Alleen wonen

30-01-2012 23:04 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen en vind dit best.. alleen. Ik heb eigelijk alleen in het weekend visite en een enkele keer doordeweeks. Miss is dit wel normaal maar als je een partner hebt merk je er waarschijnlijk minder van.

Hoe woon jij? Ben je alleen en hoevaak heb jij mensen over de vloer..
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
quote:molly74 schreef op 30 januari 2012 @ 23:16:

Lekker in mijn eentje op de bank, pyjama aan, heerlijk.

Ja, hemels!!!

Ik heb ook een bloedhekel aan onverwachts bezoek.

Ik zit er nooit presentabel bij.

Stuur effe een sms, al is het maar 5 minuten van te voren, dan kan ik iets fatsoenlijks aantrekken, en een borstel door mijn haar halen...
quote:sunanda schreef op 30 januari 2012 @ 23:45:

Wil mezelf ook weer niet helemaal te vondeling leggen.

Ik zit juist wel opgedirkt op de bank, maar die bel gaat maar niet!
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
Voor mijn ruim gepensioneerde buren ben ik de 'ideale' buurvrouw . Geen dreunfeesten, geen vreemde bezoekers (ja, erg klein dorp dus veel 'in-de-gaten-gehalte-'), geen overlast door muziek of doe-het-zelf-boor-herrie.

Het enige waar ze eens last van kunnen hebben is wanneer in de zomer het zwembad staat én het mooi weer is. Ja,dan zijn er wat meer vriendjes van zoon aanwezig.

Maar verder zal het me een hele grote worst zijn wat ze van me denken/vinden.
Woon samen al jaar of 3. Net verhuist dus nog aan het uitpakken enzo. Maar mijn hele schoonfamilie is van de zoete inval, in de vorm bellen zeggen we komen even een bakje doen. Ja is goed zeg ik. 2 minuten later gaat de bel. Ze bellen meestal als ze aan het parkeren zijn.

Ik vind het prima aangezien ik het goed met mjn schoonfamilie kan vinden. Ook de oudjes hier in de flat komen graag bij de jeugd kijken hoe wij leven eten kijken en Buurman van 96 vraagt of ik een reisadvies wil goochelen ( hij bedoelt dan google).

Ergena is zoete invalplek zijn wel goed voor mij, zorgt er voor dat we schoonmaken en opruimen.
Je hebt gelijk Dibbes1 kan jou het schelen wat ze van je denken!! Helaas, heb ik die gedachte soms wel, probeer hem wel te onderdrukken weet ook niet waar het vandaan komt..
Ik herken het wel een beetje. Als ik doordeweeks geen afspraken heb voel ik me soms ook alleen. Maar als ik wel afspraken heb zie ik er juist tegen op. Wanneer ik de hele dag heb gewerkt vind ik het stiekem heerlijk om 's avonds lekker mijn eigen ding te doen.

Ik het weekend heb ik wel altijd afspraken staan, maar de ene keer zit ik heel het weekend vol en de andere keer heb ik maar een uurtje ofzo gepland staan.

Nou kan ik mezelf prima vermaken en ik heb een hele lieve hond, ben ik nooit echt alleen.
Miss1988 dat is toch heerlijk zo een buurman hahaha. Echt super gezellig! Soms denk ik welleens wat leven mensen toch veel voor hunzelf en langs elkaar heen. Waarom zie je nergens meer zo een oud vrouwtje aardappels schillen in de deuropening. Iedereen zit tussen ze eigen 4 muren..
@Sunanda, als ik in zo'n bui ben, dat je je helemaal opgedirkt hebt en zin hebt om mensen te zien, dan kun je ook gewoon even de stad ingaan. Lekker op de fiets, en dan een tijdschrift lezen en een kopje koffie drinken op t terras.

Je lijkt me niet t typ dat helemaal geen vrienden heeft.Volgens mij zit je meer met t feit dat er geen spontane inval is. Dan moet je t heft maar in eigen handen nemen; ik durf te wedden dat als je zou willen dat je iedere dag wel iemand over de vloer zou kunnen hebben. Nodig iemand uit om voor ze te koken. Of voor n film avondje. En hoe meer mensen jij uitnodigt, hoe vaker je zelf uitgenodigd zult worden. Dan kun je zelf een balans vinden in hoe vaak je onder de mensen wilt zijn en hoe vaak je alleen thuis wil zijn.

Ik zelf vind t bijvoorbeeld saai om alleen thuis te zijn als ik schoon moet maken. Ik heb n vriendinnetje dat t saai vind om alleen thuis te zijn als ze een opdracht moet maken. Nodig k haar bij mij thuis uit, ga ik schoonmaken, gaat zij d'r opdracht maken en belonen we onszelf daarna met een heerlijk diner/slagroomtaart/whatever.
Bij mij komen altijd mensen over de vloer, dat was bij mijn ouders thuis ook altijd het geval. Er kwamen altijd wel vriendinnen van mijn moeder langs. Later kwamen mijn vriendinnen de weekenden slapen en ik was ook graag met mijn vriendinnen bij mij.

Nu is dat nog steeds zo, in het weekend slapen mijn vriendinnen vaak bij mij en door de week komt er vaak iemand aanwaaien. Ik woonde eerst samen met mijn vriend, toen kwam ook iedereen langs. Nu woon ik met mijn huisgenoot en is dat nog steeds zo. Bij mij is het ook niet echt visite, iedereen pakt alles zelf en als er dingen gedaan moeten worden, dan wordt er altijd mee geholpen, keuken opruimen, even stofzuigen etc.

Ik vind het heerlijk, maar ik vind het ook heerlijk om een week niemand op visite te krijgen.
gember999 ik heb wel vriendinnne maar die hebben relaties. Mag geen rede zijn. Maar tig keer uitgenodigd en het gaat maar niet rollen. Ben ook de moeilijkste niet. Ga wel weer naar hun. Zou zo lekker zijn als ik ze is wat vaker kon verwelcomen in mijn eigen paleisje. En zit natuurlijk niet elke avond opgedirkt op de bank. Maar blijf toch wel stiekem hoop houden. Appart geval he.
josephine dat klikt zoooo leuk! Vertel hoe doe je dat haha
quote:sunanda schreef op 31 januari 2012 @ 00:07:

gember999 ik heb wel vriendinnne maar die hebben relaties. Mag geen rede zijn. Maar tig keer uitgenodigd en het gaat maar niet rollen. Ben ook de moeilijkste niet. Ga wel weer naar hun. Zou zo lekker zijn als ik ze is wat vaker kon verwelcomen in mijn eigen paleisje. En zit natuurlijk niet elke avond opgedirkt op de bank. Maar blijf toch wel stiekem hoop houden. Appart geval he.

Komen ze ook niet als je ze met partner uitnodigt? En misschien als je twee stellen uitnodigt? Dan is de partner niet de enige man in t gezelschap? En dan kun je ook makkelijk nog andere singels uitnodigen als je die kent. Als je uitnodigingen vaak worden afgewezen moet je gewoon meer mensen uitnodigen als je zin hebt in mensen over de vloer. Als jij ook nog andere mensen hebt uitgenodigd kunnen je vriendinnen ook niet meer aan je vragen of jij niet naar hen kan komen.

Wat ook kan helpen is een soort van thema/doel van de avond: bijvoorbeeld een spel dat veel van je vrienden leuk vinden... risk, kolonisten, cranium, ik noem maar wat.

Ik vind t zo jammer om te horen dat je er wel op hoopt, omdat er volgens mij echt wel wat aan te doen is.
Als je trouwens vriendinnen hebt die je al tig keer bij jou thuis hebt uitgenodigd, maar die altijd willen dat jij naar hun toe komt, dan zou ik daar op een gegeven moment echt wel iets van zeggen hoor!
ik woon al 20 jaar tevreden alleen. Ik kan me zelfs niet voorstellen om samen te wonen,..ben daar denk ik niet voor gemaakt.

Ben ook niet zo'n visiteganger of -krijger maar doe wel veel leuke dingen met mijn vrienden. Dat is altijd al zo geweest. Je zult me niet snel op een verjaardag zien. Heeft te maken met de spanningen thuis vroegah,...iedereen weet dat en accepteert dat.
Ik herken het ook wel. Ook opgegegroeid in een huis waar veel bezoek over de vloer kwam. Iedereen wist dat daar om 11.00 en 17.00 uur altijd koffie was. Niemand belde aan iedereen liep gewoon naar binnen en riep even 'volluk' als hij even niemand zag.

Hoewel zeker niet eenzaam met man en kinderen, mis ik soms die spontane aanloop wel een beetje soms. Zou natuurlijk niet dagelijks hoeven. Soms gebeurt het wel, zeker sinds we niet meer in een appartement wonen. In een 'echt' huis kunnen mensen makkelijker zien of je thuis bent. Maar vaak gaat er toch een belletje aan vooraf of het oké is als iemand over 15 min bij je is. Eén vriend durft nauwelijks binnen te komen als hij even iets af komt geven, bang dat ie ongelegen komt.
Waarom er geen oude vrouwtjes in de deuropening aardappels schillen? Eh, al buiten geweest vandaag :-)? Die zouden het niet lang volhouden....

Ik woonde bij mijn ouders nogal afgelegen, dus mensen kwamen zelden zomaar binnenvallen. Bovendien had mijn vader een baan waarin hij de hele dag met mensen bezig was, die wilde juist rust als hij eindelijk thuis was. Ik mis het nu dan ook helemaal niet, zou er stapelgek van worden. Ik woon nu wel in een grote stad, maar mijn vrienden verspreid over andere steden. Om reisafstand een beetje beperkt te houden, spreken we vaak ergens buiten de deur en in het midden af. Bovendien hebben een aantal kinderen, en die stappen toch iets lastiger even een uur in de auto om koffie te komen drinken.
ik woon al ruim 5 jaar alleen, en heb ook zelden visite. Doe genoeg leuke dingen met vrienden, maar meestal gaan we dan naar de stad,sauna, wandelen..noem maar op. Soms komt een vriendin een wijntje doen. Ik hou sowieso niet van spontaan bezoek, dat zit in de familie,hahaha. Mijn zus en moeder houden daar ook niet van.

Ik heb op mijn werk de hele dag mensen om me heen, dan ben ik 's avonds graag op mezelf. Soms ook in het weekend, daar kies ik dan zelf voor. Voel me ook absoluut niet alleen of zielig dan!

Toen ik samenwoonde, kwamen er bijna iedere avond wel mensen over de vloer, en altijd vrienden van ex of familie van ex. Was ik wezen sporten, denk je lekker op de bank te kunnen ploffen...nee hoor. Visite! Misschien dat ik daarom zo graag alleen ben nu.

@TO, is het geen idee om een huisdier te nemen? Ik heb een kat, en die is altijd blij als ik thuis kom!!!
Ik woon samen met 3 kids en man. Vaak vriendjes, vriendinnetjes van de kinderen na schooltijd en in weekend. Vaak logés van dezelfde categorie. Maar super veel vrienden hebben we niet en ik vind het prima zo. Er zijn vrienden die ik maar paar x per jaar zie, maar als we ze zien is het heerlijk en ook een dagvullend programma. En verder zien we een aantal vrienden soms op een zaterdag of zondagmiddag of avond.

Maar dus lang niet elk weekend, want ik werk bijna om het weekend.

De weekenden met man en kids zijn gevuld met wandelen met de hond, sport op de ochtenden, smiddags ff tutten in en om huis en tuin en 's avonds lekker met 'n allen op de bank voor leuke film.

Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, ook als man weg is en kinderen bijv naar sport. Als ik vrijgezel of gescheiden zou zijn, zou ik dit leven ook willen, lekker op de bank hangen met pot thee, lezen, aanklungelen als ik niet hoef te werken. Geen gedoe met bezoekjes, haha.

Waarschijnlijk komt deze behoefte ook wel door mijn hectische werk op onregelmatige tijden, veel stress, lichamelijk en geestelijk pittig en het omgaan met veel collega's....dan wil ik thuis gewoon RUST.

Ha, nu ik dit zo opschrijf is het wel bijzonder dat ik toch een druk gezin heb gekregen...
Gezellig hoor Muzze lekker met man en kids. Lekker freubelen. Ja zo heeft iedereen toch zijn voor keur. Ik kreeg vandaag mijn zalando pakje binnen AAAAAAAAAAAA!! Dus tijd voor een feestje de outfit hangt al klaar!!
Beste forumbezoekers,

Ik doe voor het AMFI een onderzoek naar de lifestyle van alleenwonende mensen van 30-50 jaar. Het onderzoek zal de basis leggen voor een nieuw jeans merk. Jullie zouden me enorm helpen met het beantwoorden van deze enquete. Sorry van het zomaar binnen komen vallen in jullie gesprek.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Sammy

http://www.thesistools.com/web/?id=365739
quote:sammymoonen schreef op 15 september 2013 @ 19:09:

Beste forumbezoekers,

Ik doe voor het AMFI een onderzoek naar de lifestyle van alleenwonende mensen van 30-50 jaar. Het onderzoek zal de basis leggen voor een nieuw jeans merk. Jullie zouden me enorm helpen met het beantwoorden van deze enquete. Sorry van het zomaar binnen komen vallen in jullie gesprek.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Sammy

http://www.thesistools.com/web/?id=365739Nou dat gesprek was al afgelopen in januari vorig jaar
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven