Ben jij de 'asociale' buur?

03-05-2020 19:41 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier altijd topics over asociale buren, en in de reacties heb ik dan altijd het idee dat iedere forummer een geweldige buur is die nooit overlast maakt, dus mijn vraag; ben jij (ooit) een asociale buur (geweest)?

To trapt af:

Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
Hier een koophuis. Woon er al jaren en ken ook de meeste buren. Iedereen houdt rekening met elkaar en af en toe een spontane buurt borrel. Erg blij mee. Buren zijn belangrijk voor je woongenot.
Mijn moeder is als de dood voor katten en durft geen tuindeur open te laten staan uit angst dat er buurtkatten binnenkomen. Dat is 2x gebeurd en ze is dan verstijfd van angst, maar toen was mijn vader er nog om ze weg te jagen. Ze zegt het niet, maar ik merk aan haar dat ze daarom niet graag in de tuin zit. Er lopen veel katten los in de buurt. En allemaal van die huiskatten die gewend zijn aan mensen, dus je jaagt ze niet makkelijk weg.
rumforviva schreef:
04-05-2020 09:28
Mijn moeder is als de dood voor katten en durft geen tuindeur open te laten staan uit angst dat er buurtkatten binnenkomen. Dat is 2x gebeurd en ze is dan verstijfd van angst, maar toen was mijn vader er nog om ze weg te jagen. Ze zegt het niet, maar ik merk aan haar dat ze daarom niet graag in de tuin zit. Er lopen veel katten los in de buurt. En allemaal van die huiskatten die gewend zijn aan mensen, dus je jaagt ze niet makkelijk weg.

Dat is volgens mij vrij makkelijk op te lossen. Ik ben een echte katten liefhebber, maar snap je moeder.

De meeste katten zijn altijd op hun hoede. Als jou moeder schreeuwt of opstaat als ze de tuin inkomen, leren ze het meestal wel af. De brutalen kijken dan of ze weg is voor ze komen.

Katten leren makkelijk, ook dat.
Qua katten ben ik wel een aso-buur geweest. Die van mij ging altijd wel een paar keer per dag naar buiten en kon via de boom mijn tuintje uit. Ik dacht daar nooit zo bij na om eerlijk te zijn totdat iemand hier, Pejeka geloof ik, zei dat hij totaal niet gediend was van katten in zijn tuin. Hmmm...
RocketScienceFiction schreef:
04-05-2020 09:34
Dat is volgens mij vrij makkelijk op te lossen. Ik ben een echte katten liefhebber, maar snap je moeder.

De meeste katten zijn altijd op hun hoede. Als jou moeder schreeuwt of opstaat als ze de tuin inkomen, leren ze het meestal wel af. De brutalen kijken dan of ze weg is voor ze komen.

Mijn moeder is niet het type om te schreeuwen, maar daarnaast is ze echt bang, dus durft ze zich nauwelijks te verroeren. Dus houdt ze alles potdicht en gaat onder geen beding alleen in de tuin zitten.

Mijn moeder is bang voor katten zoals anderen bang zijn voor honden, spinnen of slangen.
rumforviva schreef:
04-05-2020 09:44
Mijn moeder is niet het type om te schreeuwen, maar daarnaast is ze echt bang, dus durft ze zich nauwelijks te verroeren. Dus houdt ze alles potdicht en gaat onder geen beding alleen in de tuin zitten.

Mijn moeder is bang voor katten zoals anderen bang zijn voor honden, spinnen of slangen.

Dan gaat dat niet werken nee. Zou als ik de buur van je moeder was het wel graag weten, niemand hoeft last te hebben van een ander.

Klote met angst is dat het niet rationeel is. In principe zijn katten zo te verjagen.
Tot nu toe vind ik de verhalen niks lijken op de asoburen waar ik anderen over lees waar ze echt last van hebben hier op het forum.
04-05-2020 09:57
Dan gaat dat niet werken nee. Zou als ik de buur van je moeder was het wel graag weten, niemand hoeft last te hebben van een ander.

Klote met angst is dat het niet rationeel is. In principe zijn katten zo te verjagen.
Goddank hebben haar directe buren geen katten.
Niq schreef:
04-05-2020 09:58
Tot nu toe vind ik de verhalen niks lijken op de asoburen waar ik anderen over lees waar ze echt last van hebben hier op het forum.
Nee, maar dit zijn de verhalen van onszelf als asobuur hè.
Muziek in de tuin vind ik echt aso. Ik heb geen behoefte aan andermans muziek. Als ik muziek wil horen, dan graag muziek die ik zelf uit kies. Bij onze buren stond het dus zo hard aan binnen, dat ik het via de tuindeuren bij mij in de woonkamer ook kon horen. Hier is dus thuis de regel, geen muziek buiten, geen onnodig gegil en gehuil in de tuin. Dan ga je meteen naar binnen.
Blowen vind ik zo ontzettend smerig ruiken. Ook last van gehad, die lucht in mijn slaapkamer en badkamer :sick: kwam niet alleen van het blowen, maar ook van de wietplanten dus die geur hing er continu.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 04-05-2020 10:06
0.00% gewijzigd
Niq schreef:
Niemand die hier gaat zeggen dat ze de buren terroriseren met harde muziek 24/7, drugs(handel) en bedreigingen :)
Whomi schreef:
04-05-2020 10:01
Muziek in de tuin vind ik echt aso. Ik heb geen behoefte aan andermans muziek. Als ik muziek wil horen, dan graag muziek die ik zelf uit kies. Bij onze buren stond het dus zo hard aan binnen, dat ik het via de tuindeuren bij mij in de woonkamer ook kon horen. Hier is dus thuis de regel, geen muziek buiten, geen onnodig gegil en gehuil in de tuin. Dan ga je meteen naar binnen.
Blowen vind ik zo ontzettend smerig ruiken. Ook last van gehad, die lucht in mijn slaapkamer en badkamer :sick: kwam niet alleen van het blowen, maar ook van de wietplanten dus die geur hing er continu.
Whomi, kom naast me wonen...
Niq schreef:

De vraag is ook wie er zelf een aso buur is. Dan zal niemand zeggen dat hij of zij strak van de speed/ coke alle bloempotten van de buren over de galerij geflikkerd heeft.
Lady_Day schreef:
04-05-2020 10:03
Whomi, kom naast me wonen...
:mrgreen:
Muziek in de tuin vind ik ook echt heel stom.
rumforviva schreef:
04-05-2020 10:01
Nee, maar dit zijn de verhalen van onszelf als asobuur hè.
Ja niet echt aso te noemen.
04-05-2020 09:34

Nou, dat werkt niet hoor. Mijn moeder jaagt al jaren stampvoetend en met veel kabaal de 4 buurtkatten van haar buurvrouw weg en ze liggen nog steeds constant in haar tuin. Ze heeft alles al geprobeerd maar niets helpt. Ze lopen ook gewoon naar binnen in de zomer als ze de deur open laat staan.
Dus dat gaat niet voor alle katten op, die vlieger.

Ik heb ook een buitenkat dus ik ben wat dat betreft ook een aso buur maar verder heeft niemand last van mij. Ik heb geen lawaaierige kids, loop altijd braaf op mijn tenen, luister muziek met mijn koptelefoon op en ik zing alleen in de douche als mijn onderburen er niet zijn.
Ik rook niet en ben verder erg op mezelf. Ik heb zelfs vloerbedekking genomen voor mijn onderburen omdat ze zeiden dat het laminaat van de vorige bewoner de woning super gehorig maakte.
Onderburen hadden een jank baby maar die heb ik op zolder gelukkig nooit gehoord. Van de constant blaffende honden heb ik wel elke dag last en verder maken ze wekelijks schreeuwen ruzie dus ik vind ze een stuk asocialer dan ik. Ik probeer alles zo zachtjes mogelijk te doen maar zo zijn zij absoluut niet. Verder een prima band hoor, gelukkig.
Nehemah schreef:
04-05-2020 00:27
Zijzei: dat klinkt afschuwelijk! Ik ben van nature voor de meeste mensen echt niet bang, maar iemand met zulke zware diagnoses die zulke dingen doet... ik zou me in mijn eigen huis niet fijn/veilig voelen als ik het zou weten. Diegene kan zomaar een gevaar voor anderen (dus ook omwonenden zijn).

Ik ben geen sociale buurvrouw. Letterlijk niet. Ik vind gedag zeggen/een praatje maken bij het tegenkomen/een kaartje in de bus als ik ze een beetje ken prima, maar echt bij elkaar over de vloer en een serieus vriendschappelijk contact ben ik altijd wat huiverig voor. Heb denk ik iets teveel programma's over burenruzies gezien op tv.
Geloof me dat is het ook niet. Het is ook behoorlijk uitzichtloos. Enige optie is verhuizen maar iedereen hier weet er ook van en eerlijk ik wil dat een ander ook niet aan doen :).

Ik ben wel wat hetzelfde als jou, ik zeg gedag, Kort praatje is prima maar verder niets hoor. Lekker op onszelf.
Wij hebben ook tijden echt heel erg ons best gedaan om rustig te doen maar door de situatie met de buurvrouw heb ik ook zoiets laat de kids lekker kids zijn. Dus die laat ik nu echt wel kabaal maken. In het begin zei ik steeds rustig want... Maar op een gegeven moment ben je daar ook wel klaar mee. Ik heb ook meegemaakt dat ze over de schutting naar andere buren staat te schreeuwen, dat doet ze gelukkig niet tegen onze kinderen en ook maar beter want mijn man is er helemaal klaar mee. We hebben al zoveel geprobeerd maar het mag blijkbaar allemaal. Het is heel naar dat zulke mensen toch zelf mogen bepalen dat ze hulp nodig hebben want ze vind zelf natuurlijk van niet.
Madrid87 schreef:
04-05-2020 10:26
Nou, dat werkt niet hoor. Mijn moeder jaagt al jaren stampvoetend en met veel kabaal de 4 buurtkatten van haar buurvrouw weg en ze liggen nog steeds constant in haar tuin. Ze heeft alles al geprobeerd maar niets helpt. Ze lopen ook gewoon naar binnen in de zomer als ze de deur open laat staan.
Dus dat gaat niet voor alle katten op, die vlieger.

Ik heb ook een buitenkat dus ik ben wat dat betreft ook een aso buur maar verder heeft niemand last van mij. Ik heb geen lawaaierige kids, loop altijd braaf op mijn tenen, luister muziek met mijn koptelefoon op en ik zing alleen in de douche als mijn onderburen er niet zijn.
Ik rook niet en ben verder erg op mezelf. Ik heb zelfs vloerbedekking genomen voor mijn onderburen omdat ze zeiden dat het laminaat van de vorige bewoner de woning super gehorig maakte.
Onderburen hadden een jank baby maar die heb ik op zolder gelukkig nooit gehoord. Van de constant blaffende honden heb ik wel elke dag last en verder maken ze wekelijks schreeuwen ruzie dus ik vind ze een stuk asocialer dan ik. Ik probeer alles zo zachtjes mogelijk te doen maar zo zijn zij absoluut niet. Verder een prima band hoor, gelukkig.

Misvatting van mij dus over die katten. Denk dat ze weten dat je moeder alleen dreigt ( geen gein ). Lastig ook als jouw katten dat doen denk ik. Binnen houden is voor sommigen een marteling.

Weet niet waarom, maar ik word altijd een beetje vrolijk van jouw posts. Waarom kop je het voorzetje over je neefje niet ff in? Snap het hoor!
strings-attached schreef:
03-05-2020 21:21
Ik begrijp niet dat mensen die zo gevoelig zijn voor geluid in een oud rijtjeshuis of gehorige flat gaan wonen :D
ow, is het vragen aan de bovenburen om niet te lopen gillen gevoelig zijn voor geluid dan? ik dacht dat het gewoon normaal was om van je buren te verwachten dat ze niet naar mekaar toe lopen te schreeuwen maar blijkbaar ben k degene die abnormaal is. :bonk:
strings-attached schreef:
03-05-2020 21:21
Ik begrijp niet dat mensen die zo gevoelig zijn voor geluid in een oud rijtjeshuis of gehorige flat gaan wonen :D
Je hebt niet altijd de keus. Bovendien zijn er meer betaalbare, gehorige huizen dan goed geïsoleerde beschikbaar. De laatste categorie is voornamelijk in de laatste 20 jaar gebouwd. En dan nog, als je in een appartementencomplex woont is het bijna onmogelijk om je buren totaal niet te horen. Ik heb ooit eens in zo'n appartement gewoond, met heel dikke betonnen muren en dikke, brandwerende deuren. Daar was het prijskaartje ook naar trouwens. Dat zou ik tegenwoordig in mijn eentje niet meer kunnen betalen.
Mijn toenmalige buurvrouw vond ons ooit aso-buren
Ze heeft zelfs de woningbouw gebeld. Wat deden we?
- Onze tuin (flat met tuin) was niet netjes genoeg, achtertuin, waar ze alleen in kon kijken, als ze over de heg hing. Zij had van die perkjes die meer op een graf lijken (bruine aarde overal), wij hadden struiken en gras en begroeiiing
- Wij maakten geluid, geen muziek. Maar ze kon ons horen. Door vreemde bouw lag haar slaapkamer schuin naast onze keuken. En daar kon ze ons horen koken
- We maakten de gezamenlijke portiek niet schoon. Zij had besloten dat dat mijn taak was. Niet om&om met alle 8 flatjes, Lila's taak

Maar goed, de woningbouw kwam en ging. We hebben nog geprobeerd veel kopjes thee met haar te drinken. Liepen enkel op onze sokken door de keuken. Meneer Lila heeft haar alarm aangelegd etc. Niks hielp.
Tijdens het laatste theegesprekje bleek dat veel haar "tegenzat", ze had zoveel pech, iedereen was altijd onaardig en ze had ruzie met iedereen...
Ik snapte dat het echt niet aan ons lag en heb geen aandacht meer aan haar besteed
04-05-2020 10:38
Misvatting van mij dus over die katten. Denk dat ze weten dat je moeder alleen dreigt ( geen gein ). Lastig ook als jouw katten dat doen denk ik. Binnen houden is voor sommigen een marteling.

Weet niet waarom, maar ik word altijd een beetje vrolijk van jouw posts. Waarom kop je het voorzetje over je neefje niet ff in? Snap het hoor!
Zou kunnen haha, katten zijn erg slim. Maar ja ik heb ook veel van die katten vroeger zitten aaien in haar tuin dus die hopen misschien dat ik nog terug kom voor een knuffel, helaas voor hen ben ik toch echt verhuisd. :P
Die buuf van wie die katten zijn vind het niet lastig, die is een kluizenaar met een kat of 7 die veel overlast veroorzaken in de buurt. Mensen hebben er al vaak wat van gezegd en dus doet ze nu gewoon de deur niet meer open. Het is een beetje een aparte vrouw.

Wat leuk dat je vrolijk wordt van mijn posts! Doe ik toch wat goed.
Ik wil niet weer over mijn neefje beginnen, voordat ik weer als obsessief word neergezet. Geen zin in gedoe. Maar het gaat super goed met hem hoor. Hij wordt met de dag schattiger. :love:
Het is echt een prachtig kind.
freekenkaat schreef:
03-05-2020 23:01
3 kinderen. Jaren ‘70 woning (lees: geluidsisolatie was nog niet uitgevonden). Ik maan mijn kinderen regelmatig stiller te zijn ‘want we hebben ook nog buren’, zegt de buuf een tijdje terug tegen me dat ze het fijn vindt als ze de kinderen hoort, want dat vindt ze gezellig. Mijn kinderen stonden daar bij. Dus als ik ze nu vraag zachter te doen zeggen ze dat de buurvrouw dat zo gezellig vindt.... :nope:
Hahahahaha geweldig!
04-05-2020 09:23
Is er verschil dan? Ruikt beter zou ik zeggen. Wordt pas een probleem als dat niet de enige middelen zijn.
Het is bij mij echt dat jointje voor het slapen gaan, gewoon roken doe ik niet. Mijn familie en veel van mijn vrienden roken niet. Ben ook geen BBQ-er. Mijn buurman dan weer wel en dat vind ik geen enkel probleem. Geeft echt een zomers gevoel.

Ik wil gewoon rekening houden met mijn buren, woon er nu sinds begin februari.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven