Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 10 september 2013 @ 19:55:

[...]

Nee, dat kan inderdaad niet. Jullie zullen 2 nieuwe nicks moeten bedenken onder 2 verschillende email adressen. Misschien kan je de mods schrijven met de vraag of je een nieuwe nick mag plakken aan jullie bestaande email adres.Is al opgelost mn vrouw vond dat gekat toch al niets,
Delen doe je samen
**geen geklooi met emoties. Maakt de zaak nodeloos ingewikkeld en niet meer leuk. Dacht dat heel goed aan te kunnen (weet Rooss ook nog alles van denk).**

Bij mij lag het anders. Bij mij mochten juist alle gevoelens ten volle aanwezig zijn. Verliefd, verlust, houden van. We doken met 175 km per uur het zwembad in en ik stootte mijn kop aan de bodem. Heel pijnlijk, heel leerzaam.

Sindsdien sta ik er heel erg ontzettend anders in. Ik ben mijn hart niet meer kwijt geweest, langzaam maar zeker heb ik geleerd eea echt te scheiden. IK dacht dat ik het niet kon maar ik kan het wel.

Het is minder intens, jawel, verliefdheid is zo ongelooflijk lekker. Maar ik kan het even niet. Ik wil het even en nee, ik durf het ook even niet.

Maybibi, gekat?

De iets minder oppervlakkige discussie over jaloezie bedoel je? En eeeh wie kat er nu precies?

(iets met vier vingers die naar jezelf wijzen ofzo)
@rooss44 gekat, nee niet de drie die normaal naar jezelf wijzen, denk dat ik jou echt niet oef uit te leggen wat er bedoeld werd....

Maar ben het met je .... Verliefdheid is zo ongelooflijk lekker... zo verschrikkelijk eens....

Zeker in ons geval als het nog volstrekt legaal mag plaatsvinden en je partner 1 het nog toejuicht en er vollop van meegeniet..... genoot moet ik voor dit moment even zeggen..
Delen doe je samen
quote:maybibi schreef op 10 september 2013 @ 20:25:

Zeker in ons geval als het nog volstrekt legaal mag plaatsvinden en je partner 1 het nog toejuicht en er vollop van meegeniet..... genoot moet ik voor dit moment even zeggen..

Mwoah.

IK mocht het ook hoor, voor mij was het ook volledig legaal, mijn man wist er ook van, vond het allemaal helemaal te gek. Maar ik denk er nu echt anders over.

Verliefdheid maakt je zo kwetsbaar, het pelt alle schilletjes van de ui, zodat er alleen nog maar een klein wit nikserig dingetje over is zonder enige bescherming.

En dat is allemaal oké tot er een groot mes komt dat van hoppeteeje dat witte dingetje in tweeën splijt. Sorry voor de beeldspraak.

Daarom blijf ik nu met alle liefde in het verluststadium hangen en geef ik mijn hart pas weg als iemand het echt waard is.

Ooit.....
Rooss, ik bedoelde mijn eigen ontwikkeling, ik herinner me nog hoe ik begon en ook begon hier op het forum. Ik dacht alles wel te kunnen handelen en jij waarschuwde mij. Ik zou nooit aangeven dat ik weet wat jij meegemaakt heb.
quote:Rooss4 schreef op 10 september 2013 @ 20:35:

[...]

Mwoah.

IK mocht het ook hoor, voor mij was het ook volledig legaal, mijn man wist er ook van, vond het allemaal helemaal te gek. Maar ik denk er nu echt anders over.

Verliefdheid maakt je zo kwetsbaar, het pelt alle schilletjes van de ui, zodat er alleen nog maar een klein wit nikserig dingetje over is zonder enige bescherming.

En dat is allemaal oké tot er een groot mes komt dat van hoppeteeje dat witte dingetje in tweeën splijt. Sorry voor de beeldspraak.

Daarom blijf ik nu met alle liefde in het verluststadium hangen en geef ik mijn hart pas weg als iemand het echt waard is.

Ooit.....

My idea, heeeeel hekenbaar, dit weekend zei een lieve dame nog, sommige mannen hebben veel vrouwelijke hormonen (kreeg toen ik schaapachtig bleef kijken een elleboogje...)

Maar ooit.... kan morgen zijn.... of.....

Dus hoe herken jij de waarde?
Delen doe je samen
quote:JanJurk schreef op 09 september 2013 @ 19:33:

@Vuilnisman, ik praat soms ook wel in raadselen en met heel veel woorden zeg ik:

Als je een ander (je nr 1) kan beduvelen door met een ander (nr 2) een relatie aan te gaan, weet je dat beide partijen het aandurven met een ander (al dan niet gebaseerd op seks) iets te beginnen. Het feit dat je ontrouw kan zijn en je nr 2 ook geeft aan dat je het al een keer gedaan hebt, dat maakt vaak heel onzeker en geeft het meer ruimte aan jaloezie.

Daarnaast hoe zou ik het vinden als mijn nr 1 iets met een ander begint zonder me daarover in te lichten, dan mag ik toch verdrietig, wantrouwend en ook bovenal jaloers zijn als ze een uurtje langer wegblijft uit de kroeg?

ok dit is alweer 100 km terug in het forum... maar in mijn optiek geeft een monogame relatie evenveel ruimte voor jaloezie en onzekerheid.... dan een minnaarsrelatie tussen twee ontrouwe types.

Ik vind een beetje ontrouw wel relativerend. Ik houd zielsveel van mijn vrouw, maar blijkbaar kan ik ook van iemand anders houden. Er kan wat minder kapot, een barstje of 1, 2, 3, 1001, in de echtelijke trouw tast de liefde niet aan. Blijkbaar.

En je weet toch nooit helemaal wat je vrouw doet? Als je niet kijkt? Van mijn minnares weet ik inderdaad dat ze er nog een paar leuke bedgenoten op nahoudt. Bij mijn vrouw moet ik er maar op vertrouwen dat ik de enige ben.

Ik weet inderdaad 100% zeker dat mijn nummer 2 vreemd gaat. Maar hoe zeker weet ik dat mijn vrouw dat niet doet? Evenveel ruimte voor jaloezie hoor.
quote:JanJurk schreef op 10 september 2013 @ 21:05:

Rooss, ik bedoelde mijn eigen ontwikkeling, ik herinner me nog hoe ik begon en ook begon hier op het forum. Ik dacht alles wel te kunnen handelen en jij waarschuwde mij. Ik zou nooit aangeven dat ik weet wat jij meegemaakt heb.

Het was geen sneer JJ, ik lees je graag, dat weet je.

Ik waarschuwde je? O jee, wat ik in die positie? Waar waarschuwde ik je voor? Voor je op de ren gaande gevoelens?

Edit... o nu snap ik m pas. Je schreef: "weet Roos nog alles van". Je doelde niet op mij maar op jouw entree hier op het topic en mijn reacties. Nou nou hehe. Er mot wat wijn in denk ik!
quote:maybibi schreef op 10 september 2013 @ 21:19:

[...]

My idea, heeeeel hekenbaar, dit weekend zei een lieve dame nog, sommige mannen hebben veel vrouwelijke hormonen (kreeg toen ik schaapachtig bleef kijken een elleboogje...)

Maar ooit.... kan morgen zijn.... of.....

Dus hoe herken jij de waarde?

Als ik het gevonden heb ben jij de eerste die het hoort. Nee serieus, ik heb geen idee. Het zal die man zijn die me al mijn eisen en wensen over mijn schouder doet gooien.

Dus ik hou het op ooit. Al schreef ik laatst ergens " misschien kan ik het wel helemaal niet meer, een vaste relatie aangaan". Time will tell.
quote:Rooss4 schreef op 10 september 2013 @ 21:32:

[...]

Als ik het gevonden heb ben jij de eerste die het hoort. Nee serieus, ik heb geen idee. Het zal die man zijn die me al mijn eisen en wensen over mijn schouder doet gooien.

Dus ik hou het op ooit. Al schreef ik laatst ergens " misschien kan ik het wel helemaal niet meer, een vaste relatie aangaan". Time will tell.

Dat laatste spreekt mij aan, als mijn 1e relatie, dit jaar 30 jaar getrouwd, het zo begeven NOOIT meer een traditionele vaste relatie.

Vervagen eisen en wensen niet als je die vergelijkt met enige jaren geleden?
Delen doe je samen
.
Zo zeg... Duidelijk eentje voor de negeerknop... Hard op snerend binnen komen.. Zeggen dat anderen katten terwijl de grootste kat toch echt van jullie kant kwam en dan stug door schrijven op een manier dat wij geen idee hebben met wie of wat wij te maken hebben. .

Handig.. Zo kun je altijd zeggen 'dat was ik niet, hoor...'

En nee eisen vervagen niet.. Als dat zo zou zijn heb je geen levenslessen geleerd
quote:Sensual_D schreef op 10 september 2013 @ 18:16:

[...]

Dat dacht ik ook.. echter blijkt daar toch op ingesprongen te moeten worden. Heb al eerder aangegeven dat ik de vragen en opmerkingen niet begrijp

Ik voel alsof ik in een ander kamp wordt gedwongen terwijl mijn mening nagenoeg gelijk was.. Ik stop ook gewoon met daarop reageren. Posts anders doen laten overkomen dan dat ze daadwerkelijn is 'not my cup of tea'...

Eh...sorry?

Ik reageerde op jouw schrijfsel dat je jaloezie geen negatieve emotie vindt. En daarna mijn gevoel waarom dat bij jou/jullie anders zou kunnen werken in jullie minnaarsrelatie. Niks geen geduw in kampen en ik laat posts ook niet anders overkomen. Ik probeer hoogstens dingen in breder perspectief te zetten.

Maar laten we er over ophouden, want deze manier van forummen is ook zó niet mijn cup of tea.
quote:mjsja schreef op 10 september 2013 @ 22:09:

@rooss4 sorry voor de belachelijk late reactie! Gister weer een fijne date gehad. Onze dochter is niet uit onze minnaarsrelatie ontstaan maar uit de relatie die we hebben gehad. Hij is in deze relatie vreemd gegaan en daardoor kon ik niet meer verder met hemj. Nu zijn we toch weer een soort of "samen" ik heb inmiddels al een hele tijd een vriend maar de aantrekkingskracht bij de vader van mijn dochter gaat gewoon niet weg, en het is gelukkig wederzijds. Op aandringen van hem spreken we eigenlijk telkens af.

Maar nu zit ik toch eigenlijk met een probleem. Gisteren liet hij mij weten weer verder te willen met mij. Dat was nogal shocking eerlijk gezegd. 😒 Ik weet echt niet wat ik ermee moet.Misschien moet je even terug halen waarom je een relatie verbroken hebt. En aangezien hij nu ook met jou het bed in duikt, heeft hij het ook niet afgeleerd. De vraag is dus: kan je daar mee leven?
Jj, maar dan zit je toch helemaal niet meer op de wachtbank? Dan heb je toch gewoon een LAT-relatie? (en pssst, heerlijk duidelijk! Zo kan het ook! )
quote:Sensual_D schreef op 10 september 2013 @ 22:15:

Zo zeg... Duidelijk eentje voor de negeerknop... Hard op snerend binnen komen.. Zeggen dat anderen katten terwijl de grootste kat toch echt van jullie kant kwam en dan stug door schrijven op een manier dat wij geen idee hebben met wie of wat wij te maken hebben. .

Handig.. Zo kun je altijd zeggen 'dat was ik niet, hoor...'

En nee eisen vervagen niet.. Als dat zo zou zijn heb je geen levenslessen geleerd

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha pffff hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Heeeerlijk wat zullen wij lekker slapen
Delen doe je samen
quote:SweetInez schreef op 10 september 2013 @ 22:20:

[...]

Eh...sorry?

Ik reageerde op jouw schrijfsel dat je jaloezie geen negatieve emotie vindt. En daarna mijn gevoel waarom dat bij jou/jullie anders zou kunnen werken in jullie minnaarsrelatie. Niks geen geduw in kampen en ik laat posts ook niet anders overkomen. Ik probeer hoogstens dingen in breder perspectief te zetten.

Maar laten we er over ophouden, want deze manier van forummen is ook zó niet mijn cup of tea.Ok, dus jij mag jouw zienswijze uitleggen.. Maar de mijne kan niet kloppen.. Bijzonder.. Ik snap jouw probleem niet.. Je doet elke keer zo je best om vooral te laten zien dat onze relatie zo verkeerd is, dat mijn emoties en bijbehorende gedachten ook vooral niet kloppen.. Ik vraag me nog steeds af waarom dat is.. Nog steeds geen antwoord op gekregen wat je daar nu mee wil bereiken
quote:JanJurk schreef op 10 september 2013 @ 19:48:Ik heb voor mijzelf juist aangegeven aan mijn ex nr 2 niet verliefd te willen worden, gewoon fun en verder al helemaal geen geklooi met emoties. Maakt de zaak nodeloos ingewikkeld en niet meer leuk. Kan je jezelf ook afvragen wat nu precies bepaald dat jullie dingen met elkaar delen op de manier hoe je dat nu doet? Jij geeft hem nu iets wat hij wil en andersom, wat als deze waarden veranderen en ongelijker zouden worden?

Ik vraag me nu af of ik uberhaupt ooit verliefd ben geweest, wellicht ben ik er te nuchter voor, wellicht heb ik er nooit open voor gestaan. In elk geval heb ik de kenmerken van verliefdheid volgens wikipedia nog nooit ervaren: idealiseren van de ander, het overnemen van de smaak van de ander, irrationele denkpatronen en handelingen, het continu denken aan de ander, ongemakkelijkheid bij afwezigheid van de ander, verlies van concentratie, verlies van eetlust, slapeloosheid, verwaarlozing van andere relaties en activiteiten.

Heel eerlijk gezegd ben ik blij dat deze imo bezetenheid mijn deur voorbij is gegaan, want ik vind het vreselijk om mezelf niet te zijn.

Mijn man en ik zijn samen opgegroeid en wellicht groeien we nog steeds samen op. Ik zag van de week foto's van ons twee als kleuters in de zandbak en we zijn nog een stelletje etterbakjes samen. We hebben allebei een scherpe geest en houden ervan om mindgames te spelen met elkaar. Wat in onze relatie de boventoon voert is dat we elkaar haast woordeloos begrijpen, volledig accepteren, de ruimte geven en zelfs zonder penetratie intiem kunnen zijn. We draaien nog steeds om elkaar heen en op de een of andere manier leest hij mij feilloos. We hebben inmiddels voor zoveel hete vuren gestaan en deze samen doorstaan dat ik er wel vertrouwen in heb dat ik met hem tot mijn einde door kan gaan. Mijn psycholoog zegt dat dat ware liefde is. In elk geval heb ik de sensatie van thuis-zijn-bij-een-ander alleen bij hem, aan hem durf ik mijn lelijke kleurloze in elkaar vallende tandeloze vormeloze stervende zelf wel toe te vertrouwen, omdat ik bij hem kwetsbaar kan zijn zonder gekwetst te worden. Zeer benieuwd of we samen die death line daadwerkelijk gaan halen.

In mijn man is geile lust volledig afwezig, dus hebben we afgesproken dat ik de neukbeurt die ik wekelijks wil geniet zonder hem. Deze gunt hij mij van harte, onder de voorwaarde dat ik nooit aan zijn kop ga zeuren dat hij meedoet. Natuurlijk komen er ook bij lichamelijk genot emoties vrij, alleen die gebruik ik dus om mezelf te doorgronden, zo nodig met m'n man te bespreken en wanneer ik klaar ben met m'n afweging is er in 9 van de 10 gevallen geen noodzaak om deze dan te ventileren naar de vriend die deze emoties in mij opriep.

Gek genoeg kwamen m'n seksvrienden op een gegeven moment in mijn leven, zonder zoektocht, ik merkte dat mijn lijf seksueel geprikkeld werd door hem en dan ging ik onderzoeken of ik diegene kon verleiden. Of liet ik me verleiden. Ik ben de tel kwijtgeraakt hoeveel seksvrienden ik in de afgelopen pakweg 15 jaar heb 'versleten'. Ik merk ook dat ik wel klaar ben met dat verleidingsspelletje. Alles uitgevroten wat aan mijn sick dirty mind ontsproot, de wereld van mijn seksuele energie verkent en ik ken nu ook mijn donkere kant. Genoeg.

Wat me opvalt nu is dat mijn huidige vriend afwijkt van al mijn voorgaande seksvrienden. Ik ben zeer benieuwd wat hij in mijn leven komt brengen. Dat is wel weer het onderzoeken waard vind ik en op een gegeven moment zal deze relatie ook wel in verval raken. Mijn ervaring is dat verandering inherent is aan het leven en dat ik vaak met anderen uit elkaar groei door verandering .
quote:maybibi schreef op 10 september 2013 @ 21:45:

Vervagen eisen en wensen niet als je die vergelijkt met enige jaren geleden?

Enige jaren geleden was ik gewoon nog getrouwd en was er geen sprake van scheiden.

Ik heb geen eisen en wensen, niet in de zin van dat ik ze zo op kan lepelen. Ik weet alleen goed wat ik niet meer wil en daarom ben ik nog steeds helende. Dat kan nog wel een tijdje duren, daar heb ik zo mijn eigen zienswijze over.

Het gevoel moet goed zitten, ik moet volledig mijn hart aan hem kunnen verliezen en ik moet hem eigenlijk globaal altijd om me heen willen hebben/kunnen verdragen. Dat zijn mijn eisen. Daar moet u het mee doen
Sense, ik lees dat helemáál niet van Inez! Mijn hemel, wat ben je defensief, aanvallend en zo nu en dan tenenkrommend. Trek je alles toch eens niet zo persoonlijk aan.

En ja dat doe je .Eerst is het een redelijk algemene discussie, dan kom jij vertellen hoe jij het ervaart. Dan wordt daarop gereageerd en voor we het weten wordt het een vervelende discussie! Inez zegt nergens dat jouw zienswijze niet klopt en jouw relatie niet oké is dus kan ze al helemaal niet vertellen waarom dat het geval zou zijn.

IK lees niks dan sneren en aanvallen. Nu weet ik natuurlijk dat je niet in de beste tijd van je leven zit maar enige nuance en een iets bredere visie zou je niet misstaan.

Maar gebruik vooral die negeerknop. Weet je, zet mij er ook onder, dat scheelt de helft leeswerk voor je.

Mjsma, ik ben het heel erg eens met Inez. Je minnaar lijkt me een notoire vreemdganger. Volgens mij ben je als zijn minnares beter af dan als zijn partner.

Hoe is je nummer 1 relatie?
Ik geloof dat je een stukje mist roos.. Ik heb ien niet onder de negeerknop, enkel degene die het nodig vond om naar mij te smeren. Waarom zou ik jou onder die knop moeten zetten? Over sneer gesproken....

Ien gaf toch echt duidelijk aan dat mijn zienswijze t o v jaloezie niet klopt.. En ik vraag me dus oprecht af waarom ik het anders zou moeten ervaren dan dat ik het nu ervaar.. Waarom is het fout dat ik het niet als negatief ervaar..

Ik heb enkel omschreven hoe ik het ervaar.. En ik snap dus het probleem dat anderen daarmee hebben niet..
Ik lees niet dat iemand jouw zienswijze als probleem ervaart. En dat je Ien niet onder de negeer hebt weet ik natuurlijk.

Ien schreef (en dat is in mijn optiek compleet waar) dat zowel jij als je minnaar een wat armer emotioneel/gevoels ding hebben thuis waardoor je emoties in een ander daglicht zet. Jullie beleven het emotionele aspect in je nr 2 relatie eigenlijk zoals je dat normaliter in je nr 1 relatie zou doen.

Nergens schrijft Ien dat dat fout is en dat verwijt je haar wel. Dat vind ik jammer.

Je kiest ervoor om niet al je ins en outs neer te zetten, dat is je goed recht. Maar dan mag je ook niet verwachten dat wij precies de vinger op jouw ding leggen. Wat je niet deelt kunnen we niet snappen.
Roos in onderstaand stuk wordt heel duidelijk beschreven dat mijn keuze over hoe ik jaloezie ervaar en er mee omga toch echt verkeerd is... Sterker nog dit zou een onbalans veroorzaken.. Nergens heb ik geschreven dat jaloezie een groot punt is bij mij.. Behalve dat het bespreekbaar is.. En ook heb ik aangegeven NIET jaloers te zijn op zijn nummer 1. Maar volgens Ien zit onze relatie helemaal fout.. Even verderop schreef ze dat ook, maar daar wilde ze zich verder niet over uitlaten...

En dan heb ik het nog niet eens over de post waarbij ze mijn wijze van omgaan met jaloezie letterlijk "kul" noemt... Van mij mag je het woord voor woord met haar eens zijn.. Maar voor mij zijn dat zeer aanvallende posts.. Ik wordt wel letterlijk meerdere keren aangevallen omdat ik er anders over denk.. Blijkbaar mag je over jaloezie alleen negatief zijn..

quote:SweetInez schreef op 10 september 2013 @ 09:53:

[...]

.... dan heb je inderdaad de keuze wat je er mee gaat doen. Of je wordt er verdrietig van en bespreekt dat, of je besluit dat wanneer er jaloezie in het spel is, de balans weg is tussen thuis en minnaar.

En ik denk dat bij jullie beide die balans tussen thuis en minnaar al vanaf het begin er niet was. Dus wellicht dat je daarom dit soort emoties met elkaar bespreekt, want thuis is dat simpelweg niet mogelijk. De vraag is bij jullie ook een beetje wat je qua gevoelsleven eigenlijk de nr1 of nr2 relatie moet noemen...
En wat delen betreft.. Ik heb al eerder geschreven dat ik niets kan delen.. Ik heb geen minnaar meer en schrijf gewoon mee uit ervaring.. Ik heb om bepaalde redenen de berlijnse muur weer op moeten zetten en die ga ik hier op dit forum niet meer afbreken
quote:Rooss4 schreef op 10 september 2013 @ 23:36:

[...]

Enige jaren geleden was ik gewoon nog getrouwd en was er geen sprake van scheiden.

Ik heb geen eisen en wensen, niet in de zin van dat ik ze zo op kan lepelen. Ik weet alleen goed wat ik niet meer wil en daarom ben ik nog steeds helende. Dat kan nog wel een tijdje duren, daar heb ik zo mijn eigen zienswijze over.

Het gevoel moet goed zitten, ik moet volledig mijn hart aan hem kunnen verliezen en ik moet hem eigenlijk globaal altijd om me heen willen hebben/kunnen verdragen. Dat zijn mijn eisen. Daar moet u het mee doen Ow dat is gewoon herkenbaar, soort boerenverstand...... "altijd om me heen..." brrr sorry was even koud hier
Delen doe je samen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven