Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
quote:Allegaartje schreef op 09 januari 2012 @ 00:03:

[...]

@ Roodhaar: Ik vind je bijdrage heel prima en tuurlijk mag je hier roepen dat als je partner niet wil praten, dat je hem/haar dan maar voor het blok moet zetten... Maar, de werkelijkheid van, bijvoorbeeld, de Hedonist en de Mantelzorger, is een wereld van verschil. Er zijn situaties waarin je je partner de waarheid niet moet aan willen doen, omwille van je eigen geweten; omdat je weet dat hij/zij het liever niet weet of omdat hij/zij het echt niet gaat trekken.

En dat is ook wel weer het mooie van zo'n forum... je maakt een statement, vertrekkend vanuit je eigen situatie... Logisch, dat is je referentiekader. De situatie van anderen kan heel anders zijn en dat is dan weer heel verrijkend....

Bij mijn referentiekader had ik eigenlijk alle varianten in gedachten, behalve die van de mantelzorgers. Daar vind ik wel dat je niet eerlijk hoeft te zijn. Ik pas zelf wellicht nog het beste bij de hedonisten, met het verschil dat ik niet vreemdga. Maar toen ik reageerde had ik wel die anderen ook in beeld, want ik heb nogal wat vriendinnen die vreemdgaan, met wie ik hier ook uitgebreide gesprekken over voer. Behalve dus de mantelzorgers. Voor mij ligt daar de nuance in hoe eerlijk je moet zijn. Daar eerlijk zijn is naar mijn gevoel inderdaad oneerlijk. Die nuance zie ik wel.

Ik vind het mooi hoe je ze omschrijft.

Om je lijst aan te vullen: Ik denk dat er nog een categorie is:

de Beschadigden, mensen die vanwege oud zeer een slecht zelfbeeld hebben en daarom steeds op zoek zijn naar bevestiging van zichzelf. Sex wordt daarmee een eufemisme voor het krijgen van een positief gevoel over jezelf. Een gevoel dat niet beklijft, dus steeds opnieuw herhaald moet worden.

Ook een voorbeeld uit mijn omgeving.
Mooi en goed beschreven, Gaartje en Roodhaarr. Ook je aanvulling over "de beschadigden" is een goede. En eigenlijk... zijn er ook nog subcatagorieën en mengelingen hiervan. Ik zie mezelf als combi "miskende" en "beschadigde" en dan mag je het rupsjenooitgenoeg van een eerdere catagorie er nog bij optellen.

Deze catagorieën vragen om een stukje zelfinzicht "wie ben ik en hoe sta ik erin". Mooi!

BTW... ik ga minnaartechnisch erreg lekker. Mijn FwB blijkt geweldige benefits te hebben en onze dates zijn supercosy. Binnenkort een saunaatje plannen en zo rommelen we gezellig door. Geen gestress, geen gezeik over een andere contactbehoefte en geen gevreemdga vanwege open aan mijn kant en single aan zijn kant. Voor mij helemaal oké.
quote:Polleke schreef op 08 januari 2012 @ 20:23:

dank je Katja. Je hebt gelijk. Voor nu heb ik alles gedaan. En wie weet, doet de rust ons beiden goed.

Ik zal echt op mijn handen moeten zitten, want ik heb sneu veel berichten gestuurd. Ik kon me niet bedwingen. Erg he. Het is nu aan hem. En ik heb zelf ook genoeg aan mijn hoofd.

Dit is zeker niet! wat ik bedoelde met mijn "advies" posts.

Wens je veel wijsheid en sterkte.
@ Gaartje,

Mantelzorger.. Als je strikt naar de situatie zou kijken is dat idd een beetje mijn versie, al voel ik het niet zo. Ik zie de handicap die nr1 heeft niet als handicap, maar als onderdeel van wie hij is. Dit ook omdat het een stoornis is, en geen ziekte. Dit veroorzaakt dat ik me meer een spijtoptant voel... (raar woord vind het niet echt bij de situatie passen maar zoals jij het omschrijft klopt het wel..) Spijt om de situatie waar ik voor gekozen heb, heb ik namelijk niet, schuldgevoelens ook niet.. Al zou ik wel liever de seksuele relatie die ik met minnaar heb, met mijn nr1 willen hebben. Echter door die stoornis is dat gewoon niet mogelijk.

Dat is ook de reden waarom IK de keuze heb gemaakt, (ja ik heb een keuze gemaakt en besef me dat ik daarmee destijds ook een keuze voor nr1 maakte) om het hem niet te vertellen. Precies zoals ik verwachtte is het nr1 die zich nu schuldig voelt.. schuldig omdat hij anders is dan anderen, schuldig omdat hij me niet kan geven wat ik nodig heb.. en het gevoel dat hij in een concurrentie positie zit, terwijl dat niet zo is. Ik heb van alles geprobeerd om dat gevoel bij hem weg te nemen, en hij geeft ook aan dat hij dat aan de 'verstandszijde' ook zeker inziet, maar ik kan niet al zijn gevoel hierover wegnemen..
Wat een rust ineens! Al 2 dagen niets gepost...

Ik vind de typeringen mooi, en het voelt wel prettig eigenlijk om er een etiketje op te kunnen plakken. Zo van, kijk ik ben gewoon een hedonist/miskende en daarom ga ik vreemd. Voelt wel bijna alsof het een verantwoording is voor wat ik doe, en dat is natuurlijk eigenlijk ook niet goed...

Mijn gesprekspartner kon overigens niets met die typeringen, hij vond het nutteloos om er dat soort etiketjes op te plakken, het blijft vreemdgaan...
quote:vaintje schreef op 11 januari 2012 @ 12:51:Mijn gesprekspartner kon overigens niets met die typeringen, hij vond het nutteloos om er dat soort etiketjes op te plakken, het blijft vreemdgaan...Ik ken natuurlijk jouw gesprekspartner niet, maar is dat niet wat heel erg simpel gesteld?
Ik ben een overduidelijke hedonist
Ik ben allergisch voor etiketjes, en vind eerlijk gezegd wel dat de gesprekspartner van Vaintje gelijk heeft. Het is en blijft vreemdgaan ( tenzij je een open relatie hebt) . Zo'n etiketje mag ook geen excuus zijn.
O nee, zo`n etiketje is zéker geen excuus, ben ik het volledig mee eens. Ik denk ook niet dat Allegaartje dat heeft bedoelt in haar posting. Het zijn typeringen waar je jezelf in kunt vinden of niet. Het zou je iets kunnen leren, het kan je inzichten geven in het hoe en waarom.

Ja, het blijft vreemdgaan.
Hahaha, ik krijg net een mailtje met de kop: ik hou van stewardess

maar het is zoals Rooss zegt geen excuus, wel een prettig inzicht in dat er meer zo doen als jij om dezelfde reden
Weet ik Rooss, dat Gaartje dat zo niet bedoelde. Daarom schreef ik ook dat het geen excuus mag zijn.

Goh, Vain....was het mailtje soms van een van mijn vele fans
hahaha, ik zal gesprekspartner eens vragen of hij je handtekening al heeft
Leest jouw gesprekspartner hier mee, Vain?
ja, vandaar dat mailtje dus
En post hij hier ook vaintje?
Hij post hier heel soms, bijna nooit
Nu willen we natuurlijk weten wie het is Gesprekspartner, maak je eens bekend....
Toch niet rob1966 he

*beetje flauw* sorry
Misschien ben ik het wel, je weet het niet!

Kusje stew!
Verkeerde topic
Ah, Stout... Vandaar die aanhef; ik hou van Stewardess;-)

Kusje terug!
Hallo allemaal.... !!

Wow..wat een leuke reacties allemaal.

@Roodhaar; dat vind ik een goeie serieuze reactie van je. En de beschadigden moeten we zeker toevoegen. Zijn er nog meer? Ik neem ze allemaal op in m'n proefschrift.. hahaha. Ik dacht zelf nog aan 'de aandachtjunks', vrouwen die nooit genoeg hebben aan hun eigen vent, omdat ze verslaafd zijn aan aandacht...

@Vaintje en vooral de meelezende 'gesprekspartner'.... (kan hij zelf niet schrijven of zo?). Ik typeer hier 'de vreemdgangers', dus het is nogal 'blond' om te concluderen dat ze allemaal vreemd gaan... hèhè... goedemorgen! ... het gaat toch over vreemdgangers !!!

En Vaintje, het is ook geen legitimatie om vreemd te gaan, dan heb je toch een pagina gemist hoor.... De discussie ging over eerlijkheid... de mate waarin je je moreel verplicht zou moeten voelen om dit met je partner te delen. Dus als je een Hedonist zegt te zijn, dan zou ik maar gauw aan je man gaan vertellen dat je je gesprekspartner wil neuken...... Dat is de boodschap van deze typering.

*Zwaait nog even naar de gesprekspartner van Vaintje... zo op je mondje gevallen was je eerder nooit !

Affijn. Ik ben van de categorie 'mantelzorgers', maar ik zou het liefst eerlijk zijn en open kaart spelen. Dat kan nu niet, daarvoor is de situatie 'too fragile'. Maar ik hoop toch dat er in de toekomst ruimte komt voor gesprek.

@Sense: Voor jouw een dikke knuffel. Als je een stoornis niet wilt zien als ziekte is dat natuurlijk heel prima ! Maar het is wel iets dat jullie beiden 'overkomt' en waar je, ieder, een weg in moet zoeken. In die zin vind ik het wel vergelijkbaar met de situatie van de mantelzorger.

Maar ja, jongens... dit is geen big deal hoor. Alleen een poging om wat nuancering aan te brengen in de reactie 'praten jullie niet met je partner dan???'. Ik vind het een leuke discussie !

Als alles open en eerlijk zou kunnen... dan zou ik het gelukkigste meisje op aarde zijn. Desondanks wel een beetje jammer dat JJ niet met me wil trouwen.... :(
Alle types zijn inderdaad vreemdgangers, het verklaard echter bepaalde keuzes die een vreemdganger maakt om het al dan niet te vertellen.. Het verklaard bepaalde beweegredenen. Het omschrijft wat duidelijker dat een ieder anders is en dat je dingen nooit kunt vergelijken..

Ach, en wat 'gesprekspartner' betreft mijn minnaar leest of eigenlijk las hier ook veel mee, maar reageerde nooit, heeft niet eens een account. Ik ben zelfs door hem hier gaan reageren.

(wat heb ik het trouwens moeilijk met die naam 'Gesprekspartner' .. ik vind het super onpersoonlijk, kun je hem niet een leukere bijnaam geven?)
Hij heet toch gewoon 'Stout'? Dat is tenminste een leuke naam!
haha, was hem zo gaan noemen om het onderscheid met (inmiddels ex-)lover duidelijk te maken, maar ik wil m nu voortaan wel nr2 of lover gaan noemen hoor, ex-lover wordt dan loser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven