Zwanger, man komt afspraken over taakverdeling niet na.

22-08-2019 11:50 832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere vrouwen, niet perse naar oordelen van anderen.

Inmiddels ben ik 11 weken zwanger van mijn 1e kind. Mijn man en ik hebben ongeveer hetzelfde inkomen. Voordat ik zwanger werd hebben uitgebreid gesproken over hoe we de taken zouden verdelen etc. Een van de afspraken was dat man vanaf dat ik zwanger was niet meer in het buitenland zou werken en binnen NL max 2 uur reisafstand zou accepteren. Andere afspraak was ook dat we beiden 4 dagen zouden gaan werken.

Inmiddels heeft man aangegeven dat hij 5 dagen blijft werken. In de omgeving waar ik woon moet je helaas nu al de dagen aan de kinderopvang doorgeven. Hierdoor gaat ons kind straks 3 dagen naar de opvang ipv 2 dagen. Daar heb ik mijn inmiddels bij neergelegd. De andere dag komen mijn ouders oppassen bij ons thuis.

Nu heeft man een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden dus 4 uur reistijd per dag, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten. Heb het gegeven voor kennisgeving aangenomen en gedacht kom er later wel op erug.

Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn en 4 dagen werken :cry: schijnbaar niet meer geldig zijn,realiseer ik mij dat ik er straks waarschijnlijk veelal voorsta mijn kind. Ik ga mij heus wel redden, maar gewoon het idee dat we geen afspraken over zijn werk kunnen maken, maakt mij verdrietig.

Ik baal zo! Heb dit bij vriendinnen zien gebeuren en gezworen dat het mij niet zou overkomen, maar het gebeurd schijnbaar toch.

Ik zou graag in contact komen met andere vrouwen 32-36 uur werken en thuis (bijna) alles zelf moeten doen:
Hoe doen jullie dat?
Wat zijn goede tips?
Of hoe maak ik met mijn afspraken waar hij zich aan houdt?

PS hopelijk draait man nog bij of zie ik door hormonen alles negatief in, maar ben liever voorbereid.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:20
max 2 uur reistijd per dag, het is nu zonder files 3 uur per dag. Met files wordt het ongeveer 4 uur per dag.
Ja, maar heb je dat ook zo uitgebreid aan je man verteld, of heb je aan hem 2 uur reistijd gezegd? Want als jij alleen 2 uur reistijd hebt GEZEGD, en de rest over files enzo hebt GEDACHT, dan heeft hij iets heel anders gehoord dan jij bedoelde te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
22-08-2019 12:22
Eten regelen en boodschappen kun je prima op een andere manier regelen.
Eens per week boodschappen doen of laten bezorgen en in het weekend vooruit koken.

En hoe zit het nu met jouw gezondheid? Ben je al ziek of niet? Je loopt bij de vk ipv de gyn dus je zwangerschap is nog niet medisch.
Zie je niet gewoon teveel beren op de weg? Volgens mij ben je enorm hormonaal.
Nu gaat het goed. Nadeel van mijn aandoening is dat het morgen anders kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-08-2019 12:25
Ja, maar heb je dat ook zo uitgebreid aan je man verteld, of heb je aan hem 2 uur reistijd gezegd? Want als jij alleen 2 uur reistijd hebt GEZEGD, en de rest over files enzo hebt GEDACHT, dan heeft hij iets heel anders gehoord dan jij bedoelde te zeggen.
Ik heb 2 uur per dag gezegd, zodat hij enigzins flexibel was en en hopelijk geen 12 a 13 uur per dag van huis.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 11:59
Dat is nu lastiger: als ik een afspraak om 9 uur bij de VK heb kan hij pas rond 11/12 uur op werk zijn. En hij kan ook niet bij afspraken midden op de dag op en neer. Daarnaast is hij nooit voor half 8 thuis.
.
Die afspraken met de VK kan je natuurlijk ook maken op de dag dat hij thuis is.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:23
Praktisch voorbeeld werkdag met nieuwe opdracht:

06.30 vertrek van huis
08.00 aankomst werk (zonder fies)
17.30 (vertrek van werk)
19:00 aankomst thuis

Als man deze tijden straks ook heeft, zal ik kind altijd moeten halen/brengen omdat hij niet op tijd thuis is of anders te laat op werk komt. Ook afspraken bij een VK/arts wat dan ook is niet echt mogelijk.
Hoezo niet mogelijk?
Als je 5 dagen werkt is het juist makkelijker om 2 dagen later te beginnen en 3 dagen eerder te eindigen of kies een andere leuke verdeling. Of eens een afspraak met de arts in te plannen.

Jij werkt toch ook? Dan ben je er ook weleens niet en dus zal hij iets moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
22-08-2019 12:26
.
Die afspraken met de VK kan je natuurlijk ook maken op de dag dat hij thuis is.
Hij werkt 5 dagen. Dat hij niet meehoeft naar de VK snap ik. Hoeft van mij ook niet, maar dat wilde hij zelf.
Gaat mij er vooral om dat hij zijn afspraken niet nakomt en hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Hoe hebben anderen dat gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:10
Ik heb een troef in haden: man wil perse 2 of 3 kinderen, ik niet perse. Als ie zo doorgaat komt die 2e er niet. Dat zal ik nog eens haarscherp aan hem melden dit weekend. Hopelijk word hij dan wakker.

Wat een fijne relatie zeg... elkaar op deze manier behandelen.. Lekker volwassen ook.
Niet lullig bedoelt hoor,, maar waarom een kind willen als het eigenlijk nauwelijks past in jullie leven en het je ook nog een aandoening oplevert?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
22-08-2019 12:27
Hoezo niet mogelijk?
Als je 5 dagen werkt is het juist makkelijker om 2 dagen later te beginnen en 3 dagen eerder te eindigen of kies een andere leuke verdeling. Of eens een afspraak met de arts in te plannen.

Jij werkt toch ook? Dan ben je er ook weleens niet en dus zal hij iets moeten doen.
Ik heb 10 minuten reistijd en ga naar medische afspraken in mijn pauze (vaak werk ik dan iets langer door of thuis om uren in te halen).
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:28
Hij werkt 5 dagen. Dat hij niet meehoeft naar de VK snap ik. Hoeft van mij ook niet, maar dat wilde hij zelf.
Gaat mij er vooral om dat hij zijn afspraken niet nakomt en hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Hoe hebben anderen dat gedaan?

Door te praten. Open en duidelijke communicatie. Houdt het bij jezelf: ik vind het vervelend dat... Ik zou het fijn vinden als...
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Nu nogmaals de vraag: waarom zal jij straks bijna alles thuis moeten doen als je 32-36 uur werkt?
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:23
Praktisch voorbeeld werkdag met nieuwe opdracht:

06.30 vertrek van huis
08.00 aankomst werk (zonder fies)
17.30 (vertrek van werk)
19:00 aankomst thuis

Als man deze tijden straks ook heeft, zal ik kind altijd moeten halen/brengen omdat hij niet op tijd thuis is of anders te laat op werk komt. Ook afspraken bij een VK/arts wat dan ook is niet echt mogelijk.
Maar het project loopt tot februari!!
En voor belangrijke afspraken bv de 20 weken echo kan hij toch iets regelen?
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 12:30
1.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen en alleen even een reactie op degene die menen dat het onzin is dat manlief mee gaat naar alle afspraken.
Dat vond ik eerst ook, totdat ik manlief op moest bellen op een buitenlandse werkreis met de mededeling dat onze kindje in mijn buik overleden was. Toen duurde het nog ruim een dag voor hij thuis kon zijn en konden we direct door naar het ziekenhuis voor de bevalling.
Sindsdien gaat manlief mee naar alle controles of houdt zich in ieder geval in de buurt zodat hij snel bij me kan zijn.

Voor iedereen die dat onzin vind: ignorance is bliss.

TO, ik snap je wel hoor!
Alle reacties Link kopieren
Weet je , jij bent een en al hormonen, maar de gemiddelde man beleeft de zwangerschap heel anders. Voor de meeste mannen duurt het wel even voordat e.e.a. concreet wordt en is 29 weken nog heel lang. Het is nog maar heel vers, heeft je man het al op zijn werk verteld?

Geef hem wat meer tijd om zaken te regelen.

Heb jij graag altijd controle?

Je kunt problemen ook anders oplossen. Een gastouder aan huis bijvoorbeeld, ideaal ook als jij even niet kunt doordat je bijvoorbeeld ziek bent. Boodschappen kun je thuis laten bezorgen, voor het huishouden een schoonmaakster. Als geld geen probleem is zijn er veel praktische oplossingen.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 12:33
29.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-08-2019 12:29
Niet lullig bedoelt hoor,, maar waarom een kind willen als het eigenlijk nauwelijks past in jullie leven en het je ook nog een aandoening oplevert?
Dat willen we graag. Na de zwangerschap is mijn aandoening weer "weg" of beter gezegd onder controle met medicatie. Die mag ik niet slikken zolang ik zwanger ben of mogelijk kan zijn. Dat is tijdelijk en dat weet ik heel goed. Ik ga met liefde dadelijk 4 dagen werken en vond het ook niet erg om mijn andere baan op te geven, maar vind het wel lastig om nog een stapje terug te doen.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:29
Ik heb 10 minuten reistijd en ga naar medische afspraken in mijn pauze (vaak werk ik dan iets langer door of thuis om uren in te halen).
Man kan ook een deel van de dagen doorwerken en een deel van de dagen niet.

Je kunt ook afspreken dat jij het brengen en ophalen doet en hij weer andere taken. Je hoeft toch niet alles 50:50 te doen?
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:31
Dat willen we graag. Na de zwangerschap is mijn aandoening weer "weg" of beter gezegd onder controle met medicatie. Die mag ik niet slikken zolang ik zwanger ben of mogelijk kan zijn. Dat is tijdelijk en dat weet ik heel goed. Ik ga met liefde dadelijk 4 dagen werken en vond het ook niet erg om mijn andere baan op te geven, maar vind het wel lastig om nog een stapje terug te doen.
Waarom zou jij een stapje terug moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik raak hier zo in de war op viva.

Wanneer de vrouw minder gaat werken en man niet na komt van een kind dan wordt er geroepen: je ontneemt je man het recht om te vaderen, man kan ook minder gaan werken, je zet je carriere op het spel enz

Nu is er een TO die de afspraak heeft gemaakt voor ze zwanger werd dat ze beiden 4 dagen zouden gaan werken, houdt man zich er niet aan en nou moet zij zich niet aanstellen.

Ik snap het niet meer.

Als jullie afspraken maken dan heeft hij zich eraan te houden, waar maak je anders afspraken voor. Dus ja ik snap je boosheid en ik zou we ergens de puf vandaan halen om hem hier aan te houden.
Alle reacties Link kopieren
als jullie dit echt Afgesproken hebben (niet dat jij denkt, dat jullie het afgesproken hebben)
Dan kom je er dit weekend op terug.
Hoe hij het praktisch voor zich ziet

En als dat niet de manier is, waarop jij het ziet. Dan wordt het een flinke discussie
Hoop, dat je er uitkomt, en dat jullie je aan jullie afspraken houden.
Als dit nu al gebeurt, zonder kinderen, worden het hele moeilijke jaren samen
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:10
Ik heb een troef in haden: man wil perse 2 of 3 kinderen, ik niet perse. Als ie zo doorgaat komt die 2e er niet. Dat zal ik nog eens haarscherp aan hem melden dit weekend. Hopelijk word hij dan wakker.
ah, laat maar.
Vraag de scheiding maar vast aan
Ik heb een paar keer gelezen, maar ik snap weinig van het verhaal.

Enige nuttige tip: ga nog eens rustig met je man rond tafel zitten en bespreek je angsten. Grote kans dat er prima wat te regelen valt op het moment dat je uitvalt. Het lijkt mij weinig zinvol voor je man om daar nu al rekening mee te houden (afhankelijk natuurlijk van de kans dat je volledig uit gaat vallen, maar ik kan uit je posts niet opmaken hoe groot die kans is).

Meegaan naar elke controle lijkt mij niet noodzakelijk (dat zijn er soms veel als je zwangerschap medisch is). Echte beslissingen nemen komt niet elke controle ter sprake meestal.

Dat je man zijn afspraken niet nakomt is iets wat je met hem zult moeten bespreken, dan kunnen wij als buitenstaanders weinig zinnigs over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar heb ik 3 vroege miskramen gehad en daarvan heb ik er 2 alleen door moeten maken omdat man in buitenland was voor werk. Heb ik ook pas verteld toen man weer in NL was omdat hij er toch niks aan kon doen en belangrijke deals had.

Vaak genoeg ook mezelf gered terwijl ik bijna niks kon, ik hang niet echt aan mijn man. Maar ben gewoon telerugesteld dat hij zijn afspraken niet nakomt.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:28
Hij werkt 5 dagen. Dat hij niet meehoeft naar de VK snap ik. Hoeft van mij ook niet, maar dat wilde hij zelf.
Gaat mij er vooral om dat hij zijn afspraken niet nakomt en hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Hoe hebben anderen dat gedaan?
Dan is het toch verder ook aan hem om te regelen dat hij er bij kan zijn?!
Echt TO adem even in en uit en probeer even te stoppen met enkel in problemen te denken.
Ga dit weekend gewoon eens in gesprek met hem en bekijk met hem hoe hij het straks allemaal voor zich ziet. Geef aan wat voor jou haalbaar is, en wat niet. Dus bijv. dat je het halen en brengen naar de opvang wil verdelen. Vraag hem hoe hij het voor zich ziet wanneer jouw gezondheid wel achteruit gaat. Wie weet heeft hij al een paar hele goede oplossingen bedacht om dit soort dingen wel gewoon te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Bjorg schreef:
22-08-2019 12:30
Niet alles gelezen en alleen even een reactie op degene die menen dat het onzin is dat manlief mee gaat naar alle afspraken.
Dat vond ik eerst ook, totdat ik manlief op moest bellen op een buitenlandse werkreis met de mededeling dat onze kindje in mijn buik overleden was. Toen duurde het nog ruim een dag voor hij thuis kon zijn en konden we direct door naar het ziekenhuis voor de bevalling.
Sindsdien gaat manlief mee naar alle controles of houdt zich in ieder geval in de buurt zodat hij snel bij me kan zijn.

Voor iedereen die dat onzin vind: ignorance is bliss.

TO, ik snap je wel hoor!
Ik weet waar je het over hebt dus zo ignorant ben ik niet.
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:10
Ik heb een troef in haden: man wil perse 2 of 3 kinderen, ik niet perse. Als ie zo doorgaat komt die 2e er niet. Dat zal ik nog eens haarscherp aan hem melden dit weekend. Hopelijk word hij dan wakker.
Kinderen zijn geen troef. Wat een ongelooflijk domme en liefdeloze redenering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven