Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig geen heftige verhalen. In ons antikraak huis wel een buurman die meteen kwam praten over de schutting als hij je hoorde. Uiteindelijk wat van gezegd, werd zo zenuwachtig van die vent. Wilde gewoon koffie doen in de zon, niet met hem in gesprek. Daarna heeft hij een tijd niets gezegd, ook niet als we hem tegenkwamen. Wel rustig.

In de flat hadden we 65+ ers naast ons doe altijd naakt of in hun string met hun gigantische dikke buiken op het balkon lagen. Reuze aardig wel en ik wende er snel aan. :facepalm:

Nu in een appartementen complex. Buurvrouw linksnaast ons is aardig maar heeft een hele vervelende stem. Kan ze niets aan doen maar kan me er soms groen en geel aan ergeren. Gaat ze lekker op speaker bellen in de tuin of het is constant "POEKIEE WAT BEN JE OOK EEN KNAPPE KAT POEKIEE POEEEEEEEKIIEEEEEEEEER' :-?

Bovenste buurvrouw wil altijd altijd altijd praten maar daar zeg ik nu gewoon wat van als ik geen zin heb.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
18-08-2019 16:26
Dat dacht ik ook. Het staat er nogal krom dan :mrgreen:



Ik las dit dus als “hij staat bij goed weer van 10-19 aan als we vrij zijn”. :)

Verkeerd omschreven dus haha. Jacuzzi zit in de stroom tussen 10u-19u. Als we erin gaan, bubbelen we 30 min. Gaan er dan uit. En dan 2u erna weer een half uur in. Zo bedoelde ik het. 🤣😂 Denk dat we anders heul snel politie aan de deur zouden hebben ivm vermoeden kwekerij als ie continue aan staat 🤣. Zijn geen hoofdsponsor van Essent.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
.
wasbeerhond wijzigde dit bericht op 22-08-2019 20:45
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
15-04-2019 17:56
Beter een goede buur... Daar kan ik zoveel verhalen over plaatsen. Ik woon al jaren in een groot flatgebouw. En het is echt een dorpje. Niet iedereen is even prettig, maar er hangt een sfeer van 'wij helpen elkaar'. Met beneden aan de liften een heel kneuterig prikbordje waar verloren voorwerpen opgehangen worden, briefjes met waarschuwingen dat er in een bepaalde flat verbouwd gaat worden op xxx datum, vragen om dingetjes te verzamelen omdat kind van graag knutselt met... We hebben allemaal een eigen parkeerplek maar niet iedereen heeft een auto, dus als ik bezoek verwacht met auto dan hang ik een briefje op met de vraag of die auto op iemand's plek mag staan. Komt altijd antwoord op. Daarbij hebben we op onze etage 2 buren, het ene stel zien we vaak en we eten ook vaak samen, het andere stel is gewoon vriendelijk een praatje. Maar als er iets aan de hand is staat iedereen voor elkaar klaar en helpen we elkaar uit de brand. Net zo met de bovenburen. Gewoon heerlijk kneuterig in de grote stad!
Hier ongeveer t zelfde. Met kerst staat er een kerstboom in de hal. Cadeautjes uit je kerstpakket die je niet leuk/lekker vindt leg je eronder en daar is vast een andere buur blij mee. Van die dingen 😁
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
18-08-2019 16:48
Gelukkig geen heftige verhalen. In ons antikraak huis wel een buurman die meteen kwam praten over de schutting als hij je hoorde. Uiteindelijk wat van gezegd, werd zo zenuwachtig van die vent. Wilde gewoon koffie doen in de zon, niet met hem in gesprek. Daarna heeft hij een tijd niets gezegd, ook niet als we hem tegenkwamen. Wel rustig.

In de flat hadden we 65+ ers naast ons doe altijd naakt of in hun string met hun gigantische dikke buiken op het balkon lagen. Reuze aardig wel en ik wende er snel aan. :facepalm:

Nu in een appartementen complex. Buurvrouw linksnaast ons is aardig maar heeft een hele vervelende stem. Kan ze niets aan doen maar kan me er soms groen en geel aan ergeren. Gaat ze lekker op speaker bellen in de tuin of het is constant "POEKIEE WAT BEN JE OOK EEN KNAPPE KAT POEKIEE POEEEEEEEKIIEEEEEEEEER' :-?

Bovenste buurvrouw wil altijd altijd altijd praten maar daar zeg ik nu gewoon wat van als ik geen zin heb.
In mijn vorige huis een hoge schutting gezet, buurman bleef kletsen als ik lekker zat te lezen buiten 😭

En ooit heul heul lang geleden woonde ik in een kraakpand. Buurvrouw was actrice en als zij ging douchen moest ik haar telefoon opnemen... Anders kon zij een opdracht missen 😁
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
RikM schreef:
17-04-2019 12:55
Natuurlijk heeft het alles met opvoeding te maken. Nederland barst gewoon van de tokkies tegenwoordig. Die hebben van huis uit nooit meegekregen dat je een beetje rekening houdt met anderen en dat gaan ze hun eigen kinderen dus ook niet leren.

Mijn tokkiebuurman vond het geen probleem om mij te bedreigen waar zijn zoon bij stond. Dus dat joch nam dat gedrag al snel over.
Met Oud & Nieuw stond het hele gezin lachend vuurpijlen op ons huis af te vuren, vader voorop.
Woon jij in mijn buurt?
Oh ja, scooters. Onze buurman scheurt ook elke ochtend met zijn scooter weg. Rond dezelfde tijd staat de buurvrouw tegen de hond te schreeuwen dat 'HOND ETEN KRIJGT!!! JAH!!! KRIJG JIJ ETEN!!! JAH!!! EN DAARNA MAG JE MEE UIT!!! JAH!!! EN DE KAT KRIJGT OOK ETEN!!! JAH!!! POEZIEWOEZIEWOEZIE!!! JAH!!! HOND, ZIT!!! ZIT ZEG IK JE!!! GOED ZO HOND!!! JIJ MAG ZO MEE!! JAH!!!' Ik dus wakker van het lawaai, zodat ik de stank van de scooter extra goed kan ruiken. :P Maar ach, het zijn figuren die echt niet snappen dat anderen last kunnen hebben van ze, dus klagen heeft toch geen zin. En zij kunnen er ook niets aan doen dat ze het niet snappen, en als ze dingen wel snappen zijn ze op hun manier hele vriendelijke mensen, dus ik ben héél snel gestopt met me eraan ergeren. Maakt mijn leven in ieder geval een beetje minder gefrustreerd.
Ik heb nu een nieuwe benedenbuurman in het restaurant onder me. Superleuke vent! Hij had me uitgenodigd om kennis te maken, gevraagd wat de grootste irritaties zijn mbt het restaurant en meegedacht hoe hij dat zoveel mogelijk kan beperken. Het feit dat het bespreekbaar is en hij ook echt bereid is iets te doen, scheelt al zo veel.
Ook even over mijn vorige buurman gekletst. Die was de nieuwe buurman vergeten te vertellen dat hij overal schulden heeft en failliet is. Dus alle contracten die nieuwe buurman op dit adres wilde afsluiten, leverden problemen op. Zo blij dat die gek weg is.
Alle reacties Link kopieren
Ooit woonden we in een flat. Onder ons woonde een dj die het heel normaal vond om om 4 uur ‘s nachts keiharde muziek te draaien. “Ik kom net van mijn werk, mag ik éffe ontspannen?”.

Boven ons woonde een oudere jongere nog bij zijn moeder. Zijn slaapkamer was recht boven de onze. Zijn grootste hobby was tv kijken in bed met het volume op de maximale stand. Als we vroegen of het wat zachter kon, was zijn verweer “maar ik kan niet slapen zonder tv aan.”

Later woonden we naast een wietplantage. Geloofde ik eerst niet want vast geroddel, maar bleek zo te zijn.

Verder alleen leuke buren!
Dingadong schreef:
02-11-2019 23:46
Ooit woonden we in een flat. Onder ons woonde een dj die het heel normaal vond om om 4 uur ‘s nachts keiharde muziek te draaien. “Ik kom net van mijn werk, mag ik éffe ontspannen?”.
:woa:

Wat een idioot.

@AbsoFabso
Fijn dat er nog normale mensen bestaan. :)
Mijn buren hebben besloten standaard hun auto op twee centimeter van mijn auto te parkeren. Dat gaat op een dag goed mis, ben ik bang.
lise1985 schreef:
03-11-2019 11:56
Mijn buren hebben besloten standaard hun auto op twee centimeter van mijn auto te parkeren. Dat gaat op een dag goed mis, ben ik bang.
Als dat letterlijk 2cm is is dat wel heel erg kort. Maar beter aansluitend parkeren dan zomaar ergens je auto neerpleuren en daardoor dubbelparkeren.
JuriaanB schreef:
03-11-2019 11:59
Als dat letterlijk 2cm is is dat wel heel erg kort. Maar beter aansluitend parkeren dan zomaar ergens je auto neerpleuren en daardoor dubbelparkeren.
Alleen zetten ze mij daarmee klem tussen de auto die weer achter de mijne staat.
Alle reacties Link kopieren
En ik ga na 6 maanden weer verhuizen, gelukkig een ander huis gevonden in een andere gemeente.
Had ik vroeger een terror buurman, nu heb ik echt een leuke buurman. Jammer dat ik er niet veel profijt van heb, want inmiddels ben ik vaker bij vriend dan thuis ;-)

Vriend woont in een kleine portiekflat en heeft ook een bijzondere benedenbuurman.
Toen vriend ging verhuizen en al kletsend met een vriend de trap naar zijn appartement op liep, zwaaide de deur van buurman open: Of het wat zachter kon. Mijn vriend en zijn vriend zijn echt super rustig, no way dat ze abnormaal hard hebben gepraat. Ook vroeg de buurman of de vloer van de oude bewoners bleef liggen want dat was toch zo'n vervelende vloer (laminaat).
Omdat ik zelf zoveel last heb gehad van geluidsoverlast, dacht ik dat hij wellicht van zijn vorige buren erg veel last heeft gehad en dat hij nu bang was dit weer mee te maken en dat hij daarom zo reageerde. Bij navraag bleek echter dat hij geen last heeft gehad van zijn vorige bovenburen en ook niet van hun laminaat.

Vervolgens kwam hij allemaal spullen brengen die vriend vast kon gebruiken voor zijn nieuwe woning. Lees: oude meuk waar hij waarschijnlijk vanaf moest en die we meteen naar de stort hebben gebracht.
Zo komt hij ook af en toe eten brengen: Kant en klaarmaaltijden die over de datum zijn.

Buurman had een matras dat hij wilde laten ophalen door het grofvuil. Of (slecht Nederlands pratende) vriend even wilde bellen om dat te regelen :?: :?: :?:
Nu was het zo dat in coronatijd grofvuil niet werd opgehaald en omdat we toch naar de stort moesten, hebben we de matras van de buurman ook maar meteen in de auto geflikkerd om van het gezeur af te zijn.

Als het vuilnis aan de straat moet en vriend loopt met zijn zak naar beneden, neemt hij vaak meteen de zak van de buurman mee naar buiten, kleine moeite. Een keer per vergissing de zak met gft-afval bij het plastic gezet (vriend komt niet uit Nederland en woonde hiervoor onzelfstandig, dit is voor het eerst dat hij afval moet scheiden). We kwamen terug van de winkel en toen stond buurman vriend op te wachten met de gft zak in zijn handen, om midden in deze kleine, rustige straat, met een publiek op alle balkonnetjes, luidkeels te verkondigen dat deze zak verkeerd stond en naar de gft container moest. Doe dat dan effe zelf ipv op vriend te wachten.

Nu belt buurman ook bij vriend aan als zijn boodschappen naar boven gedragen moeten worden, want als luchtwegpatiënt is het te lastig om een tas een verdieping naar boven te dragen.

Buurman heeft niks te doen behalve de hele dag op het balkon staan en mensen kijken. Spreekt ook de hele tijd mensen aan vanaf zijn balkon. Allemaal op maximaal volume.

We hebben de laatste twee dagen wat met meubels geschoven en daarbij zijn ook een paar dingen gevallen. Ja dat hoor je even, maar al met al zijn we beide dagen maximaal een uurtje bezig geweest. Vriend ging zojuist naar zijn werk, stond buurman weer op het balkon. De hele straat heeft gehoord dat hij nooit last heeft van ons maar dat het de laatste twee dagen toch wel een gerommel was bij ons boven. Kom dan gewoon even aan de deur als je er zo'n last van hebt, dat hoef je toch niet vanaf het balkon naar beneden te tetteren.

Buurman heeft een tijdje niet met ons gepraat. Dat was toen zijn nicht die van de andere kant van het land op bezoek kwam beneden bij de voordeur stond. Buurman deed niet open terwijl ze een afspraak hadden en nam zijn telefoon niet op, of wij hem vandaag nog hadden gezien. Dus vriend ongerust dat buurman dood op de grond lag, bij hem aan de deur kloppen en bellen.. Totdat buurman zijn nicht telefoneerde met de mededeling dat hij geen zin had de deur voor haar open te doen en dat ze de buren er niet bij moest betrekken. Nicht natuurlijk boos want die had anderhalf uur gereden en reed luid toeterend de straat uit.
Ik zei tegen vriend: Let op, buurman staat hier zometeen voor de deur om een uur lang over zijn nicht te gaan zeuren, geen zin in. De lasagne stond in de oven en ik had honger. Buurman kwam inderdaad aan de deur kloppen, niet open gemaakt, om vervolgens een tijdlang genegeerd te worden door buurman. Dat waren een paar heerlijk rustige weken :)
Alle reacties Link kopieren
Als ik sommige reacties zo lees ben ik blij dat ik geen directe buren heb, wij wonen aan het einde van een doodlopende weg ( voor auto's althans er begint een fiets/wandel en ruiterpad en zomers erg druk ) en onze dichtst bijzijnde buren wonen zo'n kilometer bij ons vandaan, maar goede buren maken altijd wel ff een praatje als we er langs gaan en ze buiten zijn, soms moeten we ff binnen komen wat bekijken of ff kop koffie drinken ( andersom ook wel ), maar verder gaan we gewoon normaal met elkaar om.
Ik word helemaal verdrongen door bomen van de buurvrouw zowel aan de voorkant als aan de achterkant. Boven kan ik niet meer uit het raam kijken.
Gerda-1979 schreef:
14-07-2020 20:59
Als ik sommige reacties zo lees ben ik blij dat ik geen directe buren heb, wij wonen aan het einde van een doodlopende weg ( voor auto's althans er begint een fiets/wandel en ruiterpad en zomers erg druk ) en onze dichtst bijzijnde buren wonen zo'n kilometer bij ons vandaan, maar goede buren maken altijd wel ff een praatje als we er langs gaan en ze buiten zijn, soms moeten we ff binnen komen wat bekijken of ff kop koffie drinken ( andersom ook wel ), maar verder gaan we gewoon normaal met elkaar om.
Soms lijkt dat me heerlijk. Maar heel eerlijk, ik zou de levendigheid missen :proud: Dat er wat gekkies in de buurt wonen en we de buurman horen niesen als we in de tuin zitten en de halve buurt 'gezondheid' roept heeft ook wel weer wat.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
03-11-2019 18:20
En ik ga na 6 maanden weer verhuizen, gelukkig een ander huis gevonden in een andere gemeente.
Ik woon nu sinds februari in mijn nieuwe huis en na 13 jaar geluidsoverlast, burenoverlast kom ik helemaal tot rust.

Topburen, topbuurt en een heerlijke tuin.

Heb de eerste maanden echt gejankt van geluk.
Sjaantje37 schreef:
15-07-2020 13:27
Ik woon nu sinds februari in mijn nieuwe huis en na 13 jaar geluidsoverlast, burenoverlast kom ik helemaal tot rust.

Topburen, topbuurt en een heerlijke tuin.

Heb de eerste maanden echt gejankt van geluk.
Wat fijn Sjaantje!

Buren en geluid kunnen echt je woongenot verzieken.
Alle reacties Link kopieren
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
21-08-2019 17:46
Oh ja, scooters. Onze buurman scheurt ook elke ochtend met zijn scooter weg. Rond dezelfde tijd staat de buurvrouw tegen de hond te schreeuwen dat 'HOND ETEN KRIJGT!!! JAH!!! KRIJG JIJ ETEN!!! JAH!!! EN DAARNA MAG JE MEE UIT!!! JAH!!! EN DE KAT KRIJGT OOK ETEN!!! JAH!!! POEZIEWOEZIEWOEZIE!!! JAH!!! HOND, ZIT!!! ZIT ZEG IK JE!!! GOED ZO HOND!!! JIJ MAG ZO MEE!! JAH!!!' Ik dus wakker van het lawaai, zodat ik de stank van de scooter extra goed kan ruiken. :P Maar ach, het zijn figuren die echt niet snappen dat anderen last kunnen hebben van ze, dus klagen heeft toch geen zin. En zij kunnen er ook niets aan doen dat ze het niet snappen, en als ze dingen wel snappen zijn ze op hun manier hele vriendelijke mensen, dus ik ben héél snel gestopt met me eraan ergeren. Maakt mijn leven in ieder geval een beetje minder gefrustreerd.
Lijkt mij voor een weekje wel hilarisch, die buurvrouw met haar hond en kat. Maar na een week heb je het wel helemaal gehad denk ik zo :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
15-07-2020 13:27
Ik woon nu sinds februari in mijn nieuwe huis en na 13 jaar geluidsoverlast, burenoverlast kom ik helemaal tot rust.

Topburen, topbuurt en een heerlijke tuin.

Heb de eerste maanden echt gejankt van geluk.
Fijn dat je aan je vervelende buren bent ontsnapt.

Onze tokkieburen gaan gelukkig zelf verhuizen, had het nooit gedacht maar binnenkort zijn ze echt weg :yes:

Ik ben de dagen aan het aftellen tot ze vertrekken en de champagne staat al koud :cheer2:
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Wij hebben luidruchtige buren met erg luidruchtige kinderen. Heb me er een poos dood aan geergerd, nu interesseert het ons niks dat wij soms onze muziek hard aanzetten omdat we er zin in hebben of dat onze kat soms erg hard krijst s nachts ;-D. Ik merk dat ik me er beter voor af kan sluiten en als het de spuigaten uitloopt dan appen we de buren of het wat zachter kan. Onze buurvrouw kun je soms luid en duidelijk horen en dan is het soms gewoon leuk om haar na te doen of allerlei nare dingen te bedenken die haar zouden kunnen overkomen.

In het voorbijgaan groeten we elkaar trouwens altijd vriendelijk en het contact is ook prima verder. Maar we houden ons ook niet meer in ofzo om rekening met ze te houden omdat zij dit ook niet met ons doen.
ditte_ schreef:
15-07-2020 18:42
Wij hebben luidruchtige buren met erg luidruchtige kinderen. Heb me er een poos dood aan geergerd, nu interesseert het ons niks dat wij soms onze muziek hard aanzetten omdat we er zin in hebben of dat onze kat soms erg hard krijst s nachts ;-D. Ik merk dat ik me er beter voor af kan sluiten en als het de spuigaten uitloopt dan appen we de buren of het wat zachter kan. Onze buurvrouw kun je soms luid en duidelijk horen en dan is het soms gewoon leuk om haar na te doen of allerlei nare dingen te bedenken die haar zouden kunnen overkomen.

In het voorbijgaan groeten we elkaar trouwens altijd vriendelijk en het contact is ook prima verder. Maar we houden ons ook niet meer in ofzo om rekening met ze te houden omdat zij dit ook niet met ons doen.
Bizar... :sarcastic:
Whomi schreef:
16-07-2020 07:47
Bizar... :sarcastic:
Haha ik wist dat er zo' reactie zou komen! Dat ik na enorme geluidsoverlast zoiets denk wil nog niet zeggen dat ik dit iemand daadwerkelijk toewens. Maar even stoom afblazen heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven