Tips voor thuis bewegen?

13-02-2020 11:15 77 berichten
Ik ben de meest luie persoon op aarde.
Word al moe als ik aan bewegen denk.
Dat moet dus veranderen.
Wil een poging doen om thuis te beginnen.
Had ooit een at gekocht en elastieken. Die mat was te dun (wil nu een dikkere mat) en de elastieken waren snel stuk.
Wil dit keer beter spullen. Waar koop ik dat? Wat heb ik nog meer nodig? Hebben jullie nog meer tips. Naar de gym wil ik nog niet. Wil gewoon een betere conditie.
Jullie hebben gelijk. Ik moet gewoon naar de gym. Al vind ik dat toch wel een heel stap.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
13-02-2020 13:21
Uurtje lopen is zo'n 5 km. Dan fiets je 30 km/u? Of 24 km/u als je iets trager wandelt.
Ik fiets op een elektrische fiets naar mijn werk en dan rij ik 25/26 km/u.
-Janny- schreef:
13-02-2020 13:38
Jullie hebben gelijk. Ik moet gewoon naar de gym. Al vind ik dat toch wel een heel stap.

Ga morgenavond (vrijdag) voor een proefles.
Op vrijdagavond is het meestal rustig in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
-Janny- schreef:
13-02-2020 13:38
Jullie hebben gelijk. Ik moet gewoon naar de gym. Al vind ik dat toch wel een heel stap.
Bellen! Nu!
Alle reacties Link kopieren
Ga disqen. De disq kan je online bestellen. Neem een abonnement en je krijgt elke dag een nieuwe work out van 10 minuten.
En ja, het helpt echt. Ik ben nu bijna een jaar bezig en herken mijn lichaam niet meer. Veel spieren en conditie gekweekt.
Alle reacties Link kopieren
In mijn sportschool zie je overdag trouwens vrijwel niet het soort mensen dat jij je waarschijnlijk voorstelt. Het zijn vooral ouderen (50-80) en ook veel mensen met (veel) overgewicht. En mensen die revalideren.
.
Alle reacties Link kopieren
-Janny- schreef:
13-02-2020 13:38
Jullie hebben gelijk. Ik moet gewoon naar de gym. Al vind ik dat toch wel een heel stap.
In regio Breda heb je Medifit. Dat is een sportschool voor mensen die te goed zijn voor een revalidatiecentrum, maar te slecht voor een reguliere sportschool. Misschien is zoiets in jouw regio ook te vinden. Begeleiding is daar ontzettend goed en daardoor de kans op succes en het blijven doen ook groter.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
13-02-2020 13:39
Ik fiets op een elektrische fiets naar mijn werk en dan rij ik 25/26 km/u.
Oeps, overheen gelezen. Maar om zo'n gemiddelde snelheid te halen moet je alsnog niet teveel verkeerslichten en oversteekplekken waar je moet wachten tegenkomen. Wat bij woonwerk fietsroutes nog weleens zo is.
Alle reacties Link kopieren
Zet muziek op en ga dansen!

Ik ben zelf ook iemand die sporten verschrikkelijk vind.
Al ga ik tegenwoordig badmintonnen en dat blijk ik enorm leuk te vinden.

Oefeningen thuis doen wil ik weer aan beginnen.
Ik ben zelf ook beperkt qua energie en spierkracht en vooral vanwege dat laatste wil ik die draad weer op gaan pakken.

Maar dansen vind ik een fijne en leuke manier om te bewegen.
Muziek even een half uur of een uurtje aan en gooi je dance moves er in.
Ik vind het zelf ook altijd even bevrijdend voor je geest werken.
Alle reacties Link kopieren
-Janny- schreef:
13-02-2020 13:38
Al vind ik dat toch wel een heel stap.
Begin van het excuus om op te houden is al gemaakt. Waarom zeg je niet gewoon "Ik moet naar de gym, en ik ga het gewoon doen."
Heb je al eens gezocht naar een wandel-/sportmaatje? Misschien dat je over de brug kan helpen.

Je gelooft het niet, maar tot 4 jaar geleden was er niemand die een grotere hekel aan hardlopen had als ik. Ik moest en zou echter de 5km halen. Inmiddels loop ik al 3 jaar iedere zaterdag hard met een buurvrouw en vind ik het leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ga eerst nu maar pas op de plaats maken, daarna touwsprongetjes totdat je moe bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de filmpjes van optima vita op YouTube leuk om thuis te doen. Misschien eens proberen?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-02-2020 12:14
7 minuten per dag is 49 minuten in de week, dat zet toch geen zoden aan de dijk?
7 minuten is niks.
Ik doe elke avond oefeningen thuis. Zo'n 25 minuten. Daarnaast fiets ik veel, hardlopen, bootcamp en mountainbiken.
Alleen 7 minuten workout is weinig. Maar beter dan niks ;)
Sowieso is het advies elke dag minstens een half uur actief te zijn?
Veel sjouwen in huis:

Ramen lappen
Spullen naar zolder brengen
Meubels verplaatsen en erachter goed stofzuigen
Enz

Word je ook lekker moe van.
Alle reacties Link kopieren
ManManMan12 schreef:
13-02-2020 16:14
Begin van het excuus om op te houden is al gemaakt. Waarom zeg je niet gewoon "Ik moet naar de gym, en ik ga het gewoon doen."

Of zeg: ik heb er gewoon geen zin in en doe het niet en stop met miepen hierover.
Dit is gedoemd te mislukken zo.

En als je het tóch echt een kans wil geven: ga dan gelijk uit je werk door naar de sportschool. Als je eenmaal thuis bent is het veel moeilijker om van de bank af te komen.
bubbel° wijzigde dit bericht op 14-02-2020 08:44
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
13-02-2020 21:34
7 minuten is niks.
Ik doe elke avond oefeningen thuis. Zo'n 25 minuten. Daarnaast fiets ik veel, hardlopen, bootcamp en mountainbiken.
Alleen 7 minuten workout is weinig. Maar beter dan niks ;)
Sowieso is het advies elke dag minstens een half uur actief te zijn?

Vanuit jouw perspectief is het niks, vanuit het perspectief van TO wel.
-Janny- schreef:
13-02-2020 13:38
Jullie hebben gelijk. Ik moet gewoon naar de gym. Al vind ik dat toch wel een heel stap.
Dat zou ook mijn advies zijn ja. Als het het kunt betalen.
Ik had je OP kunnen schrijven trouwens want ik ben ook enorm lui en had een vreselijke hekel aan alles wat bewegen was. Tot ik 3 maanden geleden ben begonnen met een sport traject via de gemeente. Ik sport maandag en vrijdag met 3 personal trainers die een programma voor me gemaakt hebben. Dat werd heel rustig opgevoerd en is heel goed te doen. Bij mij sporten vele mensen met een beperking, waaronder mensen die op krukken lopen, mensen zonder been, etc. En veel oude mensen. Ik ben er al 5 kilo mee verloren en voel me zoveel fitter.
Ook vind ik het nu oprecht leuk om te gaan ( wat ik nooooit had verwacht want ik haatte sporten ) en voelt het goed om zo actief bezig te zijn.
Wie weet gaat dit ook wel voor jou gelden want ik had echt in geen duizend jaar verwacht dat ik het ooit leuk zou gaan vinden.

Wat je ook kan proberen voor thuis is een stappenteller te downloaden op je telefoon. Nadat ik dat gedaan had wilde ik per se elke dag mijn doel halen en ging ik dus automatisch meer lopen en bewegen.
impala schreef:
13-02-2020 13:42
In mijn sportschool zie je overdag trouwens vrijwel niet het soort mensen dat jij je waarschijnlijk voorstelt. Het zijn vooral ouderen (50-80) en ook veel mensen met (veel) overgewicht. En mensen die revalideren.
Hier ook. Ik ben een een van de jongste in de groep maar ook de fitste.
Wat hier wel helpt is dat al onze trainers echt super aardig zijn en motiverend. Niemand wordt beoordeeld, niemand hoeft zich naar te voelen over zichzelf. Alles wordt geaccepteerd. Dat relaxte sfeertje vind ik erg prettig. Voor mij was het ook best een grote stap om naar de sportschool te gaan, ik vond het ook wel een beetje spannend.
Nu ik nog mooie Nike kleding heb aangeschaft vind ik het nog leuker. Krijg er ook veel complimenten van andere sporters dat ik zo mooi afgevallen ben. Dat werkt ook wel.
tulpje21 schreef:
13-02-2020 21:34
7 minuten is niks.
Ik doe elke avond oefeningen thuis. Zo'n 25 minuten. Daarnaast fiets ik veel, hardlopen, bootcamp en mountainbiken.
Alleen 7 minuten workout is weinig. Maar beter dan niks ;)
Sowieso is het advies elke dag minstens een half uur actief te zijn?
Ja nee, dat is lekker motiverend voor TO....

Jij bent blijkbaar een heel sportief persoon. Er zijn maar weinig mensen die echt iedere dag oefeningen doen en daarnaast nog allerlei andere sporten.

TO is sowieso twee keer per dag 10 minuten aan het fietsen, dat telt natuurlijk ook als beweging.

Als je echt verandering wilt in je beweging, zou ik ook een fijne sportschool zoeken, met een instructeur of begeleider waarmee het klikt. Echt, dat maakt een wereld van verschil!! En zoals je hier al leest, er zijn zat sportscholen waar heus niet alleen maar opgepompte, glimmende lijven staan te kreunen bij nog 10 kilo erbij ;-)
De meeste mensen in een sportschool willen hetzelfde als jij: meer bewegen. En veel mensen kost het heus evenveel moeite als jou, dus kom op!! :)
Alle reacties Link kopieren
Heb gebeld. Maandag beginnen
Alle reacties Link kopieren
-Jenny- schreef:
14-02-2020 10:02
Heb gebeld. Maandag beginnen
:high5:
.
Alle reacties Link kopieren
-Jenny- schreef:
14-02-2020 10:02
Heb gebeld. Maandag beginnen
Je zit met je verkeerde nick hier te schrijven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
14-02-2020 11:55
Je zit met je verkeerde nick hier te schrijven.
;-D
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
14-02-2020 09:04
Ja nee, dat is lekker motiverend voor TO....

Jij bent blijkbaar een heel sportief persoon. Er zijn maar weinig mensen die echt iedere dag oefeningen doen en daarnaast nog allerlei andere sporten.

TO is sowieso twee keer per dag 10 minuten aan het fietsen, dat telt natuurlijk ook als beweging.

Als je echt verandering wilt in je beweging, zou ik ook een fijne sportschool zoeken, met een instructeur of begeleider waarmee het klikt. Echt, dat maakt een wereld van verschil!! En zoals je hier al leest, er zijn zat sportscholen waar heus niet alleen maar opgepompte, glimmende lijven staan te kreunen bij nog 10 kilo erbij ;-)
De meeste mensen in een sportschool willen hetzelfde als jij: meer bewegen. En veel mensen kost het heus evenveel moeite als jou, dus kom op!! :)
Wat iemand anders ook zei, alleen 7 minuten oefeningen doen is gewoon niet zoveel. Tuurlijk is het beter dan niks, dat zeg ik ook. Maar zou dan eerder gaan voor elke dag half uurtje wandelen bijv. Stappenteller aanschaffen en proberen elke dag die 10.000 of desnoods 7500 stappen te halen. Stappenteller motiveert mij echt. Ook na 2 jaar kijk ik nog steeds dagelijks hoeveel stappen ik gezet heb. Te weinig? Dan kijk ik of ik daar nog iets aan kan doen. Dingen die ik voorheen ff snel op de fiets deed doe ik nu vaak lopend zodat ik veel stappen zet.
Denk dat een sportschool best een grote stap is, en ook best lastig vol te houden. Dan kan je er ook voor kiezen je manier van leven aan te passen. Deed je voorheen bepaalde dingen met de auto, kijk of je het ook op de fiets kan doen of lopend.

Maar goed TO, dat je gaat starten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven