Creatieve hobby's, praat gezellig mee!

01-01-2023 21:25 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt geen idee of dit een vruchtbaar topic gaat worden maar ga het proberen

Ik ben van nature creatief maar door gezinsleven, werkleven en huishouden is er afgelopen jaren weinig meer uit m'n handen gekomen dan een haarwerkje tijdens het netflixen.

Ik merk echter dat is steeds minder gefocust kan zijn bij wederom een netflixserie en vaak denk aan een creatieve hobby. Maar strand dan in wat te doen, waar te beginnen etc.

Ik vind het leuk om met m'n handen bezig te zijn maar wat is dus de vraag. Daarom dit topic met eigenlijk de vraag: wat heb jij voor creatieve hobby waar je echt lekker rustig voor kan zitten?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-01-2023 09:14
Reden: Titel aangepast op verzoek to.
0.00% gewijzigd
Weet je wat me ook tof lijkt? Een vloerkleed knopen. En zelf nepbloemen maken van vilt, zijde of papier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dotpainting. Je hebt er weinig voor nodig en kan op van alles: een plantenpotje, een steen (die je dan weer als zwerfsteen ergens neer legt), als sleutelhanger, kadolabel/bloemenkasrtje, gewone kaart, voorraadpotje, decoratie in de tuin.

Ik heb bij deze vrouw een leuke workshop gevolgd en veel ideeën opgedaan.

https://pin.it/xek1fW5
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
LEGO (voor volwassenen).

Ik ben nu bezig met deze:

https://www.lego.com/nl-nl/product/orchid-10311
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vroeger uuuuuren geborduurd toen ik met een verbrijzeld been thuis zat.
Tegenwoordig helemaal niet crea meer, maar ik leef me de laatste tijd uit op mijn nagels. Heb een mand vol met nagellak, en de laatste tijd experimenteer ik soms met nagellakpoeder. Heb sinds kort ook zo'n setje met kwastjes waar je patronen op je nagels mee kan tekenen. Ik word er heel zen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou dolgraag leren haken, heb ook tig beginnersfilmpjes gezien, de basis kan ik maar een random patroon komt bij mij over als een veel te moeilijke wiskundesom. Zo balen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tiffany en/of glas in lood, al dan niet gecombineerd met brandschilderen.
Zelf meubels opknappen en schilderen / lakken
Lingerie naaien
Leerbewerking
Barbies maken
Spinnen en weven
Aquarel
Hobbelpaarden restaureren
Middeleeuwse miniaturen maken

(niet alles ook zelf geprobeerd, wel mensen in mijn omgeving die dit doen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Pepernootje schreef:
02-01-2023 09:53
Ik zou dolgraag leren haken, heb ook tig beginnersfilmpjes gezien, de basis kan ik maar een random patroon komt bij mij over als een veel te moeilijke wiskundesom. Zo balen.
Pepernootje, ik weet niet of ik al ervaring genoeg heb, maar ik wil je best helpen met een geschreven patroon ontwarren. Je mag de eerste paar regels hier neer pennen.

Ik heb er nog één die nog niet voorbij gekomen is:

Stof, zijde of strengen wol verven. Ik hou heel erg van mijn eigen kleuren mengen en kijken of het uitkomt zoals ik bedacht had. Je hebt wel behoorlijk veel plek ervoor nodig, zowel in opslag van spullen als een plek die vies mag worden met het verven zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pepernootje schreef:
02-01-2023 09:53
Ik zou dolgraag leren haken, heb ook tig beginnersfilmpjes gezien, de basis kan ik maar een random patroon komt bij mij over als een veel te moeilijke wiskundesom. Zo balen.
Dat had ik ook maar toen heb ik bij een handwerkwinkel een 5 x2 uren cursus gevolgd en nu kan ik echt alles. Dat is echt een aanrader en kan in elke stad wel in één of andere vorm.
Pepernootje schreef:
02-01-2023 09:53
Ik zou dolgraag leren haken, heb ook tig beginnersfilmpjes gezien, de basis kan ik maar een random patroon komt bij mij over als een veel te moeilijke wiskundesom. Zo balen.
Ik heb een tijd op les gezeten bij een hobby winkel. Misschien is er bij jou in de buurt ook zoiets? Of iemand met veel ervaring die het leuk vind om je te helpen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een lieve reacties! En wat lief dat ik ook hier hulp mag vragen met een patroon! Ben nu niet concreet bezig maar echt superlief
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik help ook graag als ik het weet hoor.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Superlief
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook best helpen met haak vragen. Ik test patronen voor verschillende ontwerpers, dus heb wel wat ervaring haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw super :-) wat een lieve mensen hier
Alle reacties Link kopieren Quote
Pepernootje schreef:
02-01-2023 10:30
Wat een lieve reacties! En wat lief dat ik ook hier hulp mag vragen met een patroon! Ben nu niet concreet bezig maar echt superlief

Dat is het enige topic wat ik mis op Viva. Een hobbytopic waar je al je vragen kunt stellen. En dan voor alle hobby's.
Alle reacties Link kopieren Quote
Creatieveling schreef:
02-01-2023 10:56
Dat is het enige topic wat ik mis op Viva. Een hobbytopic waar je al je vragen kunt stellen. En dan voor alle hobby's.

Ik voel een nieuw topic aankomen! :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Creatieveling schreef:
02-01-2023 10:56
Dat is het enige topic wat ik mis op Viva. Een hobbytopic waar je al je vragen kunt stellen. En dan voor alle hobby's.
Nou. Wat houdt je tegen?
himalaya schreef:
02-01-2023 10:58
Ik voel een nieuw topic aankomen! :)
Haha ik ook. Een specifiek hobbytopic loopt al snel dood heb ik gemerkt, maar een algemeen creabea topic loopt denk ik prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sieraden maken, leuke lapjes naaien, tekenen met de kids. Leuke meubeltjes opknappen etc
Voor iedereen een groene tuin
Ooh wat een leuke ideeen hier!

Ik ben momenteel aan het naaien. Babykleetjes enzo. Ga binnenkort wel een cursus volgen, want lijkt me leuk om me verder te ontwikkelen. Nu doe ik maar wat haha
Alle reacties Link kopieren Quote
vogelkip schreef:
02-01-2023 08:36
Dat diamond painting lijkt mij leuk. Dat is niet zo moeilijk toch, of vergis ik me daarin? Wat doen jullie vervolgens met zo'n werk als het af is? Hang je het dan aan de muur? Ik zie helaas alleen maar van die ordi plaatjes, met regenboogkatten, paarden en tijgers enzo..
Ze verkopen kleine en grote bij de Action. Ik probeerde eerst een kleintje en was er na 5 minuten al klaar mee 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Creatieveling schreef:
02-01-2023 10:56
Dat is het enige topic wat ik mis op Viva. Een hobbytopic waar je al je vragen kunt stellen. En dan voor alle hobby's.
Misschien vragen of de mod de titel klein beetje aanpassen ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe aan (kinder)kleding naaien en ben sinds kort begonnen met quilten. Ik heb nu 1 quilt af en ben de volgende al aan het plannen.

Origami is ook super leuk en daar heb je alleen origami papier voor nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb net een borduursetje gehaald bij de zeeman. Klein beginnen! Eens kijken of het wat is
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
02-01-2023 09:51
Ik heb vroeger uuuuuren geborduurd toen ik met een verbrijzeld been thuis zat.
Tegenwoordig helemaal niet crea meer, maar ik leef me de laatste tijd uit op mijn nagels. Heb een mand vol met nagellak, en de laatste tijd experimenteer ik soms met nagellakpoeder. Heb sinds kort ook zo'n setje met kwastjes waar je patronen op je nagels mee kan tekenen. Ik word er heel zen van.
Dan ben je toch ook creatief bezig? Ook al zit het in kleine dingetjes.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven