Ben jij de 'asociale' buur?
zondag 3 mei 2020 om 19:41
Ik lees hier altijd topics over asociale buren, en in de reacties heb ik dan altijd het idee dat iedere forummer een geweldige buur is die nooit overlast maakt, dus mijn vraag; ben jij (ooit) een asociale buur (geweest)?
To trapt af:
Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
To trapt af:
Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
zondag 3 mei 2020 om 22:13
Voor de corona crisis was ik regelmatig niet thuis als een pakketje geleverd werd. Ook zijn we altijd nét te laat met bedenken dat de heg geknipt moet en is de buurman ons voor. we hebben een kind en ze huilt regelmatig in de nacht. Mn man heeft een drumstel (elektronisch en met koptelefoon maar toch) en een kat die naar buiten mag.
Ik denk dat we vast niet de perfecte buren zijn.
Ik denk dat we vast niet de perfecte buren zijn.
zondag 3 mei 2020 om 22:41
Doordeweek zal het me ook een zorg zijn, zaterdag ook wel.. maar zondag.. vind ik toch niet zo heel fijn.Betty_Slocombe schreef: ↑03-05-2020 21:54Vandaag was het zondag, dat vind ik dan weer een ander verhaal. Al schijnt dat fossiel van me te zijn. Maar van maandag tot zaterdag ga ik niet boos worden over vrachtwagens, kiepwagens, boormachines of schuurmachines om 8 uur 's ochtends.
zondag 3 mei 2020 om 22:46
Mijn dreumes zit in zijn nee fase en heeft regelmatig een driftbui.
We hebben een buitenkeuken dus met lekker weer staan de deuren naar de tuin open, koken en zitten we heerlijk buiten. We hebben regelmatig bezoek, volwassenen, kinderen, alles door elkaar heen. Dan staat er vaak een muziekje op, dansen we en lachen we. Kinderen spelen dan enthousiast met elkaar. Praten gaat dan niet altijd heel zachtjes (op een of andere manier kunnen Latino's onderling niet op een normale toon communiceren
) De buren zijn altijd welkom, dus die doen ook regelmatig mee (sterker nog, de buurman vindt het vaak te stil in de wijk, er mag van hem, wel wat meer leven in de brouwerij
). Daarentegen zijn we ook vaak de deur uit. Feestjes kondigen we altijd aan bij de buren en duren vanwege de kleine kinderen niet tot diep in de nacht.
Andersom hebben de achterburen ook regelmatig bezoek en muziek in de tuin. Hoor ik mijn buurvrouw hele avonden (elke avond) bellen, dan zit ze op de veranda. De andere buurvrouw vraagt heel soms (paar keer per jaar) of de muziek zachter mag. Dan doen we dan. Ze komt regelmatig een praatje maken (ze is nogal eenzaam) en het contact is prima.
Gewoon geluid van elkaar accepteren en in gesprek blijven. Iedereen helpt elkaar graag en je kan overal altijd aankloppen of achterom lopen en iedereen groet elkaar (en dat in de stad). Ik ben blij met mijn buurtje
We hebben een buitenkeuken dus met lekker weer staan de deuren naar de tuin open, koken en zitten we heerlijk buiten. We hebben regelmatig bezoek, volwassenen, kinderen, alles door elkaar heen. Dan staat er vaak een muziekje op, dansen we en lachen we. Kinderen spelen dan enthousiast met elkaar. Praten gaat dan niet altijd heel zachtjes (op een of andere manier kunnen Latino's onderling niet op een normale toon communiceren
Andersom hebben de achterburen ook regelmatig bezoek en muziek in de tuin. Hoor ik mijn buurvrouw hele avonden (elke avond) bellen, dan zit ze op de veranda. De andere buurvrouw vraagt heel soms (paar keer per jaar) of de muziek zachter mag. Dan doen we dan. Ze komt regelmatig een praatje maken (ze is nogal eenzaam) en het contact is prima.
Gewoon geluid van elkaar accepteren en in gesprek blijven. Iedereen helpt elkaar graag en je kan overal altijd aankloppen of achterom lopen en iedereen groet elkaar (en dat in de stad). Ik ben blij met mijn buurtje
zondag 3 mei 2020 om 23:01
3 kinderen. Jaren ‘70 woning (lees: geluidsisolatie was nog niet uitgevonden). Ik maan mijn kinderen regelmatig stiller te zijn ‘want we hebben ook nog buren’, zegt de buuf een tijdje terug tegen me dat ze het fijn vindt als ze de kinderen hoort, want dat vindt ze gezellig. Mijn kinderen stonden daar bij. Dus als ik ze nu vraag zachter te doen zeggen ze dat de buurvrouw dat zo gezellig vindt....
zondag 3 mei 2020 om 23:08
Geen kinderen, nooit muziek of tv (hard) aan.
We kijken/luisteren eigenlijk alles met oordopjes, omdat de ander het anders vervelend vindt.
Gelukkig hebben we ook echt nooit las van onze buren. Eerder nog wel eens van het schuurtje naast ons, waar om 12 uur snachts geklust werd
maar zij zijn verhuisd
Wel hebben we twee katten en 1 daarvan vecht weleens met andere katten. 1 buurvrouw vindt ons/de kat daarom niet erg leuk.
We kijken/luisteren eigenlijk alles met oordopjes, omdat de ander het anders vervelend vindt.
Gelukkig hebben we ook echt nooit las van onze buren. Eerder nog wel eens van het schuurtje naast ons, waar om 12 uur snachts geklust werd
Wel hebben we twee katten en 1 daarvan vecht weleens met andere katten. 1 buurvrouw vindt ons/de kat daarom niet erg leuk.
zondag 3 mei 2020 om 23:23
Geen kinderen of huisdieren, ik slaap meestal wel vroeg maar ben ook redelijk vroeg wakker. Ik heb geen idee of de buren mij kunnen horen. Ik game dus ik zal af en toe wel iets roepen of geluid maken, maar nog nooit iemand gehoord. Ik heb de bovenste etage, ik hoor mijn onderburen alleen als ik in de woonkamer ben en ze een feestje hebben met muziek. Ik maak daar ook nooit een probleem van. En de buurman heeft een hondje die af en toe blaft, is ook niet erg. Leef en laat leven.
zondag 3 mei 2020 om 23:36
Geen kinderen of huisgenoten en konijnen als huisdieren. Nou zijn die van nature heel stil maar als ik ze weleens een kartonnen doos geef of als de voedster schijnzwanger is dan komt er me toch een herrie van af. Of vannacht nog, toen had ik blijkbaar een spook in huis want toen vlogen jut en jul de hele hut door (herrie omdat ze dan tegen de ren op vliegen) en liepen me wakker te stampen en ze stopten pas toen ik even bij ze kwam kijken (zo schattig, net waaknijntjes).
Verder ben ik een liefhebber van metal en mijn lievelingsnummers luister ik graag op standje hysterisch, heb weleens gemeten met een app (voor mijn eigen gehoor) en dan zit het rond de 60-70 decibel, nooit harder. Heb naast mijn Bose box een box in de douche staan om mee te kunnen bleren als ik douche.
Oh en ik wil nog weleens 's avonds laat stofzuigen.
Heb nog nooit een klacht gehad, dus ik heb geen idee wat buufs van mij kunnen horen maar ik denk zij net zo weinig als ik van hun, want ik hoor bijna nooit een teken van leven. Hoor alleen af en toe heel zacht een stofzuiger boven me (dat voetje wat dan over de vloer gaat) en een douche in de verte als ik in de badkamer sta, maar dan moet het helemaal stil zijn en dan moet ik alert zijn, dat komt niet zo vaak voor haha.
Verder ben ik een liefhebber van metal en mijn lievelingsnummers luister ik graag op standje hysterisch, heb weleens gemeten met een app (voor mijn eigen gehoor) en dan zit het rond de 60-70 decibel, nooit harder. Heb naast mijn Bose box een box in de douche staan om mee te kunnen bleren als ik douche.
Oh en ik wil nog weleens 's avonds laat stofzuigen.
Heb nog nooit een klacht gehad, dus ik heb geen idee wat buufs van mij kunnen horen maar ik denk zij net zo weinig als ik van hun, want ik hoor bijna nooit een teken van leven. Hoor alleen af en toe heel zacht een stofzuiger boven me (dat voetje wat dan over de vloer gaat) en een douche in de verte als ik in de badkamer sta, maar dan moet het helemaal stil zijn en dan moet ik alert zijn, dat komt niet zo vaak voor haha.
maandag 4 mei 2020 om 00:04
Patatmetappelmoes schreef: ↑03-05-2020 21:52. Juist fijn dat de omgeving ook lawaaierig is toch? Ik merk dat ik gewoon veel toleranter ben jegens buren, omdat zij ook tolerant naar mij/ons toe zijn. En ergens net zoveel leefgeluiden maken. Ben blij dat kleuter op z’n keybord kan rammen en dat ik “gewoon” een etentje kan geven aan 6 man op vrijdagavond. En ja, de onderburen horen dat vast. Maar ik hoor hen ook.
Ooit een keer buren gehad die voor elke scheet op de stoep stonden. Toen daalde mijn ergenis-grens ook naar zero. Kon niks van desbetreffende man meer hebben.
Exact!
Ik maakte er maar een grapje van, want uiteindelijk ben ik echt wel dankbaar dat de buurvrouw mijn huilende kind weg wilde wuiven met haar blaffende honden als tegenhanger. Of dat de herrie van ons kind wordt overstemd door een timmerende buurman. We hebben een tolerante rij buren bij mekaar.
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 4 mei 2020 om 00:07
freekenkaat schreef: ↑03-05-2020 23:013 kinderen. Jaren ‘70 woning (lees: geluidsisolatie was nog niet uitgevonden). Ik maan mijn kinderen regelmatig stiller te zijn ‘want we hebben ook nog buren’, zegt de buuf een tijdje terug tegen me dat ze het fijn vindt als ze de kinderen hoort, want dat vindt ze gezellig. Mijn kinderen stonden daar bij. Dus als ik ze nu vraag zachter te doen zeggen ze dat de buurvrouw dat zo gezellig vindt....![]()
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
maandag 4 mei 2020 om 00:27
Zijzei: dat klinkt afschuwelijk! Ik ben van nature voor de meeste mensen echt niet bang, maar iemand met zulke zware diagnoses die zulke dingen doet... ik zou me in mijn eigen huis niet fijn/veilig voelen als ik het zou weten. Diegene kan zomaar een gevaar voor anderen (dus ook omwonenden zijn).
Ik ben geen sociale buurvrouw. Letterlijk niet. Ik vind gedag zeggen/een praatje maken bij het tegenkomen/een kaartje in de bus als ik ze een beetje ken prima, maar echt bij elkaar over de vloer en een serieus vriendschappelijk contact ben ik altijd wat huiverig voor. Heb denk ik iets teveel programma's over burenruzies gezien op tv.
Pakketten aannemen doe ik ook niet meer, heb het jaren wel gedaan en dagen/weken later stonden/lagen de pakketten nog bij mij in de gang. Uiteindelijk ging ik ze zelf maar brengen, tenminste dat was het idee. Maar telkens niet thuis als ik aan de deur stond met het pakket, en zat ik ermee tot het zelf eens toevallig werd opgehaald. Dus als de pakkettenbezorger aan de deur staat met een pakket voor een ander verontschuldig ik me en zeg ik dat ik op het punt sta om weg te gaan en voorlopig niet thuis ben. Ook als dat niet waar is. Vanzelfsprekend verwacht ik ook echt niet dat anderen wel pakketten voor mij aannemen. En ik zorg ook dat het niet nodig is (thuis zijn/afhaalpunt).
Ik rook buiten maar appartementengebouw is zo gebouwd en ingedeeld dat omwonenden daar geen last van hebben. Velen hier roken trouwens buiten. Heb een binnenkat en ben een avond/nachtmens, dus later op de avond stofzuigen/wasmachine gebeurt, maar mocht er iemand aan de deur komen zal ik daar rekening mee houden.
Maar iedereen laat elkaar hier eigenlijk wel met rust
van de meeste buren en andere omwonenden weet ik de namen niet eens en zij ook niet van mij. Laatst toevallig een bewoner van het complex tegengekomen die hier al zes jaar schijnt te wonen, maar we hadden elkaar nog nooit gezien en we spraken elkaar dus voor de eerste keer.
Voor muziek doe ik meestal oortjes/koptelefoon. Behalve wanneer ik harde muziek van anderen hier binnen hoor, dan vind ik dat het 'mag'.
Ik ben geen sociale buurvrouw. Letterlijk niet. Ik vind gedag zeggen/een praatje maken bij het tegenkomen/een kaartje in de bus als ik ze een beetje ken prima, maar echt bij elkaar over de vloer en een serieus vriendschappelijk contact ben ik altijd wat huiverig voor. Heb denk ik iets teveel programma's over burenruzies gezien op tv.
Pakketten aannemen doe ik ook niet meer, heb het jaren wel gedaan en dagen/weken later stonden/lagen de pakketten nog bij mij in de gang. Uiteindelijk ging ik ze zelf maar brengen, tenminste dat was het idee. Maar telkens niet thuis als ik aan de deur stond met het pakket, en zat ik ermee tot het zelf eens toevallig werd opgehaald. Dus als de pakkettenbezorger aan de deur staat met een pakket voor een ander verontschuldig ik me en zeg ik dat ik op het punt sta om weg te gaan en voorlopig niet thuis ben. Ook als dat niet waar is. Vanzelfsprekend verwacht ik ook echt niet dat anderen wel pakketten voor mij aannemen. En ik zorg ook dat het niet nodig is (thuis zijn/afhaalpunt).
Ik rook buiten maar appartementengebouw is zo gebouwd en ingedeeld dat omwonenden daar geen last van hebben. Velen hier roken trouwens buiten. Heb een binnenkat en ben een avond/nachtmens, dus later op de avond stofzuigen/wasmachine gebeurt, maar mocht er iemand aan de deur komen zal ik daar rekening mee houden.
Maar iedereen laat elkaar hier eigenlijk wel met rust
Voor muziek doe ik meestal oortjes/koptelefoon. Behalve wanneer ik harde muziek van anderen hier binnen hoor, dan vind ik dat het 'mag'.
maandag 4 mei 2020 om 00:38
Mijn 2 pubers gamen nog wel eens luidruchtig en ik schreeuw dan naar boven dat ze stiller moeten zijn
..
Mijn tamme valkparkiet will wel eens zingen maar ik denk niet dat buren dat kunnen horen.
Onze tuin is rommelig.
Verder vallen we wel mee denk ik... Geen blaffende honden, huilende kinderen, klus obsessie op rare tijden, drumstel of dikke huisfeestjes
.
Mijn tamme valkparkiet will wel eens zingen maar ik denk niet dat buren dat kunnen horen.
Onze tuin is rommelig.
Verder vallen we wel mee denk ik... Geen blaffende honden, huilende kinderen, klus obsessie op rare tijden, drumstel of dikke huisfeestjes
Live long and prosper
maandag 4 mei 2020 om 00:38
Meestal luister ik mijn metalmuziek op mijn koptelefoon maar eens in de week heb ik even geen zin in de koptelefoon en laat het een half uur schallen uit mijn speakers.
Dan gaat ie wel even knetterhard.
En ik heb een hond die tegen een stafford uit de buurt tekeer gaat.
Nou, als dat alles is? Dan ben ik best braaf denk ik zo.Mijn buurman heeft ook zo zijn wekelijkse muziek half uurtje.
Als buren treffen we t met elkaar.
Dan gaat ie wel even knetterhard.
En ik heb een hond die tegen een stafford uit de buurt tekeer gaat.
Nou, als dat alles is? Dan ben ik best braaf denk ik zo.Mijn buurman heeft ook zo zijn wekelijkse muziek half uurtje.
Als buren treffen we t met elkaar.
maandag 4 mei 2020 om 02:13
Heb ook wel eens buren gehad met een huilbaby. Babykamer grensde aan mijn slaapkamer en als ik er erg last van had moest ik het even melden. Ik hoorde haar soms wel maar niet zo erg dat ik er niet van kon slapen. Werd er alleen in de ochtend heel soms wakker van. Nooit gemeld aan de buren, ze hadden het al moeilijk genoeg.
maandag 4 mei 2020 om 07:17
Ik heb weleens met een plamuurmes de bladders en het lijm van het plafond afgestoken onder enorme razernij van de bovenbuurman. Er hadden piepschuimtegels gezeten dus ik was er erg lang zoet mee. Omdat ik met mijn oren dicht tegen de vloer van de buurman aanzat kon ik alles wat hij mij toewenste duidelijk horen.
En als ik hem dan tegenkwam deed hij heel gewoon.
Ik snap het overigens wel maar ik wil nu eenmaal ook een net plafond.
En als ik hem dan tegenkwam deed hij heel gewoon.
Ik snap het overigens wel maar ik wil nu eenmaal ook een net plafond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 4 mei 2020 om 07:27
Diezelfde buurman werd ook razend van de satellietboxjes tegen de wand. Ik had ze al van rubber voorzien zodat ze tamelijk vrij van de wand hingen zonder de muur mee te laten resoneren maar niks was kennelijk goed genoeg. Ook een box tien centimeter van de wand en dan op gewoon spreekvolume vond hij irritant.
Het was in mijn voor-vorige huis; hij is verhuisd en de volgende bewoners hadden niets op de vloer dus daarvan hadden wij weer meer last. Ik denk dat hij onderhand wel dood is.
Het was in mijn voor-vorige huis; hij is verhuisd en de volgende bewoners hadden niets op de vloer dus daarvan hadden wij weer meer last. Ik denk dat hij onderhand wel dood is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 4 mei 2020 om 07:28
Chocoladeaardbei schreef: ↑03-05-2020 19:47Ik hoop altijd dat mijn huis echt zo geluidsdicht is als ik denk.. ik zing namelijk nogal veel en hard in huis, liefst enorme musicaluithalen enzo![]()
Echter toen ik hier kwam wonen 3 jaar geleden heb ik het mn buren gewoon verteld, dat ik zangles heb en dat er echt gestudeerd moet worden. (Oude, gehorige huizen)
Die hebben er geen problemen mee en vinden het leuk.
(Maar goed ik woon in een hele leuke buurt met leuke mensen)
Ik heb trouwens ook katten, geen tuin. Echter mijn katten sneaken wel eens bij de buren naar binnen maar dat vinden mijn buren niet erg. Zij hebben trouwens een heel lief hondje, die heeft 1 van mijn katten vorig jaar professioneel de kamer uitgejaagd
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 04-05-2020 07:36
18.22% gewijzigd
maandag 4 mei 2020 om 07:33
Ik heb een tijd boven Sue gewoond van Spooky & Sue toen ik net 20 was, dat was genieten vooral op haar verjaardag, dan lag ik de hele nacht te swingen in mijn bed. Ze zong niet vaak in huis.
https://www.youtube.com/watch?v=lBuf6hOwrfQ
https://www.youtube.com/watch?v=yLpcc1nPrHk
https://www.youtube.com/watch?v=lBuf6hOwrfQ
https://www.youtube.com/watch?v=yLpcc1nPrHk
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 4 mei 2020 om 08:11
Wij wonen vrijstaand en achteraf, de huizen van de buren grenzen dan wel aan onze tuin.
De buurman en buurvrouw op leeftijd hebben geen last van ons, horen onze zoon wel maar vinden dat alleen maar gezellig.
De andere buurvrouw, eeuwige vrijgezel met katten heeft wel last van ons in de zomer.
Afgelopen jaar is het regelmatig voorgekomen dat we in de tuin aan het werk waren, oude tegels eruit halen, met wat muziek erbij. Totaal niet hard, toen stond ze gelijk voor de deur, ze had er last van, kon nu geen dutje doen en O ja onze zoon had ze ook last van, daar kon ze ook al geen dutje van doen, zo ging dat wel even door. Paar dagen daarna even de muziek op ons terras aan, gelijk over de schutting dat ze nu alweer last van ons had.
Nadat dit regelmatig voorgekomen was is man naar haar toe gegaan dat ze ermee moet ophouden en we anders nog meer lawaai zouden gaan maken. Het was gewoon overdag, volume stond op 15 ipv op 100 bij wijze van.
Andersom toleren wij een hoop van haar, savonds na 11 staat ze gerust naast de heg te bellen op standje 100 zodat wij letterlijk kunnen horen wat ze zegt, constant in de tuin tegen haar katten aan het praten op luid volume.
Leven en laten leven denk ik altijd, zolang ik je nachtrust niet verstoor en overdag normaal leef hoef je niet te klagen vind ik.
De buurman en buurvrouw op leeftijd hebben geen last van ons, horen onze zoon wel maar vinden dat alleen maar gezellig.
De andere buurvrouw, eeuwige vrijgezel met katten heeft wel last van ons in de zomer.
Afgelopen jaar is het regelmatig voorgekomen dat we in de tuin aan het werk waren, oude tegels eruit halen, met wat muziek erbij. Totaal niet hard, toen stond ze gelijk voor de deur, ze had er last van, kon nu geen dutje doen en O ja onze zoon had ze ook last van, daar kon ze ook al geen dutje van doen, zo ging dat wel even door. Paar dagen daarna even de muziek op ons terras aan, gelijk over de schutting dat ze nu alweer last van ons had.
Nadat dit regelmatig voorgekomen was is man naar haar toe gegaan dat ze ermee moet ophouden en we anders nog meer lawaai zouden gaan maken. Het was gewoon overdag, volume stond op 15 ipv op 100 bij wijze van.
Andersom toleren wij een hoop van haar, savonds na 11 staat ze gerust naast de heg te bellen op standje 100 zodat wij letterlijk kunnen horen wat ze zegt, constant in de tuin tegen haar katten aan het praten op luid volume.
Leven en laten leven denk ik altijd, zolang ik je nachtrust niet verstoor en overdag normaal leef hoef je niet te klagen vind ik.
maandag 4 mei 2020 om 09:20
En wat vind je van in de tuin blowen?Yasmeenah82 schreef: ↑03-05-2020 20:19Wij roken ook buiten. Onze tuin, dus wij bepalen of we in de tuin roken. Zal even lekker worden dat je niet in je eigen tuin of balkon mag roken.
maandag 4 mei 2020 om 09:23
Is er verschil dan? Ruikt beter zou ik zeggen. Wordt pas een probleem als dat niet de enige middelen zijn.
maandag 4 mei 2020 om 09:23
Stuk of 6 kinderen.strings-attached schreef: ↑04-05-2020 03:25Ik denk trouwens dat er meer intolerante buren zijn dan tokkieburen. Maar áls je ze hebt.. zijn ze meestal wel heeeel erg.
Schreeuwen, muziek standje hard zonder koptelefoon, deuren dicht smijten.
Trampoline bij het hek.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.