23 en nog maagd

25-02-2014 10:39 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ben een man van 23 maar ben nog steeds maagd. En nu vroeg ik me af is het raar om nog maagd te zijn op deze leeftijd als man zijnde?
quote:sarosie schreef op 01 maart 2014 @ 21:49:

Jasper, al eens gedacht aan een datingsite? Vriendin van mij (24) heeft daar een leuke kerel op gevonden! Denk dat er genoeg meisjes zijn die het niet raar vinden dat je maagd bent. Niet onzeker over zijn! Zit je op TUDelft ofzo? Hoewel daar ook meiden zitten trouwens. Enfin, wilde je alleen even een aardig stukje sturen omdat het mij lastig lijkt voor jezelf.

Dankje Sarosie.

Nee ik zit niet op de TU Delft, ik ben inmiddels al 2 jaar afgestudeerd

Ik heb iets gestudeerd dat met varen te maken heeft op een plek waar echt geen meisjes waren :P

Om even op Hans te reageren.

Bij mij is dat ook hetzelfde. In het dagelijks leven ben ik niet zo verlegen/onzeker meer. Alleen als ik bij een MOOI/LEUK meisje ben.

Op mijn werk heb ik daar dan ook echt geen last van en dat moet ook niet want ik heb een behoorlijk verantwoordelijke baan en daarbij heb ik nog een leidinggevende functie.

En Sarosie, een datingsite, ja dat doe ik ook wel op dit moment.

Maar tot nu toe zijn ze niet echt blij met mijn werk.

Maar het komt vast goed
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 maart 2014 @ 13:46:

[...]

Jij denkt dat iemand met autisme in staat is tot het aanleren van alles wat een niet- autistisch persoon automatisch oppikt?

Dat is dus niet zo.

Autisme is net zo goed een handicap als niet kunnen horen.

En een dove kan leren liplezen, maar gaat nooit genieten van muziek, want dat kan hij niet leren horen.

http://www.participate-au ... /autisme-een-handicap.cfm

Misschien is het handig dat je mijn posts beter leest, want ik heb nergens geschreven dat iemand met autisme 100% in staat is alles aan te leren zoals iemand zonder autisme dit kan. Ook heb ik nergens ontkent wat voor problemen het kan opleveren. Ik weet niet hoe je aan zulke conclusies komt.

Wat ik bedoel met 'het is niet het enige dat je vormt', is dat een mens door vele dingen in zijn/haar leven gevormd wordt. Ik vind het denigrenend om mensen te benoemen op hun stoornis. Het maakt deel van ze uit, maar ze zijn meer dan dat alleen.

Ja, het kan je beperken. Maar vergeet niet dat autisme een spectrum stoornis is en dat er dus grote verschillen zitten in de capaciteiten van mensen. Waar bij het ene uiterste geen enkele vorm van communicatie mogelijk is, maar het andere uiterste zijn mensen die ook gewoon behoefte hebben aan sociaal contact. Zij hebben in hun leven een hoop geleerd, waardoor communicatie ze best redelijk afgaat. Zal nooit hun sterkste kant worden, maar dat wil niet zeggen dat het zo slecht is dat er niet mee te leven valt voor een partner. Mensen zijn niet allemaal hetzelfde, ondanks ze dezelfde stikker hebben.
If we don't get lost, we'll never find a new route
quote:jasper89 schreef op 02 maart 2014 @ 15:07:

[...]

Dankje Sarosie.

Nee ik zit niet op de TU Delft, ik ben inmiddels al 2 jaar afgestudeerd

Ik heb iets gestudeerd dat met varen te maken heeft op een plek waar echt geen meisjes waren :P

Om even op Hans te reageren.

Bij mij is dat ook hetzelfde. In het dagelijks leven ben ik niet zo verlegen/onzeker meer. Alleen als ik bij een MOOI/LEUK meisje ben.

Op mijn werk heb ik daar dan ook echt geen last van en dat moet ook niet want ik heb een behoorlijk verantwoordelijke baan en daarbij heb ik nog een leidinggevende functie.

En Sarosie, een datingsite, ja dat doe ik ook wel op dit moment.

Maar tot nu toe zijn ze niet echt blij met mijn werk.

Maar het komt vast goed Misschien zie je daten en meisjes nog als een 'big deal' en maak je het zelf in je hoofd veel 'spannender' dan dat het is. Als je verder zelfverzekerd bent weet ik zeker dat je ook op dat gebied kan groeien
Ik ben het volstrekt eens met Kiiwi. Je kunt niet alle autisten over een kam scheren. Ik ben meer dan een autist, i.t.t. wat veel mensen die autisten stigmatiseren of discrimineren, denken. Naast autisme heb ik ook nog andere eigenschappen. Autisten zijn net mensen.

En ik vind "Autisme is net zo goed een handicap als niet kunnen horen," eigenlijk een belachelijke uitspraak die kort door de bocht is. Nuance is ver te zoeken. Dan heb je er duidelijk geen kaas van gegeten, en zou je er meer over moeten lezen i.p.v. met deze uitspraak te komen, waarover onvoldoende nagedacht is. Dan kun je beter zeggen: "Mijn vorm van autisme is net zoiets als redelijk, maar niet optimaal kunnen horen."
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 02 maart 2014 @ 23:50:

Ik ben het volstrekt eens met Kiiwi. Je kunt niet alle autisten over een kam scheren. Ik ben meer dan een autist, i.t.t. wat veel mensen die autisten stigmatiseren of discrimineren, denken. Naast autisme heb ik ook nog andere eigenschappen. Autisten zijn net mensen.

En ik vind "Autisme is net zo goed een handicap als niet kunnen horen," eigenlijk een belachelijke uitspraak die kort door de bocht is. Nuance is ver te zoeken. Dan heb je er duidelijk geen kaas van gegeten, en zou je er meer over moeten lezen i.p.v. met deze uitspraak te komen, waarover onvoldoende nagedacht is. Dan kun je beter zeggen: "Mijn vorm van autisme is net zoiets als redelijk, maar niet optimaal kunnen horen."Focus, focus....
quote:catacarax schreef op 03 maart 2014 @ 00:03:

[...]

Focus, focus....

Straks moet ik hier nog over mijn gradatie van autisme vertellen.

God forbid.
... gewoon een beeeeeetje anders, maar wel lekker ....
quote:Thordis schreef op 01 maart 2014 @ 22:53:

[...]

Dat is wat mannen die geen vrouw kunnen krijgen zichzelf wijsmaken. En het is onzin. Lief en betrouwbaar is alleen prima, maar saai, futloos en initatiefloos niet. En ik vermoed dat veel mannen zeggen dat ze lief en betrouwbaar zijn, maar eigenlijk gewoon saai en futloos zijn, zonder een greintje leven of spanning. En dát willen de meeste vrouwen niet.

Niet elke kerel die wél een vrouw heeft is een bad boy, en de meeste vrouwen willen geen agressieve vent. Dat is ook weer wat de mannen zonder vrouw zichzelf wijsmaken. Het ligt aan de vrouwen maar níet aan hen. Die vrouwen hebben geen smaak, die kiezen de verkeerde, enzovoort enzovoorts.

Ik ken een boel een tikje verlegen mannen, die zijn gewoon aan de vrouw. Ik ken ook een heleboel lieve en betrouwbare mannen, en dat zijn niet per se verlegen mannen. Mannen met een vlotte babbel en een mooi uiterlijk kunnen óók lief en betrouwbaar zijn Helemaal eens. Het gaat hier ook om gelukkig zijn met jezelf. Als iemand volledig blij is met zichzelf, dan maakt het vrij weinig uit of je van gamen of van stappen houdt. Ja, je komt in het ene geval misschien minder vrouwen tegen, maar daarvoor hebben we ook datingsites. En dat blij zijn met jezelf, die uitstraling, die wordt overgebracht op de vrouw.
quote:

Je bent eerlijk. Top!

En je bent ook oppervlakkig, maar hey... Daar kun je nog aan werken!

Is het dus niet beter om andere zaken in een relatie ERG te vinden? Aan zijn onervarenheid is tenslotte toch ook te werken?

Of valt of staat het bij jou om de seks (in het begin)?

Ja, ik vind seks reuze belangrijk in een beginnende relatie. Ik wil elkaar opvreten en niet me moeten ergeren aan zijn stunteligheid. Dat mag je oppervlakkig vinden maar gelukkig zijn er genoeg mannen die weten wat ze doen.

Ik vind stunteligheid in bed gewoon niet aantrekkelijk. Natuurlijk kan er wel wat stunteligs gebeuren maar als ik meer aanwijzingen aan het geven ben dan genieten dan gaat er geen relatie komen nee.
quote:choilleich schreef op 03 maart 2014 @ 01:50:

... gewoon een beeeeeetje anders, maar wel lekker ....
quote:hans66 schreef op 02 maart 2014 @ 23:50:

En ik vind "Autisme is net zo goed een handicap als niet kunnen horen," eigenlijk een belachelijke uitspraak die kort door de bocht is. Nuance is ver te zoeken. Dan heb je er duidelijk geen kaas van gegeten, en zou je er meer over moeten lezen i.p.v. met deze uitspraak te komen, waarover onvoldoende nagedacht is. Dan kun je beter zeggen: "Mijn vorm van autisme is net zoiets als redelijk, maar niet optimaal kunnen horen."Jij doet hetzelfde met vrouwen, maar dat mag wel?
Ik schreef:

"Ik heb niet geschreven dat alle vrouwen geen verlegen man willen. De meeste vrouwen willen geen verlegen man. Er zullen best wel vrouwen zijn die wel een verlegen man willen, maar de meesten vinden hen irritant."

Ik schreef niet:

"Alle vrouwen willen geen verlegen man. En alle vrouwen vinden verlegen mannen irritant."

Ken jij de betekenis van "de meeste"? En weet jij dat dat niet hetzelfde is als "alle"? En begrijp je de zin: "Er zullen best wel vrouwen zijn..." Ik sluit dat niet uit. Dat jij dat niet leest, kan ik niets aan doen.

En daar heb ik nu alles over gezegd, want ik heb geen zin meer in deze discussie.
Aha, dus als je zegt: "de meeste ...." Dan is dat prima, maar laat je het 'meeste' weg dan zit je reuzefout.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Jeetje Hans, wat kom je bitter en agressief over.
Het is in principe niet mijn bedoeling om bitter en agressief over te komen, maar ik word ten eerste vermoeiend genoemd, vervolgens wordt er gegeneraliseerd en word ik beschuldigd van generalisaties. Dat veroorzaakt irritaties bij mij. Ik vind de discussie dan net zo vermoeiend als anderen mij ook vermoeiend vinden. En dan heb ik snel geen zin meer om te discussiëren; dat komst mij te veel energie.

Bovendien wil ik op een gegeven moment de discussie op een lager pitje zetten. Het levert mij niets meer op en het loont niet meer.
quote:tonkje schreef op 03 maart 2014 @ 22:11:

Aha, dus als je zegt: "de meeste ...." Dan is dat prima, maar laat je het 'meeste' weg dan zit je reuzefout. Jij snapt het.
quote:hans66 schreef op 03 maart 2014 @ 22:26:

Het is in principe niet mijn bedoeling om bitter en agressief over te komen, maar ik word ten eerste vermoeiend genoemd, vervolgens wordt er gegeneraliseerd en word ik beschuldigd van generalisaties. Dat veroorzaakt irritaties bij mij. Ik vind de discussie dan net zo vermoeiend als anderen mij ook vermoeiend vinden. En dan heb ik snel geen zin meer om te discussiëren; dat komst mij te veel energie.Gewoon ook niet doen dan, niet eens uitleggen. Zonde toch?
quote:hans66 schreef op 03 maart 2014 @ 22:27:

[...]

Jij snapt het.

Eh, jij snapt mij niet geloof ik.

Ik vind een uitspraak als 'mannen komen van mars' net zo generaliserend als 'de meeste mannen komen van mars'. Dat probeerde ik met de duidelijk te maken en ook met de 'aha', maar het kwam niet over geloof ik.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik kan aan een geschreven tekst niet altijd zien of het letterlijk of figuurlijk opgevat moet worden. Wel beter als iemand het zegt (persoonlijk).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven