Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhalen!
Ik ben weer erg blij met mijn buurmannen. Ze hebben in een zeer moeilijke tijd voor ons alle zorg voor de katjes op zich genomen. Uren met ze gespeeld zodat ze zich niet gingen vervelen en klieren. Af en toe een app'je dat het allemaal goed ging en de vraag of wij nog overeind konden blijven. Zo lief. En bij thuiskomst kregen we op het hart gedrukt dat we altijd aan kunnen bellen als we behoefte hebben om ons verhaal te doen, dat we voor elke maaltijd aan kunnen schuiven of een 'bakje' kunnen komen halen en dat ik zeker niet moet schromen om mijn boodschappenlijstje te sturen. Het is allemaal niet noodzakelijk, we redden ons wel weer. Maar de wetenschap dat er een vangnet vlakbij is, is onbetaalbaar. :heart:
oudblond wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:47
2.51% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Hier ook nog een vervolg op mijn schutting. Ze hadden van het hout waar ik aan mee betaald had, een stuk schutting op hun eigen gezet. Dus gevraagd hoe en wat. Nee dat werd natuurlijk betaald, want ja anders klopte het weer niet. Nou niet betaald natuurlijk. Dus ik heb een appje gestuurd, met daarin een berekening van het hout en de palen die zij gebruikt hebben. Meteen een tikkie erachteraan gestuurd. Nou hoe ik in vredesnaam op zo'n hoog bedrag was gekomen.dus dat nog netjes uitgerekend voor ze. Nou dat klopte echt niet, want zoveel palen hadden ze niet gebruikt, die hadden ze door de midden gezaagd. Euh, dan staan je palen 15 cm in de grond, en dan valt je schutting om, dus dat dacht ik niet.
Paar dagen later nog eens gevraagd of ze samen met mij wilden kijken, wat ze nu gebruikt hadden. Nou, ik dacht toch niet dat zij mij weer gingen betalen? Ze hadden mij al betaald. Ja voor je verhoogde rekening, maar niet voor dit. Na veel heen en weer gescheld en geroep, heb ik hem de keuze gegeven om of zelf het overgebleven hout over mijn schutting te doen of dat ik het zelf ging halen. Dan moest ik het vooral zelf maar halen. Gezegd dat hij er toch stond, en dat hij het dan net zo goed zelf even kon aangeven. Zo gezegd zo gedaan. 5 planken, want meer had hij niet gebruikt. Nou zei ik, dat dacht ik niet, je schiet maar heel snel op, om ook de rest deze kant op te krijgen. Was ws erg overtuigend, want hij deed het meteen :D . Daarop heb ik de planken meteen bij iemand anders gebracht, omdat ik bang was dat hij ze uit mijn tuin terug zou halen. Verder zei hij aan het einde, dat ons contact nu wel over was. Waarop ik meteen zei, dat dat contact al niets voorstelde en ik daar niet echt rouwig om kon zijn.

Nu afwachten wat het volgende gaat zijn, want ik heb het vermoeden dat het nog niet klaar is. Gelukkig weet de rest van de buurt ondertussen ook wat voor klootzak het is en dat ze liegen en bedriegen waar je bij staat. Van hen heb ik de steun ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond, jij hebt echt gouden buren. Ben er een beetje jaloers op hoor. Zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
De laatste post is 13 dagen geleden, maar ik wilde hier ook even melden dat ik straks geen boven of onderburen meer heb als het goed is; ik heb namelijk een huis aangeboden gekregen! :-D

Ik moet nog een bezichtiging krijgen, vandaar ''als het goed is''
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
09-07-2019 13:36
Oudblond, jij hebt echt gouden buren. Ben er een beetje jaloers op hoor. Zo fijn!
Ja Lady! En niet alleen die buurmannen. Ik woon in een groot flatgebouw en zowel links, rechts, tegenover en boven me wonen hele fijne mensen. De sfeer in het gebouw is ook echt top. Iedereen helpt iedereen. Vorige week had ik mosselen gemaakt en 2 kg is gewoon teveel voor man en mij. Ik weet dat de buuf dat lekker vindt maar dat haar man alergisch is. Dus dan gaat er een app'je naar boven: Mosselen! Kom je portie maar halen of hier eten mee eten.

Michella Ik duim voor een 'goede' bezichtiging!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, Michella!

Oudblond, dat is echt wel uniek volgens mij hoor. Lijkt me best gezellig af en toe, hoewel ik erg op mezelf ben.

Ik heb mijn pijlen nu gericht op een goed gebouwd redelijk nieuw appartementencomplex. Ik ken verschillende mensen die er wonen en die beamen allen dat het heel rustig wonen is daar. Precies wat ik moet hebben, rust en in de stad.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ongeveer een jaar geleden verhuisd vanwege een hele nare situatie met mijn buurman destijds.
Nu is hier 2 weken geleden een man boven mij komen wonen die overduidelijk veel drinkt en vandaag met zijn zatte hoofd bij mij aan de deur stond, hij wilde de buren beter leren kennen en dus een borrel organiseren. Nu heb ik met mijn stomme hoofd dus ja gezegd :facepalm: . Hoe kom ik hier nog onderuit of is het juist wel goed om even te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Tja als de hele buurt gaat is het misschien wel te doen een half uurtje. Anders afzeggen met een migraine aanval?
Alle reacties Link kopieren
Vlamtosti, ik zou toch even kennis maken als ik jou was. Mocht er ooit iets zijn dan is het makkelijker om iemand er op aan te spreken als je diegene al een beetje 'kent' en wellicht ook makkelijker om dingen door de vingers te zien als je die persoon aardig vindt.
Vlamtosti, ben je nog naar de borrel geweest?

Mijn benedenbuurman gaat weg :cheer:
Hij heeft het langer volgehouden dan ik had verwacht, zo zonder klanten, maar uiteindelijk gaat hij dan toch weg. Eind september. Nog anderhalve maand uitzitten en op de dag van vertrek hang ik de vlag uit ;-D

Gisteravond kwam er na sluitingstijd nog een personeelslid langs, een jong meisje.
Ik vermoed dat ze naar het feest in het dorp is geweest en daar ruzie heeft gekregen met haar vriendje. Die ruzie kwam ze vervolgens in het gesloten restaurant hier beneden uitvechten.
Drama. Gegil, met de deur slaan, met stoelen gooien. Haar arme vriendje probeerde twee keer weg te gaan en toen stond ze op het terras te gillen dat hij niet naar huis kon gaan.
Het was wel vermakelijk.

Overigens, in het algemeen kon het personeel daar er ook wat van. Als het restaurant gesloten was, werd het een privé uitgaansgelegenheid voor personeel en hun vrienden, vaak nadat ze zich hadden bezat in de kroeg verderop.
Geschreeuw, keiharde muziek midden in de nacht doordeweeks. Het bed op het kantoor van het café, dat op de eerste verdieping bij de appartementen ligt, werd veelvuldig gebruikt om Jan en alleman mee naartoe te slepen.

Ja, heerlijk dat ze weg gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws, Absofabso. Wat een nachtmerrieburen zijn dat zeg.
Ja echt goed nieuws!
Toch ben ik er nog niet helemaal gerust op.
Ik woon in dorp X, hij in dorp A en hij runt nog een café (voor zolang als het duurt..) in dorp B.
Om vanuit zijn woonplaats A naar zijn werk in B te rijden, moet hij door X rijden. Ik zie hem er nog wel toe in staat om mijn autobanden nogmaals leeg te steken aangezien hij er toch langs komt.
Misschien toch nog een dashboardcam aanschaffen, een die ook richting zijkanten buiten de auto filmt.
Alle reacties Link kopieren
Onze buren klagen over vanalles.

Zo stoort het ze dat ik 2x per dag de kattenbak schoonmaak (zij lieten hun kat in de tuinen poepen), vriend met scooter sochtends naar zn werk vertrekt (geluid van de scooter, dus nu duwt hij hem tot de openbare weg zodat ze hem niet meer horen), geluidsoverlast van de jacuzzi (Die alleen met goed weer aan staat als we vrij zijn tussen 10u sochtends en 19.00u). Het geluid van de bubbels stoort hen... O ja, zo mag ik ook de coniferen alleen snoeien als ik hun om toestemming heb gevraagd of het uitkomt.

We hebben ons aan de meeste wensen van hun aangepast. Echter toen ze begonnen over de jacuzzi was mijn vriend het zat en heeft hij ze gevraagd of ze wel gelukkig zijn gezien ze zich zoveel met ons bezighouden. Nu zeggen ze niks meer. 😂🤣
Carpe Diem!
Het geluid van de bubbels stoort hen. :facepalm: Daar kun je toch eigenlijk alleen maar om lachen?

@AbsoFabso Eindelijk! Dan mag de vlag wel uit inderdaad. :cheer:
Terecht! Probeer je lekker van de rust in je tuin te genieten, moet je naar dat gebubbel van de buren luisteren :steam: ;-D
Stel je voor zeg. Wel een goede reactie van man.
Ik kan het me wel voorstellen dat de jacuzzi hen stoort hoor. Als je zelf lekker de deur open hebt en zo’n ding staat aan de andere kant van de schutting, kan dat best overlast veroorzaken. Jaccuzi’s maken nl best veel herrie, maar dat heb je zelf niet zo door als je er in zit en aan het genieten bent van de bubbels.
Natuurlijk, ik ben ook iemand die zich snel ergert aan geluiden, maar moet je daar dan over gaan zeuren? Gun die mensen ook wat. Dan doe je toch even je deur dicht, als je je eraan stoort.
RikM schreef:
18-08-2019 12:19
Natuurlijk, ik ben ook iemand die zich snel ergert aan geluiden, maar moet je daar dan over gaan zeuren? Gun die mensen ook wat. Dan doe je toch even je deur dicht, als je je eraan stoort.
'Even' de deur dicht? Tussen 10 uur 's ochtends en zeven uur s'avonds? Dat is niet even.

Vind jacuzzi's grote overlast gevers en wat mij betreft verboden is rijtjeswoningen-tuinen. Of zet dat ding gewoon aan als je erin gaat en daarna weer uit. Hoe moeilijk is het? Hetzelfde geld voor build-in zwembaden in rijtjeswoningen-tuinen.

Scooter idem. Wat een tyfusherrie. Zeker als je een ochtendbaan heb in bijvoorbeeld de zorg, en dan om zes uur dat ding aan. Vreselijk. Maar goed, je vriend rolt m nu naar de openbare weg, goede oplossing!

Kattenbak begrijp ik niks van! Hoe dan? Herrie van een kattenbak?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel tevreden met mijn buren... Enige irritante is dat buuf en buma allebei opgegroeid zijn in een vrijstaand huis in een dorp en dus gewend zijn dat je best om zes uur 's ochtends kunt stofzuigen of om zeven uur 's ochtends op straat naar elkaar kunt blèren. Maar verder zijn het aardige mensen dus ach...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ja, of zo'n kattenbuurvrouw die s' ochtends om 6 uur (of bij een regenbui) al haar poezewoezeltjes naar binnen gaat roepen....

Poekie!!! Kom dan! Poeeeeekiiieeeeee
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
18-08-2019 12:52
'Even' de deur dicht? Tussen 10 uur 's ochtends en zeven uur s'avonds? Dat is niet even.

Vind jacuzzi's grote overlast gevers en wat mij betreft verboden is rijtjeswoningen-tuinen. Of zet dat ding gewoon aan als je erin gaat en daarna weer uit. Hoe moeilijk is het? Hetzelfde geld voor build-in zwembaden in rijtjeswoningen-tuinen.

Scooter idem. Wat een tyfusherrie. Zeker als je een ochtendbaan heb in bijvoorbeeld de zorg, en dan om zes uur dat ding aan. Vreselijk. Maar goed, je vriend rolt m nu naar de openbare weg, goede oplossing!

Kattenbak begrijp ik niks van! Hoe dan? Herrie van een kattenbak?
Nou de jacuzzi bubbelt max een half uur. Dan gaat ie vanzelf uit. Hij staat dus niet die hele tijd aan en te bubbelen. Bovendien zaten ze op het moment binnen... want buiten vonden ze het te warm.... 🙈

Kattenbak is er 1 die je om moet rollen zodat je niet hoeft te scheppen. Dat horen ze dus kennelijk....

Het zijn zeurders. Hadden beter een hutje op de hei kunnen kopen.
Carpe Diem!
misspatrice schreef:
18-08-2019 15:01
Nou de jacuzzi bubbelt max een half uur. Dan gaat ie vanzelf uit. Hij staat dus niet die hele tijd aan en te bubbelen. Bovendien zaten ze op het moment binnen... want buiten vonden ze het te warm.... 🙈

Kattenbak is er 1 die je om moet rollen zodat je niet hoeft te scheppen. Dat horen ze dus kennelijk....

Het zijn zeurders. Hadden beter een hutje op de hei kunnen kopen.
Ohhhhhhhh! Joh, ik dacht die jacuzzi staat van 10 tot 7 aan! Nee voor dat uurtje/half uurtje op een dag vind ik het gezeur!
ClaireSophie schreef:
18-08-2019 16:11
Ohhhhhhhh! Joh, ik dacht die jacuzzi staat van 10 tot 7 aan! Nee voor dat uurtje/half uurtje op een dag vind ik het gezeur!
Dat dacht ik ook. Het staat er nogal krom dan :mrgreen:
Die alleen met goed weer aan staat als we vrij zijn tussen 10u sochtends en 19.00u
Ik las dit dus als “hij staat bij goed weer van 10-19 aan als we vrij zijn”. :)
Alle reacties Link kopieren
Jacuzzi relax...not. Veel te veel lawaai. Mij krijgen ze er niet meer in! En brommers maken inderdaad enorm veel lawaai en de uitlaat stinkt verschrikkelijk! Ik snap het wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft de gemeente een fontein in de vijver geinstalleerd.
Ik vind het wel gezellig, maar mijn buurtgenoten denken daar anders over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven