Ben jij de 'asociale' buur?
zondag 3 mei 2020 om 19:41
Ik lees hier altijd topics over asociale buren, en in de reacties heb ik dan altijd het idee dat iedere forummer een geweldige buur is die nooit overlast maakt, dus mijn vraag; ben jij (ooit) een asociale buur (geweest)?
To trapt af:
Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
To trapt af:
Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
maandag 4 mei 2020 om 11:22
Ik ben ook best gevoelig, sinds ik dus echt overlast heb gehad van de buren. Maar verhuizen naar een hutje op de hei is met een schoolgaand kind niet heel praktisch. Die zijn toch het liefst in de buurt van vriendjes, school enz. Dus een hoekhuis gekocht zodat we al 1 buur minder hadden. Maar als kind uit huis gaat, wil ik echt wel op zoek naar een huisje zonder buren in een rustig gebied hoor.strings-attached schreef: ↑03-05-2020 21:21Ik begrijp niet dat mensen die zo gevoelig zijn voor geluid in een oud rijtjeshuis of gehorige flat gaan wonen![]()
maandag 4 mei 2020 om 11:24
summerheat schreef: ↑03-05-2020 21:01Ik vrees van wel. Sinds mijn kat op dieet is, breekt hij in bij de buren om daar het bakje van hun kat leeg te eten.
Ook hebben we een trampoline tegen de schutting aanstaan. Maar de buren ook, dus dat heft elkaar op.
Wojak schreef: ↑03-05-2020 20:13Hmm. Heb een binnenkat, nooit feestjes, rook of blow niet, muziek luister ik altijd met een koptelefoon en ik loop standaard op mijn tenen.
Wel ben ik in het bezit van tokeh gekko's, waarvan het mannetje soms roept. En dat is een... uhmm... bijzonder geluid. Behoorlijk luid ook. Weet wel zeker dat de buren dat kunnen horen.
https://www.youtube.com/watch?v=gIMwLtvQPa0
Gelukkig doet hij het niet veel, hebben mijn bovenburen honden die vaak blaffen, en de onderbuur laat zijn tv-installatie weer "roepen" tot in de nacht, dus ik denk niet dat ze komen klagen over mijn gestippelde blauwe minidino's.![]()
Soms hoorden wij 's nachts heel erg gebonk van buiten komen, beetje of iemand buiten tegen een bokszak stond te meppen. Vriend is toen meerdere keren naar buiten geweest om te achterhalen wat het nu was.
Onze huizen zijn mega goed geisoleerd. Geluiden vanuit de huizen zelf horen we bijna nooit, hoogstens als iemand serieus aan het boren is. Soms ruik je de bbq van de buren. Wij zijn gewoon heel saai, geen luidruchtige hobby's.
Op zich vond ik toen ik thuis woonde soms best wel gezellig die leefgeluiden van de buren. Alleen als iemand op de hoek van het rijtje ging boren, kreeg iedereen dat mee. En de buurman die elke zondag om 9 uur onder de douche stond te zingen, vond ik als puber ook minder grappig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 4 mei 2020 om 11:29
mijn ervaring: dat gaat over
Toen ik begin 20 was, woonde ik in een piepklein appartementje. Dat ging heel goed, maar toen het fout ging, ging het flink fout (geluidsoverlast (muziek voluit, ramen open en weg), voordeur intrappen (want sleutel kwijt...), schreeuwende vechtpartijen, politie-invallen (leuk joh, getrokken wapens langs je raam)) duurde het even voor ik tot rust kwam in mijn nieuwe huis, maar ik ben niet meer overgevoelig voor geluid
maandag 4 mei 2020 om 11:57
Ik heb vijf kinderen en mijn vriend heeft er drie. Dus als we samen zijn is er wel herrie. Al zeggen beide buren dat ze ons bijna nooit horen alleen toen zoon nog thuis woonde en muziek draaide op zijn schuurkamer (schuur is omgebouwd tot kamer).
Mijn dochters kunnen nogal ruziemaken en de tuindeur gaat ook niet vaak zacht dicht
. Dan rennen ze weer naar buiten en dan gooien ze de deur achter zich dicht. En als puber boos is gaat ze krijsen en met dingen smijten (gaat al beter, heeft ze hulp bij).
Mijn dochters kunnen nogal ruziemaken en de tuindeur gaat ook niet vaak zacht dicht
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 4 mei 2020 om 12:24
Klopt, ik ben niet bang voor katten, maar heb wel de schurft aan katten, maar je kunt wel aan de gang blijven. Huiskatten zijn niet weg te jagen. Ze denken alleen maar, wat doet u in mijn leefgebied? Ja, als het je lukt op tijd een plens water te gooien blijven ze wel even weg. Maar dat is echt zo makkelijk niet.Madrid87 schreef: ↑04-05-2020 10:26Nou, dat werkt niet hoor. Mijn moeder jaagt al jaren stampvoetend en met veel kabaal de 4 buurtkatten van haar buurvrouw weg en ze liggen nog steeds constant in haar tuin. Ze heeft alles al geprobeerd maar niets helpt. Ze lopen ook gewoon naar binnen in de zomer als ze de deur open laat staan.
Dus dat gaat niet voor alle katten op, die vlieger.
Katten liggen het liefst in de tuin van iemand die geen katten heeft.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 04-05-2020 12:25
4.59% gewijzigd
maandag 4 mei 2020 om 12:25
maar wat valt er nu "regelmatig" te klussen? dat snap ik ook niet. Dat je af en toe een gaatje boort, of tijdens een verbouwing ff lawaai maakt begrijp ik, maar hoezo "regelmatig" klussen? zit je dan in een bouwval of krot ofzo?mama-inge schreef: ↑03-05-2020 21:25Volgens mijn buren links van ons zijn wij behoorlijk a sociaal
Mijn man is regelmatig aan het klussen, net als het halve dorp waar we wonen.
Ze kunnen slecht tegen lawaai en hebben ons op een nogal intimiderende manier verteld dat hij op moest houden met lawaai maken.
Als er ook maar ergens iets lawaai gemaakt word (ook als het niet bij ons weg komt) dan hangen ze aan de telefoon met de woningbouw dat wij herrie maken.
in mijn flat woont er ook een individu die geregeld aan het boren is op allerlei onmogelijke tijden, al jarenlang. Straks pleurt heel die flat naar beneden van alle gaten wat hij loopt te boren.
als klussen je hobby is dan moet je een ruimte gaan zoeken waar je andere niet tot last bent.
maandag 4 mei 2020 om 13:25
Voor zover ik weet heeft ggz bemoeizorg? Al maken de bezuinigingen op de ggz het er echt niet makkelijker op. Weet niet of het koop of huur is? Anders zou ik even met de wbv gaan praten, liefst met meerdere buurtgenoten. Zal waarschijnlijk niets uithalen maar al maak je maar een statement. Voor hetzelfde geld besluit ze in een psychose de gaskraan open te draaien of haar berging in de fik te steken, en dan is het of je huis de lucht in of een brand die kan overslaan.ZijZei schreef: ↑04-05-2020 10:34Geloof me dat is het ook niet. Het is ook behoorlijk uitzichtloos. Enige optie is verhuizen maar iedereen hier weet er ook van en eerlijk ik wil dat een ander ook niet aan doen.
Ik ben wel wat hetzelfde als jou, ik zeg gedag, Kort praatje is prima maar verder niets hoor. Lekker op onszelf.
Wij hebben ook tijden echt heel erg ons best gedaan om rustig te doen maar door de situatie met de buurvrouw heb ik ook zoiets laat de kids lekker kids zijn. Dus die laat ik nu echt wel kabaal maken. In het begin zei ik steeds rustig want... Maar op een gegeven moment ben je daar ook wel klaar mee. Ik heb ook meegemaakt dat ze over de schutting naar andere buren staat te schreeuwen, dat doet ze gelukkig niet tegen onze kinderen en ook maar beter want mijn man is er helemaal klaar mee. We hebben al zoveel geprobeerd maar het mag blijkbaar allemaal. Het is heel naar dat zulke mensen toch zelf mogen bepalen dat ze hulp nodig hebben want ze vind zelf natuurlijk van niet.
Snap dat je er klaar mee bent en je man ook. Weet niet of het geluid/kabaal van de kinderen haar meer triggert? Maar goed, als het echt om normale leefgeluiden gaat en ze vertoont telkens dat enge gedrag wat je in je eerdere post aanhaalde dan hoort ze daar sowieso niet thuis... Succes met de situatie, lijkt me vreselijk lastig en bij vlagen ook echt akelig.
@ katten: ik ben een echte kattenfan maar ook ik snap je moeder, runforviva. Ik heb het zelf met slangen en die kom je zo gauw in het wild nog niet tegen hier, met katten is dat een stuk lastiger. En dat je moeder bevriest van angst kan ik me ook helemaal voorstellen. Is het geen idee om een plantenspuit gevuld met water naast zich neer te zetten als ze in haar tuin zit? Eventueel ook met jou/iemand anders erbij. Een spraytje met water vinden de meeste katten niet leuk.
@ buiten blowen: heb ik geen problemen mee. Bij mijn appartementengebouw zijn ideale hangplekken en veel jongeren (niet uit de buurt) stonden hier voor corona-tijdperk regelmatig te blowen. Soms pal voor mijn voordeur (niet zichtbaar vanaf de straatkant) als ik er toevallig langs liep zei ik gewoon even hoi en dat was het. Vaak waren ze daarna wel weg...
maandag 4 mei 2020 om 13:31
Ik twee lawaaiige kinderen mét bal, ik klus graag en mijn man staat regelmatig luidkeels in de tuin te bellen (omdat ik er binnen last van heb
). Naast ons woont een soort onzichtbare alleenstaande, die óf enorm zen is, óf nooit thuis (ik vermoed een combinatie van die twee) óf ons ooit een keer collectief afmaakt.
Gelukkig bestaat de rest van de buurt uit mensen die in de zomer 100 dagen op rij barbecuen, een buurman met een motor die hij graag voor de gein laat ronken, een draaiorgelliefhebber en een buurvrouw die graag hard en vals meezingt met gospelmuziek. O ja en katten, heel veel katten. Die elkaar het liefst 's nachts het hof maken (of toesnauwen).
Dus ik vind mezelf niet zo asociaal. Gewoon gezellig
Gelukkig bestaat de rest van de buurt uit mensen die in de zomer 100 dagen op rij barbecuen, een buurman met een motor die hij graag voor de gein laat ronken, een draaiorgelliefhebber en een buurvrouw die graag hard en vals meezingt met gospelmuziek. O ja en katten, heel veel katten. Die elkaar het liefst 's nachts het hof maken (of toesnauwen).
Dus ik vind mezelf niet zo asociaal. Gewoon gezellig
hadea1 wijzigde dit bericht op 04-05-2020 13:33
7.04% gewijzigd
maandag 4 mei 2020 om 13:34
Ik heb 2 katten die naar buiten kunnen omdat ik hun portier speel. Ik heb ze 's nachts graag binnen, dus roep soms om 1 uur/ half 2 nog op ze als ze dan nog buiten zijn.
Ik heb een digitale piano en speel vaak zonder koptelefoon op..is dat asociaal?
Verder probeer ik altijd netjes te parkeren en dump geen afval oid...
maandag 4 mei 2020 om 13:36
jaaa, we hebben er eentje!hadea1 schreef: ↑04-05-2020 13:31Ik twee lawaaiige kinderen mét bal, ik klus graag en mijn man staat regelmatig luidkeels in de tuin te bellen (omdat ik er binnen last van heb). Naast ons woont een soort onzichtbare alleenstaande, die óf enorm zen is, óf nooit thuis (ik vermoed een combinatie van die twee) óf ons ooit een keer collectief afmaakt.
Dus ik vind mezelf niet zo asociaal. Gewoon gezellig![]()
ik vermoed, dat er over jou best eens een topic geopend wordt ergens op een buren-forum
maandag 4 mei 2020 om 13:41
Door die ene - tot nu toe relaxte - buurman dan. Want de rest van de buurt doet net zo hard mee.Voor mij een reden me niet in te houden en ik vind het ook wel fijn dat ik ergens woon waar ik gewoon kan leven.
Ik woon op de hoek van een rijtje trouwens. Kan me voorstellen dat leefgeluiden van boven- en onderburen wel vervelender zijn.
maandag 4 mei 2020 om 13:45
Weet je zeker dat je buurman niet ergens onder een enorme berg ongeopende post ligt of zo?hadea1 schreef: ↑04-05-2020 13:31Ik twee lawaaiige kinderen mét bal, ik klus graag en mijn man staat regelmatig luidkeels in de tuin te bellen (omdat ik er binnen last van heb). Naast ons woont een soort onzichtbare alleenstaande, die óf enorm zen is, óf nooit thuis (ik vermoed een combinatie van die twee) óf ons ooit een keer collectief afmaakt.
maandag 4 mei 2020 om 14:13
Ik hoop het. Ik ben er nu 3,5 jaar weg en merk wel dat het iets afneemt. Maar nog steeds zit ik me inwendig op te winden over geluiden uit de tuinen rondom, of als mensen naast onze schutting staan te ouwehoeren, klusgeluiden enz. Vooral nu, nu iedereen continu thuis is. En ik weet dat dit hele normale geluiden zijn en zeg er ook niets over uiteraard. Ik zeg ook tegen mezelf dat dit normale geluiden zijn en het echt niet weer elk weekend tot laat in de nacht gaat zijn enz. Maar op de 1 of andere manier schiet die stress er nog steeds automatisch in ofzo. Heel vervelend en wordt daar zelf ook echt geen leuker mens van.lilalinda schreef: ↑04-05-2020 11:29mijn ervaring: dat gaat over
Toen ik begin 20 was, woonde ik in een piepklein appartementje. Dat ging heel goed, maar toen het fout ging, ging het flink fout (geluidsoverlast (muziek voluit, ramen open en weg), voordeur intrappen (want sleutel kwijt...), schreeuwende vechtpartijen, politie-invallen (leuk joh, getrokken wapens langs je raam)) duurde het even voor ik tot rust kwam in mijn nieuwe huis, maar ik ben niet meer overgevoelig voor geluid
maandag 4 mei 2020 om 14:27
Hier nog een a sociale buur.
In de zomer staat de bbq minimaal 1x per week aan. Twee honden die aanslaan als iemand door onze rustige straat rijdt en als er iemand achter over het bospad loopt. Om het jaar een tuinfeest met muziek, waarbij er wel een briefje bij de buurtgenoten in de bus gaat.
De ene buurvrouw vond het vervelend dat de zonnepaneel monteurs om half 9 smorgens al hardop spraken, we moesten er wel rekening mee houden dat andere mensen hun rust nodig hadden.
De andere buurvrouw is boos omdat we hun pakketjes ( minimaal 1x per dag) niet meer aannemen als ze niet thuis zijn. (Bezorgers komen standaard bij ons aan de deur voor de hele buurt omdat hier altijd iemand thuis is).
Ook vond ze het vervelend dat als ze haar pakketje bij ons kwam ophalen, wij niet thuis waren, zodat ze wel drie keer terug moest komen.
Deze mevrouw heeft last van iedereen in de buurt, maar heeft niet in de gaten hoeveel overlast ze zelf veroorzaken.
In de zomer staat de bbq minimaal 1x per week aan. Twee honden die aanslaan als iemand door onze rustige straat rijdt en als er iemand achter over het bospad loopt. Om het jaar een tuinfeest met muziek, waarbij er wel een briefje bij de buurtgenoten in de bus gaat.
De ene buurvrouw vond het vervelend dat de zonnepaneel monteurs om half 9 smorgens al hardop spraken, we moesten er wel rekening mee houden dat andere mensen hun rust nodig hadden.
De andere buurvrouw is boos omdat we hun pakketjes ( minimaal 1x per dag) niet meer aannemen als ze niet thuis zijn. (Bezorgers komen standaard bij ons aan de deur voor de hele buurt omdat hier altijd iemand thuis is).
Ook vond ze het vervelend dat als ze haar pakketje bij ons kwam ophalen, wij niet thuis waren, zodat ze wel drie keer terug moest komen.
Deze mevrouw heeft last van iedereen in de buurt, maar heeft niet in de gaten hoeveel overlast ze zelf veroorzaken.
maandag 4 mei 2020 om 15:29
Zo ver zijn wij inmiddels
We hebben het gevoel dat we voor alles toestemming moeten gaan vragen bij de woningbouw
En ons te moeten verantwoorden voor de dingen die we wel en zelfs niet doen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
maandag 4 mei 2020 om 15:47
Voor zo'n ruimte hebben we geen geld.FlowerBomb19 schreef: ↑04-05-2020 12:25maar wat valt er nu "regelmatig" te klussen? dat snap ik ook niet. Dat je af en toe een gaatje boort, of tijdens een verbouwing ff lawaai maakt begrijp ik, maar hoezo "regelmatig" klussen? zit je dan in een bouwval of krot ofzo?
in mijn flat woont er ook een individu die geregeld aan het boren is op allerlei onmogelijke tijden, al jarenlang. Straks pleurt heel die flat naar beneden van alle gaten wat hij loopt te boren.
als klussen je hobby is dan moet je een ruimte gaan zoeken waar je andere niet tot last bent.
Die buren mogen mijn man niet, dus proberen ze ons weg te pesten.
Wij wonen in een dorp en iedereen is aan het klussen
En je hoort overal geluid om je heen
Maar ze gooien alle herrie op ons
Wat betreft dat klussen, hobby matig dingen maken, bv een bloembak of een tuinbank van pallethout
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
maandag 4 mei 2020 om 15:49
Snoopy80 schreef: ↑04-05-2020 13:34Ik heb 2 katten die naar buiten kunnen omdat ik hun portier speel. Ik heb ze 's nachts graag binnen, dus roep soms om 1 uur/ half 2 nog op ze als ze dan nog buiten zijn.
Zo'n buur was ik ook ja. Nooit last mee gehad gelukkig.
maandag 4 mei 2020 om 15:55
Mijn man en ik hadden het er laatst nog over dat als wij ooit in een rijtjeswoning of flat terechtkomen wat we dan allemaal niet meer kunnen...
We wonen vrijstaand met een joekel van een tuin die grenst aan een stukje bos.
Niemand heeft last van ons qua spelende kinderen, muziek van puber en man, boze puber, geklus in de tuin.
En hond, kat en kippen.
Staat wel tegenover dat we altijd een eind met de auto moeten als we ergens heen willen.
We wonen vrijstaand met een joekel van een tuin die grenst aan een stukje bos.
Niemand heeft last van ons qua spelende kinderen, muziek van puber en man, boze puber, geklus in de tuin.
En hond, kat en kippen.
Staat wel tegenover dat we altijd een eind met de auto moeten als we ergens heen willen.
maandag 4 mei 2020 om 17:13
Die buurt klinkt als de hel.hadea1 schreef: ↑04-05-2020 13:31Ik twee lawaaiige kinderen mét bal, ik klus graag en mijn man staat regelmatig luidkeels in de tuin te bellen (omdat ik er binnen last van heb). Naast ons woont een soort onzichtbare alleenstaande, die óf enorm zen is, óf nooit thuis (ik vermoed een combinatie van die twee) óf ons ooit een keer collectief afmaakt.
Dus ik vind mezelf niet zo asociaal. Gewoon gezellig![]()
maandag 4 mei 2020 om 17:18
Dat lijkt mij sowieso erg vervelend!sjatje schreef: ↑04-05-2020 14:27Hier nog een a sociale buur.
Deze mevrouw heeft last van iedereen in de buurt, maar heeft niet in de gaten hoeveel overlast ze zelf veroorzaken.![]()
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 4 mei 2020 om 17:47
Tja, dat is zo’n hobby wat nu eenmaal niet kan als je in en rijtjeshuis of flat woont. Vind je het raar dat de buren jullie niet mogen?mama-inge schreef: ↑04-05-2020 15:47Voor zo'n ruimte hebben we geen geld.
Die buren mogen mijn man niet, dus proberen ze ons weg te pesten.
Wij wonen in een dorp en iedereen is aan het klussen
En je hoort overal geluid om je heen
Maar ze gooien alle herrie op ons
Wat betreft dat klussen, hobby matig dingen maken, bv een bloembak of een tuinbank van pallethout
Ik hou ook van drummen maar ik ga nu geen drumstel aanschaffen om vervolgens er vreemd van op te kijken dat de woningbouwvereniging gebeld word om over mij te klagen. Echt hoe verzin je t
maandag 4 mei 2020 om 18:15
Klussen vind ik dat mensen gewoon moeten mogen doen. Permanent boren misschien niet, maar iemand die lekker zit te zagen en timmeren in de tuin moet dat lekker doen. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor praten en lachen in je tuin. Vervelend als je er niet tegen kunt, maar dat is dan jouw probleem is mijn redenering.
Ik heb zelf overigens geen tuin, maar hoor regelmatig buren in hun tuinen praten en lachen. Ik vind het onzin om in je tuin te fluisteren. Ja, dat zullen velen anders zien.
Ik heb zelf overigens geen tuin, maar hoor regelmatig buren in hun tuinen praten en lachen. Ik vind het onzin om in je tuin te fluisteren. Ja, dat zullen velen anders zien.