Ben jij de 'asociale' buur?
zondag 3 mei 2020 om 19:41
Ik lees hier altijd topics over asociale buren, en in de reacties heb ik dan altijd het idee dat iedere forummer een geweldige buur is die nooit overlast maakt, dus mijn vraag; ben jij (ooit) een asociale buur (geweest)?
To trapt af:
Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
To trapt af:
Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
maandag 4 mei 2020 om 18:58
Je bent echt enorm veroordelend in al jouw posts hier en drukt echt een negatieve stempel op een luchtig gestart topic.FlowerBomb19 schreef: ↑04-05-2020 17:47Tja, dat is zo’n hobby wat nu eenmaal niet kan als je in en rijtjeshuis of flat woont. Vind je het raar dat de buren jullie niet mogen?
Ik hou ook van drummen maar ik ga nu geen drumstel aanschaffen om vervolgens er vreemd van op te kijken dat de woningbouwvereniging gebeld word om over mij te klagen. Echt hoe verzin je t![]()
maandag 4 mei 2020 om 19:05
Dat klopt, schijnbaar triggert kindergeluid en omgevingsgeluid (wonen vlakbij een grote school) en daar stoort ze zich enorm aan. Als mijn andere buuf met de kinderen bij haar voorbij loopt scheld ze die standaard uit.Nehemah schreef: ↑04-05-2020 13:25Voor zover ik weet heeft ggz bemoeizorg? Al maken de bezuinigingen op de ggz het er echt niet makkelijker op. Weet niet of het koop of huur is? Anders zou ik even met de wbv gaan praten, liefst met meerdere buurtgenoten. Zal waarschijnlijk niets uithalen maar al maak je maar een statement. Voor hetzelfde geld besluit ze in een psychose de gaskraan open te draaien of haar berging in de fik te steken, en dan is het of je huis de lucht in of een brand die kan overslaan.
Snap dat je er klaar mee bent en je man ook. Weet niet of het geluid/kabaal van de kinderen haar meer triggert? Maar goed, als het echt om normale leefgeluiden gaat en ze vertoont telkens dat enge gedrag wat je in je eerdere post aanhaalde dan hoort ze daar sowieso niet thuis... Succes met de situatie, lijkt me vreselijk lastig en bij vlagen ook echt akelig.
Ik moet zeggen dat wij al 5/6 jaar op ons tenen lopen om zo weinig mogelijk geluid dus vandaar nu ook echt enorm klaar mee (het geeft echt heel veel stress om 's nachts wakker geschreeuwd te worden, daarnaast is de jongste ook echt bang) dus ja we laten de kinderen wel spelen in de tuin. Nou is de ene geen tuinkind dus jongste is alleen vaak in de tuin. Dus die fabricieert dan echt niet veel omgevingsgeluid. Is ook van de zotte dat dat niet zou kunnen.
Wij zijn echt vrij rustige mensen.
Klussen niet, geven weinig tuinfeestjes dus ja wij zijn redelijk normaal of juist apart want we zijn juist einzelgangers.
Iedereen is er van op de hoogte politie, GGZ, Huisarts, Gemeente. Die terroriseert ze zelf ook. Ze belt zelf in de nacht 5 keer over ons om aan te geven dat de kinderen om 4.00 te veel kabaal maken
Dus volhouden, we kunnen gaan verkopen maar het plekje op zich in de buurt is fijn.... maar weet niet of we dit qua stress nog lang aan kunnen. Ben wel bang dat we het huis dus niet verkopen zolang zij naast ons woont. En zoals ik zei, ik gun dit niemand anders.
anoniem_391883 wijzigde dit bericht op 04-05-2020 19:07
0.92% gewijzigd
maandag 4 mei 2020 om 19:05
Wij wonen 2 onder 1 kapFlowerBomb19 schreef: ↑04-05-2020 17:47Tja, dat is zo’n hobby wat nu eenmaal niet kan als je in en rijtjeshuis of flat woont. Vind je het raar dat de buren jullie niet mogen?
Ik hou ook van drummen maar ik ga nu geen drumstel aanschaffen om vervolgens er vreemd van op te kijken dat de woningbouwvereniging gebeld word om over mij te klagen. Echt hoe verzin je t![]()
En het zijn niet de buren die in de aanpandige woning zitten.
Deze buurman is ook regelmatig hobby matig aan het klussen in zijn schuur en ja dat maakt ook lawaai, maar daar maken wij ons niet druk om.
Dat de buren aan de andere kant ons niet mogen ligt op persoonlijke vlak, heeft niets met dat klussen te maken, dat halen ze er bij om hun zin door te drammen, namelijk ons weg pesten.
Zoals ik al eerder schreef is het halve dorp aan het klussen.
Alleen al hier in de straat en in de 3 straten om ons heen minstens nog 10 personen aan het klussen En dat hoor je ook.
Er komen zelfs meldingen als mijn man niet eens thuis is, dus ik vind jouw reactie hierop behoorlijk aanmatigend
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
maandag 4 mei 2020 om 21:19
Klussende man: check
Trampoline: check
Hond: check
Haan en kippen: check
Muisjes: check
Een grote boom: check
Zwemvijver: jep
Schijtvogels: ook al.
Maar:
Geen geschreeuw, harde muziek, geblaf of andere herrie (behalve dan die klusser)
Ook geen houtkachel, geen motor, asociaal parkeergedrag, etc. Als de buren last hebben van ons dan komen ze en omgekeerd, gelukkig goed bespreekbaar, allemaal geen absurde eisen.
Trampoline: check
Hond: check
Haan en kippen: check
Muisjes: check
Een grote boom: check
Zwemvijver: jep
Schijtvogels: ook al.
Maar:
Geen geschreeuw, harde muziek, geblaf of andere herrie (behalve dan die klusser)
Ook geen houtkachel, geen motor, asociaal parkeergedrag, etc. Als de buren last hebben van ons dan komen ze en omgekeerd, gelukkig goed bespreekbaar, allemaal geen absurde eisen.
maandag 4 mei 2020 om 21:38
FlowerBomb19 schreef: ↑04-05-2020 17:47Ik hou ook van drummen maar ik ga nu geen drumstel aanschaffen om vervolgens er vreemd van op te kijken dat de woningbouwvereniging gebeld word om over mij te klagen. Echt hoe verzin je t![]()
Ik had ooit een buurman die contrabas speelde. Hij had gelukkig het gezond verstand om een oefenruimte te huren, want dat wil je echt niet naast je hebben wonen.
maandag 4 mei 2020 om 22:10
maandag 4 mei 2020 om 22:22
dinsdag 5 mei 2020 om 13:13
dinsdag 5 mei 2020 om 13:18
Eens. Mits niet op hele gekke tijden.rumforviva schreef: ↑04-05-2020 18:15Klussen vind ik dat mensen gewoon moeten mogen doen. Permanent boren misschien niet, maar iemand die lekker zit te zagen en timmeren in de tuin moet dat lekker doen. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor praten en lachen in je tuin. Vervelend als je er niet tegen kunt, maar dat is dan jouw probleem is mijn redenering.
Ik heb zelf overigens geen tuin, maar hoor regelmatig buren in hun tuinen praten en lachen. Ik vind het onzin om in je tuin te fluisteren. Ja, dat zullen velen anders zien.
dinsdag 5 mei 2020 om 13:35
Eens! Gewoon normaal praten en lachen in de tuin moet kunnen. En wat klussen ook. Zolang dat niet tot ‘s avonds laat door gaat is dat prima. Dit is bij mezelf echt iets waar ik dus aan moet wennen. Ik erger me daar nu wel aan namelijk, als ik mensen in hun tuin hoor. Maar ik weet dat dat dus met mijn eigen verleden te maken heeft en ik daar mee om moet leren gaan voor mezelf. Ik zal daar ook echt nooit over klagen.
Maar bij klussen is het wel prettig als dat dus niet continu door gaat. Ik vind het een verschil of je klust aan je huis en dat dat dus met een paar weken voorbij is, of dat je inderdaad iets hobbymatigs doet en dat het nooit op houd. Kan me voorstellen dat buren het dan wel vervelend vinden als je jaar in jaar uit geboor, gezaag en geschuur uit de schuur of tuin van de buurman hoort komen.
dinsdag 5 mei 2020 om 14:44
Oef, hier zou ik wel moeite mee hebben...
Het meeste lawaai is te verdragen omdat de meeste mensen een standaard dag/nacht ritme aanhouden. Maar als er dan iemand middenin de nacht gaat lopen blèren zou ik denk ik wel even langsgaan de volgende dag...
dinsdag 5 mei 2020 om 14:45
Ik ook, zou daar echt niet vrolijk van worden. Maar vaak is het lastig te achterhalen wie er nou roept midden in de nacht.
dinsdag 5 mei 2020 om 15:14
dinsdag 5 mei 2020 om 15:42
Ik ben een behoorlijk stille buur.
Geen kinderen.
Geen trampoline.
Geen barbecue.
Geen houtkachel.
Geen hogedrukspuit.
Geen bladblazer.
Geen luide muziek of tv.
Geen motor.
Geen (keffende) honden.
Geen vuilniszakken op het balkon.
Ik rook niet.
Ik stofzuig nooit vroeg in de ochtend of later op de avond. Wasjes draaien idem.
Altijd pantoffels aan in huis en volgens mij "stamp" ik ook niet als ik loop.
Ik heb wel twee katten maar dat zijn binnenkatten. Toen het nog kittens waren renden ze wel eens door het huis en dat klonk alsof er twee paarden door het huis galoppeerden.
En één kat gilt soms extreem hard wanneer ze aan het ravotten zijn en dan klinkt ze als een krijsende peuter. Het zou me niets verbazen als ooit Veilig Thuis zou worden gebeld.
Gelukkig doet ze het niet zo vaak.
Geen kinderen.
Geen trampoline.
Geen barbecue.
Geen houtkachel.
Geen hogedrukspuit.
Geen bladblazer.
Geen luide muziek of tv.
Geen motor.
Geen (keffende) honden.
Geen vuilniszakken op het balkon.
Ik rook niet.
Ik stofzuig nooit vroeg in de ochtend of later op de avond. Wasjes draaien idem.
Altijd pantoffels aan in huis en volgens mij "stamp" ik ook niet als ik loop.
Ik heb wel twee katten maar dat zijn binnenkatten. Toen het nog kittens waren renden ze wel eens door het huis en dat klonk alsof er twee paarden door het huis galoppeerden.
En één kat gilt soms extreem hard wanneer ze aan het ravotten zijn en dan klinkt ze als een krijsende peuter. Het zou me niets verbazen als ooit Veilig Thuis zou worden gebeld.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
dinsdag 5 mei 2020 om 15:59
Toen ik nog alleen woonde in m'n vorige huis was ik niet zo'n fijne buur. Standaard vrijdag borrel met 2 tot 4 vrienden tot zeker 02.00 uur. En zaterdag weer. Stond ook een muziekje aan en heb nogal een luide lach. Huisjes van vlak na de oorlog dus erg gehorig. Verbaas me er nog over dat hij nooit iets heeft gezegd. Ja soms dat hij me hoorde lachen. Heb trouwens wel mijn nummer gegeven dat hij kan appen/bellen mocht hij er last van hebben. Meerdere keren tegen hem gezegd.
Inmiddels verhuisd en een wat rustiger leven en kan ik zeggen dat ik een erg fijne buur ben. Zelf af en toe wel last, maar dan denk ik maar gauw aan mijn eigen avondjes van vroeger.
Inmiddels verhuisd en een wat rustiger leven en kan ik zeggen dat ik een erg fijne buur ben. Zelf af en toe wel last, maar dan denk ik maar gauw aan mijn eigen avondjes van vroeger.
dinsdag 5 mei 2020 om 18:15
Wat een lastige situatie... ik kan me best indenken dat geluiden haar triggeren met haar problematiek, dus ook kinderen. Maar als je dan zelf bij een grote school gaat wonen heb je het wel zelf gezocht vind ik. Wat rot dat je jongste zo bang is, ik zou het zelf als volwassene dus ook zijn bij zo iemand dus ik snap het helemaal. Het is inderdaad terroriseren wat je zegt, en ik denk dat de bezuinigngen in de ggz en lange wachttijden een groot struikelblok zijn. En vijf/zes jaar al zo moeten wonen is inderdaad rot, kan me helemaal voorstellen dat het nu helaas een koophuis is, wat niet de bedoeling zou moeten zijn.ZijZei schreef: ↑04-05-2020 19:05Dat klopt, schijnbaar triggert kindergeluid en omgevingsgeluid (wonen vlakbij een grote school) en daar stoort ze zich enorm aan. Als mijn andere buuf met de kinderen bij haar voorbij loopt scheld ze die standaard uit.
Ik moet zeggen dat wij al 5/6 jaar op ons tenen lopen om zo weinig mogelijk geluid dus vandaar nu ook echt enorm klaar mee (het geeft echt heel veel stress om 's nachts wakker geschreeuwd te worden, daarnaast is de jongste ook echt bang) dus ja we laten de kinderen wel spelen in de tuin. Nou is de ene geen tuinkind dus jongste is alleen vaak in de tuin. Dus die fabricieert dan echt niet veel omgevingsgeluid. Is ook van de zotte dat dat niet zou kunnen.
Wij zijn echt vrij rustige mensen.
Klussen niet, geven weinig tuinfeestjes dus ja wij zijn redelijk normaal of juist apart want we zijn juist einzelgangers.
Iedereen is er van op de hoogte politie, GGZ, Huisarts, Gemeente. Die terroriseert ze zelf ook. Ze belt zelf in de nacht 5 keer over ons om aan te geven dat de kinderen om 4.00 te veel kabaal maken. Dus ja dat zegt genoeg. Helaas is het een koophuis. De hele buurt doet al mee, zijn aangiftes van stalken en andere dingen en toch hebben we niet genoeg. Wat zij doet mag blijkbaar allemaal maar.
Dus volhouden, we kunnen gaan verkopen maar het plekje op zich in de buurt is fijn.... maar weet niet of we dit qua stress nog lang aan kunnen. Ben wel bang dat we het huis dus niet verkopen zolang zij naast ons woont. En zoals ik zei, ik gun dit niemand anders.
Pffft...
dinsdag 5 mei 2020 om 18:17
Kinderen, een hond, een man die graag klust. Ikzelf houd van spotify aan en keihard meezingen als ik aan het poetsen ben. Gelukkig wonen we op een hoek
.
Maar, man begint met klussen nooit voor 10 uur in het weekend en om 21 uur is hij stil. Kinderen, zodra ze beginnen met schreeuwen of ruzie maken kunnen ze naar binnen. Ik probeer er wel echt zoveel mogelijk rekening mee te houden, met de buren/buurt
Maar, man begint met klussen nooit voor 10 uur in het weekend en om 21 uur is hij stil. Kinderen, zodra ze beginnen met schreeuwen of ruzie maken kunnen ze naar binnen. Ik probeer er wel echt zoveel mogelijk rekening mee te houden, met de buren/buurt