Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
quote:Zaritee schreef op 27 mei 2011 @ 17:55:

En jij bent zijn moeder Stew, dat je dat zo goed weet?Je moest eens weten
Stew, nee dank je. Ben best een aagje maar dat gaat te ver
Nou...zó ver gaat het nu ook weer niet ;)
Zaritee, dat had ik dus ook dat ik mijn man niet meer recht in de ogen kon kijken. Ik kwijnde in die tijd helemaal weg onder de last van mijn geheim. Ik heb het dus gezegd en daar heeft onze relatie wel zwaar onder te lijden. Het is een vaas die je laat vallen en nooit meer goed gelijmd krijgt. De barsten blijven zichtbaar. Zelfs het meest stabiele huwelijk gaat wankelen. Kan me voorstellen dat veel stellen dat niet overleven...

Suzy, zal ik me in acht moeten nemen de volgende keer als ik hem zie. Ik meen dat dan allemaal wel aan te kunnen maar ik geloof best dat je lang nodig hebt om af te kicken. Die spanning bouw je bij een ontmoeting ook weer heel snel op. Je hebt tenslotte iets heel intiems met elkaar gedeeld.

Met dat soort dingen sta ik meestal niet echt sterk in mijn schoenen.
Nee cato is bomenfluisteraar nou goed

Aardig van je magiker,draakje spelen.
Ik lees al een tijdje mee op dit forum... Wat ik me eigenlijk afvraag, als jullie weer thuis komen in jullie thuis situatie naar dat jullie bij je minaar zijn geweest hoe voelen jullie je dan?? En hoe voelen jullie je dan tegen over je partner?

Mijn eigen verhaal volgt later!

Xx
Laat ik hier dan een afwijkende reactie op geven blooming....

Ik heb een LAT relatie met mijn vrouw en gaan richting een scheiding.

Maar een paar maanden geleden deelden we nog wel veel met elkaar over wat we met onze vrije tijd doen.

Aangezien we toen nog niet op de hoogte waren van minnaars/sv's was het dus altijd een smoes/leugen verzinnen. Dat voelt niet fijn en is ook echt iets wat ik niet wil.

Nu hoeft dat niet meer, maar dan nog ga ik niet alle details vertellen. Dat blijft raar/ongepast voelen.
Ik zorgde altijd dat ik nog uren uit mijn partners buurt was, als ik thuis kwam van een date. Of dat ik zeker wist dat hij al sliep. Ik voelde me dus, op z'n zachtst gezegd ongemakkelijk.

Ik ben benieuwd naar jouw verhaal Blooming.
Hier even een "inbreker" op jullie topic.

Heb het topic doorgelezen en Catootje, fuck, zit in zo'n beetje hetzelfde schuitje. Hij in een (v)echtscheiding en wil rust in huis met oog op de kinderen, ik met problematische relatie en kinderen.

Echt goede duidelijke afspraken gemaakt over alles, open en eerlijke gesprekken, soms allebei tot tranen toe.

Ik die vanaf het begin zei dat ik van nature iemand niet snel vertrouw, hij die plechtig beloofde altijd open en eerlijk tegen me te zijn. "Als je maar niet zo opeens uit mijn leven verdwijnt", zei hij nog.

Al die gesprekken, al die tijden samen, een half jaar lang.

En toen belde zijn vriendin. Die hij in de tussentijd heeft ontmoet en mee samen is gaan wonen.

En daarna heb ik niets meer van hem gehoord.

En het doet zo allejezus veel pijn, wat je nergens kwijt kan, want niemand weet het.

Aan 1 kant "mag" ik niet verdrietig zijn van mezelf want ik ging vreemd. En aan de andere kant ben ik stuk.
Ladyantebellum,rot voor je.

Dit soort dingen doen zeer en je mag je best rot voelen en huilen.

Natuurlijk ben je zelf het minnaarschap aangegaan maar niet zonder gevoel toch?

De problemen zoals scheiding,problemen thuis zeg mijn dan niks ,maar wel het open,eerlijk zijn naar elkaar als minnaars.

De beloftes die mijn gedaan zijn door exminnaar.

Afspraken die je samen maakt.

Ik heb er 4 jaar in gelooft,jij een half jaar en het doet net zo zeer.

Klinkt misschien raar maar deze meneer is jou niet waard en om je zo kut te voelen al helemaal niet.

Je gaat samen wat aan als minnaars,wederzijds respect moet er voor elkaar zijn en als er afspraken zijn gemaakt mag je verwachten dat die nageleeft worden door beide partijen.

Nog moeilijker als je het met niemand kan delen als dit gebeurd,ik weet er alles van.

Schrijf het hier lekker van je af,dat lucht op.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.
quote:stewardess schreef op 28 mei 2011 @ 19:33:

Ik zorgde altijd dat ik nog uren uit mijn partners buurt was, als ik thuis kwam van een date. Of dat ik zeker wist dat hij al sliep. Ik voelde me dus, op z'n zachtst gezegd ongemakkelijk.

Hier hetzelfde verhaal.
Hee Blooming: Ik ben er niet trots op, dat ik 'stiekem' vreemd ga. Dus als ik thuis kom heb ik altijd ff last. Ik probeer, net als `Stew' wat tijd voor mezelf in te plannen 'in between'... zoals een paar uur sporten of een hele nacht wegens werk.

Kom maar op met dat verhaal !

Dag ladyantebellum: Naar voor je! Maar het is wel de keerzijde van het SV-schap toch? ...hoezeer je je ook betrokken voelt, ieder kan ook weer z'n eigen weg gaan. Rot maar waar.
Bij ons was er sprake van een zgn open relatie. Het kon en het mocht. Toch blijft er altijd wrijving. Wat je vertelt als je thuis komt "het was leuk en je vertelt over het restaurant waar je gegeten hebt" De rest vertelde ik niet, voelt toch ongemakkelijk. Mijn man idem dito. Het probleem is dat je denkt overal open en gemakkelijk mee om te gaan omdat het zo ideaal lijkt en je het zo graag wilt. Maar de aanloop naar een afspraak was voor mijn man moeilijk en de aanloop naar zijn afspraak was voor mij weer moeilijk. Je schakelt niet zo gemakkelijk om na dik 20 jaar monogamie. Door je afspraakjes ga je een deel van je leven voor de ander verbergen en in de loop van de tijd teveel gevoel uit je huwelijk naar die sv brengen. Zo is dat bij ons gegaan. Daarom hebben wij dit ook moeten beeindigen helaas.

Ladyvantebellum, voor datgene wat jou gebeurd is had ik dus ook altijd angst. Ik wilde hem niet kwijt maar ik wist dat als hij een nieuwe relatie aan zou gaan dat ik dan afgeserveerd zou worden en dat voelt heel rot. Je staat eigenlijk nergens en je kunt bij niemand met je gevoelens terecht. Sterkte ermee.
Ik ook maar inbreken. Ben weer na jaren op het VIVA forum en heb n nieuwe nick aangemaakt.

Als bijna 20jaar getrouwd en sinds ongeveer 2 maand in het web van n minnaar. Nooit gedacht dat dit mij zou overkomen, maar dus toch. Ik kan alleen maar zeggen dat ik op dit moment erg gelukkig ben en dat ik me niet schuldig voel. Ik ben niet van plan om mn man te verlaten of om n vaste relatie met mn minnaar te beginnen. Ik hoop dat dit niey zomaar stopt en dat mijn man er niet achter komt....
Panthea, het is ook wel heel verleidelijk. Je voelt je geliefd, begeerd, weer jong enz.enz. Je bent gelukkig en je straalt dat dan ook uit. Had ik ook. Lijkt me wel op de lange duur moeilijk om het stiekum te doen. Ik zefl heb niet een mega grote vriendinnenkring, dus probeer maar een alibi te vinden waar je dan altijd heen bent. Dat werkte dus bij mij niet.

Zou je man er niet voor openstaan denk je om dit toe te staan? Ik zelf ben heel voorzichtig gaan polsen in die tijd hoe hij dacht over monogaam zijn en beetje bij beetje heeft hij zijn mening erover bijgesteld. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het dan makkelijk wordt want jij moet het dan ook aankunnen je man evt. te delen. Onze contacten zijn inmiddels verbroken en ons huwelijk zit nu wel in een dip, want ja... hoe nu verder.

Heb je zelf wel vriendinnen waar je je verhaal kwijt kunt? Ik denk dat dit wel belangrijk is je hart te kunnen luchten. Ikzefl heb het wel aan een vriendin verteld, die ik daar enorm mee belast heb en mij dus hierom ook veroordeeld heeft. Dat voelt natuurlijk ook niet fijn.
Xxas,

Bedankt voor je reactie. Om hierop in te gaan, op dit moment denk ik er niet over om maar iets te delen met mn man. Ook eventueel later is voor mij geen optie. Ik heb besloten om hier zelf aan te beginnen en voel me inderdaad heerlijk. Misschien krijg ik tzt enorme spijt of verdriet. Geen idee. Wél heb ik iemand in vertrouwen genomen. Iemand die ik niet te goed ken, maar waar ik wél vertrouwen in heb. Bleek dat zij ook een minnaar heeft. Zij had dit met niemand gedeeld, en heeft me de nodige tips kunnen geven. het verschil tussen haar en mij is dat zij vrijgezel is en haar minnaar getrouwd. Bij mij is dat andersom. Ik ben enorm nieuwsgierig waar het allemaal toe leidt en hoelang dit door kan gaan. Voel me geweldig!
Panthea, wat fijn dat je dit hebt kunnen delen met iemand. Daar had ik ook altijd heel erg veel behoefte aan. Goed dat het zo fijn voelt voor je. Ik heb dat ook gehad maar ik ging al mijn gevoel brengen naar mijn vriend en thuis werd ik kil en afstandelijk. Bot gezegd: de verliefdheid begon me parten te spelen. Het is tenslotte iets heel intiems wat je met elkaar deelt en ik had het gevoel dat ik thuis niks meer wilde omdat ik alles (maar dan veel heftiger) wel kon delen met mijn vriend.

