Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
09-12-2019 17:43
Heb je al gekeken op marktplaats voor een extra spel s7rin?
Ja, op marktplaats is niks te vinden. Op Ebay staan een paar exemplaren uit Amerika, maar daarvoor betaal je dan al snel bijna €100.

Maar de spellenwinkel zal ik eens contacteren. Zodra ik zeker weet dat mijn vader de zolder op gaat. Dat is nog de grootste Hindernis ;)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
09-12-2019 18:06
Ja, op marktplaats is niks te vinden. Op Ebay staan een paar exemplaren uit Amerika, maar daarvoor betaal je dan al snel bijna €100.

Maar de spellenwinkel zal ik eens contacteren. Zodra ik zeker weet dat mijn vader de zolder op gaat. Dat is nog de grootste Hindernis ;)
En misschien moet je het dan ook eerst nog eens spelen, misschien vind je het nu niks meer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mysteriepakket vandaag . Leuk als je nog niet veel spellen hebt, en nog niet weet wat je echt leuk vindt. Maar ik ben veel te bang dta het iets is a la catan of weerwolven. En geen zin in de moeite van doorverkopen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Help, jullie als ervaringsdeskundigen weten het misschien wel ;).
We hebben al bijna een jaar een cadeaukaart in huis liggen, waar we eigenlijk van uit eten zouden gaan. Alleen is die optie ineens niet meer beschikbaar.
Wel kan ik er ook een bordspel voor aanschaffen. Nu ben ik gek op spelletjes en hebben we een enorme kast vol, haha. Maar er kan altijd iets bij. Toen ik twee weken geleden keek stond Azul er nog bij, die wil ik enorm graag hebben.
Ga ik net bestellen, staat hij er niet meer tussen! Irritant gedoe.
Iemand ervaring met het spel hoogspanning? Is dat wat? Of de vergeten stad?
Verder staat ticket to ride usa er ook tussen, maar die hebben wij al in de versie northern countries. Deze lijkt me van hetzelfde.
En party en co ed, maar daar ben ik dan weer minder fan van.
Alle reacties Link kopieren
Hi taartje,
als je van coöperatief houdt of eens wil proberen is de vergeten stad een leuke, wel een pittige.
Hoogspanning heb ik jaren geleden gespeeld, maar ik ben niet zo dol op spellen met een biedfactor er in
TTR ja ze hebben allemaal wel iets verschillend, deze ken ik niet.
op you tube staan trouwens wel filmpjes met speluitleg, kun je zien wat het ongeveer voor spel is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hoogspanning heb ik in de kast liggen, maar slechts 1 keer gespeeld. Met 2 personen vond ik het niet zo'n geweldig spel, en daardoor haal ik hem eigenlijk ook niet uit de kast als er wel meer mensen zijn. Het duurde mij toen ook te lang.

Ticket to ride USA is de 1e basisversie die ze hebben uitgebracht. Het is de meest eenvoudige versie, zonder de extra regels die je bij nordic countries wel hebt. Er zijn bijvoorbeeld geen tunnels en veerboten. Is denk ik alleen interessant als je TTR wel eens met 4 of 5 personen wilt spelen, of als je graag uitbreidingen wilt kunnen kopen (de meeste zijn niet geschikt voor nordic countries).

De 999games aanbieding van vandaag is "Clever". Nooit van gehoord, maar het lijkt op een soort variant van Qwixx. Zelfs afgeprijsd vind ik het best duur voor een scoreblok en dobbelstenen. Of zie ik nu iets essentieels over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Clever is/was heel populair. Intussen is er ook al een moeilijkere versie dobbel so clever. Leuk dobbelspel
Maar ik zou ze dus niet allebei kopen, Dan blijft 1 van de 2 waarschijnlijk ongebruikt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Vorig weekend tijdens de spellenmarathon volgende spelletjes gespeeld:
-Tapestry: Leuk! Moet je wel een aantal keer spelen voordat je het helemaal begrijpt.
-Manhattan: Lijkt wel leuk met een jonger publiek maar voorlopig te weinig inhoud.
-Photosynthesis: Ik vond het spel te traag gaan, had er meer van verwacht.
-7 wonders duel: Leuk spel, achteraf ontdekt dat we het wel een beetje verkeerd gespeeld hebben.
-Machiavelli: Leuk! komt op mijn lijstje, ik denk dat ik meteen voor de deluxe versie ga.
-Queendomino: Uitdagender dan kingdomino. Leuk spel maar ik vind het niet mooi om naar te kijken.

Trouwens elk spelletje gewonnen :yes:
Deze week Letter jam en wingspan gespeeld. Worden hier allebei klassiekers denk ik!

Er is trouwens vandaag 25% korting op spelletjes bij dreamland. Geen idee of ze leveren naar Nederland. Ik twijfel om wingspan aan te kopen (33 euro!) maar ze hebben enkel de Nederlandstalige editie, en had liever de Engelstalige gehad.
Alle reacties Link kopieren
@viva888, als je king/queendomino wel leuk vind maar net niet dan is Honshu wellicht een optie. Hetzelfde idee qua aangrenzend leggen, niet de limiet van veldgrootte en extra element van fabriekjes.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Alle reacties Link kopieren
gisteren Old masters gespeeld. Ook leuk, maar tegen het eind kwam ik pas achter de manier om de tegenstander nog meer tegen te werken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Dan weet ik nog niet of ik die bon daar voor ga gebruiken. Ook een beetje jammer als het spel niets aan blijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gister La cucaracha gespeeld nadat ik een nieuwe kakkerlak had ontvangen. We hebben dubbel gelegen. Simpel spel, meer voor kinderen maar wel leuk voor een paar keer.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij leuk om met kerst met z'n vieren een escaperoom achtig spel te spelen. Maar welke? Ik twijfel vooral tussen "Escape room the game" en "Exit". Heeft een van jullie ervaring met deze spellen?
Vorig jaar kerst zijn we met puzzelpost bezig geweest, dat vonden we allemaal erg geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
12-12-2019 10:30
Het lijkt mij leuk om met kerst met z'n vieren een escaperoom achtig spel te spelen. Maar welke? Ik twijfel vooral tussen "Escape room the game" en "Exit". Heeft een van jullie ervaring met deze spellen?
Vorig jaar kerst zijn we met puzzelpost bezig geweest, dat vonden we allemaal erg geslaagd.
"Escape Room - the Game" heb ik laatst in een demo versie op het Spellenspektakel gespeeld. Daar kon ik eigenlijk niet zo veel mee.

Van Exit heb ik er inmiddels een stuk of drie, vier gespeeld. Daar zat er eentje tussen waar we niet doorheen kwamen. De andere waren precies goed.

Als je denkt alleen met de kerst te spelen, zou ik voor een Exit game gaan. Voor Escape Room the game heb je een basisset met apparaat nodig á 30 euro. Nieuwe verhalen kosten daarna telkens €10. Een Exit Game kost tussen de 10 en 15 euro. Daarvan kan je er dus al 2 of 3 spelen voor e prijs van de basisset van de andere.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reactie!
Zijn de exit spellen een beetje goed te spelen met 4 personen? Als ik de plaatjes bekijk lijken de puzzels vooral in één boekje te staan, dat lijkt mij niet zo praktisch? Of valt dat wel mee?
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
12-12-2019 12:04
Dank voor de reactie!
Zijn de exit spellen een beetje goed te spelen met 4 personen? Als ik de plaatjes bekijk lijken de puzzels vooral in één boekje te staan, dat lijkt mij niet zo praktisch? Of valt dat wel mee?
Ja hoor! Volgens mij niet meer of minder dan Escape Room the game. Wij hebben het iig wel eens met vier gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
12-12-2019 12:04
Dank voor de reactie!
Zijn de exit spellen een beetje goed te spelen met 4 personen? Als ik de plaatjes bekijk lijken de puzzels vooral in één boekje te staan, dat lijkt mij niet zo praktisch? Of valt dat wel mee?
ik heb het paar weken geleden gespeeld.
Uit het boekje zoek je maar korte stukjes op.
dus kun je om de beurt doen.
even een voorbeeld wat verder niets prijsgeeft.
Je hebt kaarten waarop kamers staan afgebeeld. In die kamers zijn voorwerpen of deuren, ramen , verzin het maar. en je hebt kaarten met voorwerpen
al die dingen hebben een nummer wat correspondeert met een nummer in het boekje. bijvoorbeeld ik wil de kast bekijken. lees nummer 403. Daar lees je dat de kast op slot zit.
maar je hebt bijvoorbeeld ook een kaart met een sleutel er op.
op die kaart staat nummer 18
Als je dan die sleutel op de kast wil proberen zoek je in het boekje 18403. Is dat getal er, dan lees je wat daar staat, bijvoorbeeld dat de kast opengaat en dat er een boek in ligt en dat je kaart 45 mag pakken waar een afbeelding van een boek op staat,
Of het getal is er niet dat betekent dat de sleutel niet bij die kast hoort. En dan moet je verder zoeken.
Dus de puzzels staan niet in het boekje, de aanwijzingen wel

In de week voor sinterklaas lagen die exit spelletjes bij het kruidvat voor 7,50. (25% korting) misschien liggen er nog wel rond een tientje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
zo ik ga me vanaf vanavond een weekend onderdompelen in de spellen. heb er zin in.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
13-12-2019 00:12
zo ik ga me vanaf vanavond een weekend onderdompelen in de spellen. heb er zin in.
Leuk! Staat er al wat op de planning qua spel of wordt dat pas besloten als de groep compleet is?

Ik hoop zondag 1 of 2 spellen te kunnen spelen. Afgelopen week splendor en Copenhagen gekregen dus ben heel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
banaaaana schreef:
13-12-2019 07:31
Leuk! Staat er al wat op de planning qua spel of wordt dat pas besloten als de groep compleet is?

Ik hoop zondag 1 of 2 spellen te kunnen spelen. Afgelopen week splendor en Copenhagen gekregen dus ben heel benieuwd.
de groep bestaat uit en man of 25-30 , er komen wat tassen vol mee, dus ik denk dat we ruim 100 spellen hebben om te kiezen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
13-12-2019 10:51
de groep bestaat uit en man of 25-30 , er komen wat tassen vol mee, dus ik denk dat we ruim 100 spellen hebben om te kiezen
Cool! Dus altijd wel iets te spelen wat je echt leuk vind. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
viva888 schreef:
11-12-2019 14:49
Deze week Letter jam en wingspan gespeeld. Worden hier allebei klassiekers denk ik!

Er is trouwens vandaag 25% korting op spelletjes bij dreamland. Geen idee of ze leveren naar Nederland. Ik twijfel om wingspan aan te kopen (33 euro!) maar ze hebben enkel de Nederlandstalige editie, en had liever de Engelstalige gehad.
Helaas leveren ze niet naar Nederland en Wingspan is ook uitverkocht (pas half januari weer leverbaar). Wel bedankt voor de tip! :)
Alle reacties Link kopieren
Grappig, hier spelen we zowel exit als escaperoom the game (en ook pocket escaperoom en Unlock gedaan) maar ik vind Escaperoom the game juist veel leuker. Zeker met z'n vieren. In de basisdoos zitten 4 scenarios (dus omgerekend 7,50 per stuk) en de uitbreiding met de VR-bril is ook echt de moeite waard. Ik vond het meer lijken om een echte escaperoom dan exit. In de app heb je ook achtergrondgeluiden enzo.

Exit spelen we altijd met z’n tweeën maar dat zou ik ook niet met meer willen spelen omdat mijn ervaring is dat je vaak een puzzel tegelijk kan spelen omdat de puzzels in een bepaalde volgorde opgelost moeten worden. Maar dat wisselt een beetje per deel.

De puzzelpost vonden wij ook erg leuk. Hebben jullie alle drie de delen gespeeld? Wij alleen het eerste deel.

De noxbox en crimibox schijnen ook zo iets te zijn maar daar heb ik zelf (nog) geen ervaring mee.
lieveling wijzigde dit bericht op 14-12-2019 23:25
Reden: Aanvulling
15.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwakzalvers bij 999 met 10 euro korting. Grote twijfel of ik hem moet bestellen. Nooit zelf gespeeld maar zoveel enthousiaste verhalen over gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven