Carnaval!!!
vrijdag 9 februari 2018 om 19:55
Nog geen carnavalstopic???
Wie gaat er nog meer gezellig op stap met deze dolle dagen?
En waar?
To trapt af: als rasechte Limburgse blijf ik natuurlijk in de gezelligste provicie. Morgen gaat het beginnen, lekker bibberen op een plein. Zondag, maandag en dinsdag in eigen dorp, naar een paar café's en het gemeenschapshuis. Natuurlijk ook optocht kijken.
We beginnen 's middags en zien wel waar het schip strandt haha.
Alaaf!!!
Wie gaat er nog meer gezellig op stap met deze dolle dagen?
En waar?
To trapt af: als rasechte Limburgse blijf ik natuurlijk in de gezelligste provicie. Morgen gaat het beginnen, lekker bibberen op een plein. Zondag, maandag en dinsdag in eigen dorp, naar een paar café's en het gemeenschapshuis. Natuurlijk ook optocht kijken.
We beginnen 's middags en zien wel waar het schip strandt haha.
Alaaf!!!

vrijdag 9 februari 2018 om 20:02
Ik twijfel nog. In een café hier kun je ook op groot scherm kijken. Best verleidelijk hahaha.
Veel plezier!!!

vrijdag 9 februari 2018 om 20:28
vrijdag 9 februari 2018 om 20:33

vrijdag 9 februari 2018 om 20:50
Carnaval is leuk, maar (veel te) druk.
Aswoensdag valt dit jaar samen met Valentijnsdag.
Als je de echte betekenis van Carnaval neemt dan kan het wel leuk zijn.
Dat is lekker dansen en je optuigen als een kerstboom.
Het gaat om het uiten van je creativiteit. Leuk verkleden en schminken.
Praalwagens maken en in optocht voorbij laten trekken.
Ja, die documentaire over de prins Carnaval van Venlo. Daarin wordt een stukje uitgelegd.
Voor bepaalde mensen dat eigenlijk het enige waarbij jong en oud samen iets gaan vieren.
Aswoensdag valt dit jaar samen met Valentijnsdag.
Als je de echte betekenis van Carnaval neemt dan kan het wel leuk zijn.
Dat is lekker dansen en je optuigen als een kerstboom.
Het gaat om het uiten van je creativiteit. Leuk verkleden en schminken.
Praalwagens maken en in optocht voorbij laten trekken.
Ja, die documentaire over de prins Carnaval van Venlo. Daarin wordt een stukje uitgelegd.
Voor bepaalde mensen dat eigenlijk het enige waarbij jong en oud samen iets gaan vieren.

vrijdag 9 februari 2018 om 20:56
Voor iedereen die zich afvraagt wat er zo leuk en speciaal aan is was gisteren deze documentaire op televisie: https://www.npo.nl/3doc/08-02-2018/BV_101386687
Van veel mensen die niets met carnaval hebben, las ik op Twitter dat ze ineens begrepen waarom zoveel mensen het met zoveel enthousiasme vieren.
Carnaval is voor mij echt niet verkleed zuipen. Geen idee hoe het in Brabant zit, maar in Limburg draait het echt niet alleen maar om de alcohol. Mensen zijn hier al maanden bezig met het maken van hun outfit en de verbroedering tussen iedereen die je tijdens carnaval voelt die voel je op geen enkel ander moment.
Van veel mensen die niets met carnaval hebben, las ik op Twitter dat ze ineens begrepen waarom zoveel mensen het met zoveel enthousiasme vieren.
Carnaval is voor mij echt niet verkleed zuipen. Geen idee hoe het in Brabant zit, maar in Limburg draait het echt niet alleen maar om de alcohol. Mensen zijn hier al maanden bezig met het maken van hun outfit en de verbroedering tussen iedereen die je tijdens carnaval voelt die voel je op geen enkel ander moment.
vrijdag 9 februari 2018 om 20:58
vrijdag 9 februari 2018 om 21:07
Carnavalsmis, geweldig, zo hoort het.
Veel plezierr.

vrijdag 9 februari 2018 om 21:18
Hier trillen de ramen momenteel omdat de optocht aan het einde van de straat langstrekt. Helaas is dat het laatste stukje en dan hebben de meesten geen normale carnavalsmuziek meer, alleen nog een stampende bass op volume 347.
De eerste groep meiden om te plassen is ook al geweest.
Ik heb vandaag vrij genomen omdat je vanaf vijf tot ergens middernacht het dorp niet meer in of uit kunt. Teveel straalbezopen jeugd, dus te gevaarlijk om tussendoor te rijden. Dus de politie heeft alles afgezet.
Dochterlief komt net binnen om op te warmen. Die drinkt nog braaf thee
. Maar ze vindt het wel leuk, vooral omdat ze met vriendinnen onderweg is.
De eerste groep meiden om te plassen is ook al geweest.
Ik heb vandaag vrij genomen omdat je vanaf vijf tot ergens middernacht het dorp niet meer in of uit kunt. Teveel straalbezopen jeugd, dus te gevaarlijk om tussendoor te rijden. Dus de politie heeft alles afgezet.
Dochterlief komt net binnen om op te warmen. Die drinkt nog braaf thee

De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

vrijdag 9 februari 2018 om 22:01
Eerlijk gezegd heb ik met de prins en zijn gevolg ook niet zo bijster veel.
Sta je gezellig in een café te "sjoenkele" komt die hele club binnen en is het meteen bomvol.
Wat ik altijd wel grappig vind, is dat je op tv eigenlijk altijd carnaval in Brabant ziet. En dat is toch echt heel anders dan hoe de vastelaovendj er in Limburg eruit ziet. Daarom vind ik het leuk dat zoveel mensen de documentaire "Nao het Zuuje" van Lex Uitink hebben gezien, en ook konden waarderen.
Maar hoe en waar je het ook viert (of juist niet natuurlijk): ik wens iedereen een mooi weekend!

vrijdag 9 februari 2018 om 22:22
Dat zorgt er ook voor dat de carnavalstoeristen ook voornamelijk in Brabant blijven hangen. Moet zeggen dat ik dat dan weer een fijne bijkomstigheid vind.sjansje schreef: ↑09-02-2018 22:01Eerlijk gezegd heb ik met de prins en zijn gevolg ook niet zo bijster veel.
Sta je gezellig in een café te "sjoenkele" komt die hele club binnen en is het meteen bomvol.
Wat ik altijd wel grappig vind, is dat je op tv eigenlijk altijd carnaval in Brabant ziet. En dat is toch echt heel anders dan hoe de vastelaovendj er in Limburg eruit ziet. Daarom vind ik het leuk dat zoveel mensen de documentaire "Nao het Zuuje" van Lex Uitink hebben gezien, en ook konden waarderen.
Maar hoe en waar je het ook viert (of juist niet natuurlijk): ik wens iedereen een mooi weekend!