Zijn er ook nog mensen met een goede relatie met ouders

23-07-2008 22:58 144 berichten
Dat vraag ik me dus af. Als ik zo om me heen verhalen hoor en hier op het forum rondlees, lijkt het allemaal één doffe ellende. Wat gaat er dan steeds fout?

Zijn er ook mensen die wel een goede relatie hebben met hun ouders?

Ik wel. Mijn ouders zijn heel belangrijk voor me en ik heb altijd een goede band met ze gehad.Ik hou ontzettend veel van ze en zie ze regelmatig. Natuurlijk heb ik vroeger ook wel eens flinke ruzie gehad en heb ik ze uitgescholden voor van alles en nog wat.

Maar nu ik volwassen ben kan ik me niet meer voorstellen dat ik ruzie zou hebben met hun. Dat lijkt me zo vreemd. Hoort voor mij bij de puberteit.

Ben ik de enige?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft ook een goede relatie met zijn ouders.Zijn ouders zijn leuk! Ze zijn inmiddels 30 jaar getrouwd en vaak nog net zulke verliefde pubers als toen ze elkaar net ontmoette. Als ik hen samen zie, hoop ik altijd dat ik ook zo oud mag worden met mijn Lief.
Ik heb een goede band met mijn ouders.

Ik lees wel eens op het topic van ' eert u vader en moeder', en dan realiseer ik mij dat ik mezelf wel in mijn handjes mag knijpen met mijn ouders.

Mijn moeder is de laatste jaren vrij depressief geweest. In die tijd heb ik wel eens met haar overhoop gelegen. Ik kon niet goed met haar stemmingswisselingen en zelfdestructieve gedrag omgaan, het deed mij pijn, juist omdat ik zoveel van haar hou.

Gelukkig gaat het nu een stuk beter met haar en ken ik haar weer zoals ze vroeger was: een lieve, behulpzame moeder die haar hart op de goede plek heeft zitten. Als ik zie hoe gelukkig ze is met haar kleinkind... prachtig.

Mijn vader is een rustige, intelligente man. Altijd keihard gewerkt en nu op zijn 54e werkt hij nog meer dan 60 uur per week. Echt een bikkel... hij pakt niet altijd de auto naar zijn werk, maar geregeld de fiets... Dan fietst hij door weer en wind 30km heen en 30 km terug van zijn werk. Ook midden in de nacht.

In zijn vrije uurtjes loopt hij hard. Hij loopt nog geregeld goede marathontijden in Rotterdam. Ben trots op hem.
Ik zou ook niet zonder mijn ouders willen!

Ik krijg een brok in mijn keel van die mooie berichtjes hier die worden geschreven over de ouders, juist omdat ik me ook in zoveel dingen kan vinden.

Ik woon nog wel thuis en natuurlijk zijn er meningsverschillen of een klein ruzietje; maar dat duurt nooit lang. Met zowel mijn moeder als vader kan ik goed opschieten, met mijn moeder ben ik misschien wel iets closer. Juist omdat ik drie broers heb en bepaalde dingen nooit heb kunnen delen met een zus, deel ik veel met mijn moeder. We gaan winkelen, dragen soms zelfs elkaars kleding (mijn moeder is erg jong in haar doen en laten ) en we gaan regelmatig gewoon gezellige dingen doen.

We gaan straks met het hele gezin plus twee vrienden naar Turkije op vakantie en daar zie ik ook erg naar uit: Lekker elke avond uit eten met z'n allen of aan een cocktail op het terras lekker kletsen. Maar nu ook gewoon achter in de tuin een glaasje fris drinken met z'n allen komt regelmatig voor.

Straks ga ik een paar maanden naar het buitenland, en ik weet 100% zeker dat ik ze ga missen. We zijn geen personen die zulke dingen tegen elkaar zeggen, maar stiekem zijn we allemaal wel érg aan elkaar gehecht: dat weet ik gewoon. Daarom heb ik me ook voorgenomen om ze regelmatig leuke en lieve kaartjes te sturen... hihi :-)
Ik hou echt van mn ouders! Mn Pappa bij wie ik woon, die alles voor me overheeft en waar ik echt ontzettend op lijk, en mn Mamma, die op flinke reisafstand zit, waar ik eens in de zoveel tijd ben is ook allerliefst voor mij.
ik ben gek op mijn ouders

vind het altijd zo gezellig als ik er weer even ben om te slapen of te eten:)
Wat een mooi topic, ik ben blij voor jullie en ik hoop dat jullie allemaal nog lang genieten van zo'n fijne relatie met je ouders. Blij te lezen dat het ook anders kan. Mijn blik is een beetje vertroebeld helaas en de kans om het met mijn eigen kinderen anders te doen is ook al verkeken

Maar ik ben oprecht blij dat het dus gewoon ook anders kan zijn!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 26 juli 2008 @ 14:33:

Wat een mooi topic, ik ben blij voor jullie en ik hoop dat jullie allemaal nog lang genieten van zo'n fijne relatie met je ouders. Blij te lezen dat het ook anders kan. Mijn blik is een beetje vertroebeld helaas en de kans om het met mijn eigen kinderen anders te doen is ook al verkeken

Maar ik ben oprecht blij dat het dus gewoon ook anders kan zijn!!Elmervrouw, ik ben bekend met jouw verhaal. Ik hoop dat je toch weer een keer dezelfde band met jouw kinderen verder kunt uitbouwen. De basis is er natuurlijk al. En ik ben ervan overtuigd dat die in het geheugen van je kinderen gegrift staat. Dus wanneer jullie elkaar weer zien pakken jullie vast op waar je gebleven bent. Dit is mijn wens voor jou.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Elmervrouw schreef op 26 juli 2008 @ 14:33:

Maar ik ben oprecht blij dat het dus gewoon ook anders kan zijn!!Ik weet niet wat ik moet zeggen.
Ben vandaag weer even bij mijn ouders geweest. Nadat ik dit topic heb geopend realiseerde ik weer hoe trots ik op ze ben en hoeveel ik van ze hou.

Heerlijk in de schaduw gezeten, glas drinken erbij en kletsen.
Ik heb een prima band met mijn ouders. Ze zijn al oud, pa wordt 90 dit jaar, ma 80. Ik realiseer me steeds meer dat ik onwijze mazzel heb dat ze nog leven. Ik realiseer me ook dat ze misschien helemaal niet meer zo lang leven.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
ik heb een hele goede band met mijn moeder.

mijn vader was jong dementerend en is 6,5 jaar geleden overleden. daar had ik een hele andere band mee.

ook met mijn broers heb ik een super band. ik ben erg blij dat ik ze heb en op ze kan leunen als nodig.

Doordat mijn vader overleden is ben ik wel bang om mijn moeder kwijt te raken aan de dood. ik zal daar erg kapot van zijn.
Mijn ouders zijn superouders en ik ben enorm blij met ze :o)
Ik heb/had met allebei mijn ouders een zeer fijne band. Met mijn moeder kan ik gezellig kletsen en dingen bespreken die me aan het hart gaan en vice versa. We lijken enorm op elkaar. Kunnen naast goed praten ook goed botsen. Beiden nogal emotioneel Mijn vader was mijn rustige rots in de branding. Een man van weinig woorden, maar ik zal oa nooit vergeten toen mijn 1e vriendje het uitmaakte...en ik ontroostbaar was. Mijn vader me meenam naar een dierentuin voor de broodnodige afleiding. En de wandelingetjes langs het kanaal als ik slecht in mijn vel zat. Daarnaast deelden mijn vader en ik een passie; de gezondheidszorg, mede door hem heb ik gekozen voor het beroep 'verpleegkundige'. Ook konden wij natuurlijk botsen, vooral als klusjes in huis niet gingen zoals hij dat wilde kon hij ineens tekeer gaan...waar ik me vervolgens kapot aan irriteerde en tegen hem inging. Ik kan er nu om glimlachen

Helaas is mijn vader op 56 jarige leeftijd overleden na een kort maar heftig ziektebed. Er zaten 5,5 week tussen diagnose (alvleesklierkanker met uitzaaiingen) en overlijden. Ik heb hem mogen verzorgen tot en met het einde.

Ik mis hem.
Enigme, ik weet precies wat je bedoelt. Ik mis mijn vader ook.

Ik heb ook een goede band met mijn ouders.

Met mijn vader iets minder als met mijn moeder (vooral in de pubertijd ) maar dat komt waarschijnlijk en omdat we veel op elkaar lijken en omdat hij vroeger nou ook niet echt het goede voorbeeld gehad heeft thuis.

Soms vind ik het wel jammer maar ik zie dat hij wel echt zijn best doet.

Ik kan altijd terecht met problemen, kan ook inderdaad altijd blijven eten/logeren, ze passen altijd op mijn huisdieren als ik een paar dagen weg ben en ze vinden dat nog leuk om te doen ook.

Verder laten ze me vrij om te zijn wie ik ben.

Echte grote ruzies heb ik nog nooit gehad met ze. Ja vroeger gebeurde er natuurlijk wel eens wat maar dat hoort er bij. Dat duurde ook nooit langer dan een dag.

Ik ben me er ook bewust van hoe veel geluk ik heb met zulke ouders. Dat thuis voor mij altijd een veilige haven is/geweest is.
En deze gaat ook gewoon weer even omhoog.
Enigme, wat jij schrijft over jouw vader, het zou over die van mij kunnen gaan. *pink traantje weg* Weinig woorden, maar oh zo lief in zijn hele 'doen'. En ja, ook wij maakten wandelingen langs het kanaal als ik ergens mee zat. Hij is op 48 jarige leeftijd plotseling overleden.

Gelukkig is mijn moeder er nog en dat is de liefste moeder van de wereld :-)
Wat toevallig Ekue dat je wat herkent in mijn verhaal...

48 jaar....veels te jong

Fijn dat je ook zo'n goede band met je moeder hebt!
Ben apetrots op mijn ouders.

Heb fantastische ouders. Gescheiden, waardoor ik ook nog hele leuke "stief"ouders kado kreeg.

Hele bijzondere band met beiden. Staan altijd voor me klaar, alle 4. Kan altijd mn eieren kwijt, veel aandacht, geduld en steun. Het is niet altijd zo geweest, maar net als alle andere relaties, je moet aan alles werken. Het blijft vallen en opstaan.

En ja, zoals voor de meesten, de pubertijd was niet al te best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven