Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
LunchLover schreef:
08-11-2017 00:02
Ja ik wist dat het voor kinderen was. Zag een spel in de buurt, maar ze vragen het dubbele van wat ik ervoor wilde geven. La-ma dan hoor. Tsss
ik heb het ooit voor een paar euro gekocht en aan zus gegeven voor de kleinkinderen
Gisteren een aantal nieuwe spellen gespeeld, Pandemie (leuk, dit blijft zeker op mijn Sint lijst staan!), Fabelfruit en Azul. Ik wilde checken wat Azul kost, maar blijkbaar is het zo nieuw dat ik het nergens kan vinden... Nlies, weet jij of dit al ergens te koop is?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
09-11-2017 11:31
Gisteren een aantal nieuwe spellen gespeeld, Pandemie (leuk, dit blijft zeker op mijn Sint lijst staan!), Fabelfruit en Azul. Ik wilde checken wat Azul kost, maar blijkbaar is het zo nieuw dat ik het nergens kan vinden... Nlies, weet jij of dit al ergens te koop is?
Ik ben Nlies niet, maar voor zover ik weet is Azul pas uitgebracht op Spiel (26-10). Op de website van Plan B Games staat dat het een pre-order is en dat het spel vanaf 10 november geleverd wordt. Je kunt het spel via de website bestellen (40 USD) maar ik weet niet of ze naar Nederland verzenden. Ik weet niet of het spel dan ook vanaf 10 november in Nederlandse winkels te koop is, dat kan denk ik nog wel even duren.
lushcooking schreef:
09-11-2017 11:37
Ik ben Nlies niet, maar voor zover ik weet is Azul pas uitgebracht op Spiel (26-10). Op de website van Plan B Games staat dat het een pre-order is en dat het spel vanaf 10 november geleverd wordt. Je kunt het spel via de website bestellen (40 USD) maar ik weet niet of ze naar Nederland verzenden. Ik weet niet of het spel dan ook vanaf 10 november in Nederlandse winkels te koop is, dat kan denk ik nog wel even duren.

Verdorie zeg. Heb ik weer. :facepalm:
LunchLover schreef:
09-11-2017 11:49
Verdorie zeg. Heb ik weer. :facepalm:
je bent de enige niet, kom in de club
morgen spellenspektakel, zin in, doe morgenavond wel verslag. Ik verwacht niet iets te kopen, maar je weet maar nooit
nlies schreef:
10-11-2017 22:59
morgen spellenspektakel, zin in, doe morgenavond wel verslag. Ik verwacht niet iets te kopen, maar je weet maar nooit

Als er een verdwaalde ziel rondloopt met het Azul spel waar ze van af willen, koop het effe voor me... :proud:

Maar veel plezier! Wat hoop je er te zien?
SweetChilliSauce schreef:
21-09-2017 19:07
Ik speel veel met mijn 8 jarige zoon:

- Drakenwoud
Kun je hier iets meer over vertellen? Ik kan geen recensies vinden en het lijkt me wel wat. Is het ook speelbaar door een slimme bijna 6 jarige?
LunchLover schreef:
10-11-2017 23:18
Als er een verdwaalde ziel rondloopt met het Azul spel waar ze van af willen, koop het effe voor me... :proud:

Maar veel plezier! Wat hoop je er te zien?
och weet eigenlijk niet, geen vast idee, ik zie wel. Kom ook wel bekenden tegen, ook gezellig.
En ben bang dat er nog niemand van Azul af wilt
Paarsmetroze schreef:
10-11-2017 23:30
Kun je hier iets meer over vertellen? Ik kan geen recensies vinden en het lijkt me wel wat. Is het ook speelbaar door een slimme bijna 6 jarige?
Ik ken het spel niet maar hierbij de uitleg
https://www.youtube.com/watch?v=4EWT_KElnG4

Je kunt veel uitlegfilmpjes vinden door te googlen op Nox spellenzolder + titel spel
Ik kom er steeds niet aan toe om te schrijven! Plus ik heb het gevoel dat ik enorm herkenbaar ben als ik vertel wat ik speel... misschien toch maar eens een nieuwe Nick aanmaken speciaal voor de spellen. Want vind het wel leuk om mee te praten en advies te geven!

Wij zijn nu ook op weg naar Eindhoven! Ook geen doel, aangezien mijn vriend met 1.30 meter opgestapeld aan spellen is teruggekomen van Spiel. Met een beetje pech zitten we de hele dag in de speelplaats voor kinderen met zoon (ik vrees dat die daar niet meer weg te slaan is zodra hij het ziet en hij is te jong om er 'achter te laten'...)

Tot straks Nlies, ook al kennen we elkaar niet haha
Gisteren overigens alien artefacts gespeeld. Leuk spel!!
Ik ben onderweg naar huis van het Spellenspektakel.

Heb 3 spellen gekocht:

- Capo della Maffia
- Navegador
- Imperial 2030

Heb daar Navegador gespeeld en iKnow. Wilde ook Ticket to ride nog spelen, maar was steeds te druk.
Zo ik ben ook weer thuis, en niets gekocht. Maar gezellige dag gehad,
Och alohamora, ik denk dat degenen die mij kennen mij hier wel zouden herkennen, maar an er niet mee zitten. Volgend jaar een vivaspelmeeting?
Heb niet zo veel gespeeld, beetje rondlopen, bekenden goede dag zeggen, en dat soort dingen
Ik heb trouwens die vliegende kiwi's gespeeld, echt familiespel dus, en ali baba, en nog een paar van die hele korte spellen boven op de galerij, en tenslotte Pixi queen, denk dat ik die toch maar op de verlanglijst ga zetten (of over 2 weken in Antwerpen koop, daar gaan we het nog een keer overdoen.
Ja herkenbaar ben ik vast al voor bekenden, maar als mensen via bordspellen op mij komen, dan hoeven ze niet alles over mijn zwangerschap te weten ;)

Hier hingen uiteindelijk nog best wat tassen aan de wagen. Unlock zat er bij en verder weet ik het eigenlijk niet. Verder rondgelopen vooral. Prima dagje.

(En nee, niet nu pas thuis, had nog een feestje)
Alohamora schreef:
12-11-2017 01:39
Ja herkenbaar ben ik vast al voor bekenden, maar als mensen via bordspellen op mij komen, dan hoeven ze niet alles over mijn zwangerschap te weten ;)

Hier hingen uiteindelijk nog best wat tassen aan de wagen. Unlock zat er bij en verder weet ik het eigenlijk niet. Verder rondgelopen vooral. Prima dagje.

(En nee, niet nu pas thuis, had nog een feestje)
O leuk, escape spelletjes. O handig een wagen om de aankopen aan op te hangen, dan merk je niet hoeveel je er al hebt. Als je alles moet dragen stop je eerder met kopen (wat trouwens ook wel eens goed zou zijn)
Gisteren weer eens Ginkopolis gespeeld, Als ik er de volgende keer rekening mee ga houden hoe ik echt punten kan verzamelen, gaat het wel een keer goed komen. leuk spel
Had trouwens ook Machiavelli gespeeld, leuk spel maar niet voor mij, maar daar kan het spel niets aan doen. Met het uitkiezen van de karakters geef ik de kaarten door en ik weet al meteen niet meer welke kaarten dat waren, en dat is toch wel handig voor het spel. Ik zou in staat zijn mij zelf te vermoorden of te bestelen :rofl: (met 3 spelers speel je 2 karakters) Handig voor de anderen natuurlijk, maar niet voor mij.
en is er nog iemand die dit weekend naar Spel in Antwerpen gaat?
Ja! Wij gaan zaterdag even. We rijden er toch langs dus maken daar een pit-stop. Zondag naar 999outlet, ben erg benieuwd.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
20-11-2017 21:07
Ja! Wij gaan zaterdag even. We rijden er toch langs dus maken daar een pit-stop. Zondag naar 999outlet, ben erg benieuwd.
O ik ha zondag, hoor graag je idee over outlet. Ben er nooit geweest
LunchLover schreef:
06-11-2017 23:04
Nlies, zie fb :thumbsup:
waar?
O stom ik reageer op een oud bericht.Als ik dit topic open kom ik op een of andere reden op pagina 2 uit
flip-flop schreef:
20-11-2017 21:07
op de facebookpagina van de forumfederatie.be staat een kortingsbon voor 2 euro p.p, kun je zo vaak printen als nodig.
https://www.facebook.com/forumfederatie ... tion=group
nlies schreef:
20-11-2017 21:35
O ik ha zondag, hoor graag je idee over outlet. Ben er nooit geweest
Zal het laten weten. Voor anderen die geïnteresseerd zijn in koopjes; bol.com heeft nu 30% korting op spellen. Het is een dagdeal dus enkel vandaag.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
22-11-2017 18:15
Zal het laten weten. Voor anderen die geïnteresseerd zijn in koopjes; bol.com heeft nu 30% korting op spellen. Het is een dagdeal dus enkel vandaag.

Wat stom van mij. Dat zag ik vanmorgen al. Niet aan gedacht het hier te zetten. :facepalm:

Heb Pandemie en Het Verboden Eiland besteld. :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven