Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
@Summer: je hebt echt helemaal gelijk en rationeel denk ik er ook echt zo over; maar het lukt me gewoon nog niet... ik blijf het zo frusterend vinden dat hij er gewoon niets meer aan wil doen!

komende week een afspraak met de psych misschien dat ik daar ook nog wel wat handvatten krijg om hier mee om te gaan.

Al met al is dit weer een waardeloze zaterdagavond.... ga maar vroeg mijn bedje in met kop thee en goed boek; morgen voel ik me hopelijk weer ietsje beter

ga jij nog iets leuks doen?
Hai mensen, Freebs hier!!

Summmm goed dat het goed gaat met je!!

Je zoon? Hmm.. Misschien is het iets voor mij :P haha.

@Malaysiangirl: Wat naar om je verhaal te lezen meis, en ik kan me die onzekerheid echt heel goed voorstellen....

Ik heb een beetje het idee (doordat je zegt dat je zo verschrikkelijk van hem houdt) dat je niet echt denkt dat j eook alleen kan zijn, en dat je hem heel erg nodig hebt.

Een gezonde relatie (naar mijn idee en naar wat ik heb geleerd) houdt juist in dat je niet bang bent om zonder iemand te zijn.

Ik dacht namelijk ook dat ik nooit gelukkig zou zijn zonder ex, maar op dit moment (het is nu een tijdje geen contact) weet ik gewoon dat ikzelf het middelpunt moet zijn van mijn leven en niet mijn vriend, of man, of wie dan ook.

Jijzelf jou en je eigen is toch de enige die je hebt, en je moet gewoon weten dat je echt wel die kracht hebt om alleen te zijn.

Iemand moet een aanvulling zijn, niet een invulling!

Misschien heb ik het mis.. (Maar dan heb ik nog even een goede monoloog gehouden voor mezelf)

@Vlindertje: Oh meis ik snap dat j eje niet kon weerhouden maar het is echt tijd dat je het contact verbreekt. In ieder geval een tijdje!

Het hoeft toch niet voor eeuwig? Maar wel zo lang totdat je over hem heen bent.

Arme jij, even een knuffel!

Je hebt nu gewoon even een dip en het komt allemaal wel weer goed met je! Je moet gewoon beseffen dat je 100% waard bent, en niet minder!

En je kunt hem niet veranderen helaas.....Dus dan merk je ook dat je inderdaad alleen jezelf hebt op wie je kan terugvallen, dus ik zou zeggen: wees gewoon eens ontzettend lief en sterk voor jezelf en ga ervoor zorgen dat je hem niet meer nodig hebt!

@ Mippie: Pfff ja eigenlijk is hij jou gevoel voor geen cent waard he, dat weet je.. Maar toch heeft ieder zo zn aandeel in een relatie en ja dit soort dingen kunnen zo gebeuren..

En ik heb dat ook vaak gehad, dat ik in zijn bijzijn moest huilen en meneer liet geen traan! Oke, mannen huilen niet van buiten.

Maar goed je voelt je achteraf echt zo stom!

En dat terwijl je je eigenlijk had voorgenomen om niet te huilen.

Je gevoel is ontzettend sterk. En helemaal als je van iemand houdt en denkt diegene kwijt te raken.

Maar het leven houdt echt niet op hoor voor je, als hij er niet meer is...Geen contact is echt het beste, nogmaals, voor een tijdje, zodat je je ook kan concentreren op je eigen leven, en in gaat zin, net als ik, dat je in je eentje ook prima gelukkig kan zijn.

En dat je op een gegeven moment zijn aandacht niet eens meer mist (ja totdat ie weer terug komt ... dus dat doen we ff niet!)

Steeds dat wondje die hij openhaalt, dus GEEN contact is echt het beste!!!!! (i know ik ben er zelf ook geen ster in hoor...)

Maar ja, het is best lekker om weer eens gewoon je eigen dingen te kunnen doen, het klinkt nog ongeloofwaardig maar het is echt zo....You'll see!

Als je eerst maar eens beseft dat je hem niet 'nodig' hebt. Tuurlijk is het fijner als ie er WEL is, maar het is geen ramp als hij er niet is...

Nou misschien voelt niemand zich aangesproken maar zo heb ik het ervaren! Het liefdesverdriet.

Heey Summer, heb je nog wat leuks gedaan? 4-1 NL WHOAAA ik ging door het dak heen!!!

Trouwens...

Meiden: ik werd vandaag ook weer bijna gelokt hoor om ex te zien......

Ik zit op een sportverenging, en er was een soort van sportweekend (hij is daar)

En ik fietste langs met n vriendin, en 2 vrienden (ook vrienden van hem) liepen toevallig langs en vragen jaaaaaaaa waar waren jullie nou?! Kom even een biertje doen!

Nou goed, dus wij zeggen jaaa straks misschien (alarmbellen gingen alweer rinkelen ik dacht NEE lou eigenlijk niet doen)

Uiteindelijk zijn we niet gegaan, vriendin had niet zo'n zin... We zouden nog uitgaan.

Betrapte mezelf er dus op dat op het moment ze zei nee ik heb geen zin om daarheen te gaan, mijn zin om uit te gaan ook weer was gezakt, dus ergens kwam het enthousiasme om uit te gaan toch ergens anders vandaan........Het feit dat ik weer in de buurt van ex kon zijn denk ik?

Dacht namelijk eerst : ja biertje, Lekker! Heb ik wel zin in!

Nou goed, thanks to my girlfriend dus geen (oog)contact!

En de mail van vrijdag is niet meer beantwoord en eigenlijk vind ik het prima..

Zal maandag wel een antwoord krijgen en zal nog 1x sturen dat we nog steeds even geen contact moeeten hebben.

Nouja, ik kom er ook wel vanaf hoor.. Maar niet na 3 weken al! Duurt nog wel ff denk....

Maar t komt!

Weltrusten meiden, it's no use crying over spilt milk zeg ik dan maar....

Kom op joh, jullie kunnen allemaal zonder HEM hoor, alleen weet je dat nog niet.

@ Sanne, hey Sanne hoe ging het gesprek gister? Hij zou langskomen toch....?

Liefs!!!!!! Freebie
Goeie morgen meiden,

@ Freebie, goed zeg dat je toch niets bent gaan drinken!

Had je hem vrijdag toch nog een mail gestuurd dan, omdat je schreef dat daar geen antwoord op was gekomen?

Je klinkt weer een stuk sterker dan vrijdag

Denk je ook niet dat dat komt omdat je geen contact hebt?

Je moet nu wel voor jezelg kiezen en hoeft je beslissingen niet meer van hem te laten afhangen!

@ Vlinder, hoop dat je zaterdag een stuk beter was dan je vrijdag meis.

Leuke avond gehad?

@ Mippie, wat ga je doen vandaag meis?

Ga je hem laten komen om nog een keer te praten?

Als je dat doet spreek dan wel goed met jezelf af (en hou jezelf er ook echt aan dan) dat dit echt de laatste keer is, want meis het gaat een kwelling worden dan elke keer, hij gaat waarschijnlijk toch niet zeggen dat hij een vreselijk fout heeft begaan en das eigenlijk nou net het enige wat je wilt horen.

@ Sanne hoe is jouw avond verlopen meisie.

@ Lisette, hoe met onze sterke vrouw?

Gaat tie allemaal nog een beetje dit weekend en heb je nog wat leuks gedaan?

Hier gaat het eigenlijk wel

Ik had vandaag een familiedag maar die heb ik maar even afgezegd, voelde er heel weinig voor om tussen 30 man te zitten die eigenlijk maar 1 ding willen weten

Hoe gaat het met je?

Nou weet ik dat ik die vraag wel aankan, maar 30x wordt me een beetje te veel van het goeie, heb ff geen zin in verhalen dus ga met 2 vriendinnetjes lekker shoppen!

Gister niet zo gek veel gedaan, huisje opgeruimd en een beetje vroeg naar bed.

Merk dat ik heel veel slaap nodig heb.

Dus ja...eigenlijk gaat het wel met me!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hi Summer,

Tja het einde gisteren was nogal heftig omdat ik weer zo verdrietig was. Heb 'em nog een paar berichtjes gestuurd om te vragen wat nu verder de bedoeling is maar heb niets meer gehoord (dus of hij nog langskomt en wanneer we afspraak hebben over de financiele afwikkeling). Heb net ook nog een keer gebeld maar hij neemt gewoon niet op. Misschien ook maar beter....

Ik ga zo naar mijn eerste golfles (altijd al willen doen maar toen we nog samen waren had ik daar geen tijd voor, en nu dus toch maar mezelf opgegeven) en daarna nog even wat vrienden helpen met verhuizen en daarna naar mijn ouders voor vaderdag. Hopelijk voel ik me daardoor een stukje beter en wordt de neiging hem te bellen en te spreken iets minder
Even kort: Mippie wat goed dat je gaat golfen!!!!!!!!!!!!

Helemaal super!

Ik hoop dat het weer een beetje mooi blijft.

Gelukkig is gisteren voorbij. Huilen mag altijd! Je moet het toch verwerken!

Heel veel plezier op golfen en ik vind het super goed van je dat je dat nu bent gaan doen.

We zijn hier trots op je!

X Freebs
@ Mippie, wat een lamlul (sorry voor het taalgebruik) dat tie eerst zegt dat tie nog wel langskomt om te praten en nu gewoon zijn tel. niet opneemt

Aan de andere kant, het zou je moeten sterken door te denken

Okay...DAN NIET!!!

Weet je die financiele zaken lopen niet weg, kom eerst maar een beetje tot rust

Goed dat je gaat golfen....

En huilen mag inderdaad, je kan het maar kwijt zijn!

Hier weer een prima dagje eigenlijk, lekker wezen shoppen met 2 vriendinnetjes in Rotterdam, was gewoon weer gezellig.

Merk dat ik langzaam weer om me heen aan het kijken ben.

Kortom een goed weekend dus!!!!

Hoest met de rest?

En Freebie, hoest met niet mailen?

Kuz
Hallo allemaal,

ook alweer een tijdje niets geschreven, wat heftig allemaal mippie! Ik had dat ook, hij kwam voornamelijk voor mij langs maar wat hij zei was zo kil en afstandelijk dat ik er alleen maar verdrietiger en wanhopiger van werd. Ik heb nu geen hoop meer, maar dat is ook wennen, je voelt je soms gewoon nog zo leeg. Vind mijn leven op het moment ook een beetje saai, vrienden zijn druk en hebben het wel gehoord allemaal en ik ben druk op zoek naar werk maar heb dus eigenlijk teveel vrije tijd en weet niet meer wat ik ook alweer leuk vond om te doen naja, gelukkig houd ik mezelf wel op de been.

wat naar voor je malaisiangirl, dat is echt een rotsituatie zeg! Inderdaad, wat de anderen zeggen, misschien is het tijd om duidelijkheid te eisen, het lijkt wel of hij bang is het hoge woord te laten vallen, had mijn ex ook,

Sterkte en een fijne avond allemaal

Eefje
Heey!

Nou met ' niet mailen' gaat t best oke..

Ik had dus vrijdag een mail terug gestuurd, en hij had daarop weer gereageerd.

En toen had ik nog terug gestuurd met een vraag (1 zin)

Krijg ik vandaag een mailtje terug...

Beetje teleurstellend weer om eerlijk te zijn.

(DUHHHHHHHHH)

Hoewel een superlieve mail, het is niet zo bedoeld zoals ik het zou willen...Denk ik.

Helaas.

Maar ja!

Ik stuur niet meer terug... Hij had neit eens verwacht dat ik nog een mail zou terug sturen (die zin dus) ...

Noujaaaaaa

Gewoon weer door alsof er niets is gebeurd.

Weekend was wel leuk!

En Summer, jij nog veel gekocht??

xxxxxx Freeb
Maar nu na 2 x lezen, is het geen teleurstellling meer. Nu is het gewoon een vriendschappelijk mailtje waar ik niet op wil reageren.

Wel goed vind ik...
Hoi meiden

Mijn avond is niet rampzalig verlopen, maar het was ook niet echt een feestje. Hij wil me niet kwijt, maar hij wil alles op zijn voorwaarden. Het liefst wil hij seks als het hem uitkomt, vriendjes zijn als het hem uitkomt en contact met elkaar hebben wanneer het hem uitkomt. Het is hem allemaal te serieus en te weinig spontaan en zou willen dat we meer vrijblijvend met elkaar om kunnen gaan.

Nou ja, het bewijst maar weer eens dat hij eigenlijk een enorme klootzak is en dat hij werkelijk niet voor me gaat. Wel voor een stukje (want hij mist me vreeeeeeeeeeselijk) maar niet voor alles er op en er aan.. Ben wel erg verdrietig geweest, terwijl er eigenlijk niets nieuws is gebeurd of gezegd, het was een bevestiging van wat ik al wist, maar toch doet het pijn..

Hoe was jullie weekend?

Sanne
Ja meis....I know i know...

En nog steeds niet willen opgeven he..

Maar we blijven denken: het brood niet de kruimels!!

Je bent geen arme duif die struint naar een paar kruimeltjes..

Je bent een lief musje die een heel brood voorgeschoteld krijgt!

Ten minste, nu nog niet.. Maar ooit!

Come on!

Laten we t over iets leuks hebben en hem voor vandaag echt laten wat het is.

Je moet hem echt loslaten.. (net als ik) en het is verdomde moeilijk.

Maar het begint met de kleine stapjes hoor..Net als ik! Geen mailcontact is toch eht beste, je ziet maar weer, ik word weer in verwarring gebracht,

Laat mij dan maar lekker denken dat ie me niet meer wil, want telkens als hij mailt heb ik weer het gevoel dat hij me WEL wil.

Ook al is dat misschien wel helemaal neit zo..

Want ieder heeft zn eigen waarheid he!

Op zo'n moment raak je weer fucking af(aan?)hankelijk van hem.

Niet de bedoeling!!!!

Hoelang heb je ex al neit meer gesproken summer??

x freeb
@ Sanne, wat een onwijze OETLUL zeg

Je gaat daar toch hopelijk niet op in he?

Daar ben je dus gewoon even veul en veuls te leuk voor!

Jij gaat voor iemand die wel 100% voor je gaat!

Wat spontaner.....wat spontaner MY ASS!!!

Egoistisch DAT is het!!!!

Hoop dat dit je toch wel een beetje sterker maakt hoor!

Weekend hier was helemaal leuk, vrijdag lekker voetbal met vriendinnetjes, zaterdag rommeldag, en gister lekker aan het statten geweest met vriendinnetjes

@Freebie, je moet ook niet meer mailen

Dat hele mail gedoe gaat net nergens naar toe.

het lost niets op, en de antwoorden die je wilt horen krijg je toch niet!

Ik heb mijn ex nu een kleine maand niet gesproken

En werkelijk waar, ik taal er steeds minder naar.

Ik hoef zijn antwoorden niet meer, ik wil zijn kant niet meer horen, ik heb mijn eigen waarheid en die is goed genoeg!

(en dat lieverds KAN je alleen maar bereiken door hem los te laten, anders blijf je hangen in what could have been)

Werk ze allemaal!
Ja het is echt zo om beter geen contact te hebben..

Ik merk het aan mezelf!!!!

Toch weer een mail gehad en ik heb weer aandacht aan de situatie geschonken, dat is al te veel!

Heb echt geen zin om dat te doen indd..

Dus, gaat wel weer prima hier hoor

Ik zie zelf nu weer in dat t geen zin heeft.

Najaaaaa,,,,,, t gaat iig weer beter dan eerst!
Dankjewel Summer, voor je lieve reactie. Ik geloof dat ik even helemaal de weg kwijt ben nu. Waarom kan ik niet gewoon loslaten? Zo leuk is hij nou ook weer niet.. Misschien binnenkort dat avondje janken bij jou op de bank maar.

Sanne
Lieve Sanne, je bent van harte welkom hoor meis,en dat meen ik echt!

je bent de weg niet kwijt lieverd, je bent gewoon heel erg verdrietig omdat je iets gehoord hebt wat je eigenlijk helemaal niet had willen horen!

En gewoon loslaten bestaat niet

Loslaten gaat gepaard met heel veel tranen en verdriet, tranen omdat je het gewoon niet wil, verdriet omdat je je droom moet loslaten.

En ja...in je hart is ie zo leuk nou gewoon nog wel

In je hoofd niet, geloof me als ik zeg dat je hoofd ECHT de waarheid spreekt nu.

Dikke knuffel meissie, S
Ja (is typisch freebie reactie) maar waarom gaan we niet ns wat doen met zn allen?

Lijkt mij wel leuk eigenlijk?

Wel raar ook, en niet goed voor de anonimiteit..

Naja ik zou t wel leuk vinden, waarom niet!
Hi dames,

Aangezien ik het 'verzorgingsgebied' van Ziggo woon had ik de pech dat mijn internet en telefoon dit weekend eruit lag. Daarnaast was ik overdag de hort op (zaterdag naar Rotterdam en zondag motorrijden met de sportschool), had ik alleen s'avonds tijd voor het internet. Als ik erop zou komen. Nu zit ik op kantoor en ben een beetje druk, dus het vlug alles een beetje gelezen.

Sterke vrouw gaat het goed. Zaterdag niet naar ride-out van club gegaan. Ben echt bezig contact met ex te vermijden. Ex is wel zo lullig dat hij me uit de nieuwsbrief mailing heeft gehaald. Maar ik heb de voorzitter van de club dit gemaild en die gaat er voor zorgen dat hij het weer terug zet. Hoe bedoel je zakelijke en prive kan die niet uit elkaar houden. Wie was ook alweer communicatief gestoord en een klein kind... mmm volgens mij is het niemand anders.

Als ik het goed heb zei Summerdance iets waar ik het helemaal mee eens mee ben: je moet niet jezelf veranderen voor een andere. Wees jezelf. Als ik een ding in al mijn relaties heb geleerd, blijf jezelf. Als jezelf niet blijft dan komt het ooit keihard terug. Je kan niet jarenlang een masker ophouden en toneelspelen. Uiteindelijk breekt het op. Zie maar aan mijn ex, die heeft jarenlang de schone schijn opgehouden en nu stort hij in. Blijf trouw aan wie je bent en hoe je bent. En veranderen vooral niet voor een andere.

Daarnaast: Dames, neem geen contact op. Delete alle telefoonnummers en e-mailadres, dan kan je ook niet de verleiding hebben om hem te benaderen. Ik heb dat ook gedaan (heb ze wel in bewaring bij een goede vriendin gegeven). Ik krijg ze pas terug als het echt nodig is eerder niet.

Ja ik mis mijn ex ook, maar door hem met rust te laten kan je er alleen maar sneller over heen komen. We moeten verder hoe dan ook. Ik moet verder hoe dan ook, of ik het nu leuk vind of niet.

En mocht je frustraties hebben uit ze hier... lucht echt op.

Ik liep zaterdag middag in Rotterdam en een deken van verdriet viel over mij heen. Ook sterke vrouw heeft het soms moeilijk, maar ik probeer gewoon door te zetten.

Ik geloof er heilig in: als wij echt bij elkaar horen, dan komt het ooit wel weer goed. Ik geloof niet in God, maar geloof wel dat er voor iedereen een pad is dat je moet bewandelen wil je bij het volgende level komen.
Ik hoef niets te deleten, want ik ben al gedelete. Mijn ex (je weet wel, diegene die graag wanneer het hem uitkomt mijn meest bijzondere vriendje wil blijven) heeft me vandaag uit zijn Hyves vriendenlijst gegooid!

Nou is dat waarschijnlijk maar beter ook, maar ik begrijp er helemaal niets van. Hij wil toch zo nodig vrienden blijven? Mijn missie voor vandaag is dat ik het niet langer ga proberen te begrijpen..ik heb vrienden genoeg, daar heb ik hem niet voor nodig.

Word weer iets strijdbaarder!

Sanne
whoaaaaaaaaaa dat is de druppel sanne!

Tsss..

Nou dan wil hij dus GEEN vrienden zijn..

Wat een teleurstellende actie.

Pfoeh. Nou als jij voor hem niet de ware bent, dan is hij dat ook lekker niet voor jou.
Hey Lisette!!

Wel goed dat je je leven weer n beetje oppakt en er vertrouwen in hebt...

Je klinkt indd sterk!

Veel sterkte (?) dan maar....

En Sanne: jij ook
Ohh ik ken dat.. Alle zogenaamde vrienden van mijn ex hebben me ook allemaal uit de Hyves gegooid. Waarom? Ik zou het niet weten. Willen ze soms roddelen over mij.

Ach sommige mensen.... ik denk dat we niet op dezelfde golflengte zitten.
Maar ik ben ook af en toe heel zwak hoor.... word ik s'ochtends wakker en dan mis ik echt het zoentje op mijn voorhoofd als hij vertrok... snik.. En het mij nog lekker toedekken omdat ik 15 minuten langer kan blijven liggen.
Wel he? Het voelt ook wel een beetje als de druppel hoor. Maar goed, als ik heel eerlijk ben is het 3.5 jaar lang niet anders geweest. Hij leeft in een soort One man Show en ik heb dat gefaciliteerd. Hij is dan misschien een oetlul, maar dat het zover gekomen is zegt ook iets over mij. Niet om mezelf nu naar beneden te halen hoor, maar het is een wisselwerking geweest tussen ons. Foute chemie, ofzo..

Hoe met jou Freebs? Moet even iets doen nog, lees jullie later,

Dikke kussen
Ja tuurlijk heb je zelf ook je aandeel erin gehad....Hmm ik persoonlijk nooit de kracht en uitweg gezien om geen contact te hebben (ik zie hem ook nog vaak namelijk, omdat ik sport en DAT ga ik echt niet opgeven voor hem!)

Dus ja, ik zag nooit de mogelijkheid om te stoppen...

En daarbij ook geen steun van het forum, wat me echt heeft geholpen om de moed erin te houden..!

En ja... Enough is enough zegmaar...

In de film the mexican zegt ze dat he? Julia roberts tegen Brad Pitt..

When you really love someone...When is the moment you'd say: enough is enough?

En dan antwoordt hij "never"

GOOD ANSWER!

Dat zou mijn antwoord ook zijn, maar goed... T moet wel van 2 kanten komen.. En mijn grote liefde opgeven.. Tsja, ik heb hem nooit 100% gehad.

Wat doet de geschiedenis er nog toe?

Je hebt er niks meer aan! Enough is enough!

Toekomst toekomst toekomst!

Naja, ik ben wel duidelijk denk..

Met mij verder wel goed eigenlijk..!

KUS
vorige bericht getuigt van zelfovertuigendheidszinnen hebben jullie het ook door?

Naja ik blijf het tegen mezelf zeggen (hoofd en hart liggen nog niet helemaal op 1 lijn)
anoniem_55606 wijzigde dit bericht op 16-06-2008 16:30
Reden: zelfovertuigende zinnen? neeeee zelfovertuigendheidszinnen natuurlijk! (?)
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven