Carnaval!!!
vrijdag 9 februari 2018 om 19:55
Nog geen carnavalstopic???
Wie gaat er nog meer gezellig op stap met deze dolle dagen?
En waar?
To trapt af: als rasechte Limburgse blijf ik natuurlijk in de gezelligste provicie. Morgen gaat het beginnen, lekker bibberen op een plein. Zondag, maandag en dinsdag in eigen dorp, naar een paar café's en het gemeenschapshuis. Natuurlijk ook optocht kijken.
We beginnen 's middags en zien wel waar het schip strandt haha.
Alaaf!!!
Wie gaat er nog meer gezellig op stap met deze dolle dagen?
En waar?
To trapt af: als rasechte Limburgse blijf ik natuurlijk in de gezelligste provicie. Morgen gaat het beginnen, lekker bibberen op een plein. Zondag, maandag en dinsdag in eigen dorp, naar een paar café's en het gemeenschapshuis. Natuurlijk ook optocht kijken.
We beginnen 's middags en zien wel waar het schip strandt haha.
Alaaf!!!

zaterdag 10 februari 2018 om 11:44

Fijne Carnaval iedereen!
Ik heb er een haat/liefde verhouding mee. Het is me veel te druk en de muziek vind ik vaak ook niet leuk. Maar de gezelligheid en het verkleden trekt me dan weer wel.

zaterdag 10 februari 2018 om 12:26
En dat zijn voor mijn gevoel ook precies de mensen die het hardst roepen dat carnaval om zuipen draait. Want dat hebben ze ergens gehoord en voeren ze dan zelf ook zo uit. Ik heb zelf in mijn studententijd ook in Maastricht carnaval gevierd. Daar zie je dat de studenten van boven de rivieren inderdaad voor een groot deel denken dat carnaval om het zuipen gaat (net als de rest van het studentenleven) en die gaan dan ook zo carnaval in. Die zijn echter ook na 2 dagen helemaal klaar, omdat ze niet meer kunnen lopen.Blondie456 schreef: ↑10-02-2018 11:40Wat mij altijd op valt is dat de mensen die het meest dronken zijn van boven de rivieren komen. Die snappen er niks van en denken dat het puur om het zuipen gaat. Dat zijn dus ook de mannen die aan je kont of borsten zitten en denken dat dat mag met Carnaval.
Ik drink zelf niet en heb even goed genoeg lol met carnaval. Om het alle dagen vol te houden kun je ook niet alle dagen volle bak drinken. Dan houd je het niet vol. Een beetje drank maakt de mensen wel wat losser en de verbroedering groter, maar die onzin altijd dat het daar alleen maar om draait. Degene die het niet begrijpen en beschikking hebben over alle provinciale zenders, zou ik aanraden om L1 eens op te zetten vandaag. Dan zie je wat carnaval in Limburg op de zaterdag is.

zaterdag 10 februari 2018 om 12:51
Ik ook niet

Ik woon echter al jaren in GLD, daar speelt het meer dan waar ik vandaan kom (optocht morgen), maar enkele jaren terug heb ik mn vuurdoop gehad in, uuuhhh hoe heet het ook alweer, Oeteldonk? (Den Bosch)
Ik wist serieus niet wat me overkwam

Ze vroeg me gister weer of ik mee ging maar ik heb bedankt.
Moet wel zeggen, toen ik klein was was ik dol op verkleden, de kostuums en creativiteit van mensen vind ik wel erg leuk, maar verder snap ik ook de lol ervan niet zo...
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 21:41
13.42% gewijzigd

zaterdag 10 februari 2018 om 12:55
Dat vind ik dan wel weer interessant! Tenminste iemand die het doet zoals het hoort, carnaval en dan ook 40 dagen vasten!
Hoe ga je dat doen? Ik geloof dat je op aswoensdag en de vrijdagen geen vlees mag eten of zoiets he?

zaterdag 10 februari 2018 om 12:56
Blondie456 schreef: ↑10-02-2018 12:54Ik vier mijn hele leven al Carnaval maar vasten heb ik nog nooit gedaan en ga ik ook niet doen.
Is dat niet hypocriet? Het is immers een Rooms-Katholiek feest, vandaar dat het onder de rivieren wel wordt gevierd en boven de rivieren niet.

zaterdag 10 februari 2018 om 13:00
Het werd al eerder in het topic gezegd, maar jij gaat ook met kerst nog de geboorte van Jezus vieren? Wij gaan wel altijd naar de carnavalsmis, maar vasten niet meer nee. Ik ben wel rooms-katholiek opgevoed, maar heb er zelf niets mee. Met kerst vier ik niet dat Jezus is geboren, met Pasen ben ik niet bezig met het laatste avondmaal van Jezus en met carnaval houd ik me ook niet met het geloof bezig op de carnavalsmis na. Van oorsprong is het een rooms-katholiek feest inderdaad en daarom is het van oorsprong met name onder de rivieren. Maar tijden veranderen.

zaterdag 10 februari 2018 om 13:02
Carnaval wordt wel eens gebruikt voor een toenaderingspoging van iemand die je heel leuk vind. Met Carnaval mag je een wildvreemde "ten dans" vragen.
Anderen vragen een simpel kusje om te testen of ze wel lief gevonden worden.
Maar dat is heel wat anders dan het onbeleefde datingsvoorstel: "We hoeven niet te praten. We kunnen meteen naar buiten gaan. Ik wil wel." Bepaalde figuren die denken dat ze dat mogen en het erbij hoort. Die doen dat. Zonder veel reactie kan je dan NEE doen.
Carnaval kan zo leuk zijn. In eigen kring is toch het geheim.
Ik vind het jammer dat het zo druk is en er weinig overzicht is.
Het is een feest voor iedereen. Er komen altijd wel figuren op af die het niet begrijpen. Ik ga dit jaar misschien toch even kijken. Het verschilt per gemeente.
Vorig jaar zag ik Roy Donders op tournee op tv en daar zag ik hoe verschillend.
De mopperpot die hij is. Hij maakt kleding die heel goed bij carnaval zou passen, maar ....
Anderen vragen een simpel kusje om te testen of ze wel lief gevonden worden.
Maar dat is heel wat anders dan het onbeleefde datingsvoorstel: "We hoeven niet te praten. We kunnen meteen naar buiten gaan. Ik wil wel." Bepaalde figuren die denken dat ze dat mogen en het erbij hoort. Die doen dat. Zonder veel reactie kan je dan NEE doen.
Carnaval kan zo leuk zijn. In eigen kring is toch het geheim.
Ik vind het jammer dat het zo druk is en er weinig overzicht is.
Het is een feest voor iedereen. Er komen altijd wel figuren op af die het niet begrijpen. Ik ga dit jaar misschien toch even kijken. Het verschilt per gemeente.
Vorig jaar zag ik Roy Donders op tournee op tv en daar zag ik hoe verschillend.
De mopperpot die hij is. Hij maakt kleding die heel goed bij carnaval zou passen, maar ....
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 10-02-2018 13:10
Reden: .. of toch niet. Brrrrrrrrrrrrrrr koud.
Reden: .. of toch niet. Brrrrrrrrrrrrrrr koud.
9.63% gewijzigd

zaterdag 10 februari 2018 om 13:22
Pumps_italiaans schreef: ↑10-02-2018 13:11Stampotten en stevige soepen. Worstenbroodjes en saucijzenbroodjes. Dat is traditie.
Ik las vandaag juist ergens dat het zuurvlees en nonnevotten (???) is en juist geen worstenbroodjes.
(Stond op de FB van LindaNieuws)