Minnaar deel 16

13-03-2012 17:08 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Veel sterkte 'houvanjezelf'...
Noppies, als je hier een account aanmaakt, moet je toestemmen met de regels. In het verleden is er ook gehengeld, of trekt het hengelaars aan. Zou zonde zijn als het daarom zou moeten sluiten. Ik schreef er herl duidelijk sorry achter. Ik heb de regels niet gemaakt, ik wijs er op en heb er ook sorry achter gezet. Maak je er verder niet zo druk om, het weer is daar veel te mooi voor
Het zal wel een verkeerde aanname van mij zijn, maar je leest toch eerst een beetje de do's en dont's van dit forum?

Je schrijft toch op een forum om je verhaal kwijt te kunnen om je geluk en ervaringen te delen, je verdriet, je angsten.

je leest andersman verhalen en je vindt daarin een herkenning of hoop. Je begrijpt de rollercoaster waar degene in zit als je een nr1 en een nr2 hebt.

Als je zonodig een tweede of derde lover wilt, zijn er genoeg sites en andere mogelijkheden die je daar verder mee kunnen helpen.
@hvj. even een virtuele knuffel voor je. Als je een oor nodig hebt ben je welkom.

@stew: jij bent een sterke dame en denk dat als jij iets niet wilt toelaten je daar ook voor zorgt. Ben soms bijna jaloers op jouw nuchtere visie op zaken. En ben er blij mee. En van het voorjaarszonnetje moet je optimaal genieten, zolang je maar niet te veel verbrandt

Alle nieuwkomers: welkom! nieuwe verhalen zijn altijd leuk om te lezen, maar het is wel fijn als het topic niet vervuild wordt. Serieuze gedachtenwisselingen maken dit topic tot wat het is. En zeker is iedereen het niet altijd met elkaar eens, maar juist dat kan tot verbreding van je blik zorgen.

Af en toe een dolletje is prima, maar doseren en niet doordraven. En daarmee komt het prima in het topic van minnaarrelaties tot zijn recht.

@iddan. pas op jezelf he?
** off-topic modus aan **

Ik heb een vriendschapsverzoek geaccepteerd, maar een mail sturen gaat volgens mij verkeerd.

Wil diegene die het betreft even in mijn profiel zoeken?

Daar kan gevonden worden hoe mij te bereiken.

** off-topic modus uit **
quote:stewardess schreef op 27 maart 2012 @ 16:28:

Noppies, als je hier een account aanmaakt, moet je toestemmen met de regels. In het verleden is er ook gehengeld, of trekt het hengelaars aan. Zou zonde zijn als het daarom zou moeten sluiten. Ik schreef er herl duidelijk sorry achter. Ik heb de regels niet gemaakt, ik wijs er op en heb er ook sorry achter gezet. Maak je er verder niet zo druk om, het weer is daar veel te mooi voor

Ik heb het toch ook niet tegen jou persoonlijk? Jouw reactie was toch prima? Zo had Zeb het toch ook kunnen doen?

En natuurlijk zijn regels regels en hoor je die van te voren te lezen. Maar als nieuwe forummer ben je nu niet meteen bekend met de

do' s en don'ts en ongeschreven regels. Daarmee 'degradeerd' een topic niet meteen. Ik zou er als nieuwe, onbekende schrijver meteen klaar mee zijn iig en stoorde me eraan. Totaal onbelangrijk ook, maar ik heb PMS en kon niet op mijn handen blijven zitten.

Genoeg erover gezegd, ik zal me er niet meer mee bemoeien.
Eens met Noppies. Kan me herinneren dat er overloos over films werd gepraat, ook of toppic en daar zegt toch ook niemand wat over. Ik vind het ook onvriendelijk on niet welkom overkomen.
*zo....... nu tijd voor een groepsknuffel.......*

Op dit topic wordt lief en leed gedeeld over hartszaken.

Deze Engel heeft genoeg aan haar hoofd en wil vooral veel liefde ontvangen. Of dat nu is van medeforummers of irl_mensen, de zon schijnt: laten we genieten van al het moois om ons heen.

want zelfs als er even niets mooi lijkt te zijn; dat je steun en raad hier op het topic krijgt (ok soms een hard weerwoord) dat is toch iets bijzonders?

edit: klinkt wel lekker vaag Engel * nog een roseetje? (tegen mezelf bedoeld)
quote:rozalia schreef op 27 maart 2012 @ 16:55:

Eens met Noppies. Kan me herinneren dat er overloos over films werd gepraat, ook of toppic en daar zegt toch ook niemand wat over. Ik vind het ook onvriendelijk on niet welkom overkomen.He, gelukkig . Ligt het niet alleen aan mijn PMS!
Veel sterkte hvj!
@hvj sterkte!!

@ella thnx!
Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat vreemdgaan schade aan je relatie toe brengt. Het is denk ik iets onvermijdelijks. Zelfs als je in de veronderstelling bent dat je partner van niets weet. Het feit dat je een deel van je leven in de schemering leeft, kan niet anders dan je doen vervreemden van je partner. In alle delen van dit topic komt het zo over duidelijk naar voren...
quote:toppertje schreef op 27 maart 2012 @ 19:58:

Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat vreemdgaan schade aan je relatie toe brengt. Het is denk ik iets onvermijdelijks. Zelfs als je in de veronderstelling bent dat je partner van niets weet. Het feit dat je een deel van je leven in de schemering leeft, kan niet anders dan je doen vervreemden van je partner. In alle delen van dit topic komt het zo over duidelijk naar voren...

Dag toppertje en anderen,

Na een poosje op dit forum, met name dit topic, mee gelezen te hebben wil ik hier graag op reageren.

Ik weet niet of je uit ervaring spreekt. Maar ik kan jou bericht volledig bevestigen. Ik heb al een poosje een hele leuke nr. 2. De meeste momenten verlang ik ernaar om haar weer te zien, te voelen, te verwennen of gewoon bij haar te zijn. We hebben nu ongeveer anderhalf jaar contact en hebben allebei een relatie en kinderen. We weten allebei dat het o zo fout is wat we doen. Hier spreken we ook geregeld over. We hebben al 3 keer afgesproken om elkaar niet meer te zien of te spreken. Dit lukt gewoonweg niet omdat we allebei de spanning heel fijn vinden.

Maar........ al het spannende en lekkere heeft absoluut een keerzijde. Mijn relatie lijdt er echt onder. Ook al weet zij het niet het geeft gewoon een rotgevoel. Bij mijn nr. 2 is dat anders, haar relatie loopt niet lekker en ze denkt eraan om er een punt achter te zetten. Mijn relatie is "gewoon" goed. Maar ik weet aan alle kanten dat ik fout zit. En dat geeft, zonder in een slachtofferrol te stappen, een vreselijk rotgevoel voor mij.

Ik kan niet anders zeggen tegen iedereen die op het punt staat om een stoute afspraak te maken. DOE HET NIET!!!!!

Groeten van een zeer zwakke Bram!
Hierbij dan virtueel een beetje liefde voor engel! Gaat het nog een beetje met je?

Bram, je zegt het goed. Ook ik heb iemand hier (ik geloof Nicole) toen ze zich hier meldde, nog voor de eerste date, gewaarschuwd dat het echt niet alleen maar leuk is. Maar ja, de spanning, het gevoel eindelijk weer eens begeerd te zijn, het nieuwe, elkaar weer leren ontdekken, allemaal verslavende dingen die maken dat we het toch (weer) doen, dat minnaar zijn...
Bram en Toppertje: jullie hebben gelijk. Het is heel erg om met zon leugen te leven. Niemand doet zoiets zonder schuldgevoel.
Ik ben maar een mee lezer. Wel een alle delen heeft door gelezen. (ik was lange tijd ziek destijds). Ik lees als buitenstaander over de achtbaan waar veel van jullie in zitten. En over hoe sommigen van jullie een "afweer mechanisme" voor zichzelf hebben in gebouwd om maar niet te veel liefde te voelen voor de minnaar in kwestie. Bijvoorbeeld door maar eens in de maand, kwartaal, te daten. Over de verschillende redenen om buiten man 1 te geilen. Ieder heeft daar zijn persoonlijke motieven voor en als je goed na gaat komen sommigen overeen. Mooi om te lezen hoe jullie daar zelf tegen aan kijken! De spiegels die elkaar voorgehouden worden, de helicopter view die een ander op jou situatie kan hebben zonder elkaar in de meeste gevallen echt te kennen. Een waarde vol topic!

Ik mis wel op bepaalde momenten wat helderheid en openheid. Voor zover dat kan. Over dates en de lust gevoelens schrijft men hier uit gebreidt. Maar over het zware proces van een scheiding met man 1 lees je weinig...,terwijl dat in mijn ogen ook een periode is waarin je nr 2 een rol speelt, mits je een liefdevolle minnaar/minnares relatie hebt. Vaak lees ik dan dat er juist afstand fenomenen wordt van nr 2. Is de scheiding dan wel iets dat enkel en alleen tussen het echtpaar speelt? Is er daar geen rol weg gelegd voor nr 2? Hoe gaat dat dan vraag ik mij af?

Begrijp mij duidelijk, ik bedoel absoluut niet dat ik hier om antwoorden vraag.

Dit hard op gemijmer type ik zomaar neer om vervolgens jullie allen een fijne avond toe te wensen!
Nee, ik bedoelde het niet zo dat men een leugen leeft! Juist niet. Ik lees hier over oprechte gevoelens. Liefde dan wel lust. Maar wel zo dat het niet deel uit maakt van je echte leven. Terwijl je zo veel echte gevoelens hebt. Vaak lees ik letterlijk "ik voel mij weer vrouw, ik leef" des te jammer dat dat voelen dat je leeft, het lijkt wel, gedoofd wordt in je dagelijks leven.

Ik verbaasde mij, niet negatief noch positief, over het feit dat velen het hebben van een open relatie zelfs verzwijgen voor hun naaste familie, dan wel vriendinnen.

Volgens mij leef je dan echt in gescheiden werelden en dat! moet toch wel wat met je doen..,..
HVJ: dikke voor jou. Gewoon kut man!!

Engel: proost mooie meid. Ik doe mee met de groepshug.

Stew: een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest? Als het over is, is het over.. ik weet zeker dat jij dat besluit prima kan nemen als het zover is.. of niet. En dat is ook oké

zeb:

*baalt van haar mirena, kan PMS niet de schuld geven*

Ja, er mag tijd voor een lolletje zijn en eerlijk is eerlijk, de mensen die hier hun verhaal gedaan hebben, opgenomen zijn in het clubje dat "minnaarschrijfsters/schrijvers" heet, kunnen zich meer permitteren. Lijkt stom wellicht maar so be it.

Als suikerbuikje een vriendinnetje heeft en tegen zijn gevoelens aanknalt is hij van harte welkom met zijn klets...
interessant om te lezen over het fenomeen 'Minnaar/ Minnares'

Ben ik gek of kun je alleen jezelf in de spiegel kijken als je een nr2 hebt EN een vrije relatie hebt?

Ik lees namelijk veel forummers die happy zijn, maar die het niet aan partner vertellen. Spanning en lust is de driver. Dit neigt naar hypocriet. Want: als jou man/ vriendin plots zou melden dat hij/ zij al een tijdje buiten de deur sext puur uit lust/ spanning zoeken. Zou jij dan koelbloedig akkoord geven?

De andere groep forummers die het niet aan partner vertellen loopt vroeg of laat met een schuldgevoel rond.

Is dus de enige eerlijk optie het met een nr2 doen EN het opbiechten in de hoop op een vrije relatie?

Hoor meningen/ ervaringen graag.
Toppertje, ik vind juist dat hier zeer transparant en open gepost wordt. De meesten hier zijn juist vrij duidelijk over de rol die een evt 2 speelt bij een scheiding, ik ben daar zelf ook open geweest.

Je hebt gelijk over de dubbellevens en het verzwijgen. Ik vind dat zelf ook jammer. Zou ook liever alle lieve mensen in mijn omgeving zonder scrupules vertellen over mijn uitjes en dingetjes. Helaas is niet iedereen zo ruimdenkend en moet je mensen beschermen. Ik weet zeker dat ik mensen in mijn omgeving heb die met kromme tenen mijn verhaal aan zouden horen en ik kies ervoor ze dat niet aan te doen.
@ rooss: maar weet jouw man dan wel van jouw genotsmomentjes met nrs2?
Mijn bijna ex man (zeb) is de enige die werkelijk alles weet. Wij praten daar (nog steeds) vrij uitgebreid over. Voor we besloten te scheiden hadden we al ruim 2 jaar een open relatie.
was het open zijn vd relatie de reden voor scheiding?

en heb je al een idee of je na je scheiding weer trouw of open wordt?

verder niet nieuwsgierig hoor

Achteraf gezien denk ik dat onze open relatie een redmiddel was. We hebben zeer uiteenlopende seksuele wensen en op deze manier hebben we het samen nog een poosje kunnen redden. zeb staat er ietsje anders in. Door het krijgen van aandacht van andere vrouwen zag hij eigenlijk in dat ik die aandacht niet meer te bieden had.. en daar had hij zeker gelijk in.

Mijn streven is om een poosje single te blijven, helemaal manloos zal dat niet zijn en dat hoeft ook niet dus daar geniet ik maar een tijdje van. Mocht ik mijn dekseltje treffen dan gaat mijn voorkeur uit naar een monogame relatie. Mochten we het spannend willen maken, dan graag samen. Maar goed, het is lastig om nu precies te zeggen hoe eea gaat lopen. Dit is nu mijn streven, misschien sta ik er over een poosje weer heel anders in.
ok mooi antwoord. ik vroeg het ook een beetje omdat je houding in de wereld na het huwelijk/ samenwonen natuurlijk alle kanten op kan gaan. Ga je een tijdje 'los' of tref je iemand waar je juist weer monogaam bij wil zijn. En kun je lust gevoelens onder controle houden.

Zelf een tijdje tussen twee langere relaties 'los' gegaan. Je merkt dat je toch na een tijdje weer zin in rust krijgt. Altijd maar jagen kent ook zijn grenzen.

En JAAAAAAAAAAA als je dan een tijdje weer in huisje/ boompje/ beestje relatie zit gaat het jagen toch weer kriebelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven