For every beautiful girl.....

03-08-2019 09:56 334 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben waarschijnlijk allemaal wel eens gehoord van de uitspraak 'For every beautiful girl, a man exists who is tired of f*cking her".

Deze stelling is eigenlijk een variant of uitwerking van wat binnen de economie bekend werd als de marginalistische revolutie. In de ouderwetse, 'klassieke' economie, zoals belichaamd door zowel de 'linkse' Karl Marx als de 'rechtse' Adam Smith (o.a.) was waarde objectief. Deze denkers waren geobsedeerd door de zoektocht naar de 'werkelijke' prijs. Tegenwoordig realiseren we ons dat waarde subjectief is en afhangt van de voorkeuren van specifieke individuen.

Een van de voorbeelden van het subjectivisme binnen de economie is de wet van afnemend marginaal nut. Voor onze eerste tv hebben we het meest over, maar onze tweede tv is meer een luxe-artikel voor onze slaapkamer en vertegenwoordigt een lagere waarde dan de eerste. Een derde tv staat mogelijk vooral in de weg.

We zien nu de koppeling met de titel van het topic. De eerste paar keren doen we alles om een mooie vrouw het bed in te krijgen. Maar na een relatie van vijf jaar, blijven we liever het einde van de wedstrijd kijken terwijl ze in sexy lingerie langsloopt om ons te verleiden.

De oplossing voor dit psychologische fenomeen, die ook wordt aangedragen in verschillende academische boeken op het gebied van geluk en 'positive psychology', is het variëren van je ervaringen. Je gaat niet tien keer naar dezelfde film, maar geniet iedere keer van een film die je voor het eerst ziet. En je gaat uberhaupt niet elke zaterdag naar de film, maar ook wel eens naar het museum. Toegepast op seks en relaties, zouden we veel vaker van partner moeten wisselen (In een andere discussie hadden we het al over het risico's op soa's.... die invalshoek laat ik even buiten de OP, al kan het in de discussie alsnog worden meegenomen natuurlijk).

We zien in onze maatschappij een voorzichtige trend in de richting van polygamie. We hebben Tinder, er zijn parenclubs, etc. Maar ten eerste wordt deze trend nog niet door iedereen omarmd. Zeker parenclubs zijn nog iets voor een voorhoede van seksuele avonturiers. Ten tweede gaat om het om seks binnen een wel heel erg seksuele context, waardoor juist de intimiteit en de gezelligheid wat op de achtergrond raken.

Stel je voor dat er twee studievriendinnen zijn die het heel gezellig vinden om met elkaar en hun mannen koffie te drinken. Laten we voor het gemak even aannemen dat alle vier een gelijke 'objectieve' aantrekkelijkheid hebben. In onze huidige samenleving is het nog steeds zo dat V1 en M1 met elkaar naar huis gaan en V2 en M2 eveneens. Terwijl we vanuit de economie weten dat mensen veel liever met elkaars partner naar huis zouden gaan. (Of misschien wel allemaal met elkaar, zie mijn topic over driehoeksrelaties in de Relatie-pijler). In de jaren 70 had je wel van die autosleutel-feestjes (je trok dan een autosleutel uit een stapel en ging mee met de bijbehorende man, maar dat heeft nooit doorgezet. Nogmaals: misschien omdat de nadruk te veel lag op platte seks en een uitgaanscontext en te weinig op gezelligheid en ontspanning.

Wat denken jullie?

Het zou leuk zijn als partnerruil meer onderdeel werd van de mainstream-cultuur.

Totaal aantal stemmen: 154

Overwegend eens (24%)
Overwegend oneens (76%)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, jij zou mijn man niet zijn. Na een jaar al uitgekeken op je vriendin en dan door naar de volgende. Het klinkt heel oppervlakkig allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
03-08-2019 14:57
Ik las de eerste keer echt 'boreaal'.

:biggrin: Thierry B. heeft het vast iets te druk met de partijperikelen om zoveel op het vivaforum te posten over zijn seksuele wensen.
Ik denk eerder aan Sid L, die zie ik wel in staat tot dit soort incel-geklets op een forum, al is het misschien wat beneden zijn intellectuele stand.

Orpheus, zo te lezen heb je geen flauw benul van zowel de schoonheid als de geilheid van het hebben van een diepe emotionele band met iemand en wat dat voor de diepgang in een relatie kan betekenen, en probeer je dat te compenseren door pseudo-intellectuele teksten over seks te fabriceren.
Dit soort oppervlakkigheid is alleen niet te compenseren, niet door geld, niet door gewauwel. Gelukkig voor jou heeft niet iedereen behoefte aan zo'n band.
Hopelijk heb je genoeg zelfkennis om dit te weten en zoek je het bij vrouwen die even instrumenteel met seksualiteit en hun gevoelsleven omgaan als jij. Die bestaan vast wel.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 03-08-2019 15:25
7.89% gewijzigd
nounou
Eens met Zazanogwat. Er bestaan vast genoeg vrouwen voor wie het wel zo werkt als bij jou. Dus ga uit die vijver vissen, dan heb je nog kans dat je beethebt ook. Vraag me alleen niet waar die vijver ligt, want dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Leuk detail misschien, Orpheus, (ik neem aan dat je kennis hebt van de Griekse mythologie): zoek even op hoe het ook alweer zat met Orpheus en de maenaden :proud:

Al leed Orpheus juist enorm door de dood van zijn geliefde Eurydice, en door de tweede keer dat hij haar verloor, wat een diepe band tussen deze twee suggereert, en snap ik niet waarom je juist deze nick hebt gekozen.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 03-08-2019 15:41
5.37% gewijzigd
nounou
Zazamaenade schreef:
03-08-2019 15:37
Leuk detail misschien, Orpheus, (ik neem aan dat je bekend bent met de Griekse mythologie): zoek even op hoe het ook alweer zat met Orpheus en de maenaden :proud:

Al leed Orpheus juist enorm door de dood van zijn geliefde Eurydice, en door de tweede keer dat hij haar verloor, wat een diepe band tussen deze twee suggereert, en snap ik niet waarom je juist deze nick hebt gekozen.
Ik denk eerder dat hij die naam heeft gekozen omdat hij naarstig op zoek is naar The One.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-08-2019 15:40
Ik denk eerder dat hij die naam heeft gekozen omdat hij naarstig op zoek is naar The One.

Oh, vertel, daar weet ik niets van.
Ik kruip wel weer onder mijn steen :clown:
nounou
Zazamaenade schreef:
03-08-2019 15:43
Oh, vertel, daar weet ik niets van.
Ik kruip wel weer onder mijn steen :clown:
The Matrix.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-08-2019 15:44
The Matrix.
Dat is Morpheus toch?
nounou
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
03-08-2019 15:24
Eens met Zazanogwat. Er bestaan vast genoeg vrouwen voor wie het wel zo werkt als bij jou. Dus ga uit die vijver vissen, dan heb je nog kans dat je beethebt ook. Vraag me alleen niet waar die vijver ligt, want dat weet ik niet.
Ja jij denkt dat er genoeg vrouwen bestaan die hun beste vriendin aanbieden aan vriend? En dat er dan ook nog veel beste vriendinnen bestaan die daar akkoord mee gaan? TO, je maakt een fout. Voor vele is seks niet zo plat als jij het lijkt te zien. Ook op sites als secondlove moet je met meer aankomen. Je wil een bepaalde sfeer, kriebels, een klik. Een man op zoek naar een kutje is niet bijzonder of aantrekkelijk.
Zazamaenade schreef:
03-08-2019 15:45
Dat is Morpheus toch?
Verrek, je hebt gelijk. Ik glij uit over één letter. :rofl: :$
Sjulia schreef:
03-08-2019 12:12
Dat gevoel krijg ik er ook een beetje bij. Seks en uiterlijk, dat lijkt een relatie te zijn voor hem.
Damn, lijkt mijn ex wel :roll:
Cateautje schreef:
03-08-2019 12:05
Dit is nou typisch zo'n topic van een man die zijn grote liefde nog niet is tegengekomen en denkt dat vrouwen alleen maar bestaan voor zijn genot en egostreling. Eigenlijk te triest voor woorden.
Precies.. :sick: om misselijk van te worden.

Ga dan gewoon zo af en toe naar een gang bang of parenclub..
Someonenew schreef:
03-08-2019 16:32

Ga dan gewoon zo af en toe naar een (...) parenclub..
Alsjeblieft niet zeg. Als je dit soort mannen daar treft, dan hoef ik daar ook nooit heen. Een man die garantie wil op seks in een parenclub, bij voorkeur zonder condoom. Niet het soort mannen dat je daar wilt tegenkomen.
diyer schreef:
03-08-2019 16:36
Alsjeblieft niet zeg. Als je dit soort mannen daar treft, dan hoef ik daar ook nooit heen. Een man die garantie wil op seks in een parenclub, bij voorkeur zonder condoom. Niet het soort mannen dat je daar wilt tegenkomen.
Ja, daar heb je wel een goed punt ! Zover was ik niet eens gekomen met lezen dat hij zonder condoom wil :-D :@@:
Sjulia schreef:
03-08-2019 15:50
Ja jij denkt dat er genoeg vrouwen bestaan die hun beste vriendin aanbieden aan vriend? En dat er dan ook nog veel beste vriendinnen bestaan die daar akkoord mee gaan?
Niet in mijn wereld, maar ze bestaan vast. Je wilt niet weten hoe er geslettebakt (M/V) werd op mijn eenoudervakantie. Binnen 1 week met 3 verschillende partners is niet mijn feestje, maar voor anderen weer wel. En als je dan nog de keuze hebt uit minstens 100 man. Maar nee joh, we rouleren gewoon tussen de 5 die er zijn. Gewoon, omdat het kan. We zijn helemáál niet kritisch, alleen maar op zoek naar een lul/kut op pootjes die zich aanbiedt. Over condooms ben ik maar niet begonnen. Hoop dat ze volwassen genoeg zijn en aan de huidige kinderschare genoeg hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ehh..... ik wil geen seks zonder condoom in een parenclub.

Ik heb al meerdere keren uitgelegd dat wanneer ik seks zonder condoom heb of wil hebben, daar een proces van communicatie en een voorgeschiedenis bij komt kijken.
Orpheus13 schreef:
03-08-2019 16:42
Ehh..... ik wil geen seks zonder condoom in een parenclub.

Ik heb al meerdere keren uitgelegd dat wanneer ik seks zonder condoom heb of wil hebben, daar een proces van communicatie en een voorgeschiedenis bij komt kijken.
En een paar soa-testen mag ik hopen!
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
03-08-2019 16:42
Ehh..... ik wil geen seks zonder condoom in een parenclub.

Ik heb al meerdere keren uitgelegd dat wanneer ik seks zonder condoom heb of wil hebben, daar een proces van communicatie en een voorgeschiedenis bij komt kijken.

En wat stel jij je concreet voor bij 'een proces van communicatie en een voorgeschiedenis'? Godsamme.

Ik hoor maar weinig welluidende muziek, Orpheus, en vooral veel verkrampte droogstoppeligheid.
nounou
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
03-08-2019 16:42
Niet in mijn wereld, maar ze bestaan vast. Je wilt niet weten hoe er geslettebakt (M/V) werd op mijn eenoudervakantie. Binnen 1 week met 3 verschillende partners is niet mijn feestje, maar voor anderen weer wel. En als je dan nog de keuze hebt uit minstens 100 man. Maar nee joh, we rouleren gewoon tussen de 5 die er zijn. Gewoon, omdat het kan. We zijn helemáál niet kritisch, alleen maar op zoek naar een lul/kut op pootjes die zich aanbiedt. Over condooms ben ik maar niet begonnen. Hoop dat ze volwassen genoeg zijn en aan de huidige kinderschare genoeg hebben.
Ik geloof wel in losse seksuele contacten, maar beste vriendinnen delen niet graag mannen. Zoals TO het omschrijft, jemig, dat ga je echt niet vinden. Als mijn beste vriendin giechelt tijdens een wijntje vertelt dat ze het zo graag met mijn vriend wil doen dan gaat de vriendschap op een lager pitje.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
03-08-2019 16:59
Als mijn beste vriendin giechelt tijdens een wijntje vertelt dat ze het zo graag met mijn vriend wil doen dan gaat de vriendschap op een lager pitje.
Jammer.

Ik zeg niet dat je je vriend hoeft uit te lenen, maar dit is niet iets wat een vriendschap zou hoeven te verwoesten.
Alle reacties Link kopieren
Mensen zijn gewoon niet meer tevreden met wat ze hebben. Dat is het enige probleem. Dat zie je overal. Zit ook in onze economie: altijd meer en beter.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
03-08-2019 17:10
Jammer.

Ik zeg niet dat je je vriend hoeft uit te lenen, maar dit is niet iets wat een vriendschap zou hoeven te verwoesten.
Natuurlijk wel. Het is een bizarre opmerking en ik zou haar erom wantrouwen.
Ongepast.
jimstevens schreef:
03-08-2019 17:13
Mensen zijn gewoon niet meer tevreden met wat ze hebben. Dat is het enige probleem. Dat zie je overal. Zit ook in onze economie: altijd meer en beter.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
03-08-2019 17:10
Jammer.

Ik zeg niet dat je je vriend hoeft uit te lenen, maar dit is niet iets wat een vriendschap zou hoeven te verwoesten.
Nou bij mij wel
Alle reacties Link kopieren
Is Orpheus in de armen van Morpheus gevlucht?
Heeft hij de poort naar de jaren 70 gevonden?
Echt vermakelijk is het niet meer :|
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven