Beter een goede buur..

zondag 14 april 2019 om 20:05

donderdag 5 november 2020 om 08:28
Ik ben inmiddels bij mijn vriend ingetrokken. Ik heb hier al eens iets over zijn benedenbuurman verteld, maar nu is er nog een andere buurman. Woont in een andere portiek dus we kennen hem niet echt maar zijn appartement grenst aan ons appartement.
Vriend zelf is hier in maart komen wonen en heeft toen natuurlijk wat dingen opgehangen, dus boren. Toen stond deze buurman al op de stoep. Of het een andere dag kan want hij had bezoek en kon zijn bezoek niet verstaan. Vriend heeft dus een dag later zijn drie gordijnrails maar opgehangen.
Dat is letterlijk alles waarvoor hij heeft geboord. Drie gordijnrails.
Sinds mei zijn we gaan proefsamenwonen. Ik had dus nog mijn eigen appartement en meeste spullen waren nog daar.
Voor twee personen is het hier te doen, maar het is iets krap. Daarom een plank ophangen in de keuken om wat ruimte te creëeren. Negen gaatjes in totaal. Meteen stond de buurman weer op de stoep. Wanneer het klaar was want hij kon de radio niet eens meer horen. Ja meneer nog zes gaatjes. En dat we hier altijd op de meest vreemde tijden aan het boren zijn. Nee meneer, het is 15:00 uur 's middags en de laatste keer dat hier geboord is was in maart. Oké we maken het snel af.
Nu ben ik definitief ingetrokken. Mijn eigen huur opgezegd. Twee weken geleden al mijn spullen hierheen gebracht. Een vriend kwam helpen met zijn busje. Toen hij onze straat in reed, reed hij langs de geparkeerde auto van die buurman (en nog tig andere geparkeerde auto's). Raam van buurman vloog open: "Godverdomme mijn auto staat daar! Kijk uit waar je rijdt!" Er was echt niks aan de hand en busje was op keurige afstand van de geparkeerde auto's.
Goed, al mijn spullen hier wordt toch wel druk, dus we hebben besloten een paar kastjes te kopen die we hoog aan de muur kunnen hangen. Vijf in totaal, 20 gaatjes.
Kastje nummer 1 was nog niet opgehangen toen de bel weer ging. De buurman. Wanneer het klaar is, dat we al de hele week aan het boren zijn. Nee meneer, we hebben de hele week niet geboord, alleen vandaag en we gaan dit ophangen.
Mijn vriend was er klaar mee, zeker na dat voorval toen buurman uit het raam stond te schreeuwen voor niks, dus die ging naar beneden en heeft nogal hard tegen buurman gezegd dat hij normaal moet doen, dat we hier nog niet zo lang wonen dus af en toe dingen moeten ophangen, dat we net tien minuten bezig zijn en hij staat alweer voor de deur.
Nou ja niet echt netjes hoe vriend het aanpakte. Dus samen naar appartement van de buurman. Die had inmiddels de woningbouwvereniging al gebeld.
Hij vond dat we alles in één dag moesten ophangen en niet verspreid over een half jaar. Hij woonde hier al twaalf jaar en had nog nooit zoiets meegemaakt. Zijn buurvrouw ook niet, wist hij te vertellen.
Uitgelegd waarom niet alles op één dag kon. Uitgelegd dat ik ook het boren heb gehoord afgelopen week maar dat wij dat echt niet waren. Begrip getoond dat het inderdaad vervelend is maar dat we toch echt wegens ruimtegebrek dingen moeten ophangen.
Hij waardeerde het dat we langs kwamen, heeft excuses aangeboden omdat hij ons ervan beschuldigde al de hele week bezig te zijn en excuses dat hij uit het raam stond te schreeuwen. Blijkbaar had iemand een paar dagen eerder tegen zijn auto aangereden en was hij bang dat het nog eens ging gebeuren. Heeft gevraagd of we een berichtje willen sturen als we gaan boren en stelde zich er nu op in dat we een uurtje bezig gaan zijn.
Goed, geregeld, verder met de kastjes. Twee kastjes hingen en de bel ging. Ik neem de intercom aan. Een mevrouw die zonder verdere tekst en uitleg vraagt of wij aan het boren zijn en of we anderhalf uur stil kunnen zijn en daarna verder gaan. Waarom? Ja want we hebben hier een gesprek en dat stoort. Oké mevrouw, we hebben een andere buurman al beloofd het zo snel mogelijk klaar te maken. Ik hoor haar via de intercom tegen iemand herhalen wat ik heb gezegd en dat ze dan wel in het huppeldepup gebouw gaan zitten. Oké prima.
Goed, verder. Drie kastjes hingen en toen ging de bel, niet beneden maar meteen onze voordeur. Dus ik doe de deur open en zie de benedenbuurman staan (daar heb ik al eens eerder over geschreven hier). Ik zucht: Nog twee kastjes. Hij begint zijn relaas: ja, ik begrijp dat jullie moeten boren en ik ben niet boos maar ik heb het aan mijn rikktetik en dan moet ik soms even liggen. Blabla. Maar je vriend is echt een buurman helpt altijd blablabla. Maar die lul tegenover me ja dat zeg ik opzettelijk zo hard, maakt niet uit als hij het hoort blabla la.
Gelukkig riep mijn vriend me anders had ik een half uur bij die deur gestaan want je komt gewoon niet weg bij die man, of ik had de deur in zijn gezicht moeten dicht gooien.
Maar goed. De kastjes hangen en het is mooi geworden. Alles bij elkaar iets meer dan een uurtje werk, inclusief het gedoe met de buren.
Maar ik vraag me toch af, is het nou echt zo veel?
In maart drie gordijnrails. Twee maanden later een plank. Vijf maanden later een paar kastjes.
Ik vrees voor komend. We hebben op marktplaats een mooi tv meubel gezien inclusief twee kastjes die aan de muur bevestigd moeten worden. Het goede nieuws is dat dat er slechts twee zijn
Vriend zelf is hier in maart komen wonen en heeft toen natuurlijk wat dingen opgehangen, dus boren. Toen stond deze buurman al op de stoep. Of het een andere dag kan want hij had bezoek en kon zijn bezoek niet verstaan. Vriend heeft dus een dag later zijn drie gordijnrails maar opgehangen.
Dat is letterlijk alles waarvoor hij heeft geboord. Drie gordijnrails.
Sinds mei zijn we gaan proefsamenwonen. Ik had dus nog mijn eigen appartement en meeste spullen waren nog daar.
Voor twee personen is het hier te doen, maar het is iets krap. Daarom een plank ophangen in de keuken om wat ruimte te creëeren. Negen gaatjes in totaal. Meteen stond de buurman weer op de stoep. Wanneer het klaar was want hij kon de radio niet eens meer horen. Ja meneer nog zes gaatjes. En dat we hier altijd op de meest vreemde tijden aan het boren zijn. Nee meneer, het is 15:00 uur 's middags en de laatste keer dat hier geboord is was in maart. Oké we maken het snel af.
Nu ben ik definitief ingetrokken. Mijn eigen huur opgezegd. Twee weken geleden al mijn spullen hierheen gebracht. Een vriend kwam helpen met zijn busje. Toen hij onze straat in reed, reed hij langs de geparkeerde auto van die buurman (en nog tig andere geparkeerde auto's). Raam van buurman vloog open: "Godverdomme mijn auto staat daar! Kijk uit waar je rijdt!" Er was echt niks aan de hand en busje was op keurige afstand van de geparkeerde auto's.
Goed, al mijn spullen hier wordt toch wel druk, dus we hebben besloten een paar kastjes te kopen die we hoog aan de muur kunnen hangen. Vijf in totaal, 20 gaatjes.
Kastje nummer 1 was nog niet opgehangen toen de bel weer ging. De buurman. Wanneer het klaar is, dat we al de hele week aan het boren zijn. Nee meneer, we hebben de hele week niet geboord, alleen vandaag en we gaan dit ophangen.
Mijn vriend was er klaar mee, zeker na dat voorval toen buurman uit het raam stond te schreeuwen voor niks, dus die ging naar beneden en heeft nogal hard tegen buurman gezegd dat hij normaal moet doen, dat we hier nog niet zo lang wonen dus af en toe dingen moeten ophangen, dat we net tien minuten bezig zijn en hij staat alweer voor de deur.
Nou ja niet echt netjes hoe vriend het aanpakte. Dus samen naar appartement van de buurman. Die had inmiddels de woningbouwvereniging al gebeld.
Hij vond dat we alles in één dag moesten ophangen en niet verspreid over een half jaar. Hij woonde hier al twaalf jaar en had nog nooit zoiets meegemaakt. Zijn buurvrouw ook niet, wist hij te vertellen.
Uitgelegd waarom niet alles op één dag kon. Uitgelegd dat ik ook het boren heb gehoord afgelopen week maar dat wij dat echt niet waren. Begrip getoond dat het inderdaad vervelend is maar dat we toch echt wegens ruimtegebrek dingen moeten ophangen.
Hij waardeerde het dat we langs kwamen, heeft excuses aangeboden omdat hij ons ervan beschuldigde al de hele week bezig te zijn en excuses dat hij uit het raam stond te schreeuwen. Blijkbaar had iemand een paar dagen eerder tegen zijn auto aangereden en was hij bang dat het nog eens ging gebeuren. Heeft gevraagd of we een berichtje willen sturen als we gaan boren en stelde zich er nu op in dat we een uurtje bezig gaan zijn.
Goed, geregeld, verder met de kastjes. Twee kastjes hingen en de bel ging. Ik neem de intercom aan. Een mevrouw die zonder verdere tekst en uitleg vraagt of wij aan het boren zijn en of we anderhalf uur stil kunnen zijn en daarna verder gaan. Waarom? Ja want we hebben hier een gesprek en dat stoort. Oké mevrouw, we hebben een andere buurman al beloofd het zo snel mogelijk klaar te maken. Ik hoor haar via de intercom tegen iemand herhalen wat ik heb gezegd en dat ze dan wel in het huppeldepup gebouw gaan zitten. Oké prima.
Goed, verder. Drie kastjes hingen en toen ging de bel, niet beneden maar meteen onze voordeur. Dus ik doe de deur open en zie de benedenbuurman staan (daar heb ik al eens eerder over geschreven hier). Ik zucht: Nog twee kastjes. Hij begint zijn relaas: ja, ik begrijp dat jullie moeten boren en ik ben niet boos maar ik heb het aan mijn rikktetik en dan moet ik soms even liggen. Blabla. Maar je vriend is echt een buurman helpt altijd blablabla. Maar die lul tegenover me ja dat zeg ik opzettelijk zo hard, maakt niet uit als hij het hoort blabla la.
Gelukkig riep mijn vriend me anders had ik een half uur bij die deur gestaan want je komt gewoon niet weg bij die man, of ik had de deur in zijn gezicht moeten dicht gooien.
Maar goed. De kastjes hangen en het is mooi geworden. Alles bij elkaar iets meer dan een uurtje werk, inclusief het gedoe met de buren.
Maar ik vraag me toch af, is het nou echt zo veel?
In maart drie gordijnrails. Twee maanden later een plank. Vijf maanden later een paar kastjes.
Ik vrees voor komend. We hebben op marktplaats een mooi tv meubel gezien inclusief twee kastjes die aan de muur bevestigd moeten worden. Het goede nieuws is dat dat er slechts twee zijn

donderdag 5 november 2020 om 08:49
Als je weet dat je buren zo snel aan de deur staan, waarom stuur je ze van tevoren dan niet even een berichtje?
Ik ben ook verhuisd een paar maanden geleden en je kunt niet voorkomen dat er wat lawaai is maar ik stuur mijn buren (deel het pand met 2 anderen) altijd een berichtje een paar dagen van tevoren wanneer de klusjesman langskomt. Dan is het geboor geen verrassing.
Ik ben ook verhuisd een paar maanden geleden en je kunt niet voorkomen dat er wat lawaai is maar ik stuur mijn buren (deel het pand met 2 anderen) altijd een berichtje een paar dagen van tevoren wanneer de klusjesman langskomt. Dan is het geboor geen verrassing.

donderdag 5 november 2020 om 09:00
De eerste keer was ik er niet bij.
De tweede keer had ik het niet verwacht. In totaal was die plank vijftien minuten werk. Iets wat je even snel tussendoor doet en geen dag lang klussen.
De derde keer had ik het wel verwacht. Als ik had geweten op welk nummer die buurman woont, had ik wel even een briefje in de bus gedaan.
Pas sinds gisteren heb ik zijn nummer, ik zal hem voortaan zeker appen.
Die vrouw de aanbelde... Geen idee wie dat was.
De tweede keer had ik het niet verwacht. In totaal was die plank vijftien minuten werk. Iets wat je even snel tussendoor doet en geen dag lang klussen.
De derde keer had ik het wel verwacht. Als ik had geweten op welk nummer die buurman woont, had ik wel even een briefje in de bus gedaan.
Pas sinds gisteren heb ik zijn nummer, ik zal hem voortaan zeker appen.
Die vrouw de aanbelde... Geen idee wie dat was.

zaterdag 7 november 2020 om 11:10
Nou dit is toch echt niet meer normaal. We hadden die buurman ingelicht dat we nog twee kastjes moesten ophangen en dat we dit vrijdag wilden doen. Hij vroeg of het vandaag rond tien uur kon want dan was hij even weg. Prima. Wij alles gemeten, nog een keer meten, getekend en even na tienen alles geboord.
Toen hingen de kastjes en wat bleek.. Eentje hing zo'n tien centimeter hoger
Hoe dan?
Dus sorry, kastje van de muur en tien centimeter lager nog een keer boren. Twee gaatjes. Twee. In een makkelijke muur. Tien seconden werk.
En we horen toch een gescheld aan de andere kant van de muur: Godverdomme jullie zouden om 10 uur boren, het is al 10 uur geweest scheld scheld scheld.
Wat moet je dan nog??
Toen hingen de kastjes en wat bleek.. Eentje hing zo'n tien centimeter hoger

Dus sorry, kastje van de muur en tien centimeter lager nog een keer boren. Twee gaatjes. Twee. In een makkelijke muur. Tien seconden werk.
En we horen toch een gescheld aan de andere kant van de muur: Godverdomme jullie zouden om 10 uur boren, het is al 10 uur geweest scheld scheld scheld.
Wat moet je dan nog??
zaterdag 7 november 2020 om 11:27
Ik ben heel erg van het rekening houden met elkaar maar dit gaat echt veel te ver.
Gewoon laten zeuren dus die buurman, jullie mogen gewoon klussen en hoeven hier dus helemaal niets mee. Zou er geen energie meer in steken en zeker niet op jullie tenen gaan lopen omdat hij het klussen als overlast ervaart. Het gaat om een paar gaatjes boren, nergens over dus eigenlijk. Wat een gemekker van die buurman.
Gewoon laten zeuren dus die buurman, jullie mogen gewoon klussen en hoeven hier dus helemaal niets mee. Zou er geen energie meer in steken en zeker niet op jullie tenen gaan lopen omdat hij het klussen als overlast ervaart. Het gaat om een paar gaatjes boren, nergens over dus eigenlijk. Wat een gemekker van die buurman.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

zaterdag 7 november 2020 om 12:24
Ja echt lastig dit. We wilden eigenlijk vrijdag boren zodat zoveel mogelijk buren op hun werk zouden zijn ipv thuis, genietend van hun weekend.
Dan speciaal voor deze ene buurman toch op zaterdag. Zo snel mogelijk. Maar ja, weten wij veel dat we nog een keer extra moeten gaan boren omdat we blijkbaar niet kunnen meten en weten wij veel hoe lang hij weg is.
Eigenlijk horen er nog twee plankjes bij zag ik later. Die durven we nu niet op te hangen omdat er anders weer een scheldende buurman voor de deur staat.
Dan speciaal voor deze ene buurman toch op zaterdag. Zo snel mogelijk. Maar ja, weten wij veel dat we nog een keer extra moeten gaan boren omdat we blijkbaar niet kunnen meten en weten wij veel hoe lang hij weg is.
Eigenlijk horen er nog twee plankjes bij zag ik later. Die durven we nu niet op te hangen omdat er anders weer een scheldende buurman voor de deur staat.
zaterdag 7 november 2020 om 12:50
Ja, gewoon doen. Dan staat hij maar scheldend voor de deur. In een huis moeten nou eenmaal dingen worden opgehangen, het is niet dat jullie 7 dagen per week 24 uur per dag klussen toch.
Als hij scheldend langskomt, dan doe je de deur open en zegt rustig dat dit een heel normaal tijdstip is om te klussen en dat jullie niet gediend zijn van zijn gezeur en overdreven geklaag/gescheld, doe je de deur dicht en gaan jullie fijn dat kastje ophangen.
Maar wel rot zeg, ben je mooi klaar mee met zo'n buurman....
Als hij scheldend langskomt, dan doe je de deur open en zegt rustig dat dit een heel normaal tijdstip is om te klussen en dat jullie niet gediend zijn van zijn gezeur en overdreven geklaag/gescheld, doe je de deur dicht en gaan jullie fijn dat kastje ophangen.
Maar wel rot zeg, ben je mooi klaar mee met zo'n buurman....

Dierproeven.

zaterdag 7 november 2020 om 13:35
We hebben inderdaad nooit lang en veel geklust. Zoals je zegt, het is af en toe iets ophangen om de zoveel tijd.
Het stomme is dat hij ons ook ervan beschuldigd dat we altijd en vaak en op rare tijdstippen aan het boren zijn.
Nu heb ik afgelopen week inderdaad iemand iedere dag horen boren. Toen wij op donderdag begonnen, stond hij meteen voor de deur en zei dat we al de hele week bezig waren. Maar als hij dacht dat wij dat waren, die hele week, waarom stond hij die eerdere dagen dan niet voor de deur? Hij weet waarschijnlijk dondersgoed dat dat iemand anders was.
Het stomme is dat hij ons ook ervan beschuldigd dat we altijd en vaak en op rare tijdstippen aan het boren zijn.
Nu heb ik afgelopen week inderdaad iemand iedere dag horen boren. Toen wij op donderdag begonnen, stond hij meteen voor de deur en zei dat we al de hele week bezig waren. Maar als hij dacht dat wij dat waren, die hele week, waarom stond hij die eerdere dagen dan niet voor de deur? Hij weet waarschijnlijk dondersgoed dat dat iemand anders was.

zaterdag 7 november 2020 om 15:03
Ik heb een alcoholist boven mij wonen met zware psychische problemen. In het begin veel last van hem gehad, veel geroep en geschreeuw en ik werd er echt heel bang van. Ook een paar keer dronken aan de deur gestaan enzo. Ik kom uit een huis waar ik eerder ook zware overlast heb gehad van mijn buurman en dat is vreselijk geëscaleerd. Hij was gewelddadig en onder invloed van iets. Hij is uit huis gezet, nieuwe buren naast me gekregen (alleenstaande vader met 2 kinderen) hij schreeuwde heel vaak naar ze, hoorde vaak geschreeuw en gejank van de kinderen. De kinderen waren vaak alleen thuis en vonden het leuk om ‘s avonds en ‘s nachts op de muren te bonken en aan te bellen. Uit pure wanhoop ben ik verhuisd (woningruil) en nu deze enge vent boven me. Ik word er bijna emotioneel van als ik dit typ, je buren kunnen echt je hele leven kapot maken. Ik hoop dat ik ooit ergens kan wonen zonder psycho buren want het lijkt me gewoon niet gegund.

zaterdag 7 november 2020 om 17:16
Vriend heeft de twee plankjes opgehangen. Hij had geen zin om een maand te wachten tot de woningbouw hier aan het werk is. Geen gescheld. Geen buurman aan de deur. Gelukkig.
Daarna lekker gewandeld. Toen we thuis kwamen, kwamen we een andere buurman in het trappenhuis tegen. Nauwelijks contact mee, alleen groeten als we hem tegen komen. Hij sprak ons aan over het boren. Ik begon al meteen excuses te maken en dat ik begreep dat het vervelend was geweest, maar dat we voorlopig klaar zijn.
Hij gaf aan dat hij er niet echt last van had gehad, maar dat hij zich herinnerde hoe het was toen hij hier kwam wonen en veel had moeten boren. Sommige muren zijn van gewapend beton en hoewel wij een pneumatische boormachine hebben die er behoorlijk goed doorheen komt, bood hij aan dat we een eventuele volgende keer zijn professionele boormachine mogen lenen. Heel rustig en vriendelijk. Zo kan het ook
Daarna lekker gewandeld. Toen we thuis kwamen, kwamen we een andere buurman in het trappenhuis tegen. Nauwelijks contact mee, alleen groeten als we hem tegen komen. Hij sprak ons aan over het boren. Ik begon al meteen excuses te maken en dat ik begreep dat het vervelend was geweest, maar dat we voorlopig klaar zijn.
Hij gaf aan dat hij er niet echt last van had gehad, maar dat hij zich herinnerde hoe het was toen hij hier kwam wonen en veel had moeten boren. Sommige muren zijn van gewapend beton en hoewel wij een pneumatische boormachine hebben die er behoorlijk goed doorheen komt, bood hij aan dat we een eventuele volgende keer zijn professionele boormachine mogen lenen. Heel rustig en vriendelijk. Zo kan het ook

zaterdag 7 november 2020 om 17:31
Abso: Hier ook van die ' niet te boren muren'. Toen we hier net woonden en dus ook 'iets' op moesten hangen, stond plots de bovenbuurman aan de deur. Hij stelde zich voor en haalde een profi boormachine van achter zijn rug. Met een grote grijns. Bleek hier in het gebouw ' het welkomstgrapje te zijn': De VVE heeft die boormachine gekocht en iedereen mag hem gebruiken

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 7 november 2020 om 19:58
Och je mag nog van geluk spreken met een borende buurman. Zat net even cheapskates te kijken. En die gingen dus 'nachts de heg snoeien wegens goedkopere stroom dan. En zelf afval verbranden, want dat mocht daar nog. Leuk als je buren hun plastic verbranden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 7 november 2020 om 21:37
Dat is een leuke manier om het op te lossen.Oudblond schreef: ↑07-11-2020 17:31Abso: Hier ook van die ' niet te boren muren'. Toen we hier net woonden en dus ook 'iets' op moesten hangen, stond plots de bovenbuurman aan de deur. Hij stelde zich voor en haalde een profi boormachine van achter zijn rug. Met een grote grijns. Bleek hier in het gebouw ' het welkomstgrapje te zijn': De VVE heeft die boormachine gekocht en iedereen mag hem gebruiken![]()
De muur van vandaag is helemaal geen probleem met onze boormachine. De muur van donderdag is goed te doen maar dan moet er inderdaad wat meer kracht op de boor gezet worden.
De buren moeten ons wel hebben vandaag.
Mijn vriend wilde voor het avondeten nog even wandelen om zijn hoofd leeg te maken. In het trappenhuis kwam hij de benedenbuurman tegen. Die wat donderdag als derde kwam kijken wat we aan het doen waren en die vervolgens een heel verhaal tegen me begon af te steken terwijl hij wist dat we druk bezig waren.
Goed, donderdagavond had ik hem in het voorbijgaan medegedeeld dat we zaterdagochtend 10 uur zouden gaan boren. Hij probeerde niet met me te praten wat echt nooit voorkomt, dus ik dacht al dat hij pissig was dat ik die middag niet een half uur naar hem had geluisterd.
Begint hij vandaag tegen vriend dat we zo ontzettend vroeg begonnen waren met met boren en zijn hart en........
Ook waren we volgens hem de halve dag bezig geweest. De halve dag ja.. Om 10 uur vier gaatjes. Even na half 11 nog eens twee wegens verkeerd boren. Rond 13 uur na lang dubben vanwege die eerste buurman toch die twee plankjes opgehangen. Vier gaatjes, 10 seconden werk. Blijkbaar is dat een halve dag.
Hij had blijkbaar ook meegekregen dat de buurman van de portiekflat hiernaast boos was geworden.. Maar die had hier niks te zeggen, die woont in een andere flat. Als hij nog eens aan de deur kwam moesten we maar naar benedenbuurman stappen, dan zou die wel eens met hem praten. Oké, dus alleen de buren van de eigen portiek mogen klagen?
Ook vertelde hij mijn vriend dat hij echt een aardige buurman is, maar dat ik echt niet aardig ben :') Nou ja beter, hoef ik geen verhalen meer aan te horen over alle andere buren.
Gelukkig zijn we voorlopig klaar met dingen ophangen en het is echt mooi geworden. We zitten nu lekker te genieten van onze nieuwe woonkamer

zaterdag 7 november 2020 om 21:41
Ik begrijp je echt heel goed, heb ook drie jaar met stress gewoond door een treiterende buurman. Maar ik vind het ook een beetje lullig om dan te ruilen, wetende dat je andere mensen opzadelt met van die afschuwelijke buren.Vlamtosti schreef: ↑07-11-2020 15:03Hij is uit huis gezet, nieuwe buren naast me gekregen (alleenstaande vader met 2 kinderen) hij schreeuwde heel vaak naar ze, hoorde vaak geschreeuw en gejank van de kinderen. De kinderen waren vaak alleen thuis en vonden het leuk om ‘s avonds en ‘s nachts op de muren te bonken en aan te bellen. Uit pure wanhoop ben ik verhuisd (woningruil) en nu deze enge vent boven me.
Ik hoop voor je dat jij snel kan verhuizen of dat je buurman snel weg gaat

zondag 8 november 2020 om 12:53
Ik heb speciaal voor de 'zelfbenoemde buurtmanager' besloten dat we volgend jaar kunststof kozijnen laten plaatsen. In 9001 wit. Omdat zij het lelijk vindt en iedereen die nieuw komt wonen een zwamverhaal en ophangt over dat de kozijnen 9010 met die ene tint donkerblauw moeten zijn.
Met horren, screens en kantelkiepramen.
En dan vervangen we de goten ook. En dan niet voor glimmend zink, gewoon mat met pvc pijpen.
En mijn voortuin wordt nog een tikje wilder. Meer bijen en insectenvriendelijk. Dus meer restjes blad, pas in het voorjaar de uitgebloeide wilde bloemenmengelszee weghalen, en opnieuw inzaaien maar dan 3 keer zo groot.
Kan ze daar ook lekker commentaar op leveren.
Met horren, screens en kantelkiepramen.
En dan vervangen we de goten ook. En dan niet voor glimmend zink, gewoon mat met pvc pijpen.
En mijn voortuin wordt nog een tikje wilder. Meer bijen en insectenvriendelijk. Dus meer restjes blad, pas in het voorjaar de uitgebloeide wilde bloemenmengelszee weghalen, en opnieuw inzaaien maar dan 3 keer zo groot.
Kan ze daar ook lekker commentaar op leveren.
zondag 8 november 2020 om 13:24
Vervang je goten voor glimmend zink. En de pijpen ook.
Neem deze glazenwasser. Schilder je kozijnen in 9010 en hmmhmmblauw.
Hark je tuin glad. Snoei je dittesplant.
(De goten is niks mis mee, de naden zijn 40 jaar ouden beginnen na te druppen, de pijpen zijn ook oud maar heel, ik kies mijn eigen glazenwasser, of eigenlijk ik heb een ladder en een emmer en een tuinslang, de gemeente en de plaatselijke verordening en mijn koopcontract zeggen niets over de kleur van het hout aan de woning, mijn tuin is onkruidarm, hangt niet over de stoep en er is geen bijenkorf, wespennest, rattenhol, muizenkolonie.)
Laatst zeurde ze over mijn gordijnen.. die hebben een andere kleur dan die van de rest. Ik heb witte rolgordijnen die een dichte en een open horizontale baan hebben en gewone blauwe stoffen gordijnen. Dat ik witte vitrage op moet hangen en de rolgordijnen weg moet doen. En dat de blauwe overgordijnen dan vanaf de straat niet zichtbaar moeten zijn of dat ik ze vervangen moet voor donkergrijs.
Ik denk dat ze binnenkort gaat vertellen welke vensterbanken en welke planten de juiste zijn.
Schijnt dat ze met de gemeente een groenstrook herinricht. Ik ben bang dat een boom die een centimeter scheef groeit er straks uit moet en vervangen wordt door een recht exemplaar..
zondag 8 november 2020 om 15:11
O dat baantje zou ook wel bij mijn buurvrouw van 2 deuren verder passen. Voorlopig houdt ze het nog alleen bij de brandgang. Ze kan niet hebben dat daar gras of mos tussen de tegels omhoog komt. En eigenlijk moeten de struiken die ernaast op de gemeentegrond staan ook maar weg, of max 10 cm hoog zijn.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 28 december 2020 om 00:07
maandag 28 december 2020 om 09:40
Hier laatst een anoniem briefje in de bus, dat we het onkruid in het steegje achter ons huis beter bij moeten houden. De buurvrouw twee deuren verder had er eentje dat ze haar voortuin in orde moest maken (die zag er ook niet uit, maar ik wist dat ze op zoek was naar een tuinman). Even voor de beeldvorming: het ging om een strook van twee meter waar wat groen uit groeide van max. 30 cm hoog en geen brandnetels, dus het viel nogal mee. Bovendien kijkt niemand uit op die steeg.
Leuk allemaal, maar ik haat anonieme briefjes en dit was midden in de zomervakantie. Alsof ik terug ga komen uit Bretagne om het snelgroeiende onkruid weg te halen...
Ik heb me er dan ook niks van aangetrokken. Twee weken later kwam ik thuis en had iemand al het onkruid geplukt. Ik lach me dood.
Leuk allemaal, maar ik haat anonieme briefjes en dit was midden in de zomervakantie. Alsof ik terug ga komen uit Bretagne om het snelgroeiende onkruid weg te halen...
Ik heb me er dan ook niks van aangetrokken. Twee weken later kwam ik thuis en had iemand al het onkruid geplukt. Ik lach me dood.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

maandag 28 december 2020 om 09:44
Fijn dat het relativeert. Negeren is echt minder erg dan zo veel andere dingen. In ieder geval lekker rustig.
Ja dat boren was vrij absurd. Vriend kwam laatst de zeurende buurman van hiernaast en een buurvrouw tegen, praatje gemaakt. En aangegeven dat we in de toekomst nog een keer moeten boren.
Die vrouw meteen: "toch niet vandaag he?" De buurman: "waarom moeten jullie zo vaak boren?"
Ach ja.
Ja dat boren was vrij absurd. Vriend kwam laatst de zeurende buurman van hiernaast en een buurvrouw tegen, praatje gemaakt. En aangegeven dat we in de toekomst nog een keer moeten boren.
Die vrouw meteen: "toch niet vandaag he?" De buurman: "waarom moeten jullie zo vaak boren?"
Ach ja.