Ik trok me heel erg veel van zijn thuissituatie aan en ik vond het belangrijk hem gelukkig te zien. Dat ging heel geleidelijk en op den duur werkt dat natuurlijk niet. Dus als je je gevoelens onder controle kunt houden, is dat alleen maar goed.
Dit is zeker de keerzijde van de medaille.

Maar ik vraag me steeds af, of het minder kut zou voelen als je er samen een normaal einde aan maakt.

Gewoon zeggen dat het niet meer werkt, dat er een ander in het spel is, weet ik veel, het gewoon normaal afsluiten !

Nu kom ik hem heel af en toe tegen en dan wendt hij zijn hoofd af.

Dat is dan degene die me 's nachts gekke smsjes stuurde, zei dat hij van me hield en 1 dag voor zijn vriendin belde, nog over samen een weekendje weg begon

Maar Panthea, je hebt gelijk, het geweldige gevoel is (was).... sja, geweldig !

Wel lekker, zo'n forum. Kan je even van je afschrijven wat je anders opkropt. Ik merk wel dat het helpt.
Ladyvantebellum, ik vind die aktie idd. erg ongevoelig en respectloos. Je hebt alles gegeven en plotseling sta je aan de kant. Dat dit kan gebeuren is logisch maar het kan netjes en op tijd verteld worden zodat je je hierop kunt voorbereiden.

Je verdient beter en dat meen ik, maar ja kan ik nu wel zeggen maar je gevoel blijft natuurlijk ontiegelijk shit. De tijd moet het allemaal weer helen en ik denk dat je je een evt. volgende keer hiervoor beschermt en je gevoel minder laat meespelen.
Neeeee, ik wil geen volgende keer meer ! Het was de eerste keer in een jaaaaaarenlange relatie dat dit me gebeurde, ik ben zo terughoudend als de pest en vind niet snel een man leuk.

Het is al een wonder dat er iemand door dat pantser heeft heen geprikt en die heeft gelijk een deuk geslagen waar een autoschadebedrijf een leuke klus aan zou hebben.

Ik voel me nu zo minderwaardig, onbelangrijk en afgedankt als de pest.

Heb gelijk mijn antwoord op de vraag van TO; JA, ik ga me dus hechten aan die man. En daar baal ik nu stevig van.

Zo, dat was mijn huge ego-post, neem me niet kwalijk.

Ik mag me een half uur per dag kut voelen van mezelf (NU DUS) en daarna geef ik mezelf een schop onder m'n kont en duik het dagelijkse leven weer in.

Aan degenen die dit ook mee maken : sterkte !

En aan degenen die het beter hebben getroffen; geniet ervan !
Ladyvantebellum, het is dan ook niet niks wat er met je gebeurd is. Ik had ook altijd een pantser om me heen wat mannen betreft. Als er gewoon al een man zonder bijbedoelingen met mij kwam praten tijdens het uitgaan, voelde ik me al ongemakkelijk. Ik liet zo snel mogelijk merken getrouwd te zijn...

Komt er dan toch iemand doorheen, ben je super kwetsbaar want je maakt in je leven een ommezwaai van 360 graden. Als er dan iemand zo respectloos met je omgaat doet dat dubbel pijn. Zegt natuurlijk wel veel over het karakter van die man.

Zou ik wel eens willen weten hoe hij dan met zijn nieuwe vriendin omgaat....

Maar ja, je moet verder. Sterkte.
Lady: sucks he, zoals dit gaat. Je hebt er weinig over te zeggen, dat maakt het nog lastiger, en je verwachtingen waren anders. Ondergaan is denk ik hier het gepaste woord, hoe lastig het vast ook voor je is...

Rustig hier verders: niemand wat te melden? Ik heb gisteren gewoon een eetdate gehad met MrC; lekker gegeten samen, waarna ik weer weg moest en hij ook, dus vooral gegeten en lief kusje bij het afscheid. Het moet niet gekker worden he
Bkstr, klinkt relaxed!

Enne, niks ontopic te melden hier. Behalve dan misschien dat ik zó vreselijk verliefd ben?
Jaaa, vertel Lisannez, ik val dus op het goede moment in!

Waar ken je hem van, is het wederzijds, en vooral: heb je hem al in bed uitgeprobeerd?

Bkstr, dat klinkt relaxed! Heb je er nog verwachtingen bij of heb je dat losgelaten?

Voordat ik op de nieuwelingen reageer moet ik eerst even bijlezen...
CREAAAAAAAAA

Hoe gaat het met jou dan meid? En met minnaar en jou? Verwachtingen laag, en dat werkt wel. Leuk als het leuk is, verder even niets. Vooral nu ik bezig ben met mijn huis, first things first!

LISANNEZ:

Verliefd? Jihoooooeee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven