Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
quote:Rooss4 schreef op 14 januari 2012 @ 23:14:

[...]

Jajajaja!! Je weet toch dat je extra hard moet schreeuwen als het om rooss gaat!

Hahahaha... schreeuw harder, dan gebeurt het nooit meer !

Lolll... lekkere wijven zijn jullie toch

Natuurlijk mag je nieuwsgierig zijn naar een nummer 1, maar stel dan eerst een vraag !! We zijn toch niet zo decadent-Viva-Diva 'ervaren' hier, dat we gelijk overal iets van vinden? Vooral over een situatie waarover weinig bekend is?

Nou.. nu hou ik op met miepen hoor. Ik heb m'n punt wel gemaakt geloof ik. En dat Obsessed is het ook niet, vanavond. Zucht.
En oh... by the way... ik vind verliefdheid ook geen pré; maar het kan gebeuren en dat hebben we al vele malen besproken met elkaar hier.
.
Hai Hans, fijn dat je nog durft

Misschien krijg ik de hele brut over me heen nu maar eeeh een nummer 1 staat nooit los van een nummer2, ze zijn eigenlijk onlosmakelijk verbonden met 1 gemene deler, namelijk Hans, in jouw geval. Ook al weet je vrouw van niks en denk jij er anders over.

Hans, je kwam hier met je vraag over de intimiteit met nummer 2 (ja, ik vind dat gegoogel met cijfers ook niks maar het maakt het wel duidelijk) Heb je je twijfels met haar besproken? Weet zij waarom ze niet verder wil dan zoenen en knuffelen? Waar ligt haar angst? Schijnbaar is de aantrekkingskracht enorm.
Gezellig hier.....
is het niet zo dat als je niet tegen je dagelijkse vrouw/ vriendin vertelt dat je buiten de deur sexed het automatisch egoistisch is?

don't play with fire if you can't stand the heat...
quote:sportievo schreef op 15 januari 2012 @ 00:03:

Gezellig hier.....

Zeker!! Discussies op het scherpst van de snede houdt ons lekker wakker sportievo. Denk jij er anders over? Of kwam je alleen even een tweewoordig statement maken...

Gezellig saunaaën doen Gaartje en ik wel weer op een ander moment
quote:justacuteguy schreef op 15 januari 2012 @ 00:04:

is het niet zo dat als je niet tegen je dagelijkse vrouw/ vriendin vertelt dat je buiten de deur sexed het automatisch egoistisch is?

don't play with fire if you can't stand the heat...Vreemdgaan is egoistisch, het hebben van een open relatie ook. Uiteindelijk gaan we allemaal voor eigen genot...
..
Ah, ze is door schade en schande wijs geworden dus. Ik zou het echt knap van haar vinden als ze niet over haar eigen gestelde grens zou gaan. En als je dan evengoed kan genieten van elkaars samenzijn klinkt dat heel mooi allemaal. Blijf communiceren!
..
Voor hoe je dat moet zien zijn geen regels Hans. Je geeft zelf het antwoord al. Het zoenen voelt al dusdanig intiem, je hebt verliefde gevoelens en wellicht zijn die wederzijds. Op het moment dat je weet dat je partner niet blij zal zijn met datgene dat je doet zou je het vreemdgaan kunnen noemen.

Toch zit er gevoelsmatig wel een verschil in zoenen en voelen met kleren nog aan en naakt tegen elkaar, op elkaar en in elkaar liggen. Ik kan me voorstellen dat jouw minnares daar de grens heeft getrokken, het (wellicht onterechte) idee dat het "point of no return" nog niet voorbij is.
@ Hans Er is al een hoop geschreven. Er zijn hier een aantal dames die behoorlijk in balans zijn met een nr1 en een nr2 (soms stiekem, soms open). Als ik jouw verhaal zo lees vraag ik me af wat je precies wil. Contact blijven houden met nr2 (met of zonder seks) zal verdomd lastig worden als je zo verliefd blijft. Je zal je nr2 waarschijnlijk steeds vaker willen zien en gaat misschien wel risico's nemen om dat voor elkaar te krijgen met de kans dat je nr1 er op een hele vervelende manier achter komt.
@ All: Op het moment dat je hier verklaart dat je liefde kan sturen en dus hier keihard kan verklaren gevoelens en emoties uit te schakelen ben je in mijn optiek een mens met ongelofelijk veel onmenselijke capaciteiten. We spreken hier over balans tussen nr 1 en nr 2 maar het moment dat je kan zeggen dat je daar balans in vind ontbreekt er basis gevoel denk ik, liefdetechnisch gezien dan hè. Wat dus betekend dat je balans hebt gevonden in waar Stew deze discussie om begonnen is. Lust en liefde en dit los van elkaar kunnen zien. Feitelijk kan je dan gewoon tegen nr 2 zeggen ik hou van jou om wat ik met je deel, rust, spanning en geile seks en het even "eruit" gevoel. Op het moment dat je dus toegeeft aan het alles omvattende gevoel van liefde en houden van omdat die persoon alles voor je betekend en dat je graag met die persoon je leven zou willen leiden in plaats van nr 1 ben je echt de weg kwijt en moet je jezelf voor de keuze stellen wat jij werkelijk verlangt in het leven. Het hele grote dilemma wat je daarmee hebt is of dat ook zo is bij nr 2 en wat er in je relatie met nr 1 allemaal nog besloten ligt. Er zitten zoveel haken en ogen aan een besluit voor je gevoel te gaan, het is zo dubbel om een stap te nemen in je leven en te gaan voor liefde in plaats van alleen de lust en de ontspanning. Wie ga je hier allemaal mee raken en hou hou je voor jezelf in de gaten dat je geen stappen neemt waarvan je zelf de consequenties niet meer kan overzien en je jezelf verliest en alles waar je voor stond.

We zijn allemaal vaak bezig met stappen nemen die op dat moment zo voelen, inspelend op de waan van de dag, de waan van het moment en het gevoel wat je dan hebt.

Wat is die balans waar hier een paar postings (ik meen van Katja) hierboven over gesproken werd? Wat is balans als je niet weet wat je gevoel met je kan doen? Hoe hard kan je hier stellen dat je in balans ben als je weet dat het risico van het verliezen van die balans op de loer ligt doordat je heel intiem bent met iemand en je dus bewust het risico wil lopen je balans te verliezen, eigenlijk weet je ook pas wat balans is als je het kwijt raakt. Ik weet dat ik het verloren heb die balans omdat je gevoelens niet kan sturen (niemand hier trouwens). Balans is feitelijk een wankel evenwicht en er is maar heel weinig voor nodig je balans te verliezen. Het jezelf toestaan een nr 2 toe te laten in je leven is dansen op het slappe koort waardoor je bewust het risico neemt om van heel hoog te vallen. Hans heeft om het zo dan maar te stellen de keuze om op de grond te blijven staan en voor veiligheid te kiezen. Hij is echter de trap al op geklommen en wil straks dat slappe koort op en bewust een groter risico nemen om straks op veel grotere hoogte te bekijken of hij die balans ook kan houden.

Succes Hans, wees je alleen bewust van de gevaren die dit met zich meebrengt en het liefst voordat je op je snufferd ligt.

@ Gaartje, je mag gerust mijn mailadres vragen aan Rooss hoor.
Je kunt inderdaad gevoelens niet sturen, echter kun je wel leren er mee om te gaan.

Of dat voor iedereen geldt, dat je er mee om kunt leren gaan weet ik niet.

Ook ik voel voor mijn nr2 dingen die ik niet eerder heb gevoeld, ja ik ben verliefd geweest op mijn nr1 wat overging in houden van, en ik hou nog steeds van hem. Het houden van, het verluste, verliefde gevoel wat ik voor nr2 heb is anders, intenser.. Het is niet makkelijk geweest om daar een balans in te vinden, maar het is wel gelukt.. af en toe (zo als vaker met balanseren) schommelt het wel..

Hans, dat je die gevoelens hebt, wil niet per definitie zeggen dat je daar naar je nr2 toe ook echt iets mee moet doen..

Je hebt voor jezelf een aantal keuzes in deze

1) Je accepteerd dat je deze gevoelens hebt en i p v je er druk over te maken en in paniek te raken, kun je leren dat je deze gevoelens ook kunt hebben voor iemand waar je niet je dagelijkse leven mee deelt, (mits het oprechte gevoel voor je nr1 hier niet mee in conflict komt)

2) Je kunt er voor kiezen dat jou nr1 oprecht jouw enige nr1 is, en dat de gevoelens voor een nr2 de gevoelens voor je nr1 te veel in gevaar brengt, in dat geval zul je moeten kiezen voor je nr1 en breken net nr2

3) Indien je door deze gevoelens tot de conclusie komt dat je nr1 toch niet de nr1 is waarmee jij je leven wilt delen, zul je voor jezelf moeten kiezen.. Kies NIET voor je nr2, zij zal zelf haar eigen keuzes moeten maken, en 1 van die keuzes is verder gaan met jou, maar dit is niet per definitie de keuze die zij zal maken als jij vrijgezel bent. Ook zij zal voor zichzelf kiezen. Je mag (in mijn optiek) haar nooit voor een keuze zetten.
Op het moment dat je hier verklaart dat je liefde kan sturen en dus hier keihard kan verklaren gevoelens en emoties uit te schakelen ben je in mijn optiek een mens met ongelofelijk veel onmenselijke capaciteiten

Mee eens, sterker nog.. ik denk dat het onmogelijk is. Je kan wel een pas op de plaats maken als het er met je vandoor dreigt te gaan (heb ik het gisteren ook met FwB over gehad) maar daar houdt het echte sturen wel een beetje mee op, denk ik.

Ik zal Gaar en JJ koppelen. Mail technisch gezien dan
quote:JanJurk schreef op 15 januari 2012 @ 15:02:

@ All: Op het moment dat je hier verklaart dat je liefde kan sturen en dus hier keihard kan verklaren gevoelens en emoties uit te schakelen ben je in mijn optiek een mens met ongelofelijk veel onmenselijke capaciteiten. We spreken hier over balans tussen nr 1 en nr 2 maar het moment dat je kan zeggen dat je daar balans in vind ontbreekt er basis gevoel denk ik, liefdetechnisch gezien dan hè. Wat dus betekend dat je balans hebt gevonden in waar Stew deze discussie om begonnen is. Lust en liefde en dit los van elkaar kunnen zien. Feitelijk kan je dan gewoon tegen nr 2 zeggen ik hou van jou om wat ik met je deel, rust, spanning en geile seks en het even "eruit" gevoel. Op het moment dat je dus toegeeft aan het alles omvattende gevoel van liefde en houden van omdat die persoon alles voor je betekend en dat je graag met die persoon je leven zou willen leiden in plaats van nr 1 ben je echt de weg kwijt en moet je jezelf voor de keuze stellen wat jij werkelijk verlangt in het leven. Het hele grote dilemma wat je daarmee hebt is of dat ook zo is bij nr 2 en wat er in je relatie met nr 1 allemaal nog besloten ligt. Er zitten zoveel haken en ogen aan een besluit voor je gevoel te gaan, het is zo dubbel om een stap te nemen in je leven en te gaan voor liefde in plaats van alleen de lust en de ontspanning. Wie ga je hier allemaal mee raken en hou hou je voor jezelf in de gaten dat je geen stappen neemt waarvan je zelf de consequenties niet meer kan overzien en je jezelf verliest en alles waar je voor stond.

We zijn allemaal vaak bezig met stappen nemen die op dat moment zo voelen, inspelend op de waan van de dag, de waan van het moment en het gevoel wat je dan hebt.

Wat is die balans waar hier een paar postings (ik meen van Katja) hierboven over gesproken werd? Wat is balans als je niet weet wat je gevoel met je kan doen? Hoe hard kan je hier stellen dat je in balans ben als je weet dat het risico van het verliezen van die balans op de loer ligt doordat je heel intiem bent met iemand en je dus bewust het risico wil lopen je balans te verliezen, eigenlijk weet je ook pas wat balans is als je het kwijt raakt. Ik weet dat ik het verloren heb die balans omdat je gevoelens niet kan sturen (niemand hier trouwens). Balans is feitelijk een wankel evenwicht en er is maar heel weinig voor nodig je balans te verliezen. Het jezelf toestaan een nr 2 toe te laten in je leven is dansen op het slappe koort waardoor je bewust het risico neemt om van heel hoog te vallen. Hans heeft om het zo dan maar te stellen de keuze om op de grond te blijven staan en voor veiligheid te kiezen. Hij is echter de trap al op geklommen en wil straks dat slappe koort op en bewust een groter risico nemen om straks op veel grotere hoogte te bekijken of hij die balans ook kan houden.

Succes Hans, wees je alleen bewust van de gevaren die dit met zich meebrengt en het liefst voordat je op je snufferd ligt.

@ Gaartje, je mag gerust mijn mailadres vragen aan Rooss hoor.

Mja...best aardig allemaal...en er zit ook echt wel iets in wat je schrijf, zeker waar het balans betreft. Die moet er wat mij betreft ook altijd zijn.

Toch kan het allemaal een stuk eenvoudiger, simpeler en (dus) korter dan deze hele lappen tekst van je.

Onrust + spanning + nieuwsgierigheid = (op zeker moment) positieve aandacht

positieve aandacht x herhaling = doping

doping in het kwadraat = verslaving(sgerelateerd gedrag)

Zo makkelijk is het in feite. Dus...best leuk hoor, die hele lappen tekst (met af en toe een spel- en stijlfout) maar in feite komt het dus neer op bovenstaande Hyperionse formules.
quote:hyperion schreef op 15 januari 2012 @ 18:07:

[...]

Mja...best aardig allemaal...

Dus...best leuk hoor, die hele lappen tekst (met af en toe een spel- en stijlfout)

Waarom doe je dat nou?

Waarom deze zeikzinnen er tussen?

Ik lees graag mee en zeker ook JJ zijn posts,korte tekst,lange tekst,wat maak het nu uit?

Uiteindelijk maakt iedereen het op zijn manier toch duidelijk?!

*terug in meeleesmodus*

(hoi Sense lang geleden)
@Angel:

Omdat het me opviel. En het is een constatering en zeker geen kritiek. Je leest dus iets dat er niet staat. Ik lees de posts ook zeker, maar de essentie is i.m.o. iedere keer hetzelfde, vandaar deze Hyperionse formules. Ik zag er geen brood in om weer die hele verhandelingen door te akkeren, hoe goed bedoeld ook. Daarmee wil ik JJ beslist niet het brood uit de mond stoten. Ook wil ik hem niet op zijn brood geven, want dat is natuurlijk niet netjes en ook helemaal niet de bedoeling van mijn reactie. Aan de andere kant laat ik mij de kaas ook niet van het brood eten door niet te reageren. Dat schiet natuurlijk ook niet op. Ik wil met mijn reactie ook geen zoete broodjes bakken, maar ik vond het wel broodnodig om toch eventjes te reageren, vandaar.
@ Engeltje

@ Hyperion, een constatering hoef je niet altijd te melden, wat voor jou lange lappen tekst zijn, zijn voor een ander een begrijpelijke verklaring van iets waar ze naar zochten maar niet konden verwoorden.

Voor sommige zijn jouw formules kort, krachtig maar missen te veel essentie, en al helemaal geen uitleg/verklaring!.. (Gut ik weet nu weer waarom ik zo'n hekel had aan wiskunde )
quote:hyperion schreef op 15 januari 2012 @ 18:34:

@Angel:

Omdat het me opviel. En het is een constatering en zeker geen kritiek. Je leest dus iets dat er niet staat. Ik lees de posts ook zeker, maar de essentie is i.m.o. iedere keer hetzelfde, vandaar deze Hyperionse formules. Ik zag er geen brood in om weer die hele verhandelingen door te akkeren, hoe goed bedoeld ook. Daarmee wil ik JJ beslist niet het brood uit de mond stoten. Ook wil ik hem niet op zijn brood geven, want dat is natuurlijk niet netjes en ook helemaal niet de bedoeling van mijn reactie. Aan de andere kant laat ik mij de kaas ook niet van het brood eten door niet te reageren. Dat schiet natuurlijk ook niet op. Ik wil met mijn reactie ook geen zoete broodjes bakken, maar ik vond het wel broodnodig om toch eventjes te reageren, vandaar.

Als ik hier al mijn constateringen neer moet zetten op het viev forum kunnen ze wel een apart topic voor mij openen .

Ik vind dit net zo vervelende post van je als de voorgaande,gaat dus nergens over.Je wil niks maar je bedoelt van alles.

Eens ook met Sense.
@Angel: Het is overigens "bedoelt", maar dat terzijde. Maar goed...de boodschap is duidelijk. Ik ga eventjes een broodje eten.

@Sensual_D: Natuurlijk hoef ik die constatering niet te melden. Ik heb ervoor gekozen om het wel te doen. Het is per slot van rekening een forum. Mijn formules missen geen essentie...ze ZIJN wat mij betreft de essentie. Een essentie die ik overigens teruglees in de meerderheid van de reacties in dit topic. Het is een zich repeterend verhaal met hier en daar kleine zijsprongetjes. De essentie blijft echter zoals gezegd in veel reacties hetzelfde.
Ik lees graag essenties, kort of lang. Jammer dat er weer zo'n nare post over ' zeikzinnen' geschreven moet worden.

Goed thema over gevoelens. Die zijn inderdaad door niemand te sturen. Ik worstel er nog steeds mee, en probeer een bepaalde afstand te houden. Maar moeilijk blijft het.
en er zit ook echt wel iets in wat je schrijf

(met af en toe een spel- en stijlfout)

???????

Ik ben het roerend eens met Engel en Sense.

Hyp, je posting hangt van zelfverheerlijking aan elkaar met je Hyperionse formules. Ik lees je meestal graag (ondanks je neiging tot stellingen ipv meningen) maar ik vind dat je hier echt aan het afzeiken bent.
:

Gezellig hier.....

Zeker!! Discussies op het scherpst van de snede houdt ons lekker wakker sportievo. Denk jij er anders over? Of kwam je alleen even een tweewoordig statement maken...

Gezellig saunaaën doen Gaartje en ik wel weer op een ander moment

O gezellig!!!! Ik ga wel mee.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven