minnaar deel 6

18-12-2009 14:03 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.

--------------------------------------------------------------------------------

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen, maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze Vind jij een SV ook zo vervelend?

-----------------------------------------------------------------------------
Ik heb nog niet alles gelezen, maar in antwoord op wat vragen heb ik geprobeerd in een aantal punten mijn standpunt wat verder toe te lichten.

- Stiekum of ongewenst vreemdgaan is niet goed. Het beste/eerlijkste/moreelste/edelste is om het niet te doen.

- De reden dat mensen het doen (of hebben gedaan in mijn geval) is omdat ze hun eigen genot stelden boven eerlijkheid.

- Gezien bovenstaande opmerkingen denk ik niet dat ik het wil vergoeilijken.

- Ik geloof best dat een open relatie voor sommige mensen kan werken, maar voor velen niet. Ook voor mij niet. Persoonlijk zou ik liever willen dat mijn partner achter mijn rug vreemd zou gaan dan dat ze een open relatie zou voorstellen. Ik zou het gewoon niet willen weten. Dat is misschien voor sommige mensen anders of zelfs vreem om te horen, maar voor mij dus niet. Ik schat in dat het voor mijn partner hetzelfde is. In de jaren 70 waren open relaties erg populair. In de praktijk bleken de meeste mensen er heel erg ongelukkig van te worden. Ignorance is bless is vaak gewoon waar. Behalve heel omfloerst kun je dit niet bespreken, want het is nu eenmaal zo dat dit onderwerp bespreken impliciet hetzelfde is als een open relatie voorstellen. En terug kan je nu eenmaal niet. Je kunt iets dat je eenmaal hebt gezegd nooit meer terugnemen. Je kunt de gedachten van een mens nu eenmaal niet wissen.

- Alles bij elkaar ben ik het niet eens met mensen die in het algemeen pleiten voor eerlijkheid in deze. In sommige relaties kan het wellicht. In andere niet. Pleiten voor geen sv kan ik wel begrijpen. Zie mijn eerste opmerking.

- Als je wordt betrapt moet je natuurlijk wel eerlijk zijn en de consequenties aanvaarden.
quote:haddock schreef op 11 januari 2010 @ 19:53:

@ angel, we hadden het al eens over de tafel en het aanrecht gehad. Het kwartje is gevallen, de wasmachine dus!

Zo zie je maar, een mens is nooit te oud om te leren.

zo dat duurde ff maar dan hebbie ook wat hihihi!

wie bij mij komt buurten thuis gaat met nieuwe ideeen naar huis !
@Allemaal, sta mij toe weer eens te posten. Ik heb geprobeerd bij te lezen, maar mijn laatste post zit nog in deel 5... Vergeef me dus een dubbele opmerking.

Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst gepost heb. En wat is er in die tussentijd veel gebeurd. Werkelijk fantastisch!

Maar goed, laat ik eens reageren op de lopende discussie.

Als ik de verschillende posts lees dan ben ik het met verschillende meningen eens.

Natuurlijk is vreemdgaan niet getolereerd in onze samenleving. Cultureel is dat zo bepaald. Tegelijkertijd geen excuus voor het gedrag. Men zou kunnen opmerken dat de relatie thuis versterkt word door ervaring opgedaan elders. Wederom flauwekul. En zo zijn er nog legio onzin excuses te verzinnen. Voor mij persoonlijk geldt dat de vrouw die ik nu buiten mijn nr1 zie een enorm waardevolle aanvulling is. Een aanvulling dus. Zij dicht het gat dat thuis ontstaan is of al bestond. Weer geen excuus. Of toch? Zou het misschien iets menselijks zijn en zou onze cultuur daar niet meer mee om kunnen gaan. Zouden de oude kerkboeken daar generaties lang een mening over hebben opgedragen. Of zouden andere 'normen en waarden' hierin geslopen zijn.

Zou dat verklaren dat sommige relaties daar heel open over kunnen zijn en andere niet. Mijn nr 1 staat op 1. Maar mijn minnares staat met stip op 2!

Moeten we het er met onze partner over hebben? Weer denk ik dat dat per relatie verschilt. Er zijn paren die naar een parenclub gaan en geen probleem met partnerruil hebben. En er zijn paren die dat nooit zullen doen en het verwerpelijk vinden. Er is dus naar mijn mening geen algemeen goed of fout in deze. Iedere situatie is anders. Zoals ieder mens anders is.

En dan lees ik nogmaals de post van MdR. Die eindigt met zeer wijze woorden. En daar zit het venijn van het vreemdgaan. Dat is het moment dat je echt met de billen bloot moet.
@MdR en Vincent

Mijn sv is een heerlijke aanvulling, maar nr1 staat ook werkelijk op de eerste plaats

Excuses bedenken of hebben is ook niet nodig, het is zoals het is!
Good girls are bad girls that never get caught!!!!!
MDR en Just, ik pleit niet voor eerlijkheid in het algemeen, want wie ben ik om te vertellen dat jullie eerlijk moeten zijn naar jullie partners. Waar ik voor pleit is eerlijkheid naar jezelf toe. Ik heb vaak genoeg excuses van jullie gelezen voor het vreemdgaan. Die zijn er niet. Punt.En zelfs niet de doodddoener; het is zoals het is.

En MDR, mag ik vragen of jij nog steeds hetzelfde denkt over dat liegen na bv mijn post en de post van CL. Ik denk dat jij dat zwaar onderschat, maar misschien ben jij zo iemand die dat pas gelooft als dat je overkomt.

Vincent, mooie post. Leuk dat je weer schrijft
Eeeeven tussendoor hoor.

Mijn sv is weer druk bezig me te veroveren..!

Vind ik natuurlijk stiekum heel erg leuk, reageer nog een beetje mat, laat 'm maar lekker zweten.

Nu stelde hij vandaag "zullen we binnenkort weer es afspreken om te praten, alleen praten"

Ja, ja, de vorige keer (ook alleen praten) besprongen we elkaar na 5 minuten ofzo.

Hmm, ben benieuwd wat voor staartje dit krijgt, heb er nu al zin in.

@ Maffemuts, ik ben heel erg visueel en zie nu al voor me welk 'staartje' dit krijgt. Enjoy!
Hallo allemaal, ik ben erg blij met wat ik allemaal heb gelezen. Na 2 dagen van niet lezen heb ik het lezen gezet boven het reageren.

Ik vind de discussie erg interessant, sv, open relatie, schuldgevoel geen goeie relatie/of iets ontbreekt, goed of niet goed.

Ik zit in die open relatie, ben ernaar toe gegroeid samen met 1. we weten van elkaar dat we daten maar zijn elkaar daarin niet aan het "bijpraten" hooguit wat meningen delen wat teleurstellingen delen of vertellen hoe leuk het was. Je moet elkaar durven vertrouwen maar 100% zekerheid heb je nooit. Maar waarin heb je wel 100% zekerheid. Maar zo werkt het bij mij, uit ervaring weet ik dat het bij anderen anders werkt, maar het werkt dus ook. Wie zijn wij/ik om daarover te oordelen. Ik vind respect hebben voor elkaars wensen en gevoelens het meest belangrijk. Als ik met 1 een afspraak maak uit respect dan moet ik die niet breken, wil ik anders dan praat je erover.
@ Jeroen, echt mooi dat het zo bij jullie kan. Of je nu een open of gesloten relatie hebt, een vriendschapsrelatie, zakenrelatie,sv-relatie, of de relatie met je kinderen; vertrouwen is de basis van echt iedere relatie.
@stew. Ik geloof niet dat je mij hier ooit excuses hebt zien posten: ik heb het gedaan en ik heb het gezocht. Bewust. Dat heb ik nooit ontkend.

Ik denk niet anders na jullie posts, omdat er voor mij maar 2 opties zijn: niet doen of stiekum doen. De derde optie: in overleg met partner doen (in welke vorm dan ook) is geen optie, omdat naar mijn inschatting het bespreken van die optie de schade al opleverd. Je kunt immers niet met je partner overleggen over dit punt, zonder aan te geven dat je het wilt. En dan op zich zou al probleem zijn. Bovendien kun je zo'n gesprek niet meer ongedaan maken. Daar komt nog bij dat ik persoonlijk hoop dat mijn partner het ook stiekum zou doen als ze het wilde doen.
@MDR, ik bedoel jouw post van gisteren, wat CL vandaag ook nog aanhaalde. Jij schreef dat het liegen bij vreemdgaan zwaar overschat wordt.....

En mijn excuses dan dat ik jouw posts als excuses heb gelezen. Straatje schoonvegen past misschien beter?
@ Crea 15.34 uur (jee zeg, hebben jullie de hele dag niks anders te doen... ): als man vind ik het soms gewoon heel erg leuk me af en toe even te laten horen, zodat ik mijn energie op haar kan afreageren. De gedachte dat zij dat leuk vindt doet me genieten. Dat kan overigens ook per mail, 1 of 2 SMSjes per dag vind ik wel voldoende (anders valt het zo op op de telefoonrekening ).

Maar ja, dan moet je wel de goede sturen natuurlijk...
Het liegen waar ik op doelde was vooraf. Dus zonder betrapt te zijn. Als je betrapt ben moet je niet liegen, want dan maak je het erger en ook erger voor je partner. Op dat moment moet je je verantwoordelijkheid volledigheid nemen.

Het punt wat ik steeds probeer maken is dat overleggen met je partner over een open relatie of hoe je het ook wilt noemen, nu eenmaal overmijdelijk je bedoelingen onthult. En dat op zichzelf is voor veel mensen al een probleem. Voor mijzelf dus trouwens ook: ik zou het erg vervelend vinden als mijn partner dat voor zou stellen.

En dat straatje schoonvegen vind ik ook niet van toepassing. Dat is namelijk precies hetzelfde als excuses verzinnen. Ik verzin geen excuses, ontken op geen enkele manier wat ik heb gedaan.
quote:MeneerDeRaaf schreef op 11 januari 2010 @ 21:49:

Het punt wat ik steeds probeer maken is dat overleggen met je partner over een open relatie of hoe je het ook wilt noemen, nu eenmaal overmijdelijk je bedoelingen onthult. En dat op zichzelf is voor veel mensen al een probleem. Voor mijzelf dus trouwens ook: ik zou het erg vervelend vinden als mijn partner dat voor zou stellen.dat hoeft toch helemaal niet? Ik heb het er jaren geleden al met mijn nr.1 over gehad. En daar verder niks mee gedaan. Voor toen was het gewoon een goed gesprek geweest. Pas recent is het veranderd. En weet hij nog steeds van niks. Voor mij zou trouwens een soort van gedoogbeleid ideaal zijn. Nergens van op de hoogte zijn maar het wel ok vinden als het zou gebeuren.
Heeft hoeft niet, maar het kan wel. En de kans is levensgroot. Russisch roulette met 1 kogel hoeft niet te betekenen dat je sterft, maar ik vind een kans van 1 op 6 dan toch echt te groot.

Natuurlijk heb ik het er met mijn partner wel eens in algemene termen over gehad en dat was duidelijk genoeg. Om het nog duidelijker te maken, moet ik onvermijdelijk mijn interesse prijsgeven. En nogmaals: zelf zou ik een open relatie niet willen, zelfs als het zou kunnen.
MDR, excuses voor jezelf. Klein vb n.a.v gisteren; is de mens wel zo monogaam?

Bij ons kwam trouwens het gedoogbeleid na het vreemdgaan.
MdR, ik denk dat het toch voor ieder weer anders is. Ik ken mensen die het besproken hebben maar er niet aan toe zijn en het ook niet doen. Ok ook hierin is niets zeker maar ik weet het nagenoeg zeker dat er echt niets gebeurd. Ik snap geloof ik wel het punt wat je wilt maken maar deel het niet helemaal.

@ stew, je hebt gelijk, het hele leven is vertrouwen hebben. het kan ook betekenen dat je vertrouwen hebt in mensen dat ze je geen pijn doen of je niet zullen beschadigen. Maar ja ook daarin blijkt het wel eens anders te lopen. weer die 100% zekerheid die niemand krijgt.

Maar goed voor ik te diep ga...januari/2010, nieuwe ronde nieuwe kansen..
Dat is geen excuus, dat is een reden. Ik deed het omdat ik er lol in had. Als ik strikt monogaam was had ik er geen lol in. Maar dat is nog geen excuus. Net zoals boosheid een reden kan zijn om iemand te slaan. Maar daarmee is het nog geen excuus.
@ MDR, ik had het nog even nagekeken. Je schreef gisteren; "Het vreemdgaan vond ik niet erg, wel het liegen daarover. Daar geloof ik niet in" . Dat bedoelde ik dus!
Dat bedoelde ik als quote van een bedrogen partner. Ik (=meneer de raaf) geloof niet dat een bedrogen partner zal zeggen "Het vreemdgaan vond ik niet erg, wel het liegen daarover". De eerste ik in de quote is dus de bedrogen partner en de tweede ik ben ik zelf.

Ik geloof er dus niks van dat die (denkbeeldige algemene) partner het wel goed had gevonden als er niet over gelogen was. Dan zou die partner het volgens mij vaak net zo erg vinden.
Geloof mij nou maar, het liegen daarover is het ergst. Als hij het eerlijk had verteld was ik zeer zeker ook niet blij geweest, maar door dat liegen voelde ik me echt een debiel. Dat schreef ik gisteren ook. En dat heeft weer alles met vertrouwen te maken.
ik heb niet alles gelezen, maar vind de discussie wel erg interessant! Uit ervaring weet ik dat je realiseren dat je partner is vreemdgegaan, in eerste instantie het meest pijn doet: het meest erin hakt. (ik spreek voor mezelf overigens, wil niet generaliseren)

Echter na verloop van tijd heb ik me kunnen neerleggen bij het feit dát het gebeurd was, alleen had ik meer moeite met hem te kunnen vertrouwen, te kunnen geloven op zijn woord. Je te realiseren dat je partner niet zit te kaarten bij zijn vrienden, maar bij een andere vrouw is, en daarover wanneer je vraagt hoe het was glashard loog, doet op de lange termijn meer pijn (again: bij mij) dan het vreemdgaan.

Voorheen dacht ik dat vreemdgaan betekende dat je partner niet meer van je hield. NU weet ik dat lust en houden van wat anders kan zijn, wat maakt dat het vreemdgaan an sich vergeven kan worden (vergeven is in mijn geval) maar de vertrouwensbreuk des te moeilijker te lijmen bleek.

Terug naar het hier en nu (oefen mijn boom-vr-boom-mantra nog maar eens): hier is het lastig, met nr1 en met mijn familie. Het is allemaal erg spannend (zieke familie) en daar heb ik moeite mee. Ik loop op mijn tenen, nr1 loopt op zijn tenen, maar we lijken beiden de andere kant in te lopen. Met vriend(inn)en en collega's (incl sc) kan ik goed praten over hoe ik me voel; zij zien aan me hoe het met me gaat, en vragen daar ook naar. nr1 kan dat niet, wil dat niet, hij dóet het niet iig. Heeft moeite met de serieuze kant van het leven, terwijl mijn (en eigenlijk ook zijn) leven op dit moment nu eenmaal even behoorlijk serieus en ook niet al te leuk kan zijn. Zondag en maandag echt slechte dagen gehad, moeite met het bespreekbaar maken van waar het probleem ligt, merk ik aan mezelf.

Wil ook graag van dag tot dag proberen te kijken, genieten van wat leuk was (zaterdagnacht bijv), maar als er na een superavond een slechte zondag volgt is het weer lastig om maandag opnieuw te beginnen.

Dus... doen we dat op dinsdag. Besloten om er met volle moed vandaag tegenaan te gaan. Ga naar familie vandaag, hard aan het werk, en we zien wel weer wat de dag brengt.
*
@Bkstr Praat met je vriendinnen en collega's en verwacht niet te veel van je partner op dat gebied. Steun elkaar daar waar de raakvlakken er wel zijn. Waarschijnlijk verbergt hij zijn emoties achter zijn "masker" en is hij niet in staat daar met jou over te praten. Dat is klote, maar dat is zijn manier.

Wij hebben hier periodes van ernstige ziekte meegemaakt, zowel van mijn nr1, als van mijzelf en samen erover praten konden we niet. Toch hebben we elkaar op onze eigen wijze kunnen steunen en zijn er elke keer weer samen sterker uit gekomen.

Zorg goed voor jezelf Bkstr, wees lief voor jezelf
Good girls are bad girls that never get caught!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven