vreemdgaan?!

19-02-2009 14:03 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Zijn er mensen die weten dat vreemgaan eigenlijk niet hoort maar het toch wel bewust doen?



Ik heb namelijk afgesproken met een ex-collega om wat te gaan drinken. Hij is achterin de veertig en ik ben 26.

Toen we nog bij het zelfde bedrijf werkte was er altijd al een bepaalde spanning tussen ons.



Hoe groot is de kans dat hij echt alleen iets wil drinken, wel weet ik dat als hij meer wil dat ik hem niet tegen houd.



Het is natuurlijk niet slim om te gaan (ik ben namelijk getrouwd en ik heb een zoontje van bijna 2 jaar) maar de drang om hem te zien is erg groot.



Zijn er mensen die ook zoiets hebben meegemaakt of op het punt staan.



Mensen die alleen maar commentaar kunnen leveren over hoe dom het wel niet is en zo die kunnen hun tijd beter anders besteden want ik weet zelf ook wel dat ik fout bezig ben, maar ik zoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten en niet naar verbeteraars!!
Alle reacties Link kopieren
quote:intiem schreef op 05 maart 2009 @ 14:36:



En dat is/was het verschil met TO. Als ik een (relatie)probleem heb, los ik dat op met mijn vriend en ga ik niet lopen mijmeren over hoe spannend het wel niet is om met een collega of lekkere vriend het bed in te duiken. En als ik vind dat het probleem niet (meer) op te lossen is zoek ik andere manieren om integer met zo'n situatie om te gaan.



TO gaf in de eerste reacties aan geen interesse te hebben in moraalridders. Moet ze zelf weten, maar ik laat me niet wegsturen omdat iemand het niet horen wil. JIj kan ook wel een topic openen over hoe graag jij jouw vrouw, vriendin, kind een mep wil verkopen en niet zit te wachten op mensen die vooral zeggen dat je dat niet moet doen. Sorry hoor, maar denk niet dat je allemaal jaknikkers om je heen krijgt. Als dat is wat TO wil (mensen die haar gaan zitten aanmoedigen om vreemd te gaan) moet ze daar geen topic over openen.



En die mep die ik als voorbeeld stel is wat ik vergelijkbaar vind over vreemdgaan. Je geeft anderen een mes in je rug qua vertrouwen. Misschien is het wel een klein beetje ook de negatieve reacties geweest dat TO zich nog een klein beetje het besef voor ogen kreeg dat het wel erg rigoreuze gevolgen kan hebben en dan is het me dat meer dan waard.



Ook al is dit een onderwerp op de sekspijlert, ik moet hier toch even op reageren.



Een probleem met je partner los je niet altijd zomaar even op, zoals hier gesuggereerd wordt. Daar zijn er wel twee voor nodig.



En een mep vergelijken met vreemdgaan, schiet mij nogal in het verkeerde keelgat. Geloof mij, een mep krijgen van je partner is vele vele malen erger!
Alle reacties Link kopieren
uiteindelijk is het een intiem moment met iemand die niet je partner is. dat kan prettig zijn,maar vergeet niet het moment net nadat je klaar bent. hoe beroerd je je voelt dat je hebt toegegeven. het verraad ten opzichte van je partner, engeloof me dat gevoel blijft veel langer hangen dan je lief is.

en dan het knagende gevoel als je partner lief tegen je is terwij ljij hem hebt veraden.



ik spreek uit ervaring : doe het niet. het is het absoluut niet waard.



OF het moet zo zijn dat je eigenlijk niets om je partner geeft.
Alle reacties Link kopieren
@ justaguy; Ik weet precies wat je bedoelt. Toen ik vreemd ging, voelde ik niet alleen verraad t.o.v. mijn partner, maar - gek genoeg? - ook t.o.v. zijn partner. We wisten van elkaar dondersgoed dat we een relatie hadden, crossed the line anyways en nu... niks.



[... knipperdeknip ...]



Om niet het verhaal van een ander weg te kapen... In the end, vreemdgaan lost in mijn ogen niks op. Ik geef toe, ik heb op het moment gevoelens voor iemand, meer dan vriendschappelijk alleen en zelfs nú al ervaar ik het met-iemand-anders-zijn/meer-doen als vreemdgaan
anoniem_81423 wijzigde dit bericht op 22-03-2009 11:16
Reden: Soms tik ik meer dan me lief is...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee,vreemdgaan lost niets op,het geeft alleen aan-in mijn geval-

dat er iets flink scheef zit in je relatie/huwelijk.

ben in het verleden zelf ook vreemd gegaan. even is dat leuk en spannend.

maar het lost je problemen niet op.

Ik voelde me tegenover mijn partner niet schuldig.Ik had er alleen voor mezelf een probleem bij.

Sta nu voor de keuze blijven of gaan.

heeft niks met het vreemdgaan te maken maar meer hoe mijn man en ik in het huwelijk en tegenover elkaar staan.

mijn gevoelens voor hem zijn weg. maar toch is dit een moelijke stap om te zetten.



Ik hoop dat jij zo sterk bent/kunt zijn om met je man te praten en een oplossing te vinden....



voor mij en mijn man is het helaas te laat..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist mijn verhaal ook al bij een ander onderwerp gedaan. Bij minnaars geloof ik. Ik kan het je aanraden om het wel te doen! Ik heb ook lang getwijfeld of ik het zou laten gebeuren. Ben ervoor gegaan en vind het geweldig! Wel voorzichtig te werk gaan als je relatie je lief is natuurlijk en lekker genieten van de extra aandacht en de spanning!
Same here



Vraagt een uiterst aantrekkelijke collega opeens of ik een trio met haar beste vriendin wil.
Alle reacties Link kopieren
je hebt toch wel "ja" gezegd, badmeester?
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Vreemdgaan is een keuze. Maak die keuze goed en laat je niet te veel leiden door de mening van anderen. Lees ze aandachtig en kijk of de betreffende mening ook voor jou opgaat. Stel jezelf vragen (ook hierbij kan een forum je helpen).



In hoeverre is seks een belangrijke levensbehoefte voor je? Kun je het voor jezelf verantwoorden dat je die behoefte zonder medeweten van je partner invult? Hoe denk je dat je partner er tegenover zou staan als het ontdekt wordt? Ben je bereid eventuele drastische consequenties te aanvaarden? Zou je je erg schuldig gaan voelen ten opzichte van je kind als het op een scheiding zou uitdraaien? Hoeveel belang hecht je aan een goed geweten in het algemeen?
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nadenken als ik jou was.

Je hebt een zoon en een man en je bent bovendien getrouwd!



Wat je doet, zal hij waars niet weten, maar eens zal je tegen de muren lopen. dan krijg je er spijt van.



Mensen die zeggen dat anderen saai, burgelijk enzovoort zijn, vraag ik me af of ze menen wat zij zeggen.

Wat zou je doen als je man het deed ipv jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:Linda197 schreef op 19 februari 2009 @ 14:03:

Hallo,



Zijn er mensen die weten dat vreemgaan eigenlijk niet hoort maar het toch wel bewust doen?



Ik heb namelijk afgesproken met een ex-collega om wat te gaan drinken. Hij is achterin de veertig en ik ben 26.

Toen we nog bij het zelfde bedrijf werkte was er altijd al een bepaalde spanning tussen ons.



En ben je er inmiddels uit en heb je iets aan dit forum gehad?

Hoe groot is de kans dat hij echt alleen iets wil drinken, wel weet ik dat als hij meer wil dat ik hem niet tegen houd.



Het is natuurlijk niet slim om te gaan (ik ben namelijk getrouwd en ik heb een zoontje van bijna 2 jaar) maar de drang om hem te zien is erg groot.



Zijn er mensen die ook zoiets hebben meegemaakt of op het punt staan.



Mensen die alleen maar commentaar kunnen leveren over hoe dom het wel niet is en zo die kunnen hun tijd beter anders besteden want ik weet zelf ook wel dat ik fout bezig ben, maar ik zoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten en niet naar verbeteraars!!
Alle reacties Link kopieren
Hi Linda,



Als je mijn mening wil weten... Doen , geef er aan toe, anders zal je nog heel lang met het verlangen blijven rondlopen en jezelf verwijten, 'had ik het maar gedaan' Niemand is zonder zonde!!
Alle reacties Link kopieren
Beter spijt hebben van wat je hebt gedaan, dan wat je hebt nagelaten, was het niet....



Ik kan je uit ervaring vertellen dat de gevolgen voor je relatie als je het hebt gedaan niet opwegen tegen zo'n uitspatting. Zoals al eerder aangegeven is, maak het hele dilemma en je achterliggende motivatie eens bespreekbaar met je partner, wie weet wat je daar aan verdieping uithaalt, of voor vrijheden...
anoniem_64251 wijzigde dit bericht op 31-03-2009 10:40
Reden: foutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ha linda 197,

ik begrijp hoe je je voelt, ik zit min of meer in het zelfde schuitje.

bij mij is het ook, een kwestie van bemint voelen, de spanning (die je mist, bij iemand waar je al 10 jaar mee leeft), dat je even geen moeder hoeft te zijn maar gewoon een vrouw, dat jij centraal staat ipv man en kinderen. Tuurlijk wil je je gezin en alles er om heen niet op het spel zetten, maar het gevoel dat een ander je geeft, is onbeschrijfelijk en komt meestal onverwachts, maar wellicht op het moment dat je er het meest naar verlangt.

Ik ben wel van mening dat er iets schort aan je relatie, als dit je overkomt, anders sta je er niet open voor toch?Tenzij je echt verlieft ben, dat kan je overkomen.

groetjes Zusterhaai
Alle reacties Link kopieren
@ zusterhaai, vind jij het gevoel bemind te worden ook vreemdgaan?



Volgens mij groeit hetgeen waar je aandacht aan geeft, dus als je door een ander bemind wilt worden en daar dus energie in stopt, dan kan je er donder op zeggen dat die relatie uitgroeit. In zo'n geval overkomt een verliefdheid je niet, maar schep je zelf de voorwaarden....
Alle reacties Link kopieren
ik geef er absoluut geen aandacht aan, dwz dat ik er niet op uit ben, en er zeker niet blij mee ben, in die zin dat ik er niet op zit te wachten om iedereen om me heen te kwetsen. Ik vind het wel wat cru om te stellen dat je beter uit elkaar kan gaan, omdat je 'dit 'je gezin niet aan kan doen. De inpact van een scheiding ook is erg groot.Wat het idiaal zou zijn, is dat je dit gevoel bij je eigen vent zou krijgen, had je ook geen probleem gehad toch? Maar helaas, dat zit er niet in....

Even voor de goede orde, ik zit écht niet op een 'nieuwe'relatie te wachten, uiteindelijk zijn alle mannen min of meer het zelfde.

Wat was het; vrouwen komen van venus en mannen van mars??
Alle reacties Link kopieren
Het zou nu weleens leuk zijn de mening van Linda te lezen en van haar te weten komen hoe ze er nu in staat!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb me net aangemeld omdat ik met een soortgelijk 'probleem' zit en wilde weten hoe andere vrouwen er over denken. Ben nu, na 17 jr. huwelijk stapelverliefd. Eén keer met hem uitgeweest, wist mijn partner van, ik had gezegd alleen maar iets met hem te gaan drinken en daar is het ook bij gebleven.

Soms denk ik, ga ervoor, gewoon doen. Maar ik heb een geweldig lieve man, die mij volledig vertrouwt en ik zou me zo'n bitch voelen achteraf... wat zet ik op het spel?? Bovendien is ons seksleven sinds ik verliefd ben er geweldig op vooruit gegaan. Wat kunnen gevoelens gecompliceerd zijn en al je zekerheden overhoop gooien. Het is voorlopig nog een gevecht met mezelf.

Hoe kom ik van die verliefdheid af...
Alle reacties Link kopieren
Je kan je ook afvragen, wil ik wel van die verliefdheid af..... Als je er vanaf wil is de enige remedie alles negeren en alles vernietigen die aan hem doet denken. Je kan het eventueel er met je met man in algemene bewoordingen er over hebben, hoe hij het zou vinden als een van jullie het ooit eens met een ander zou doen. Wellicht dat dat al een deel van de spanning er af haalt. De andere mogelijkheid is er een beetje aan toegeven, zoen een keer met deze man.. Dan is er nog steeds niets gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Hoe raak en waar gezegd, wil ik er wel vanaf????

Vind je echt dat zoenen niks is???

Waar ligt de grens bij vreemdgaan, oh in mijn gedachten ben ik al lang over grenzen gegaan die ik van mezelf niet vermoedde.

Als ik met een andere man zou zoenen, echt zoenen dus..,zelfs dan zou ik er moeite mee hebben mijn partner aan te kijken. Ik weet ook best wat me te doen staat. Geen mailtjes meer, geen contact meer, dan is het het snelst over.
Alle reacties Link kopieren
quote:angelina50 schreef op 31 maart 2009 @ 16:18:

Hoe raak en waar gezegd, wil ik er wel vanaf????

Vind je echt dat zoenen niks is???

Waar ligt de grens bij vreemdgaan, oh in mijn gedachten ben ik al lang over grenzen gegaan die ik van mezelf niet vermoedde.

Als ik met een andere man zou zoenen, echt zoenen dus..,zelfs dan zou ik er moeite mee hebben mijn partner aan te kijken. Ik weet ook best wat me te doen staat. Geen mailtjes meer, geen contact meer, dan is het het snelst over.Ja inderdaad wil je er wel vanaf. Het is dus met deze man wederzijds. Heb je jezelf al de vraaggesteld of je het echt niet wil? Ik denk dat je het voorjezelf al hebt toegestaan en dat er niet veel meer hoeft te gebeuren. Nog meer advies?
Alle reacties Link kopieren
Je bent ook maar een mens Angelina met al je goede en minder goede kanten. Ken je de film Bridges of Madison County?
Alle reacties Link kopieren
quote:lichtbron schreef op 18 maart 2009 @ 19:15:

Nee,vreemdgaan lost niets op,het geeft alleen aan-in mijn geval-

dat er iets flink scheef zit in je relatie/huwelijk.

ben in het verleden zelf ook vreemd gegaan. even is dat leuk en spannend. Ik voelde me tegenover mijn partner niet schuldig.Ik had er alleen voor mezelf een probleem bij. Sta nu voor de keuze blijven of gaan. mijn gevoelens voor hem zijn weg. maar toch is dit een moelijke stap om te zetten.

Ik hoop dat jij zo sterk bent/kunt zijn om met je man te praten en een oplossing te vinden....

voor mij en mijn man is het helaas te laat..

Ik sta voor hetzelfde dilemma. Alhoewel voor mij meer de vraag is geworden wanneer ga ik weg.

Man is 2 jaar geleden vreemdgegaan. Ik nu. Sinds kort weet ik gewoon zeker dat er niets meer tussen ons is. En heb ik ook totaal geen schuldgevoel dat ik nu met een ander sex heb.
Alle reacties Link kopieren
Dan heeft dit zo moeten zijn blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Robertinter, ben jij psycholoog of zo..?

Je zit angstig dicht bij de waarheid..

Bridges of Madison County ken ik inderdaad. Bedankt voor je reactie! Ik denk dat je me geholpen hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:angelina50 schreef op 31 maart 2009 @ 18:37:

Robertinter, ben jij psycholoog of zo..?

Je zit angstig dicht bij de waarheid..

Bridges of Madison County ken ik inderdaad. Bedankt voor je reactie! Ik denk dat je me geholpen hebt!



Hi,

Nee, ben geen psycholoog, kan me wel in je verplaatsen. Moet ik nu bepaald iets tegen je zeggen? Geef het maar aan.... Je gaat het dus doen en dat weet je nu echt wel. Klopt dat?



Robert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven