

[...]

Ja vreselijk is dat he? Mijn vader wordt 66 en je merkt aan sommige dingen dat hij ouder wordt. Daar moet ik al erg aan wennen. Ja, heel herkenbaar. Mijn ouders zijn ook van die leeftijd en ik denk wel eens 'Ik kan ze helemaal niet missen, nu niet maar ook niet over 20 of 30 jaar'!'.
Het grappige is dat zelfs als ik niet heb laten weten dat ik mee-eet mijn moeder altijd iets maakt wat ik heerlijk vind en wat ik zelf niet zal koken.

Wat ik me afvroeg: zijn er mensen die niet meer de sleutel van thuis hebben? Ik heb zelfs nog mijn oude kamer (oké mijn oude bed, de rest van mijn kamer is strijkkamer geworden)

Natuurlijk hebben mijn ouders hun ups en downs gehad, maar als ik mijn vader tegen mijn moeder hoor zeggen 'ga jij lekker badderen, dan doe ik de afwas wel'. Terwijl hij bijna niets voelt in zijn handen en lang rechtopstaan moeilijk voor hem is, dan denk ik ja, da's echte liefde voor elkaar.

Zelfde als mijn moeder hem troost wanneer Feyenoord weer eens verloren heeft...
Zal ik eens iets opbiechten... Mijn vader haalt en brengt me nog steeds regelmatig ergens naartoe.
quote:MissMara schreef op 23 juli 2008 @ 23:51:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of alle geweldige ouders waar het hier over gaat allemaal nog samen zijn, of dat er ook gescheiden en hertrouwde geweldige ouders tussenzitten? Het klinkt namelijk ook alsof jullie fijne ouders een fijne relatie hebben, bijv. uit Djoels verhaal komt dat heel duidelijk naar voren vind ik.

Yep, al 39 jaar getrouwd en ze kennen elkaar al sinds hun 14/15e.

Dat is eigenlijk vreemd: ze zijn langer samen dan dat ze alleen zijn geweest.
Wat heerlijk om meerdere van deze verhalen te lezen.....

Het bijzondere met mijn familie is dat mijn zus biologisch niet van mijn vader is, maar zo voelt dat niet. Hij heeft mijn zus geaccepteerd als zijn eigen kind, zijn dochter, zijn meissie, net als ik dat ben.. Mijn moeder is ook een keer eerder getrouwd geweest en toen vond ze het geluk met mijn vader. Mijn zus is ook een keer gescheiden en vond toen haar man met wie ze nu 2 kids heeft. Dus ik zeg..... laat maar komen die nieuwe man voor mij, daar ben ik dan eens van plan heel oud en gelukkig mee te worden!
DTEEZ!
@Hermes: Juist die kleine dingen die jij beschrijft maken een huwelijk mooi! Leuk om te lezen.

@Winterdip: Niks raars aan volgens mij. Mijn vader rijdt mij ook regelmatig naar ziekenhuis, schiphol, gaat met me mee naar de Gamma als ik er zelf niet uitkom etc etc. Helemaal fijn!
quote:Winterdip schreef op 23 juli 2008 @ 23:55:

Zal ik eens iets opbiechten... Mijn vader haalt en brengt me nog steeds regelmatig ergens naartoe.O die van mij ook hoor. En ik ben wel eens een dagje met hem ergens heen geweest, daar verheug ik me echt op. Reuze gezellig vind ik dat.

Zal ik eens iets opbiechten... Mijn vader haalt en brengt me nog steeds regelmatig ergens naartoe.Vind ik geweldig! Zo fijn toch dat je zo met je vader kunt omgaan.
DTEEZ!
Of 'Pap, mijn verwarming wordt niet meer warm'.

Springt gelijk in de auto en komt eraan.

Zal ik eens iets opbiechten... Mijn vader haalt en brengt me nog steeds regelmatig ergens naartoe.Hahaha bij mij doet mijn moeder dat (en ik vind het alleen maar leuk!)
quote:Djoels schreef op 23 juli 2008 @ 23:57:

Wat heerlijk om meerdere van deze verhalen te lezen.....

Het bijzondere met mijn familie is dat mijn zus biologisch niet van mijn vader is, maar zo voelt dat niet. Hij heeft mijn zus geaccepteerd als zijn eigen kind, zijn dochter, zijn meissie, net als ik dat ben.. Mijn moeder is ook een keer eerder getrouwd geweest en toen vond ze het geluk met mijn vader. Mijn zus is ook een keer gescheiden en vond toen haar man met wie ze nu 2 kids heeft. Dus ik zeg..... laat maar komen die nieuwe man voor mij, daar ben ik dan eens van plan heel oud en gelukkig mee te worden!Mooi
quote:shining schreef op 23 juli 2008 @ 23:55:

[...]

Ja, heel herkenbaar. Mijn ouders zijn ook van die leeftijd en ik denk wel eens 'Ik kan ze helemaal niet missen, nu niet maar ook niet over 20 of 30 jaar'!'.Ik moet er niet aan denken! Soms sta je er weleens bij stil (idd ze worden ouder en dat kan je best merken in sommige dingen) en ik kan me er ook absoluut geen voorstelling van maken. Stel nou dat de 1 eerder gaat dan de ander (dat zal natuurlijk zo zijn). Dan klopt het niet meer. Dan is de balans weg. Ze horen zo ontzettend bij elkaar als een twee-eenheid.
Dan bel ik op en vraag ik: "Staat de wijn koud?"

"Voor jou altijd, ik ben over 10 minuten bij je!" zegt mijn vader dan.

Schiphol idem dito. Maakt niet uit hoe laat het vliegtuig gaat, mijn vader zet om 03.00 uur zijn wekker om ons weg te brengen. Ik mag niet eens een taxi bellen want hij vindt het leuk om ons te brengen en te halen. En hij staat er ALTIJD!!! Dat is een van de dingen die ik zo leuk vind van reizen, bij aankomst staat paps altijd daar.
quote:shining schreef op 23 juli 2008 @ 23:59:

Of 'Pap, mijn verwarming wordt niet meer warm'.

Springt gelijk in de auto en komt eraan. Idem dito..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven