Minnaar deel 16

13-03-2012 17:08 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Aphrodite, wat versta jij dan onder trouw?

Als iedereen een eigen definitie geeft van trouw, wat stelt trouw dan voor? Is het zo dat je met andere mag vrijen omdat je nooit beloofd hebt dat niet te zullen doen? Geldt dat ook voor andere zaken?

Zomaar wat vragen die in me opkomen. (om de discussie levendig te houden )
Bummer!! . Je bent wel erg streng Rooss!!
Heel herkenbaar iddan en ella wat jullie schrijven

In december had ik laatste mail, sms contact met mijn nr2

en daarvoor al een behoorlijke tijd heb ik haar niet gezien, bewust niet. NIet opgezocht , kon het niet aan.

Het is alweer bijna 8 maanden geleden dat ik haar zag.

Maar soms doet het zo pijn , alles, de schuldgevoelens die ik heb naar mijn nr1 toe, het gemis nog steeds van nr2 , het stiekeme spannende geile sex, gevoelens.

En er zijn dagen dat het goed gaat dan denk ik niet meer aan haar , maar er zijn ook momenten dat het minder goed gaat en dan denk ik aan haar en wat we allemaal gezegd hebben en wat wij voor elkaar betekenden in dat ene jaar...

En komt een kleine dillema om de hoek kijken , een gezamenlijke vriend van mij en nr2 geeft een feestje, waar ik ben uitgenodigd om te komen, ik weet , vermoed dat zij ook komt.

Nu denk ik ik ga niet zij is er ook en uit liefde en respect voor mijn nr1 ga ik niet , maar dan komt dat duiveltje weer... ga maar ,ff haar weer zien en praten , wie weet ...

Life is a bitch sometimes
Ik weet het.. iemand moet het doen hè? Haha.. Ik bedoel het niet rot hoor, echt niet. Ben echt benieuwd hoe jij (en de anderen) hier tegenaan kijkt.

Juist dat stukje over trouw wekte mijn nieuwsgierigheid...
Ja trouw aan je nr1 als je ook een nr2 hebt.

Trouw aan jezelf ...

Wat is trouw aan jezelf, plaats je dan je eigen gevoelens op de eerste plaats ? is dat trouw aan jezelf? Is trouw aan jezeld eogistisch zijn door anderen ( nr2 en nr1) te misleiden en pijn te doen ?

Trouw is denk ik een heel groot begrip
Is het echt over Aviv? Of even een (hele flinke) pas op de plaats?

Trouw aan jezelf ga en kan ik niet definiëren. Alles is namelijk inpasbaar, afhankelijk van het straatje waar je op dat moment loopt...
Is een hele moeilijke, Rooss... Trouw. Ik ga er eens even goed over nadenken hoe ik dat het best kan omschrijven.

Jij ook zondag, Rooss?

Aviv, moeilijk hoor. Als je wel gaat zou het ook wel eens op een teleurstelling uit kunnen lopen,
O jes Stew.. we gaan er maar weer eens een leuke dag en nacht van maken! Ik heb hem veeel te lang niet gezien.. moet eerst weer even op inspectie uit

En jij, ga je iets leuks doen??

Ik denk, als je aan 50 mensen vraagt hoe zij trouw omschrijven, je 50 verschillende antwoorden krijgt.
@rooss4 , het is nooit echt over, de affaire heeft zo'n impact gemaakt op mij. Dat het nooit echt over is, maar ik ga wel verder met mijn leven.

Het is ook moeiljk stew, ergens weet ik dat het gezellig wordt om wat te drinken met vrienden maar dat zij er ook aanwezig bij kan zijn, maakt mij toch huiverig om te gaan, ik verlies er te veel mee dan dat ik win.

Teleurstelling kan alleen maar komen als je verwachtingen hebt.
Oké, het is niet over in je hoofd dus, dat snap ik. Maar is jullie minnaar relatie verbroken? Even heel praktisch?
Aviv, ik weet natuurlijk niet welke verwachtingen jij hebt. Maar het kan zelfs zo zijn dat je helemaal niet de gelegenheid hebt haar even alleen te spreken. Dat lijkt me dan best frustrerend.

Rooss, ik zie hem zondag in het openbaar. Maar toevallig net even afgesproken elkaar zo te zien
Stew, ben toch wel een tikkeltje jaloers op je geloof ik. 'zo even zien' zit er hier gewoon echt niet in. Of in het openbaar tegenkomen. Terwijl het zo mooi terrasweer is..
Over in me hoofd nee dat niet , wel over in het hart, en dat geeft al veel rust.

Ja de minnaar relatie is verbroken.

Klopt stew , er hangen altijd wel kerels om haar heen, hehehe
Tja...Trouw is idd een erg rekbaar begrip en voor iedereen anders te interpreteren.

Om voor jezelf 'trouw' te definieeren is het, even 'hardop' filosoferend, belangrijk te weten wat de belangrijk(st)e normen en waarden zijn in je eigen leven - in dit geval in een relatie met een ander. Hoe ziet het pad eruit dat je bewandelt en waarom doe je dat op die manier? Wat betekent 'relatie' voor je? Wat betekent 'liefde' voor je? Wat betekent 'de ander' voor je en wat beteken jij voor 'de ander'? Weet je wat je voor 'de ander' betekent?

Verder betekent 'trouw', zoveel als 'de afspraak' met de ander niet verbreken. De ander moet je daarop kunnen 'vertrouwen'. Als je in een relatie de ander beloofd om nooit naar een ander te kijken, nooit verliefd te worden op een ander etc, dan doe je, in mijn ogen, een moeilijke belofte omdat emoties zich maar moeilijk laten beteugelen. Dat blijkt hier op deze pijler overduidelijk, maar ook de cijfers liegen er niet om. Uiteindelijk blijven we allemaal 'beestjes' ook al lopen we op pumps.

Uiteraard is het vervolgens een min of meer verstandelijke keuze om je keuzes te laten leiden door emoties - overigens denk ik dat we uberhaupt veel meer door emoties geleid worden dan door verstand, vandaar 'min of meer'. Maar dat terzijde...

De afspraken die je hebt gemaakt met je partner, en de manier waarop je in het leven staat, bepalen uiteindelijk op welke wijze je trouw wilt/kunt blijven, je jezelf houdt aan de afspraken met jezelf én die met je partner.

Tja...zo zie ik dat...op dit moment. :-)
Ja, heerlijk he Sweet? En het is voor de verandering eens een heel ongecompliceerde, ongebonden man..En dat kwam ik zomaar in het wild tegen

Aviv, je bedoelt het vast andersom. Over in je hoofd ( verstand), maar niet in je hart ( gevoel)?
quote:stewardess schreef op 22 maart 2012 @ 11:15:

Ja, heerlijk he Sweet? En het is voor de verandering eens een heel ongecompliceerde, ongebonden man..En dat kwam ik zomaar in het wild tegen

*groen*

Aaargh, dat wil ik ook. Ben opeens zo klaar met wachten!

Aphrodite, goed stuk. Kan me er min of meer ( ) ook wel in vinden.

Het grappige is, nu trouw naar elkaar toe goed geregeld is, het trouw naar mezelf (normen en waarden) veel meer in beeld komt. En dat vind ik soms net zo lastig.
Ben ook vre-se-lijk klaar met wachten Sweetinez! Maar ik weet het, ik ben een verwend kreng.

Ik vermoed dat de aarde maandag gaat schudden als we elkaar in t verzier krijgen!! :-)
Ah lekker, aphro!

Een week geleden vond ik het leven veel leuker op dit moment
Inez, daar ben ik het mee eens. Trouw aan mezelf, wat is dat in godsnaam, betekend dat dat ik afspraken met mezelf moet maken? En wat als ik me niet aan die afspraak houd? Betekent dat, dat die trouw door roeien en ruiten voor gaat op de trouw naar een ander?

En in welke context moet ik dat zien naar het hebben van een minnaar en evt vreemdgaan?

Wat voor "trouw" afspraken hebben jullie met jezelf gemaakt? (ik ben er echt benieuwd naar want ik kan er voor mezelf geen één bedenken!)
Trouw aan jezelf is voor mij dat je jezelf recht in de ogen moet kunnen blijven kijken. Dat je niet aan je eigen normen en waarden hoeft te rommelen. Maar ook jezelf niet weg hoeft te cijferen.

Wat ik voor mezelf lastig vind is het hebben van minnaar met een relatie en kinderen. Ik kan dat lastig aan mezelf verkopen, dat botst wel degelijk met mijn eigen waarden en normen.

Nog een voorbeeld: ik wil niet het afwachtende type zijn, ik heb mijn grenzen, daar laat ik niet overheen lopen, trouw aan jezelf blijven dus.

Ook binnen een relatie zit er spanning tussen trouw aan jezelf en trouw tegenover de ander. Zie hier de worsteling of je wel of niet voor jezelf mag kiezen. Moet je monogaam blijven als je een sexloos huwelijk hebt en je barst van de hormonen? Of gaat de eeuwige trouw toch voor als de ander weigert maar een centimeter toe te geven?
Herkenbare reacties allemaal....

Ook ik en nr1 geloven beiden niet in monogamie op zich, dat wil nog niet zeggen dat het bespreekbaar is om ook effectief een nr2 te hebben.

Het lijkt me dat voor velen onder jullie hier, jullie nr2 niet de eerste nr2 in het rijtje is? Misschien word je na een hele tijd wel een echte professional in het hebben van...

Bij mij is het de eerste (en de laatste?) nr2. In het begin dat ik hem kende had ik het er wel heel even moeilijk mee "zou ik hier nu écht wel aan beginnen...?" maar het ging al snel beter omdat de gevoelens zo overweldigend waren. Ik maakte mezelf wijs dat ik het verdiende (?) dat het leven toch al zo kort is, niemand heeft ons immers morgen beloofd dus waarom zou ik niet wat meer aan mezelf denken? Ik genoot volop en nr2 maakt me gewoon een nog veel beter mens dan ik al ben :-) ik ben zoveel gelukkiger, enthousiaster, spontaner, vriendelijker....

Nu, na enige maanden, op sommige "onzekere" dagen, van die dagen dat alles tegenslaat begin ik te denken en te denken....

Dan knaagt het enorm en nr2 weet het ook, hij begrijpt het volledig en stelt voor om als ik het wil alles even wat kalmer aan te doen, hij geeft me tijd en ruimte. Seks hoeft zelfs helemaal niet voor hem op dit moment, hij vraagt enkel om een heel klein onderdeeltje van m'n leven te mogen blijven....
Eigenlijk een verdomd lastig begrip, dat trouw. Zéker trouw zijn aan jezelf. Zijn we niet snel geneigd het te verklutsen met normen en waarden? Of vloeit eea naadloos in elkaar over?

Toen ik trouwde met zeb betekende dat:

Ik mezelf voornam maar één keer te trouwen, en wel met déze man.

Ik (voor toen) mijn hele leven bij hem wilde blijven, zonder twijfel.

Ik niet met een ander zou seksen zonder dat ik hem daarvan op de hoogte zou stellen.

Ik altijd eerlijk tegen hem zou zijn als hij daarom vroeg.

En hoogstwaarschijnlijk nog wat dingetjes...

Hoe pas ik dat in in mijn idee van trouw naar mezelf. Ik kom niet verder dan het "mezelf recht in de spiegel aan kunnen kijken".
Rooss, voor mij zijn 'trouw zijn aan jezelf'' onlosmakelijk verbonden met je eigen normen en waarden.

Maar ja, je bent geen statisch geheel. Je verandert in de loop der tijd, door gebeurtenissen, je krijgt een andere kijk, doet misschien toch wat concessies hier en daar.

Ella, als je allebei weet dat je niet in monogaam zijn gelooft, is er dan geen mogelijkheid om dit bespreekbaar te maken?
Klopt, het heeft geen handen en voeten. Misschien moet ik het er maar even bij laten en met mijn handen in de prut haha, het zal me goed doen!

Ella, dat vroeg ik me ook af....
Bij trouw aan mezelf hoef ik echt geen vaste afspraak met mezelf te maken. Dat heeft, wat Sweet ook aangeeft, met mijn eigen normen en waarden te maken. Vroeger deed ik veel meer wat er van mij verwacht werd, ik durf nu nee te zeggen en daarmee ben ik ook meer mezelf.

Ik weet niet of je echt jaloers moet zijn, Sweet. Met deze date frequentie ga ik me ook zeker tig keer zo snel hechten aan deze minnaar. Oppassen dus,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven