Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
theatime schreef:
04-01-2018 01:22

Al is 2 jaar omder het leeftijdsadvies nog wat te veel denk ik.
Hoeft niet perse.

Mijn zoontje van 5 speelt Istanbul mee, dat is vanaf 10. Hij heeft de tactiek al aardig door. Ik denk dat hij met een jaartje wel volwaardig mee kan doen.
nlies schreef:
04-01-2018 13:12
Takenoko is leuk. Er is trouwens ook een uitbreiding op, dan heb je nog een mama-panda ook.
Had dat maar eerder gezegd van die Peking mysteries, staat hier in de kast (rommelmarkt of zo gekocht) nooit gespeeld.
Dat is heel lief van je, maar ik woon (en speel) in het buitenland. Ik zocht dus echt een Duits- of Engelstalige uitgave.
hier geregeld de kolonisten en 7 wonders.

wat hier ook heel goed onthaald werd is het NOAH card game. deze is handig om mee te nemen.
Ik doelde inderdaad op de ducosim beurzen, Eendje.

Zelf heb ik best wat spellenliefhebbers leren kennen via de georganiseerde spellenavonden. Met een deel hiervan spreek ik inmiddels ook buiten de georganiseerde avonden af. Daarnaast zelf ook een aantal vrienden met succes geintroduceerd met de nieuwere spellen. Ook zij bezoeken of organiseren nu spelavonden. :)
Waterpolo13 schreef:
04-01-2018 14:57
wat hier ook heel goed onthaald werd is het NOAH card game. deze is handig om mee te nemen.
Ziet er leuk uit! Is dit spel ook in Nederland te koop? Kan het alleen via Amazon vinden.
weet het niet. wij hebben het vorig jaar in België in een spellenwinkel gekocht.
Over twee weken spellenweekend, heb er zin in
nlies wijzigde dit bericht op 12-01-2018 20:22
Reden: foutje
19.10% gewijzigd
Leuk Nlies!

We zouden eigenlijk ook weer eens zoiets moeten plannen. Nu komt het er telkens niet van, terwijl ik er echt heel veel zin in heb :-D.
Eendje_ schreef:
01-01-2018 15:45
Thanx :)
Ik weet dat er inderdaad een spellenclub in Amersfoort zit, maar zij spelen op vrijdagavond. Voor mij komt die avond vaak erg slecht uit vanwege het begin van het weekend en veel afspraken met vrienden en familie. Mijn oude spellenclub speelde op dinsdag vanaf 19.00u, dat vond ik echt ideaal. Direct uit het werk door en dan weer bijtijds naar huis (al kon je tot twaalf uur doorspelen).
Spelletjeswinkel de Spellenpoort heeft tegenwoordig (sinds 2018?) op dinsdag ipv vrijdag spelletjesavond.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
neweve schreef:
15-01-2018 13:31
Spelletjeswinkel de Spellenpoort heeft tegenwoordig (sinds 2018?) op dinsdag ipv vrijdag spelletjesavond.
Wat leuk! Jammer dat ik dinsdagavond altijd al bezet ben, ik doe namelijk wekelijks mee met de pubquiz :sherlock:
Heb weer 2 spellen gekocht. :facepalm:

Trivial Persuit, vond ik altijd erg leuk, ware het niet dat wij zo'n oude editie hadden uit de jaren 80 en dat is voor een kind geboren in de jaren 80 niet heel makkelijk. Nu een old-skool editie gevonden bij bol met nieuwe vragen...
:cheer2:

Kon het dobbelspel Qwixx niet laten liggen. Dus hoppa, erbij.

Zaterdag voor het eerst sinds bijna een jaar ons ouwe spellencluppie bij elkaar. Ik heb er zin in!

:cheer:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik heb een keer op een beurs Bezzerwizzer gespeeld, vond ik leuker dan Triviant. (mer kans op vragen in jouw straatje omdat je ze bij en ander kunt pikken (die dat natuurlijk ook bij jou kunnen doen)
Veel plezier met het spellenclubje, weet je al wat je gaat spelen?
Kwis't van Waterfall Games is ook een soort triviant. Maar dan 1 die je ook kunt winnen door middel van bluffen.
Waar is dat spellenweekend Nlies?
Wordt dat georganiseerd vauit een een vereniging o.i.d. of met vriendem onderling? En met hoeveel man is dat?
Het klinkt wel erg leuk!
nlies schreef:
19-01-2018 01:00
Ik heb een keer op een beurs Bezzerwizzer gespeeld, vond ik leuker dan Triviant. (mer kans op vragen in jouw straatje omdat je ze bij en ander kunt pikken (die dat natuurlijk ook bij jou kunnen doen)
Veel plezier met het spellenclubje, weet je al wat je gaat spelen?

Ik noemde een aantal spellen om mee te nemen en vooral Pandemic werd enthousiast ontvangen. Dus die sowieso wel gok ik.

Over Triviant, agh sommige old skool spellen moet je gewoon laten voor wat ze zijn. Die hoef je wat mij betreft niet op te leuken. :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
theatime schreef:
19-01-2018 02:13
Waar is dat spellenweekend Nlies?
Wordt dat georganiseerd vauit een een vereniging o.i.d. of met vriendem onderling? En met hoeveel man is dat?
Het klinkt wel erg leuk!
Is van de club in Breda, met 32 man ongeveer, meer kan niet want zo groot is de capaciteit van het huis.
@ Lunchlover, ik dacht al dat Pandemic op het lijstje zou staan.

verder (voor mij)nieuwe spellen die ik gespeeld heb afgelopen week: Vikings go wild, deckbuilder, waarbij je bier en goud gebruikt om dingen te kopen, en de tegenstanders aan kunt vallen.
Berenpark, leuk puzzelspel
en sagrada was weer tijd geleden, maar blijft leuk
Hoi allemaal,
theatime wees me op jullie topic. Dank je! Ik lees en praat graag mee.
Wij zijn zelf voor een spelletjesgroep in Apeldoorn op zoek naar nieuwe leden. Meld het hier ook nog maar even. Voor meer info stuur me maar een pb.
LunchLover schreef:
18-01-2018 22:01
Heb weer 2 spellen gekocht. :facepalm:

Trivial Persuit, vond ik altijd erg leuk, ware het niet dat wij zo'n oude editie hadden uit de jaren 80 en dat is voor een kind geboren in de jaren 80 niet heel makkelijk. Nu een old-skool editie gevonden bij bol met nieuwe vragen...
:cheer2:

Kon het dobbelspel Qwixx niet laten liggen. Dus hoppa, erbij.

Zaterdag voor het eerst sinds bijna een jaar ons ouwe spellencluppie bij elkaar. Ik heb er zin in!

:cheer:
Qwixx! Erg leuk, heb hem ook thuisliggen. De andere varianten zijn ook echt een aanrader om mee af te wisselen
Welkom Annelies.
Apeldoorn is te ver weg voor mij, , maar succes met zoeken
nieuw spel van de maker van Splendor: majesty.
Eenvoudig en snel, maar wie heel erg leuk. Dus voor iedereen die iets lichts zoekt echt een aanrader. Je hebt een aantal gebouwen voor je liggen (een soort middeleeuwste straat), van een molen tot een ziekenhuis. Bij die gebouwen horen personenkaartjes. Je mag elke beurt een persoon uit het midden kiezen, die je punten oplevert. Hoe meer dezelfde personen je al hebt liggen, hoe meer punten. Maar aan het eind leveren verschillende personen ook punten op, net als meerderheden. Nog best wat tactiek dus, ondanks de eenvoud!
nlies schreef:
19-01-2018 12:02
@ Lunchlover, ik dacht al dat Pandemic op het lijstje zou staan.

verder (voor mij)nieuwe spellen die ik gespeeld heb afgelopen week: Vikings go wild, deckbuilder, waarbij je bier en goud gebruikt om dingen te kopen, en de tegenstanders aan kunt vallen.
Berenpark, leuk puzzelspel
en sagrada was weer tijd geleden, maar blijft leuk
Berenpark is prima inderdaad!
En sagragda vind ik ook fijn :)

(Heb je pb gestuurd)
Alohamora schreef:
20-01-2018 21:34
Berenpark is prima inderdaad!
En sagragda vind ik ook fijn :)

(Heb je pb gestuurd)
gezien.

Majesty heb ik volgens mij op de club al een paar keer binnen zine komen, maar nooit gespeeld
Alohamora schreef:
20-01-2018 21:21
nieuw spel van de maker van Splendor: majesty.
Eenvoudig en snel, maar wie heel erg leuk. Dus voor iedereen die iets lichts zoekt echt een aanrader. Je hebt een aantal gebouwen voor je liggen (een soort middeleeuwste straat), van een molen tot een ziekenhuis. Bij die gebouwen horen personenkaartjes. Je mag elke beurt een persoon uit het midden kiezen, die je punten oplevert. Hoe meer dezelfde personen je al hebt liggen, hoe meer punten. Maar aan het eind leveren verschillende personen ook punten op, net als meerderheden. Nog best wat tactiek dus, ondanks de eenvoud!
Bedankt he. :peace:

Weer een voor op mijn lijstje. Mijn spellenkast puilt uit.
ElizabethThatcher schreef:
20-01-2018 22:11
Bedankt he. :peace:

Weer een voor op mijn lijstje. Mijn spellenkast puilt uit.
Ikea heeft hele handige spellenkasten voor uitbreiding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven