Sekspartner vinden?
vrijdag 3 januari 2014 om 21:37
Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort vrijgezel en heb eigenlijk weinig ervaring op seksvlak. Ik heb dus eigenlijk zin om me eens goed te laten gaan nu en van het seksleven te proeven. Ik hoor vriendinnen die een seksvriendje hebben of gehad hebben of af en toe een onenightstand beleven, maar mij overkomt dat precies niet. Hebben jullie tips?
Ik ben sinds kort vrijgezel en heb eigenlijk weinig ervaring op seksvlak. Ik heb dus eigenlijk zin om me eens goed te laten gaan nu en van het seksleven te proeven. Ik hoor vriendinnen die een seksvriendje hebben of gehad hebben of af en toe een onenightstand beleven, maar mij overkomt dat precies niet. Hebben jullie tips?
vrijdag 3 januari 2014 om 23:03
quote:eleonor schreef op 03 januari 2014 @ 22:32:
@bianca : Ik ben niet echt het giebeltype. Ik ga vaak op café met een mannelijke vriend. Misschien dat dat ook een drempel vormt naar andere mannen toe.
Daar zit 't 'm in. Jij gaat dus met een man (een goede vriend) uit. Maar omstanders denken dat jij een relatie met die man hebt (terwijl dat niet zo is). Daarom benaderen ze jou niet.
Als ik een vrouw zie met een man (ongeacht of ik kan peilen wat de verhouding is: goede vriend of relatie) benader ik haar al niet meer. Ik denk dan (misschien ten onrechte) dat ze bezet is, en dus niet beschikbaar.
@bianca : Ik ben niet echt het giebeltype. Ik ga vaak op café met een mannelijke vriend. Misschien dat dat ook een drempel vormt naar andere mannen toe.
Daar zit 't 'm in. Jij gaat dus met een man (een goede vriend) uit. Maar omstanders denken dat jij een relatie met die man hebt (terwijl dat niet zo is). Daarom benaderen ze jou niet.
Als ik een vrouw zie met een man (ongeacht of ik kan peilen wat de verhouding is: goede vriend of relatie) benader ik haar al niet meer. Ik denk dan (misschien ten onrechte) dat ze bezet is, en dus niet beschikbaar.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 4 januari 2014 om 10:54
Je hoeft niet persé de kroeg in te gaan. In mijn vorige 'wilde' periode bestond er nog geen internet dating. Ik (man) kwam partners eerder tegen in het openbaar vervoer of in de supermarkt. Je moet je zichtbaar open stellen.. het is een soort van uitstraling die herkend wordt door anderen die het zelfde zoeken.
Als je iemand leuk vindt kun je oogcontact zoeken.. even glimlachen of gewoon aanspreken op iets alledaags (dus niet gelijk over je ware bedoelingen). In een supermarkt kun je nog kijken of iemand voor één persoon inkopen doet of voor een gezin.
Veel mannen zullen wellicht terughoudend zijn om een leuke vrouw aan te spreken, bang dat ze als opdringerig worden gezien. Als vrouw kun je makkelijker initiatief nemen om iemand aan te spreken of tegenover iemand in de trein te gaan zitten terwijl er nog genoeg lege plaatsen over zijn. Mannen zullen zich minder snel 'bedreigd' voelen dan vrouwen als ze op die manier benaderd worden.
En je moet ook een 'nee' kunnen accepteren natuurlijk. In veel gevallen blijkt je potentiële sexpartner toch bezet of heeft deze geen zin. Het kan echter ook wel eens raak zijn...
Als ik kijk waar ik toen partners heb ontmoet.. Behalve in het OV of in de supermarkt ook wel op het strand, tijdens hardlopen, op een feestje bij vrienden, op de camping, tijdens een rondleiding in een museum en zelfs een keer in de sauna. Met die laatste heb ik een lange relatie gehad daarna.
Als je iemand leuk vindt kun je oogcontact zoeken.. even glimlachen of gewoon aanspreken op iets alledaags (dus niet gelijk over je ware bedoelingen). In een supermarkt kun je nog kijken of iemand voor één persoon inkopen doet of voor een gezin.
Veel mannen zullen wellicht terughoudend zijn om een leuke vrouw aan te spreken, bang dat ze als opdringerig worden gezien. Als vrouw kun je makkelijker initiatief nemen om iemand aan te spreken of tegenover iemand in de trein te gaan zitten terwijl er nog genoeg lege plaatsen over zijn. Mannen zullen zich minder snel 'bedreigd' voelen dan vrouwen als ze op die manier benaderd worden.
En je moet ook een 'nee' kunnen accepteren natuurlijk. In veel gevallen blijkt je potentiële sexpartner toch bezet of heeft deze geen zin. Het kan echter ook wel eens raak zijn...
Als ik kijk waar ik toen partners heb ontmoet.. Behalve in het OV of in de supermarkt ook wel op het strand, tijdens hardlopen, op een feestje bij vrienden, op de camping, tijdens een rondleiding in een museum en zelfs een keer in de sauna. Met die laatste heb ik een lange relatie gehad daarna.
zaterdag 4 januari 2014 om 13:47
Ravachol,
Ik denk dan dat je meer dan gemiddeld aantrekkelijk bent als jij vrouwen kunt oppikken in de supermarkt of in de trein of bus. Normaal is het niet gebruikelijk dat mannen vrouwen aanspreken in die settings. Ik herinner me een topic waarin veel vrouwen zeggen dat ze dat bedreigend vinden. Een vrouw moet duidelijk geïnteresseerd zijn (oogcontact en glimlachen) of moet mij al aangesproken hebben voordat ik haar aanspreek (in het tweede geval lag het initiatief tot aanspreken niet bij mij maar bij haar).
Omgekeerd spreken vrouwen mannen niet gauw aan, ook niet als ze interesse hebben. De vrouwelijke psyche is anders dan de mannelijke, vermoed ik. Mij overkomt het af en toe, maar omdat dat ongewoon is, en ik de gedachten elders heb, reageer ik weleens negatief. Ik ben bezig met boodschappen en ik heb voor de komende uren mijn plan al getrokken: ik ga naar huis, en begin met eten koken, eten, afwassen en opruimen, en dan ben ik zo een paar uur verder. Ik begrijp niet waar in die structuur die vrouw dan moet inpassen.
Ik denk dan dat je meer dan gemiddeld aantrekkelijk bent als jij vrouwen kunt oppikken in de supermarkt of in de trein of bus. Normaal is het niet gebruikelijk dat mannen vrouwen aanspreken in die settings. Ik herinner me een topic waarin veel vrouwen zeggen dat ze dat bedreigend vinden. Een vrouw moet duidelijk geïnteresseerd zijn (oogcontact en glimlachen) of moet mij al aangesproken hebben voordat ik haar aanspreek (in het tweede geval lag het initiatief tot aanspreken niet bij mij maar bij haar).
Omgekeerd spreken vrouwen mannen niet gauw aan, ook niet als ze interesse hebben. De vrouwelijke psyche is anders dan de mannelijke, vermoed ik. Mij overkomt het af en toe, maar omdat dat ongewoon is, en ik de gedachten elders heb, reageer ik weleens negatief. Ik ben bezig met boodschappen en ik heb voor de komende uren mijn plan al getrokken: ik ga naar huis, en begin met eten koken, eten, afwassen en opruimen, en dan ben ik zo een paar uur verder. Ik begrijp niet waar in die structuur die vrouw dan moet inpassen.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 4 januari 2014 om 13:48
quote:miedo schreef op 04 januari 2014 @ 10:57:
Ik weet niet wat je fout doet, maar ik wordt op internet bedolven onder het aanbod van gratis sex....zoals bij (bijna)iedere vrouw.Het is ondoenlijk om als man op zoek te gaan naar seks. Je kunt beter een escort inhuren. Seks is gegarandeerd, maar je moet er wel wat voor willen betalen.
Ik weet niet wat je fout doet, maar ik wordt op internet bedolven onder het aanbod van gratis sex....zoals bij (bijna)iedere vrouw.Het is ondoenlijk om als man op zoek te gaan naar seks. Je kunt beter een escort inhuren. Seks is gegarandeerd, maar je moet er wel wat voor willen betalen.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 4 januari 2014 om 16:29
quote:miedo schreef op 04 januari 2014 @ 10:57:
Ik weet niet wat je fout doet, maar ik wordt op internet bedolven onder het aanbod van gratis sex....zoals bij (bijna)iedere vrouw.
Nou, zo gaat het bij mij ook niet hoor. En bij vriendinnen ook lang niet altijd. Terwijl we toch echt heel leuk zijn, al zeg ik het zelf
Als je er leuk + zelfverzekerd uitziet, dan komen er helemaal niet zo veel mannen op je af, is mijn ervaring. Als je veel mannen achter je aan wilt kun je beter wanhopig + needy overkomen. Hoewel dat dan vaak weer vrij vervelende mannen zijn.
Anyhow, vertel dan es hoe dat bij jou gaat? Zijn dat vrienden, collega's of mannen die je niet kent? En waar kom je die dan tegen? En wat doen ze dan precies zodat jij weet dat ze seks willen?
Ik weet niet wat je fout doet, maar ik wordt op internet bedolven onder het aanbod van gratis sex....zoals bij (bijna)iedere vrouw.
Nou, zo gaat het bij mij ook niet hoor. En bij vriendinnen ook lang niet altijd. Terwijl we toch echt heel leuk zijn, al zeg ik het zelf
Als je er leuk + zelfverzekerd uitziet, dan komen er helemaal niet zo veel mannen op je af, is mijn ervaring. Als je veel mannen achter je aan wilt kun je beter wanhopig + needy overkomen. Hoewel dat dan vaak weer vrij vervelende mannen zijn.
Anyhow, vertel dan es hoe dat bij jou gaat? Zijn dat vrienden, collega's of mannen die je niet kent? En waar kom je die dan tegen? En wat doen ze dan precies zodat jij weet dat ze seks willen?
zaterdag 4 januari 2014 om 16:51
zaterdag 4 januari 2014 om 17:05
quote:hans66 schreef op 04 januari 2014 @ 13:47:
Omgekeerd spreken vrouwen mannen niet gauw aan, ook niet als ze interesse hebben. De vrouwelijke psyche is anders dan de mannelijke, vermoed ik. Mij overkomt het af en toe, maar omdat dat ongewoon is, en ik de gedachten elders heb, reageer ik weleens negatief. Ik ben bezig met boodschappen en ik heb voor de komende uren mijn plan al getrokken: ik ga naar huis, en begin met eten koken, eten, afwassen en opruimen, en dan ben ik zo een paar uur verder. Ik begrijp niet waar in die structuur die vrouw dan moet inpassen.
No offence Hans, maar ik denk dat dat ook met jouw autisme te maken heeft. Als ik boodschappen aan het doen ben en er komt iets leuks tussen (een vriend belt of we ergens wat gaan eten aan het strand, of een leuke man spreekt mij aan, het klikt en hij zegt 'zin in een kop koffie aan de overkant?') dan pas ik heel makkelijk mijn schema aan. En dan ga ik niet naar huis, begin ik niet met eten koken, hoef/ga ik daarna niet te eten/afwassen en opruimen maar heb ik gewoon een hele leuke avond die anders liep dan anders. Net zoals voor de man in kwestie.
Ik denk dat dat voor jou anders ligt, en jij vast wilt houden aan de structuur die je van te voren in je hoofd had bedacht?
Het ligt mijns inziens niet aan De Vrouwelijke Psyche of De Mannelijke Psyche.
Omgekeerd spreken vrouwen mannen niet gauw aan, ook niet als ze interesse hebben. De vrouwelijke psyche is anders dan de mannelijke, vermoed ik. Mij overkomt het af en toe, maar omdat dat ongewoon is, en ik de gedachten elders heb, reageer ik weleens negatief. Ik ben bezig met boodschappen en ik heb voor de komende uren mijn plan al getrokken: ik ga naar huis, en begin met eten koken, eten, afwassen en opruimen, en dan ben ik zo een paar uur verder. Ik begrijp niet waar in die structuur die vrouw dan moet inpassen.
No offence Hans, maar ik denk dat dat ook met jouw autisme te maken heeft. Als ik boodschappen aan het doen ben en er komt iets leuks tussen (een vriend belt of we ergens wat gaan eten aan het strand, of een leuke man spreekt mij aan, het klikt en hij zegt 'zin in een kop koffie aan de overkant?') dan pas ik heel makkelijk mijn schema aan. En dan ga ik niet naar huis, begin ik niet met eten koken, hoef/ga ik daarna niet te eten/afwassen en opruimen maar heb ik gewoon een hele leuke avond die anders liep dan anders. Net zoals voor de man in kwestie.
Ik denk dat dat voor jou anders ligt, en jij vast wilt houden aan de structuur die je van te voren in je hoofd had bedacht?
Het ligt mijns inziens niet aan De Vrouwelijke Psyche of De Mannelijke Psyche.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 4 januari 2014 om 18:44
Hm, daar zit wat in, Himalaya. Maar naast autisme ook door onbekendheid, onzekerheid en wantrouwen. En omdat kans dat dit - zeg maar - de komende week gebeurt, zeer gering is. En als dat - bijvoorbeeld - koffiedrinken plaatsvindt, hoe doorzie ik haar dan? Zijn haar bedoelingen oprecht? Ik denk dat ik niet met zulke gedachten met een vreemde vrouw wat moet gaan drinken.
Het zou misschien een leermoment zijn om een keertje positief te reageren.
Met een scenario als het volgende heb ik veel minder moeite: Ik ben op het werk en ik denk: "Vanavond moet ik boodschappen doen en koken." Kort daarna komt mijn directe collega naar mij toe met een telefoon. Ze zegt: "Ik heb jouw vader aan de lijn." Ik: "Oké. Geef maar."
Pa: "Zeg, Hans, ik heb een probleem met de computer. Zou je mij vanavond kunnen helpen? Je kunt dan ook bij ons eten, als je het niet op tijd opgelost krijgt."
Ik: "Oké, da's goed."
Wat ik vanavond had willen uitvoeren m.b.t. het avondeten, schuif ik gewoon door naar de volgende dag.
Het zou misschien een leermoment zijn om een keertje positief te reageren.
Met een scenario als het volgende heb ik veel minder moeite: Ik ben op het werk en ik denk: "Vanavond moet ik boodschappen doen en koken." Kort daarna komt mijn directe collega naar mij toe met een telefoon. Ze zegt: "Ik heb jouw vader aan de lijn." Ik: "Oké. Geef maar."
Pa: "Zeg, Hans, ik heb een probleem met de computer. Zou je mij vanavond kunnen helpen? Je kunt dan ook bij ons eten, als je het niet op tijd opgelost krijgt."
Ik: "Oké, da's goed."
Wat ik vanavond had willen uitvoeren m.b.t. het avondeten, schuif ik gewoon door naar de volgende dag.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 4 januari 2014 om 19:14
quote: hans66, 25 minuten geleden
Hm, daar zit wat in, Himalaya. Maar naast autisme ook door onbekendheid, onzekerheid en wantrouwen. En omdat kans dat dit - zeg maar - de komende week gebeurt, zeer gering is. En als dat - bijvoorbeeld - koffiedrinken plaatsvindt, hoe doorzie ik haar dan? Zijn haar bedoelingen oprecht? Ik denk dat ik niet met zulke gedachten met een vreemde vrouw wat moet gaan drinken.
Dat is het verschil tussen jou en mij: ik heb niet de behoefte om iemand te 'doorzien' of meteen te weten of bedoelingen oprecht zijn. Het gaat om een kop kóffie, niet om me de rest van mijn leven financieel vast te leggen ofzo.
Maar ik kan daar makkelijker mee omgaan, en jij wilt zekerheid en duidelijkheid en dingen snappen.
Hm, daar zit wat in, Himalaya. Maar naast autisme ook door onbekendheid, onzekerheid en wantrouwen. En omdat kans dat dit - zeg maar - de komende week gebeurt, zeer gering is. En als dat - bijvoorbeeld - koffiedrinken plaatsvindt, hoe doorzie ik haar dan? Zijn haar bedoelingen oprecht? Ik denk dat ik niet met zulke gedachten met een vreemde vrouw wat moet gaan drinken.
Dat is het verschil tussen jou en mij: ik heb niet de behoefte om iemand te 'doorzien' of meteen te weten of bedoelingen oprecht zijn. Het gaat om een kop kóffie, niet om me de rest van mijn leven financieel vast te leggen ofzo.
Maar ik kan daar makkelijker mee omgaan, en jij wilt zekerheid en duidelijkheid en dingen snappen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 7 januari 2014 om 00:16
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb ondertussen ook al tips gekregen van een kennis die al heel wat ervaring heeft en zaterdag gaan we de tips met wat meiden in praktijk omzetten. Ik heb ook al contact gelegd met iemand via een BDSM-forum, dus binnenkort komt het misschien wel in orde. Ik zal jullie op de hoogte houden!
dinsdag 7 januari 2014 om 00:34
woensdag 8 januari 2014 om 06:28
woensdag 8 januari 2014 om 17:17
[quote]Rary schreef op 08 januari 2014 @ 06:28:
Ik duikel ze op in de kroeg. Je leert algauw de blik herkennen, de blik die zegt, ik vind je aantrekkelijk en wil met je naar huis.
Toen ik die blik nog niet kende, had ik amper one nightstands/scharrels.
[quote]
Hoe ziet die blik er uit bij een vrouw?
Ik duikel ze op in de kroeg. Je leert algauw de blik herkennen, de blik die zegt, ik vind je aantrekkelijk en wil met je naar huis.
Toen ik die blik nog niet kende, had ik amper one nightstands/scharrels.
[quote]
Hoe ziet die blik er uit bij een vrouw?
woensdag 8 januari 2014 om 18:45
woensdag 8 januari 2014 om 19:58
quote:eleonor schreef op 07 januari 2014 @ 23:44:
Je hoeft toch niet per se veel ervaring te hebben om daarin geïnteresseerd te zijn?
Nee hoor dat hoeft ook helemaal niet. Het is toch prima om te ontdekken wat je leuk en spannend lijkt. Maar ik snap het wel.. als je weinig ervaring zegt te hebben en meteen dat wil proberen is dat wel een stap. Zoiets als bdsm is ook wel iets waar je een vertrouwensband voor moet opbouwen..dat lijkt me niet echt iets voor een one night stand ofzo
haha.
Ennuh ben jij dan de dominatrix of die andere?
Je hoeft toch niet per se veel ervaring te hebben om daarin geïnteresseerd te zijn?
Nee hoor dat hoeft ook helemaal niet. Het is toch prima om te ontdekken wat je leuk en spannend lijkt. Maar ik snap het wel.. als je weinig ervaring zegt te hebben en meteen dat wil proberen is dat wel een stap. Zoiets als bdsm is ook wel iets waar je een vertrouwensband voor moet opbouwen..dat lijkt me niet echt iets voor een one night stand ofzo
Ennuh ben jij dan de dominatrix of die andere?