Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 22 november 2017 om 23:53
Leuk, ik was het trouwens ook vergeten hier te zetten, had het wel op het speelgoedtopic gezet.LunchLover schreef: ↑22-11-2017 22:49Wat stom van mij. Dat zag ik vanmorgen al. Niet aan gedacht het hier te zetten.![]()
Heb Pandemie en Het Verboden Eiland besteld.![]()
Heb niets gekocht, ga in Antwerpen wel wat halen
zondag 26 november 2017 om 16:48
zondag 26 november 2017 om 23:22
@ Lunchlover, leuk dat het spel bevalt.
Ik was vandaag op Spel in Antwerpen.
Niet eens nieuwe spellen gespeeld; Zooloretto, Ginkopolis, Metro en Codenames, maar het was weer gezellig
In de tombola nog een spel gewonnen: Caylus |Magna carta, en Pixi Queen gekocht
Ik was vandaag op Spel in Antwerpen.
Niet eens nieuwe spellen gespeeld; Zooloretto, Ginkopolis, Metro en Codenames, maar het was weer gezellig
In de tombola nog een spel gewonnen: Caylus |Magna carta, en Pixi Queen gekocht
nlies wijzigde dit bericht op 27-11-2017 20:46
2.54% gewijzigd
maandag 27 november 2017 om 19:42
Zoals beloofd, een kort verslagje over de outlet:
We waren er rond 11uur en hadden redelijk snel een parkeerplekje gevonden (hadden we niet verwacht). Vervolgens nog een klein kwartiertje in de rij gestaan voor we binnen konden. Het was echt druk en moeilijk doorkomen doordat er al dikke rijen voor de kassa's stonden waardoor je in de gangen er moeilijk doorkwam.
De prijzen vielen me tegen, weinig echte koopjes. De actie van bol.com (-30%) van vorige week was veelal goedkoper, in ieder geval voor de spellen die we daar al hadden gekocht. Er waren wel een paar koopjes en een aantal spellen waren ook al uitverkocht toen wij er waren.
We zijn er nu geweest en hebben niet het gevoel dat we er snel weer naartoe zullen gaan. Misschien over een paar jaar nog eens.
Die pakket-deal waar Nlies het over had lag er gister voor €29,99 maar ik heb geen idee of dat het goede spellen zijn.
We waren er rond 11uur en hadden redelijk snel een parkeerplekje gevonden (hadden we niet verwacht). Vervolgens nog een klein kwartiertje in de rij gestaan voor we binnen konden. Het was echt druk en moeilijk doorkomen doordat er al dikke rijen voor de kassa's stonden waardoor je in de gangen er moeilijk doorkwam.
De prijzen vielen me tegen, weinig echte koopjes. De actie van bol.com (-30%) van vorige week was veelal goedkoper, in ieder geval voor de spellen die we daar al hadden gekocht. Er waren wel een paar koopjes en een aantal spellen waren ook al uitverkocht toen wij er waren.
We zijn er nu geweest en hebben niet het gevoel dat we er snel weer naartoe zullen gaan. Misschien over een paar jaar nog eens.
Die pakket-deal waar Nlies het over had lag er gister voor €29,99 maar ik heb geen idee of dat het goede spellen zijn.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
maandag 27 november 2017 om 21:12
Van die spellen ken ik Castello, vind ik leuk
Maharadja ook leuk
OMG is wel leuk, maar ik heb altijd het idee dat het al uit is voor je goed en wel begonnen bent (spel stopt als iemand 7 bedrijven heeft gekocht, en dat kan soms heel snel gaan. Zo snel dat je er nooit aan toe komt de duurdere bedrijven te kopen)
Emira ken ik niet, zit wel vaker in zo'n pakket dus ik denk dat dat een soort winkeldochter is die ze anders niet kwijt kunnen.
Maharadja ook leuk
OMG is wel leuk, maar ik heb altijd het idee dat het al uit is voor je goed en wel begonnen bent (spel stopt als iemand 7 bedrijven heeft gekocht, en dat kan soms heel snel gaan. Zo snel dat je er nooit aan toe komt de duurdere bedrijven te kopen)
Emira ken ik niet, zit wel vaker in zo'n pakket dus ik denk dat dat een soort winkeldochter is die ze anders niet kwijt kunnen.
maandag 27 november 2017 om 23:41
Wij hebben bij bol.com Pandemic gekocht met die actie. Vanavond gespeeld, ook heel nipt gewonnen maar man wat een vet spel!LunchLover schreef: ↑26-11-2017 16:48Heb vandaag voor eerst mijn nieuwe spel Pandemic gespeeld. Had het 1x op een spelletjesclub gedaan. Maar mij man nog nooit. Was dus even puzzelen af en toe maar we wonnen nipt!!
Ik ben fan![]()

Wij hadden trouwens de huisregel ingesteld dat we 1 spel per maand zouden kopen. Tot augustus mogen we geen spellen meer kopen

flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
maandag 27 november 2017 om 23:54
Carrara is dat geld wel waard. Maar boekenvoordeel heeft wel vaker leuke spellen (ook minder leuke) in de aanbieding, dus misschien is het er in augustus nog
Koningsburcht ook leuk, maar met 2 vind ik het minder leuk,
Tokaido is leuk, Tzolkin is een hele kluif, daarmee vergeleken is lampionnen een simpel tussendoortje, maar wel leuk
Koningsburcht ook leuk, maar met 2 vind ik het minder leuk,
Tokaido is leuk, Tzolkin is een hele kluif, daarmee vergeleken is lampionnen een simpel tussendoortje, maar wel leuk
maandag 27 november 2017 om 23:56
Ja dat is voordeel van een club he, weet je toch al een beetje hoe het spel werktLunchLover schreef: ↑26-11-2017 16:48Heb vandaag voor eerst mijn nieuwe spel Pandemic gespeeld. Had het 1x op een spelletjesclub gedaan. Maar mij man nog nooit. Was dus even puzzelen af en toe maar we wonnen nipt!!
Ik ben fan![]()
dinsdag 28 november 2017 om 00:22
dinsdag 28 november 2017 om 10:38
o Vivaclubje oprichten? gezellig
woensdag 29 november 2017 om 11:26
Gisteren Mars terraforming gespeeld.
Leuk, vond het er moeilijk uitzien toen de doos open ging, maar viel mee. Nu schijnen wij wel de beginnersversie gespeeld te hebben, maar die was al leuk genoeg.En ondanks dat ik er halfweg achter kwam dat ik enkele spelregels over het hoofd had gezien, toch gewonnen
Leuk, vond het er moeilijk uitzien toen de doos open ging, maar viel mee. Nu schijnen wij wel de beginnersversie gespeeld te hebben, maar die was al leuk genoeg.En ondanks dat ik er halfweg achter kwam dat ik enkele spelregels over het hoofd had gezien, toch gewonnen
donderdag 30 november 2017 om 11:18
dinsdag 5 december 2017 om 10:04
Exploding kittens is ook leuk! Wij doen lootjes, dus het is nog een verrassing of ik een spel krijg. Wat ik hierboven genoemd heb staat wel op mijn verlanglijstje. Als ik geen spel krijg voor sint koop ik wel een kerstcadeau voor mezelf

dinsdag 5 december 2017 om 10:48
Officieel doe ik aan beide niet wat cadeautjes betreft. Onofficieel heb ik mezelf op de beurs al een spel cadeau gedaan, en er een gewonnen in de tombola,lushcooking schreef: ↑05-12-2017 09:17Bij ons wordt sint komend weekend gevierd. Ik krijg hopelijk of EXIT de verlaten hut of het pocket escape spel. Heb jij al iets voor sinterklaas gekregen nlies, of doen jullie aan kerst?

dinsdag 12 december 2017 om 22:04
dinsdag 12 december 2017 om 22:14
Oh neee! Ik heb het zondag gedaan en won weer op het nippertje. We gaan volgende x kijken of we beide met twee karakters kunnen spelen.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."