Carnaval!!!

09-02-2018 19:55 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog geen carnavalstopic???

Wie gaat er nog meer gezellig op stap met deze dolle dagen?
En waar?

To trapt af: als rasechte Limburgse blijf ik natuurlijk in de gezelligste provicie. Morgen gaat het beginnen, lekker bibberen op een plein. Zondag, maandag en dinsdag in eigen dorp, naar een paar café's en het gemeenschapshuis. Natuurlijk ook optocht kijken.
We beginnen 's middags en zien wel waar het schip strandt haha.
Alaaf!!! :cheer2: :couple:
Ik ben een Brabantse. Ik ben er helemaal klaar voor. Ik zit te wachten en word over een kwartiertje op gehaald. Wij gaan van vrijdag tm dinsdag. Ik heb er zin in!
Optocht kijken doen wij ooit. Wij gaan gelijk naar de cafe's.
Blondie456 schreef:
09-02-2018 20:00
Optocht kijken doen wij ooit. Wij gaan gelijk naar de cafe's.
Ik twijfel nog. In een café hier kun je ook op groot scherm kijken. Best verleidelijk hahaha.
Veel plezier!!!
Ik was vroeger dansmarietje en ben opgegroeid met carnaval in Twente. Leuke tijden gekend. Nu heerlijk niks.

Voor de vierders....veel plezier.
Veel plezier allemaal!

Ik vier het zelf niet (boven de rivieren), behalve dat we naar een grote optocht gaan kijken. Ik heb trouwens wel een mooie documentaire gezien vandaag over het carnaval in Venlo. :)
Alaaf! Morgen voorraden inslaan en zondag geht's los. Veel plezier
Veel plezier. Ik vind het niets. Nu druk bij bijna geen alcohol en hou niet van menigten, dus dar helpt ook niet mee.

Ik werk al jaren in Brabant ondanks dat ik boven de rivieren woon. Volgende week is een van de beste weken om lekker te werken
.
anoniem_356319 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 20:53
96.55% gewijzigd
Ik snap niets van carnaval. Mensen die zich verkleed te pletter zuipen, wat is daar de lol van? :$

Ik wens jullie dus een heel fijn carnaval zonder mij. :proud:
Ik heb het jaren geprobeerd, maar ik snap er eigenlijk de lol niet van. Zeer waarschijnlijk ligt het gewoon aan mij, maar iedereen komt verkleed bij elkaar, zet het op een zuipen en dat dan dagen aan een stuk totdat je woensdag compleet verrot bent. Wat maakt carnaval nou toch zo leuk?
Ben Brabo en gun iedereen dit feest. Woon zelf in het centrum, en kwam afgelopen weken al feestvierders tegen, bijvoorbeeld bij het klunen. Lig nu in het ziekenhuis en vanmiddag is de Raad van Elf wezen groeten.
We konden een klein beetje muziek van beneden horen.
Heel veel plezier, allemaal!
Hier viert men geen carnaval, maar ik snap er ook helemaal niks van :-D

Wat is er zo leuk of speciaal aan dan? Verkleden, uitgaan en zuipen?
Familie woont in Limburg. Daar volop Carnaval. Ik ken het zo niet echt. Lijkt me niks.
Carnaval is leuk, maar (veel te) druk.
Aswoensdag valt dit jaar samen met Valentijnsdag.

Als je de echte betekenis van Carnaval neemt dan kan het wel leuk zijn.
Dat is lekker dansen en je optuigen als een kerstboom.
Het gaat om het uiten van je creativiteit. Leuk verkleden en schminken.
Praalwagens maken en in optocht voorbij laten trekken.

Ja, die documentaire over de prins Carnaval van Venlo. Daarin wordt een stukje uitgelegd.
Voor bepaalde mensen dat eigenlijk het enige waarbij jong en oud samen iets gaan vieren.
Voor iedereen die zich afvraagt wat er zo leuk en speciaal aan is was gisteren deze documentaire op televisie: https://www.npo.nl/3doc/08-02-2018/BV_101386687
Van veel mensen die niets met carnaval hebben, las ik op Twitter dat ze ineens begrepen waarom zoveel mensen het met zoveel enthousiasme vieren.
Carnaval is voor mij echt niet verkleed zuipen. Geen idee hoe het in Brabant zit, maar in Limburg draait het echt niet alleen maar om de alcohol. Mensen zijn hier al maanden bezig met het maken van hun outfit en de verbroedering tussen iedereen die je tijdens carnaval voelt die voel je op geen enkel ander moment.
Ja dat had ik ook wel na de docu, het zorgde er niet voor dat ik het nu zelf wil gaan vieren maar het was wel even een mooi inkijkje in een wereld die ik helemaal niet ken. Was leuk om te zien!
Carnaval :heart:
Heerlijk! Net al even weggeweest met mijn dochter. Niet gedronken, erg gezellig.
Morgen naar de Carnavalsmis (jaja) dat hoort er ook bij. En daarna lekker vier dagen feest! En dat is iets anders dan mezelf verkleed te pletter zuipen!!
biekoe schreef:
09-02-2018 20:58
Carnaval :heart:
Heerlijk! Net al even weggeweest met mijn dochter. Niet gedronken, erg gezellig.
Morgen naar de Carnavalsmis (jaja) dat hoort er ook bij. En daarna lekker vier dagen feest! En dat is iets anders dan mezelf verkleed te pletter zuipen!!
Carnavalsmis, geweldig, zo hoort het.
Veel plezierr.
Oh heerlijk de carnavalsmis. Ongeveer het enige moment dat ik nog naar de kerk ga en volgens mij ook zo ongeveer het enige moment dat de kerk nog vol zit.
Hier trillen de ramen momenteel omdat de optocht aan het einde van de straat langstrekt. Helaas is dat het laatste stukje en dan hebben de meesten geen normale carnavalsmuziek meer, alleen nog een stampende bass op volume 347.

De eerste groep meiden om te plassen is ook al geweest.

Ik heb vandaag vrij genomen omdat je vanaf vijf tot ergens middernacht het dorp niet meer in of uit kunt. Teveel straalbezopen jeugd, dus te gevaarlijk om tussendoor te rijden. Dus de politie heeft alles afgezet.

Dochterlief komt net binnen om op te warmen. Die drinkt nog braaf thee ;-) . Maar ze vindt het wel leuk, vooral omdat ze met vriendinnen onderweg is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Jaaa eindelijk carnaval ik heb er zin in. Hier als noorderling. hebben morgen de grootste optocht van de provincie. Altijd erg leuk. S avonds zitten wij in een feesttent.

Het is vast anders als de Limburgers enz maar wij hebben het erg naar onze zin
Veel plezier voor alle carnavalvierders. Ik als westerling begrijp helemaal niets van het feest. Het komt voor mij allemaal helemaal heel kinderachtig over om als volwassen man verkleed als prins op een kar te gaan staan.
Evien schreef:
09-02-2018 21:38
Veel plezier voor alle carnavalvierders. Ik als westerling begrijp helemaal niets van het feest. Het komt voor mij allemaal helemaal heel kinderachtig over om als volwassen man verkleed als prins op een kar te gaan staan.
Eerlijk gezegd heb ik met de prins en zijn gevolg ook niet zo bijster veel. 😁
Sta je gezellig in een café te "sjoenkele" komt die hele club binnen en is het meteen bomvol.

Wat ik altijd wel grappig vind, is dat je op tv eigenlijk altijd carnaval in Brabant ziet. En dat is toch echt heel anders dan hoe de vastelaovendj er in Limburg eruit ziet. Daarom vind ik het leuk dat zoveel mensen de documentaire "Nao het Zuuje" van Lex Uitink hebben gezien, en ook konden waarderen.
Maar hoe en waar je het ook viert (of juist niet natuurlijk): ik wens iedereen een mooi weekend!
sjansje schreef:
09-02-2018 22:01
Eerlijk gezegd heb ik met de prins en zijn gevolg ook niet zo bijster veel. 😁
Sta je gezellig in een café te "sjoenkele" komt die hele club binnen en is het meteen bomvol.

Wat ik altijd wel grappig vind, is dat je op tv eigenlijk altijd carnaval in Brabant ziet. En dat is toch echt heel anders dan hoe de vastelaovendj er in Limburg eruit ziet. Daarom vind ik het leuk dat zoveel mensen de documentaire "Nao het Zuuje" van Lex Uitink hebben gezien, en ook konden waarderen.
Maar hoe en waar je het ook viert (of juist niet natuurlijk): ik wens iedereen een mooi weekend!
Dat zorgt er ook voor dat de carnavalstoeristen ook voornamelijk in Brabant blijven hangen. Moet zeggen dat ik dat dan weer een fijne bijkomstigheid vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven