Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Sweetinez: Ik heb hem aangegeven dat ik dit lastig vind en dat het me onzeker maakt. Hem gezegd dat hij niet helemaal een open boek hoeft te zijn, maar dat een klein beetje ook best prettig is. Hij doet dat met smileys of knipoogjes af. Hij gaat daar inhoudelijk niet op in. Meerdere pogingen gedaan. Ik heb hem niet aangegeven dat ik het gevoel heb dat hij een spelletje met mij speelt. Dat vind ik niet iets voor over de app want dat gaat nooit goed. Dat vind ik iets om in een gesprek aan te geven. En gesprekken hierover met een nr 2 is best lastig, want wat mag je verwachten van een nr 2? Volledige toewijding kan niet. En aan de andere kant heb ik hem ook gezegt: je mag niet verliefd op me worden want als dat gebeurt stoppen we er mee. Dan wordt het te ingewikkeld. Uiteraard was dat gesrpek een stuk genuanceerder.

De ongelukkige minnares was ik zeker niet van plan te gaan spelen maar wel 1 die grenzen stelt

Onrustig: ik vond dat generaliserende nog wel meevallen. Er stond dat in de praktijk VAAK blijkt dat communicatie niet het stekste punt is van mannen. Geldt ook voor best wat vrouwen maar toch ook voor echt heel erg veel mannen.

En waarom zou je soms zaken niet dubbel willen schrijven? Als jij ergens je punt wil maken, wat heel terecht is, dan maakt het toch niet uit om nog een keer te schrijven hoe het in jouw optiek is, of hoe jij daar in staat? Er schrijven zoveel mensen. Herhaling kan soms voor de discussie best goed zijn.
vaintje schreef : dat is iets als Owned! Dat je de discussie dus volledig naar je hebt toegetrokken of zo. Als ik me niet vergis...

Klopt

"ik krijg het idee dat de communicatie vanuit Onrustig niet duidelijk genoeg is " * gniffel* dat komt omdat hij een man is ..

Snap je hem ..

Mannen communiceren anders dan vrouwen ( meer rechterhersen helft, vrouwen meer linkerhersenhelft) of zoiets
Nah, ik bedoelde eigenlijk dat er beter gelezen kan worden
quote:nicole626 schreef op 12 januari 2012 @ 13:50:

En waarom zou je soms zaken niet dubbel willen schrijven? Als jij ergens je punt wil maken, wat heel terecht is, dan maakt het toch niet uit om nog een keer te schrijven hoe het in jouw optiek is, of hoe jij daar in staat? Er schrijven zoveel mensen. Herhaling kan soms voor de discussie best goed zijn.Als ik ergens een punt van wil maken dan doe ik dat ook wel hoor. Ik schreef alleen maar dat mijn situatie niet zo heel erg veel bijdraagt aan de discussies die hier gevoerd worden (lees, ik heb geen zin om mijn hele verhaal hier nu neer te zetten. Ik zie daar het nut niet zo van in).
Over communicatie enzo... Dames en ook de enkele heer hier die spreken over communicatie en dat hier dus overvloedig doen en vooral over het feit dat er niet gecommuniceerd word... Snappen jullie hem/ haar? .

Het is vaak onduidelijkheid waardoor communicatie over en weer misbegrepen word, het feit dat er in deze moderne tijd van appen, msn, facebook twitter en sms en wat al niet meer methoden zijn om "schriftelijk" elkaar te benaderen helpt niet mee aan duidelijkheid in deze. Helemaal als je weet dat meer als 3/4 van de communicatie die mensen plegen "lichaamstaal" is en niets meer. Je kan in de digitale weg en op de digitale manier ook alleen maar met emoticons stemmingen weergeven en dat daar ook voor uitgevonden. Sommige mensen begrijpen elkaar echter zonder elkaar te zien en anderen hebben weer heel veel moeite met communiceren of communicatie begrijpen. Er zit overigens wel verschil in mannen en vrouwen maar meest meer in de verhouding ratio en verstand, echter kan je daar ook niet klakkeloos vanuit gaan. Je kan jezelf ook afvragen als je iets mailt of smst of appt of je bericht begrepen is en word op de manier waarop jij het jezelf voorgesteld hebt. Er vervolgens vanuit gaan dat als je 2 dagen niets hoort dit iets betekend en dan maar niets meer laat horen is ook miscommunicatie en lokt ook weer reactie en gevoel uit. Waarom niet direct communiceren en degene waar het omgaat benaderen, telefonisch of in persoon?

Vervolgens kan je hier (gelukkig) wel je verhaal doen maar niet tegen degene waar het uiteindelijk omdraait en dat is heel erg scheef, daarmee verbreek je enkelzijdig de communicatie en niet omdat je er niet over wil praten maar omdat je een indruk hebt, een hunch, een gevoel dat die ander je iets probeert te zeggen door niets te zeggen...

Feit is en blijft dat er hier op dit anonieme forum heel veel gecommuniceerd word en blijkbaar met de mensen waar je echte leven om draait niet....

Mannen zijn over het algemeen veel gevoeliger als dat het lijkt en vrouwen kunnen daarintegen veel koeler en harder zijn als dat het lijkt. Vaak ook wel heel persoonlijk maar generaliseren is ook niets meer als een gebrek aan communicatie toch?
anoniem_66765 wijzigde dit bericht op 12-01-2012 14:41
Reden: kleine voutjes
% gewijzigd
Onrustig, schrijven op dit topic betekend ook: "je bloot geven, je kwetsbaar opstellen, aangeven dat je seks hebt buiten de deur, het hoe en waarom". Het feit dat jij hier niet van zins bent je persoonlijke verhaal te vertellen maar het wel zinvol vindt om de post van een ander te bekritiseren, zorgt er bij mij voor dat ik je niet erg serieus kan nemen. Wij hebben hier allemaal ons persoonlijke verhaal verteld, juist dat maakt dit topic mooi en diepzinnig.

Nu reageer je alleen op anderen en geeft ons niet de mogelijkheid op jouw situatie te reageren. Dat vind ik op z`n zachtst gezegd jammer.
JJ ondanks dat ik het eerste én het laatste deel van je post een beetje flauw vind, ben ik het met de rest wel eens.

Je zegt eigenlijk ook dat het een ding van verwachting en teleurstelling is en dat is natuurlijk helemaal waar.

We zijn ook inderdaad geneigd voor de ander in te vullen waarom hij wel of niet zal reageren en dat kan killing zijn. Een enorme valkuil waar ik zelf ook regelmatig met één been in donder.
Rooss, ik ben ook reteflauw, alle mensen die me kennen en weten hoe ik communiceer weten dat van me. Ik denk dat de meesten hier het ook wel weten ondertussen. .

Ik trap er ook nog steeds in trouwens, maar ik vecht er wel tegen, ik hou van praten met elkaar, ik hou van praten met haar, ik hou van haar... Toch zwegen we ook nog wel eens op momenten dat we hadden moeten praten maar zo leer je elke dag weer van elkaar.Een relatie met elkaar is krijgen, hebben en onderhouden is een mooi proces wat staat of valt met communicatie.
quote:Rooss4 schreef op 12 januari 2012 @ 14:36:

Onrustig, schrijven op dit topic betekend ook: "je bloot geven, je kwetsbaar opstellen, aangeven dat je seks hebt buiten de deur, het hoe en waarom". Het feit dat jij hier niet van zins bent je persoonlijke verhaal te vertellen maar het wel zinvol vindt om de post van een ander te bekritiseren, zorgt er bij mij voor dat ik je niet erg serieus kan nemen. Wij hebben hier allemaal ons persoonlijke verhaal verteld, juist dat maakt dit topic mooi en diepzinnig.

Nu reageer je alleen op anderen en geeft ons niet de mogelijkheid op jouw situatie te reageren. Dat vind ik op z`n zachtst gezegd jammer.

Ik bekritiseer niemand. Ik heb alleen gezegd dat ik het ergens niet mee eens ben. Ik denk dat dat toch moet kunnen zonder hier mijn eigen levensverhaal te schrijven.

En verder sta ik zelf niet te wachten op meningen en (goed bedoelde) adviezen van anderen. Als dat wel zo zou zijn dan zou ik de eerste zijn om hier mijn verhaal neer te zetten. Aangezien anderen hier hun verhaal wel neerzetten kunnen ze ook verwachten (en ik neem aan dat ze dat ook verwachten) dat daar wel op gereageerd wordt. En mijn reacties daarop hebben weer totaal niets te maken met mijn eigen situatie.
Een relatie onderhouden is retezwaar ongeachte welke relatie ..
Bekritiseren is niks anders dan "kritisch kijken naar" en dat deed je toch?

Maar goed, het punt is duidelijk. Je wil wel je mening spuien maar bent niet bereid ons de kans te geven op jou te reageren. Prima, klaar.
quote:Rooss4 schreef op 12 januari 2012 @ 14:59:Prima, klaar.Dank u.
quote:Rooss4 schreef op 12 januari 2012 @ 14:36:

Oei Rooss, je wilt toch niet zeggen dat je alleen in dit topic mag schrijven en reageren als je ook zelf vertelt wat je zoal binnen en buiten de deur doet/hebt gedaan/zult gaan doen?

Ikzelf heb dat voor zover ik me kan herinneren nooit gedaan maar ik lees wel eens wat waarop ik dan wil reageren. En soms zijn dat dan wel opmerkingen die niet zo aardig klinken (denk ik).
quote:donderstraal schreef op 12 januari 2012 @ 15:49:

[...]Oei Rooss, je wilt toch niet zeggen dat je alleen in dit topic mag schrijven en reageren als je ook zelf vertelt wat je zoal binnen en buiten de deur doet/hebt gedaan/zult gaan doen?Dit proef ik inderdaad wel een beetje uit het verhaal van Roos.
Ik ben gelukkig niet in de positie om wie dan ook te vertellen wat mag en wat niet. Ik schrijf dat ik het moeilijk heb met bekritisering van openhartige postings door iemand die niet van zins is een stukje van zichzelf te delen.
Verder zat ik nog een beetje na te pruimen over de stelling:

"vrouwen kunnen beter comuniceren dan mannen"

Dat zou misschien kunnen, alhoewel het gevaar voor teveel veralgemenizering op de loer ligt.

Er zijn wel een paar punten die vrouwen toch weer op een nadeel brengen en waarbij ik me afvraag of mannen deze zaken ook herkennen:

- Het valt me op, hier, met vriendinnen en bij mezelf, dat vrouwen interpreteren. De kleine bewegingen die mannen maken, het wel of niet contact opnemen, de woorden die zij zeggen en schrijven.

Deze worden geanalyseerd, nog eens omgedraaid en nog eens bekeken en bedacht/ingevuld wat hij. man/minnaar ermee zou kunnen bedoelen.

Ik vraag me af of mannen dat ook zo er doen.

-Misschien zijn vrouwen wel beter in staat om woorden te kiezen en zinnen te formuleren. Maar ik vraag me af of dat vrouwen dat altijd wel willen.

Als je een probleem onder woorden kunt brengen, of een vraag kunt formuleren, is de volgende stap het krijgen van een respons daarop. En is dat dan altijd hetgeen wat we willen horen? Spelen vrouwen ook niet `s struisvogel?
quote:Rooss4 schreef op 12 januari 2012 @ 15:58:

Ik ben gelukkig niet in de positie om wie dan ook te vertellen wat mag en wat niet. Ik schrijf dat ik het moeilijk heb met bekritisering van openhartige postings door iemand die niet van zins is een stukje van zichzelf te delen.Nou donderstraal, dan weten we waar we aan toe zijn
*oké, hier stond iets onaardigs, dat heb ik maar weggehaald*

Donder, vrouwen zijn sterren in interpreteren, ikzelf niet in het minst. Als "hij" niet reageert heb ik al 8000 excuses voor hem bedacht en "hij vindt met niet leuk meer" zit er altijd tussen. Dat is een enorme valkuil

Het struisvogel verhaal herken ik dan weer niet al is het zeker waar dat het gegeven antwoord vaak niet datgene is dat je wil horen.. en dat is heel niet leuk!!
quote:Rooss4 schreef op 12 januari 2012 @ 16:07:

Ja hoor Onrustig, natuuuuuurlijk!! (geef toch gewoon toe dat je graag een SV zou willen maar er geen kan vinden, dan zijn we er ook!!Nee nee, volgens de Viva reglementen mag ik hier niet vissen. Maar fijn dat jij uit mijn "bekritiserende posts" kan afleiden (of is het nu interpreteren) dat ik graag een SV wil maar deze nergens kan vinden. Dan hoef ik dat al niet meer te schrijven hier.
Ik moet zeggen dat ik ook wel moeite met mensen heb, die dit topic ' binnenvallen' om ergens op te reageren, maar verder niets willen delen. Klinkt vaak erg onaardig als er geen achtergrondinfo of ervaring bij wordt vermeld.
Nouww ik heb dat elders wel eens ergens gelezen maar je hebt gelijk, dat stuk van mijn posting was niet oké en het is terecht dat je me daarop pakt!
quote:stewardess schreef op 12 januari 2012 @ 16:13:

Ik moet zeggen dat ik ook wel moeite met mensen heb, die dit topic ' binnenvallen' om ergens op te reageren, maar verder niets willen delen. Klinkt vaak erg onaardig als er geen achtergrondinfo of ervaring bij wordt vermeld.

Dan denk ik dat onze wegen zullen scheiden. Ik heb namelijk lang geleden besloten niet zomaar dingen op een openbaar forum te zetten.

Daarnaast vind ik het ook grote flauwekul, het is geen potje poker waar je allemaal iets in de pot moet gooien.

En: voor een deel hebben de verhalen hier niets te maken met het minnaar hebben. Het zijn vaak, ook voor minnaarlozen, herkenbare verhalen, situaties en problemen.

En trouwens, als je wel een minnaar hebt en dat raakt uit en je neemt geen nieuwe. Wanneer moet je dan vertrekken?
JJ ik ben het voor een deel met je eens wat je schrijft over communicatie. Er zit een verschuiving in en het gevaar van het niet face to face communiceren is dat je dingen sneller anders interpreteert dan de bedoeling was wat onnodige misverstanden kan geven. In mijn geval was het niet zo dat ik na 2 dagen niets horen dan ook maar niets meer liet horen. Ik heb na 2 dagen niets horen gevraagd of dat een reden had, of er iets aan de hand was. Als dan de reden is: ik heb het erg druk gehad! dan trek ik daar wel de conclusie uit dat iemand niet vreselijk enthousiast is. Dat hoef ik niet ook eerst nog's te checken, vind ik vrij duidelijk.

Maar ook veel vrouwen communiceren lang niet handig . Veel vrouwen vinden dat mannen alles tussen de regels door moeten lezen en begrijpen en uit vage signalen maar moeten snappen waar het om gaat.

Rechtstreeks communiceren via telefoon of persoon dat ligt bij een nr 2 natuurlijk soms nogal ingewikkeld. Kan moeilijk even langs wippen

Communicatie is erg lastig, dat blijkt wel weer.

Wat Rooss schrijft over jezelf open stellen. Ik lees het niet zo dat je hier je hele levensverhaal moet opschrijven wil je kunnen meepraten. Maar als je reageert op een posting dat je het ergens alleen niet mee eens bent, tja dan kan je dat er sec neerzetten, ben je't kwijt. Maar je kan ook wat toelichten op basis van hoe je er zelf in staat. Is voor de discussie wel zo prettig vind ik. Maar ieder zijn mening hier
Nick staat je goed, Donderstraal! Ik schrijf dat ik er moeite mee heb, NIET dat iemand moet vertrekken. Beetje last van interpretatiegedrag soms?
[quote]Rooss4 schreef op 12 januari 2012 @ 16:07:

Donder, vrouwen zijn sterren in interpreteren, ikzelf niet in het minst. Als "hij" niet reageert heb ik al 8000 excuses voor hem bedacht en "hij vindt met niet leuk meer" zit er altijd tussen. Dat is een enorme valkuil

Ben blij dat ik niet de enige ben

Soms zijn ook vrouwen (ja àlle) wel beetje domme dozen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven