Zoon is homo

30-09-2017 22:17 519 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang getwijfeld of ik dit topic zou openen, maar naar aanleiding van een andere topic heb ik toch de stap gezet. Ik wil hiermee niemand tegen de borst stoten.
Mijn tienerzoon heeft enkele maanden verteld dat hij homo is. Ik voelde mij gefaald als moeder, omdat ik het nooit heb zien aankomen. Ik heb mezelf altijd relatief ruimdenkend gevonden, maar toch heb ik het hier moeilijker mee dan ik wil toegeven. Waarmee ik precies moeite heb weet ik niet. Ik wil er zo niet over denken en ik probeer dan ook mijn best te doen. Ik heb hem gezegd dat het niets uitmaakt en dat ik niet minder van hem hou (wat ik wel meen), ik probeer naar hem te luisteren als hij er iets over verteld en de juiste vragen te stellen, ik probeer ook op andere manieren nog aandacht aan hem te geven, maar toch voel ik een soort afstand met hem. Bv seksuele voorlichting. Er zijn al heel vaak "gewone" vrienden blijven slapen en nu twijfel ik of ik de regels moet veranderen. Ik maak mij zorgen over de mogelijke risico's.
Ik heb hem eerlijk verteld dat ik tijd nodig had om aan het idee te wennen en ik heb hem dan ook gevraagd het nog even stil te houden. Hij heeft dit niet gedaan en heeft al enkele vrienden ingelicht. Ik vind het zo erg dat sommige mensen nu misschien minder over hem gaan denken. Ik vind het ook erg dat door zijn keuze van nu er andere dingen moeilijker/onmogelijk gaan worden (bv kinderen).
Ik vraag mij af hoe andere ouders met die twijfels omgaan.
tampontouwtje schreef:
02-10-2017 14:34
Je snapt TO idd heel goed. Helaas is de ironie dat TO mensen die zo denken als zij nodig heeft voor de bevestiging die ze zoekt voor haar eigen ongemak, terwijl ze ze eigenlijk zou moeten 'vrezen' als het haar om het geluk van haar zoon gaat.
Het zou mooi zijn als we om te beginnen simpelweg erkennen dat TO dit topic niet opende om haar ongemak te bevestigen, maar juist om eraan te werken. Uit de kast komen kan ook moeilijk zijn voor anderen dan alleen degene die uit de kast komt. Het gaat veel verder dan een gevoel van ongenoegen dat TO even aan de kant kan schuiven omdat ze dan haar zoon beter zou kunnen steunen. Dat heeft tijd nodig. Ze zal erover moeten praten. Hoe komt ze aan die ideeën? Kloppen ze? Waar is ze bang voor? Had ze een bepaalde toekomstdroom voor haar zoon voor ogen? Hoe ga je om met het verlies van die droom?

Daarnaast is het omgaan met angsten, reëel of irreëel, ontzettend lastig. Haar angst is voor een deel ook gewoon menselijk/moederlijk. Niet iedereen vertrouwt op een goede afloop als hun kinderen met situaties te maken krijgen die ze zelf niet kennen. Die overbezorgdheid kan enorm aan je vreten. Zo liggen er op vrijdag- en zaterdagavonden ontelbaar veel ouders (vooral moeders) wakker omdat hun uitgaande dochters nog niet thuis zijn. Terwijl die meiden over het algemeen gewoon blij en ongeschonden thuis komen en hun ouders best weten dat er niet om elke hoek verkrachters en dronken automobilisten staan. Toch vrezen ze elke keer weer dat hun kind midden in de nacht aangerand of aangereden langs de weg ligt. En die idiote doemgedachtes, verwijten ze hun blije aangeschoten pubers dan weer bij thuiskomst - althans, dat deed mijn moeder ;-D

Heel vervelend, oneerlijk, niet chill, maar eigenlijk ook wel lief.

En zo zie ik TO ook. Ze ziet allerlei beren op de weg. Vooral omdat ze haar zoons situatie niet kent. Natuurlijk loopt hij als homo in de grote boze buitenwereld meer gevaar op buitensluiting en geweld dan als hetero, maar het daadwerkelijke risico valt reuze mee. Dat TO's moederbrein aan de haal gaat met zo'n negatief scenario, vind ik niet zo vreemd.

Eigenlijk vind ik het onbegrijpelijker dat ikzelf prima slaap terwijl mijn dochter na sluitingstijd vanuit de kroeg langs het kanaal naar huis fietst.
shisha schreef:
02-10-2017 16:14

In mijn ogen kun je dan dus beter gewoon op een dag aankomen lopen met je nieuwe liefde en blijkt dat dan iemand te zijn van hetzelfde geslacht dan dealen ze er dan maar mee en tot die tijd is het totaal niet relevant wat je seksuele voorkeur is.
Op zich ben ik het daar mee eens. En zo ongeveer ging het bij mij. Nadat ik op mijn 12e voor het laatst verliefd was op een jongen werd ik pas op mijn 18e voor de tweede keer verliefd en toen op een meisje. Ik heb niet het gevoel gehad "in de kast te hebben gezeten". Wel had ik er in theorie al rekening mee gehouden dat dat zou kunnen gebeuren en niet raar was.

Maar er moet natuurlijk geen beladen sfeer omheen hangen. To en veel meeschrijvers hebben het over het bijstellen van een toekomstbeeld. Dat klinkt toch veel meer dat de ouders en familie daar dus al een idee of hebben waar ze aan vasthouden waardoor er een soort taboe op het onderwerp komt te liggen.

Onbewust krijgen kinderen nl toch al wel mee dat heteroseksueel de norm is. Percentueel gezien is dat natuurlijk ook zo maar dan nog is echt niet 10% van bijv het thema liefde in jeugdboeken, -liedjes of tienerseries homoseksueel. Tenzij het meteen educatief of voorlichtend is. Voor volwassen series begint dat nu te komen maar wat betreft jeugdcultuur? Dus ja, ik snap dat jongeren worstelen hoe ze hiermee moeten omgaan.
NYC schreef:
02-10-2017 16:50
Op zich ben ik het daar mee eens. En zo ongeveer ging het bij mij. Nadat ik op mijn 12e voor het laatst verliefd was op een jongen werd ik pas op mijn 18e voor de tweede keer verliefd en toen op een meisje. Ik heb niet het gevoel gehad "in de kast te hebben gezeten". Wel had ik er in theorie al rekening mee gehouden dat dat zou kunnen gebeuren en niet raar was.

Maar er moet natuurlijk geen beladen sfeer omheen hangen. To en veel meeschrijvers hebben het over het bijstellen van een toekomstbeeld. Dat klinkt toch veel meer dat de ouders en familie daar dus al een idee of hebben waar ze aan vasthouden waardoor er een soort taboe op het onderwerp komt te liggen.

Onbewust krijgen kinderen nl toch al wel mee dat heteroseksueel de norm is. Percentueel gezien is dat natuurlijk ook zo maar dan nog is echt niet 10% van bijv het thema liefde in jeugdboeken, -liedjes of tienerseries homoseksueel. Tenzij het meteen educatief of voorlichtend is. Voor volwassen series begint dat nu te komen maar wat betreft jeugdcultuur? Dus ja, ik snap dat jongeren worstelen hoe ze hiermee moeten omgaan.
Voor te jonge kinderen kan dat ook niet, omdat het gaat om seksuele geaardheid en daar wil je ze niet te jong te zwaar mee belasten.
Maar voor pubers heb je dat soort films en boeken al jaren.
Zelf heb ik de film gezien: oranges are not the only fruit.

En verder hebben ouders soms dus wel meer verwachtingen dan enkel de seksuele geaardheid.

Het kan ook gaan over dat het kind dient te studeren en een academische graad dient te behalen, of feministisch dient te zijn in haar opvattingen, of juist huisvrouw dient te worden met minimaal twee kinderen, of dat een zoon moet gaan voetballen want zijn vader deed dat ook...

Al dat soort dingen kunnen erg belastend zijn en in een bepaalde mate hebben we er allemaal mee te maken met dat er dingen van ons verwacht worden.
Sommige ouders kunnen daar erg star in zijn en dan is dat erg moeilijk voor het kind omdat die zich dan erg moet afzetten om een eigen mening te kunnen vormen, eigen leven te kunnen leiden.

Ik vind dat niet alleen voorbehouden aan een seksuele geaardheid, kinderen en jong-volwassenen hebben allemaal te maken met de verwachtingen die gesteld worden door de maatschappij en door de ouders/opvoeders.
shisha schreef:
02-10-2017 17:00
Voor te jonge kinderen kan dat ook niet, omdat het gaat om seksuele geaardheid en daar wil je ze niet te jong te zwaar mee belasten.
Nee, het gaat om verliefdheid. Als je voor kleuters een 'kikker is verliefd' hebt en daarmee aan kinderen laat zien dat je ook op iemand met een andere huiskleur verliefd kunt zijn, kun je net zo goed een variant maken waaruit blijkt dat kikker ook op een jongen verliefd kan zijn.
NYC schreef:
02-10-2017 16:50

Volgens mij gaat het in tv-series vaker over 'n homo/lesbo relatie dan dat het over bewust kindvrijen gaat. Dáár mag ook wel wat meer bekendheid voor komen.
shisha schreef:
02-10-2017 17:00
Maar voor pubers heb je dat soort films en boeken al jaren.
Zelf heb ik de film gezien: oranges are not the only fruit.
Nee maar dat vind ik dus juist het probleem. Het hoeft voor jonge kinderen helemaal niet over seksuele geaardheid te gaan maar gewoon over verliefd zijn. Als we het allemaal ook normaal vinden dat onze kinderen van 9, 12 of 16 kunnen zeggen op wie ze zijn. Of het nu Sem of Sofie is.
NYC schreef:
02-10-2017 17:13
Nee maar dat vind ik dus juist het probleem. Het hoeft voor jonge kinderen helemaal niet over seksuele geaardheid te gaan maar gewoon over verliefd zijn. Als we het allemaal ook normaal vinden dat onze kinderen van 9, 12 of 16 kunnen zeggen op wie ze zijn. Of het nu Sem of Sofie is.
Ik vind het met terugwerkende kracht juist raar dat iedereen op de lagere school al 'op iemand was'. Dat is ook gewoon geindoctrineerd om uberhaupt te doen alsof je dan al met partnerkeuze bezig zou zijn. Mijn eerste 'vlinders' voelde ik pas op mijn 14e. Denk ook dat het feit dat je hetero of homo wordt pas echt naar voren komt in de puberteit onder invloed van hormonen. Die heb je in je kindertijd gewoon nog niet echt.
redbulletje schreef:
02-10-2017 17:07
Volgens mij gaat het in tv-series vaker over 'n homo/lesbo relatie dan dat het over bewust kindvrijen gaat. Dáár mag ook wel wat meer bekendheid voor komen.
Lijkt me een kleine moeite. Er zijn zat kinderloze stellen & vrijgezellen in series. Kwestie van even een leuke scène schrijven waarin ze uitleggen waarom, lijkt me!
yette schreef:
02-10-2017 17:19
Lijkt me een kleine moeite. Er zijn zat kinderloze stellen & vrijgezellen in series. Kwestie van even een leuke scène schrijven waarin ze uitleggen waarom, lijkt me!
Ja precies, maar meestal zijn ze 'er gewoon niet aan toegekomen' of 'het lukte niet' ipv dat ze 'n overtuigd kindvrij type wegzetten.
redbulletje schreef:
02-10-2017 17:19
Ik vind het met terugwerkende kracht juist raar dat iedereen op de lagere school al 'op iemand was'. Dat is ook gewoon geindoctrineerd om uberhaupt te doen alsof je dan al met partnerkeuze bezig zou zijn. Mijn eerste 'vlinders' voelde ik pas op mijn 14e. Denk ook dat het feit dat je hetero of homo wordt pas echt naar voren komt in de puberteit onder invloed van hormonen. Die heb je in je kindertijd gewoon nog niet echt.
Nee hoor, ik was op de basisschool toch echt hevig verliefd. Met vlinders en verlegenheid en dagdromen en al. Net als mijn oudste dochter. Mijn jongste is nog nooit verliefd geweest. Is blijkbaar voor iedereen verschillend.
shisha schreef:
02-10-2017 16:25
Hoezo zou ze dit zelf doen volgens jou?

Ze heeft rustig met hem zitten praten, meerdere gesprekken gevoerd en niet gezegd dat het verkeerd was of iets dergelijks.

Maar...had ze dan een rondje om de tafel moeten dansen voordat het goed was?
Als ik jouw bijdragen lees, ben je zelf aardig homofoob.
sam1968 schreef:
02-10-2017 15:13
Jouw zoon moet er ook aan wennen toch?
Die indruk heb ik niet hoor.
Today I am taking control of my emotions. I am choosing anger.
Week 15 van de Extremely Demotivational Calendar
redbulletje schreef:
02-10-2017 17:21
Ja precies, maar meestal zijn ze 'er gewoon niet aan toegekomen' of 'het lukte niet' ipv dat ze 'n overtuigd kindvrij type wegzetten.
Nog vaker komt het überhaupt niet ter sprake. Zeker niet in kinderprogramma's. Volgens mij is heel Sesamstraat vrijgezel en kinderloos. Alleen over Bert en Ernie bestaat onduidelijkheid.
tampontouwtje schreef:
02-10-2017 16:09
Het valt mij op dat je steeds de clou mist.
Misschien. Deze discussie ontstond omdat TO zich afvroeg hoe dat nu moest als er jongens bleven logeren, alsof dat ineens allemaal potentiële sekspartners waren. Daarop werd gesuggereerd dat zoiets alleen geldt bij homoseksualiteit. Maar volgens mij is dat bij hetero’s ook zo. En wanneer je dus als je man met een vrouwelijke collega de kroeg ingaat, zijn vrouw dit toch als mogelijk gevaar ziet, terwijl zij net zo goed een vriendschappelijke relatie kunnen hebben. Of is die collega lesbisch en heeft ze sowieso geen interesse in die man.

Zo zag ik het, als het niet klopt, dan heb ik inderdaad de clou gemist. Maar goed, dat is weer een heel andere discussie.

tampontouwtje schreef:
02-10-2017 16:06
Het woord is 'handvatten' en die heb ik haar gegeven.
Zo eerlijk is ze ook niet. Ze legt het bij haar omgeving neer, maar de weerstand zit in haarzelf. Ik heb geen begrip voor dit soort bekrompenheid, als Nederlandse moeder anno 2017 nog zo spastisch doen over homoseksualiteit, daar moet je echt je best voor doen.

Ben het met je eens dat wij het nooit met elkaar eens gaan worden.
Handvatten of handvaten, het mag allebei (https://onzetaal.nl/taaladvies/handvatten-handvaten). Maar dat terzijde.

In ieder geval vind ik niet dat TO heel erg spastisch doet over homoseksualiteit. Dan ken ik echt wel hele andere verhalen. Bij TO denk ik dat ze gewoon echt even aan het idee moest wennen en hier vroeg om de ervaring van andere ouders.
vivamien schreef:
02-10-2017 18:30
Bij TO denk ik dat ze gewoon echt even aan het idee moest wennen en hier vroeg om de ervaring van andere ouders.
Die ze dan krijgt en er vervolgens TOTAAL niet op reageert. Dat vind ik gek.
yette schreef:
02-10-2017 18:15
Nog vaker komt het überhaupt niet ter sprake. Zeker niet in kinderprogramma's. Volgens mij is heel Sesamstraat vrijgezel en kinderloos. Alleen over Bert en Ernie bestaat onduidelijkheid.
Ik had t niet over kinderseries, dat is n ver van mijn bed show. Maar in gewone series als Greys bijv. Allerlei soorten en maten relaties maar ze zijn allemaal gecharmeerd van kinderen of ze ze nu zelf wel of niet hebben. Die verheerlijking van kinderen in tv series/films mag wel ns op de schop
redbulletje schreef:
02-10-2017 14:09
Een vriendin van mij is bi, maar die kan ook gerust naar 'n vrouw kijken zoals 'n hetero man daar naar kijkt, terwijl eigenlijk al haar lange relaties met mannen zijn. Dus zij kan bij 't kijken naar 'n film zowel bij het mannelijke als het vrouwelijke hoofdpersonage denken: 'daar zou ik wel 'ns een beschuitje mee willen eten'. En dat heb ik als hetero nog nooit gehad naar 'n mooie vrouw toe.
Ik heb alleen relaties gehad met mannen, maar heb nog nooit een man die ik niet al heel goed kende aantrekkelijk gevonden, terwijl ik dat bij vrouwen regelmatig heb. Dacht heel lang dat alle vrouwen dat hadden en dat mannen aantrekkelijk vinden gewoon een media-ding was. Maar het etiketje bi opgeplakt omdat ik zo duidelijk afweek wat dat betrof. Overigens ook verliefd geweest op vrouwens, maar nooit wat mee gedaan.

Maar ja etiketjes plakken is overzichtelijk maar zegt vrij weinig concreet over iemands liefdes- en seksleven.
shisha schreef:
02-10-2017 16:14
Voor jezelf erachter komen dat je homo bent is 1 ding, dat vertellen tegen je moeder en je inner-circle een ander, maar...waarom zou je het moeten rondbazuinen, het van de daken moeten schreeuwen, waarom zou de hele familie het direct ook moeten weten?
Wat maakt het uit?
Het is toch enkel je seksuele geaardheid waar we het over hebben, dat is toch maar een klein deel van je persoonlijkheid.

Dus ik snap to juist wel op dat punt.
Waarom zou je het zo gemaakt gaan vertellen?
Zo uit het niets in de groep gooien: "tja, ik wilde nog even wat vertellen: ik ben homoseksueel..."
Dan creeer je toch zelf een ongemakkelijke situatie lijkt mij.
Dan plak je toch zelf een etiketje op je voorhoofd waardoor mensen je anders zouden kunnen gaan bekijken?
Want daarmee leg je zo de nadruk op seks en niet op een eventuele liefde...wat kunnen anderen daarmee?
Weinig.

Vertel het gewoon enkel wanneer het relevant wordt omdat je een vriend hebt, of omdat er iemand naar vraagt en je natuurlijk niet hoeft te liegen omdat er niets is waarvoor je je zou moeten schamen.
Maar verder klinkt die uitdrukking: "uit de kast komen" als overdreven interessant-doenerij.

Net zoals die gay pride, opgeklopt gedoe...
Zolang er nog dingen worden georganiseerd als een gay pride zal homoseksualiteit nooit als normaal kunnen worden beschouwd.
Als je het ziet als iets normaals dan hoef je er namelijk geen heel carnaval om heen te organiseren.
Dan laat je het het gewoon lekker zijn wat het is, zonder al die overbodige toeters en bellen die eerder mensen ertegen in het harnas zullen jagen dan acceptatie zullen bewerkstelligen.
Als je iets presenteert als afwijkend, dan zullen mensen niet anders kunnen dan het ook als afwijkend te gaan zien.

Dus misschien bedoelde to wel: schreeuw het maar niet zo van de daken, want je bent toch wel wie je bent en nu geef je anderen alleen maar een vertekend beeld van jezelf, door jezelf een etiketje op te plakken waardoor ze je misschien anders gaan bekijken, terwijl het helemaal niet nodig is.

In mijn ogen kun je dan dus beter gewoon op een dag aankomen lopen met je nieuwe liefde en blijkt dat dan iemand te zijn van hetzelfde geslacht dan dealen ze er dan maar mee en tot die tijd is het totaal niet relevant wat je seksuele voorkeur is.
Ja misschien bedoelde TO dat wel. Staat er niet en is totaal door jou bedacht, maar wie weet... misschien gelooft TO wel dat Karbonkel uit het toilet kruipt om homoseksuele zonen op te eten en wil ze daarom dat 'ie het niet zegt. Staat er niet, maar zou kunnen. Kom op nou, joh... ze schaamde zich en wilde het eerst zelf verwerken. DAT staat er wel in meer of mindere mate.

Weet je, het punt is dat noch jij, noch TO hoeven te beslissen of zoon het al dan niet van de daken schreeuwt. En juist vanwege de bekrompen reacties die o.a. hier worden geschreven is het in mijn optiek volkomen terecht dat er een gaypride is. Ik hoef er ook niet naartoe, maar van mij mag eenieder zich op vredelievende manier uitdrukken zoals hij/zij wil. En al vind je het niet terecht: je kunt elkaar daarin toch vrijlaten? Je hebt er toch geen last van?
Butterscotch schreef:
30-09-2017 22:51
"Dag zoon, wat fijn voor je dat er voor uit durft komen! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet direct had gezien, en ik maar denken dat je zulke dingen als moeder al van kinds af aan doorhebt, haha. Weet je ik hoop dat je gelukkig bent, en of je nu met een jongen of meisje naar huis komt, zo lang hij/zij maar lief voor je is en het goed met je voorheeft. Liever een leuke schoonzoon aan mijn tafel dan een feeks van een schoondochter. Denk er wel aan, het is niet omdat er geen risico op zwangerschap is, dat je nu je anticonceptie aan de kant moet zwieren, ik hoop dat ik je goed genoeg heb opgevoed om daar aan te blijven denken. En net zoals ik niet graag zou hebben dat je elke week een vreemd meisje naar huis neemt, hoef ik ook niet elke zaterdag met een andere jongen aan tafel te zitten, die regels blijven hetzelfde. En als je het openbaar wil maken, doe maar gerust als je dat graag wilt. Al die personen die jou daarna plots anders aankijken, zijn allemaal personen waar je dan het echte gezicht van leert kennen en waar je je niets meer van moet aantrekken. Misschien dat je nare reacites gaat krijgen van mensen waarbij je het niet verwahchtte, maar ik sta altijd achter je, en degene die écht om je geven zullen dat ook zijn. Ik hou van je en ik ben trots op je. Zo, en nu terug aan de afwas, want denk maar niet dat daar onderuitkomt hoor".

Zoiets, is dat niet wat we in 2017 doen?
Ik hoop wel dat ik zoiets doe als zoon ooit naar mij toekomt met een soortgelijke boodschap ja. Het is de normaalste zaak van de wereld imo.
Natte tosti..
vivamien schreef:
02-10-2017 18:30
Misschien. Deze discussie ontstond omdat TO zich afvroeg hoe dat nu moest als er jongens bleven logeren, alsof dat ineens allemaal potentiële sekspartners waren. Daarop werd gesuggereerd dat zoiets alleen geldt bij homoseksualiteit. Maar volgens mij is dat bij hetero’s ook zo. En wanneer je dus als je man met een vrouwelijke collega de kroeg ingaat, zijn vrouw dit toch als mogelijk gevaar ziet, terwijl zij net zo goed een vriendschappelijke relatie kunnen hebben. Of is die collega lesbisch en heeft ze sowieso geen interesse in die man.

Zo zag ik het, als het niet klopt, dan heb ik inderdaad de clou gemist. Maar goed, dat is weer een heel andere discussie.

Handvatten of handvaten, het mag allebei (https://onzetaal.nl/taaladvies/handvatten-handvaten). Maar dat terzijde.

In ieder geval vind ik niet dat TO heel erg spastisch doet over homoseksualiteit. Dan ken ik echt wel hele andere verhalen. Bij TO denk ik dat ze gewoon echt even aan het idee moest wennen en hier vroeg om de ervaring van andere ouders.
Omdat er mensen zijn die het te moeilijk vonden mag het nu allebei, moet niet erger worden.

Er zijn idd ouders die er nog stommer mee omgaan, maar daarom is TO nog steeds niet die steunende moeder die ze zou moeten zijn. Je schamen voor je kind zijn geaardheid, echt hoe verzin je het, wat een no go. Ik snap niet dat je denkt dat je dit in gradaties moet uitdrukken.
cactusss schreef:
02-10-2017 18:51
Ik heb alleen relaties gehad met mannen, maar heb nog nooit een man die ik niet al heel goed kende aantrekkelijk gevonden, terwijl ik dat bij vrouwen regelmatig heb. Dacht heel lang dat alle vrouwen dat hadden en dat mannen aantrekkelijk vinden gewoon een media-ding was. Maar het etiketje bi opgeplakt omdat ik zo duidelijk afweek wat dat betrof. Overigens ook verliefd geweest op vrouwens, maar nooit wat mee gedaan.

Maar ja etiketjes plakken is overzichtelijk maar zegt vrij weinig concreet over iemands liefdes- en seksleven.
Ik vind een vrouwelijk lichaam ook esthetisch veel mooier dan dat van een man en eerlijk gezegd weet ik niet wat ik gedaan zou hebben als er 'n vrouw met wie ik 'n onwijze klik had verliefd op mij was geworden. Wellicht had ik dat dan ook wel gewoon uitgeprobeerd. En wellicht was dat nog wel beter bevallen dan 'n man. Ben geen fan van pijpen, dus hoeveel slechter zou je van beffen worden in dat geval?
QueenArachnia schreef:
02-10-2017 18:38
Die ze dan krijgt en er vervolgens TOTAAL niet op reageert. Dat vind ik gek.
De ervaringen van andere ouders zijn hier nogal lastig te vinden tussen al die berichten waarin TO wordt gewezen op haar tekortkomingen. Jammer dat TO door al die kritiek in de verdediging schoot en de vraag uit haar OP uit het oog verloor. Maar om ook daarvan de schuld volkomen bij haar te leggen? Neuh.
redbulletje schreef:
02-10-2017 18:48
Ik had t niet over kinderseries, dat is n ver van mijn bed show. Maar in gewone series als Greys bijv. Allerlei soorten en maten relaties maar ze zijn allemaal gecharmeerd van kinderen of ze ze nu zelf wel of niet hebben. Die verheerlijking van kinderen in tv series/films mag wel ns op de schop
Ik zie ineens Patsy voor me :P

Mijn bewust-kinderloze vriendinnen en zus vinden kinderen trouwens best wel schattig, grappig of gezellig. Voor even. We hadden het daar toevallig laatst over. Maar da's natuurlijk geen reden om ze meteen ook te willen. De leukste exemplaren dulden ze hooguit een dagje om zich heen en dan is het mooi geweest. Ze verschilden daarin niet echt van hoe de andere aanwezige moeder en ikzelf over andermans kinderen denken.
Nav__ schreef:
02-10-2017 18:54
Ja misschien bedoelde TO dat wel. Staat er niet en is totaal door jou bedacht, maar wie weet... misschien gelooft TO wel dat Karbonkel uit het toilet kruipt om homoseksuele zonen op te eten en wil ze daarom dat 'ie het niet zegt. Staat er niet, maar zou kunnen. Kom op nou, joh... ze schaamde zich en wilde het eerst zelf verwerken. DAT staat er wel in meer of mindere mate.

Weet je, het punt is dat noch jij, noch TO hoeven te beslissen of zoon het al dan niet van de daken schreeuwt. En juist vanwege de bekrompen reacties die o.a. hier worden geschreven is het in mijn optiek volkomen terecht dat er een gaypride is. Ik hoef er ook niet naartoe, maar van mij mag eenieder zich op vredelievende manier uitdrukken zoals hij/zij wil. En al vind je het niet terecht: je kunt elkaar daarin toch vrijlaten? Je hebt er toch geen last van?
Ik heb er inderdaad geen last van en iedereen moet dat zelf weten, maar ik denk gewoon niet dat het acceptatie-bevorderend werkt, integendeel en dat is wat ik probeerde te zeggen.

En over wat er staat en wat to precies bedoelde...daar is iedereen al een heel topic over aan het speculeren en vallen, dus dan mag ik er ook het mijne van denken.
Wat er feitelijk wel staat is dat ze gevraagd heeft om het niet meteen tegen iedereen te vertellen en daar reageerde ik op door te zeggen: inderdaad, waarom zou je het tegen iedereen gaan vertellen?
Wat is het nut?
Wat moeten anderen ermee om te weten wat je geaardheid is.

Later heeft to daarop nog geregeerd door te vertellen dat hij het inmiddels toch had verteld en dat er helaas niet door iedereen even goed op gereageerd was.
To was daar dus al bang voor en dan komt haar zoon teleurgesteld thuis, want dan heeft niet iedereen zo gereageerd als hij hoopte en toen is to geduldig en respectvol het gesprek aangegaan met haar zoon.
Want zij kan hem opvangen als zijn missie van het uit de kast komen niet helemaal is geslaagd en dat heeft ze ook gedaan, maar ze had weinig tijd om zichzelf daarop voor te bereiden.
Ondanks dat ze om even wat meer tijd had gevraagd.
TO is al lang weg na de opmerkingen dat ze een slechte moeder is en dat ze nooit kinderen had mogen krijgen. Hoe vals kan je zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven