Ben ik een zeikerd?

09-04-2019 01:58 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal maanden hebben wij een nieuwe buurvrouw boven ons wonen en het is vorige week al 4x voorgekomen dat we ‘s nachts wakker worden van het gebonk van haar bed. Ik heb haar een aantal weken terug al gevraagd via een app of ze haar bed misschien van de muur kan halen zodat het niet zo door dreunt als zij en haar vriend “bezig” zijn. En daar kreeg ik geen reactie op (ze had het bericht wel gelezen) nu is het dus weer raak en ben ik er weer wakker van geworden terwijl mijn wekker wel weer om 5uur gaat. Wat adviseren jullie, aangezien ze op mijn vorige bericht ook niet gereageerd heeft?
Terug bonken
Aankloppen en face to face doen. En dan hopen dat ze geen tokkie is.
Op een moment dat ze duidelijk bezig is effe aanbellen.

Zelfs als ze niet opendoet ... zal ze 't nooit meer vergeten.
ik snap dat geapp nooit zo goed. Als je ergens last van hebt dan moet je dat toch bespreekbaar maken? Ik had aangebeld en gewoon gezegd dat je snachts dingen hoort en je het idee hebt dat het van hun komt. Je hoeft toch niet te benoemen dat je denkt dat ze seks hebben. Dat snapt ze zelf ook wel.
Waarschijnlijk werkt dat stukken beter dan appen en vindt ze je eerder een zeikerd omdat je het niet face to face hebt besproken...
esther55 schreef:
09-04-2019 02:43
Terug bonken
Vaak helpt dat niet.
Dan zouden haar onderburen er last van hebben ipv haar bovenburen.......

Gesprekje aangaan, zeggen dat het erg gehorig is.
Vragen of ze na 22:00 rekening willen houden.

Sterkte/succes👍🏼
Nee, ik vind je geen zeikerd maar wellicht het beste om het face-to-face te doen. Dan is het aan haar om daar iets mee te doen. Of niet.

En bij een volgend appartement iets zoeken zonder bovenburen of het moet een heel goed geisoleerd complex zijn.
Niets zo vervelend als mensen die herrie maken in de nacht.

Ook niets zo vervelend als mensen die al met een oplossing komen voordat de klacht besproken is.

Houd het bij jezelf, vertel wat je ervaart (niet via app) en wacht af. Buurvrouw is mans genoeg om zelf iets te bedenken om het op te lossen. Ik zou je ook genegeerd hebben als je mij zou appen met een oplossing voor een probleem dat ik niet heb.
Andersom schreef:
09-04-2019 07:09
Ik zou je ook genegeerd hebben als je mij zou appen met een oplossing voor een probleem dat ik niet heb.

Ik niet.

Allez, ik zou me doodschamen dat ik mensen wakker houd en uit schaamte niet antwoorden op de app.
Maar ik had er wel voor gezorgd dat mijn buurvrouw niet meer wakker van me werd.
Voor heel veel mensen valt dit gewoon onder 'normale leefgeluiden'. Ik verbaas me daar wel eens over. Net als midden in de nacht thuis komen en dan keihard op de gang gaan staan praten. WTF.
Natuurlijk ben je gen zeikerd.
Naar buurvrouw stappen en uitleggen dat je wekker weer vroeg af gaat.
En dat het regel is dat het na 22(?) uur rustig moet zijn.
ja inderdaad, je mag er best wat van zeggen... maar wat als haar bed niet tegen de muur staat?

stel het komt door de poten van het bed, of door de planken eronder... (of het is haar hoofd tegen de muur.... (6) )
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
09-04-2019 08:46
ja inderdaad, je mag er best wat van zeggen... maar wat als haar bed niet tegen de muur staat?

stel het komt door de poten van het bed, of door de planken eronder... (of het is haar hoofd tegen de muur.... (6) )

Matras op de grond leggen of guillotine :whistle:
Belg007 schreef:
09-04-2019 04:28
Op een moment dat ze duidelijk bezig is effe aanbellen.

Zelfs als ze niet opendoet ... zal ze 't nooit meer vergeten.

Geniaal. Zeker omdat ze niet met zekerheid kan weten wie het was, hopelijk schaamt ze zich.
Andersom schreef:
09-04-2019 07:09
Niets zo vervelend als mensen die herrie maken in de nacht.

Ook niets zo vervelend als mensen die al met een oplossing komen voordat de klacht besproken is.

Houd het bij jezelf, vertel wat je ervaart (niet via app) en wacht af. Buurvrouw is mans genoeg om zelf iets te bedenken om het op te lossen. Ik zou je ook genegeerd hebben als je mij zou appen met een oplossing voor een probleem dat ik niet heb.
Serieus? Ik niet hoor, ik zou me kapotschamen als ik zo'n klacht kreeg.
Wat mij dan weer verbaast met dit soort topics is dat jullie allemaal de Whatsapp van je (nieuwe) buren hebben. Hoe dan? Ik weet helemaal geen telefoonnummers van mijn buren, ik ben al blij als ik de namen heb onthouden. Ik zou het ook helemaal niet willen, mijn buren op de Whatsapp. Is dat gebruikelijk of zo, dat je bij kennismaking om telefoonnummers vraagt?
MonicaG schreef:
09-04-2019 08:51
Matras op de grond leggen of guillotine :whistle:
hahaha, touché
humor helpt vaak, je kunt zeggen dat je blij bent voor haar maar dat blij zijn wel een stuk makkelijker is als ze met je mee wil denken over wat een oplossing kan zijn

realiseer je ook maar gewoon meteen dat niet alles te verhelpen is, jouw probleem is nog voor een goed doel maar boven ons woonde een oudere man, die snachts naar het toilet gaat en dat met verrassend veel geluid kan, beetje hoesten en rochelen erbij enzo... wat gaan we die vertellen... dat ie na 10 uur niet meer mag? Shit happens, letterlijk....
Lorem Ipsum
RikM schreef:
09-04-2019 09:09
Wat mij dan weer verbaast met dit soort topics is dat jullie allemaal de Whatsapp van je (nieuwe) buren hebben. Hoe dan? Ik weet helemaal geen telefoonnummers van mijn buren, ik ben al blij als ik de namen heb onthouden. Ik zou het ook helemaal niet willen, mijn buren op de Whatsapp. Is dat gebruikelijk of zo, dat je bij kennismaking om telefoonnummers vraagt?

Precies dit, ergens is er een zodanige klik geweest waardoor er telefoonnummers zijn uitgewisseld, ik heb dat totaal niet met mijn buren.
Hallo en dag, daar moeten ze het mee doen.
Maar back to the topic: Zoals eerder gezegd, gewoon persoonlijk aanspreken en als dit geen verbetering oplevert dan de politie bellen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik heb de nummers van mijn buren omdat ik een keer gezeurd heb over geluidsoverlast ;-)
RikM schreef:
09-04-2019 09:09
We hebben hier in de straat een groepsapp. Daar heb ik haar nummer even uitgehaald omdat ik het niet zo in de groepsapp wou gooien, ik wou niet dat ze zich opgelaten zou voelen. Dat is ook de reden dat ik haar geappt heb. Ik dacht als ik het face to face doe dan voelt ze zich misschien heel erg opgelaten. En met een appje kan ze gewoon op haar gemak antwoorden zonder met een rode boei voor me te staan. Maar helaas antwoord ze niet op mijn bericht dus zal ik het nu wel face to face moeten doen.
Miskotto schreef:
09-04-2019 09:28
[/b]

Precies dit, ergens is er een zodanige klik geweest waardoor er telefoonnummers zijn uitgewisseld, ik heb dat totaal niet met mijn buren.
Maar back to the topic: Zoals eerder gezegd, gewoon persoonlijk aanspreken en als dit geen verbetering oplevert dan de politie bellen.
Really??! De politie???!
En wat ga je dan zeggen:
Mijn bovenburen hebben seks en ik niet. Nu kan ik niet slapen...

Als je op jezelf woont ben je meestal volwassen en volwassen mensen praten dingen gewoon uit.
Ik snap echt dat dat niet altijd lukt maar om nou de politie te bellen...dat doe je als het escaleert.
Sophievdb schreef:
09-04-2019 12:31
Really??! De politie???!
En wat ga je dan zeggen:

Als je op jezelf woont ben je meestal volwassen en volwassen mensen praten dingen gewoon uit.
Ik snap echt dat dat niet altijd lukt maar om nou de politie te bellen...dat doe je als het escaleert.
Ik heb regelmatig last van geluidsoverlast van mijn buren, ook al verschillende keer aangebeld op het moment dat het echt de spuigaten uit liep, is overigens muziek die heel hard staan. De buren nemen geen contact met mij op om naar een oplossing te zoeken. De volgende keer dat het weer gebeurt, bel ik inderdaad de politie.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Miskotto schreef:
09-04-2019 09:28
[/b]

Ik heb van elke buur een whatsapp en facebookgroep en met sommige buren zelfs 2 appgroepen.....
Sophievdb schreef:
Really??! De politie???!
En wat ga je dan zeggen:

Jij hebt duidelijk nog nooit met het tuig te maken gehad dat in de sociale woningbouw woont!
Type als ik het maar leuk heb en hele dag zuipen en hangen.
Sophievdb schreef:
Really??! De politie???!
En wat ga je dan zeggen:

Wat zou jij doen als uitpraten niet werkt en je wel met regelmaat geluidsoverlast hebt, zonder dat de situatie escaleert?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven