Dochter wordt 18 jaar

28-12-2011 23:15 43 berichten
Mijn dochter wordt in februari 18 jaar.

Zij moet een eigen zorgverzekering maar ik weet niet of zij straks zelf geld krijgt van studiefinanciering of zo. Dus zoek ik voor haar een goedkope zorgverzekeraar. Ik heb er echt de balle verstand niet van

Wie wil mij een beetje op weg helpen
Jeetje wat spannend Mika.

Ik neem aan dat ze wel studiefinanciering gaat ontvangen. Ik had toen een studentenpakket bij het zilveren kruis. Veel verzekeringen hebben studentenpakketten.

Heeft ze veel medische zorg nodig over het algemeen genomen?
Hoi Ibi

Nee ze gaat niet vaak naar de dokter, gebruikt alleen de pil. Ze doet wel een vervolgopleiding niveau 4 maar ik vraag me af of ze dat onder "studeren" verstaan? Ik ben zelf bij het zilveren kruis en had voor haar gekeken en dan betaald ze 108 euro in de maand. Duur allemaal pff
Let wel heel goed op het eigen risico. Veel zorgverzekeraars adverteren met goedkope pakketten, vooral voor jongeren, maar dan is je eigen risico wel dubbel zo hoog.

Kan een duur grapje worden als je onverhoopt toch in het ziekenhuis belandt.
Alle reacties Link kopieren
Als je een MBO opleiding volgt krijg je ook stufi. Kijk maar eens op de site van de duo. Daar staat alles netjes uitgelegd. Kijk ook even of ze voor zorgtoeslag in aanmerking komt.
Waarom kijk je niet met haar samen? Dan kunnen jullie samen kijken wat belangrijk is.

Internet verzekeringen schelen wel heel erg veel.
Behalve stufi krijgt ze ook zorgtoeslag, mijn zoon krijgt 70 euro per maand op dit moment, weet niet hoeveel dit is in 2012.
Ja helene heb je gelijk in, ik zal er op letten.

Als ik kijk bij duo-ib groep dan kan ze 75,93 euro in de maand krijgen. Daar kan ze nog geen zorgverzekering voor betalen. En dan de begrafenis kosten nog
quote:daisymadelief schreef op 28 december 2011 @ 23:26:

Behalve stufi krijgt ze ook zorgtoeslag, mijn zoon krijgt 70 euro per maand op dit moment, weet niet hoeveel dit is in 2012.Ach ja tuurlijk had ik helemaal niet aan gedacht. Zij krijgt ook zorgtoeslag. Kijk jullie denken goed mee
rozenstruikje zij is niet thuis anders had ik haar wel gevraagd. We gaan er morgen samen voor zitten.
Mika heeft je dochter ook een baantje? Waarom heeft ze een begrafenisverzekering nodig? Ze is 18.

Daisy, het is in 2012 69 euro.
Er komt idd. zorgtoeslag bij dat scheelt al. Ik denk dat haar begrafenispoliskosten toch niet zo hoog zullen zijn? Als je je jong verzekerd dan kost het haast niets.
quote:flowerbombje schreef op 28 december 2011 @ 23:30:

Mika heeft je dochter ook een baantje? Waarom heeft ze een begrafenisverzekering nodig? Ze is 18.

ook als ik je 18 bent kun je komen te overlijden. Vind dat juist erg verstandig als je er geen grote spaarpot centen voor op je rekening hebt staan.

Toen Patrick bij mij kwam wonen toen hij 19 was heb ik ook gezegd dat dat pas ging gebeuren als hij een begrafenisverzekering had. En hoe rot ook daar ben ik nu erg blij mee!

Ja ze heeft een baan voor een paar uur in de week

Ik krijg zelf bijstand en heb net vandaag bericht gehad van mijn klantmanager dat dochter zelf de zorg en begrafenis moet betalen. Ik betaalde dat natuurlijk altijd voor haar
Mika65, bij de Dela was het altijd tot 25 jaar gratis of iig heeel erg weinig.
Ah know`t, tha shunt
Eerlijk gezegd vind ik dat onderaan het prioriteitenlijstje hangen Ibi. Het meisje moet het ook allemaal maar net kunnen opbrengen.

Zeker met een moeder in de bijstand vind ik een dergelijke verzekering heel verstandig. Je hoopt het niet, maar er kan altijd iets gebeuren. Hoe verdrietig is het dan als je niet eens de uitvaart van je kind kunt betalen?

Zoiets is voor jongeren maar een paar euro.

Mika heeft je dochter ook een baantje? Waarom heeft ze een begrafenisverzekering nodig? Ze is 18. .Zelf ben ik 20 en ik heb die begrafenisverzekering ook. Kost een paar euro per jaar en je bent direct voor een aanzienlijk bedrag verzekerd. Ik heb zelf geen grote spaarrekening om dergelijke kosten op te kunnen hoesten, en ik wil ook niet mijn nabestaanden (in dit geval waarschijnlijk mijn ouders) met een grote kostenpost achter laten, mocht ik toch onverhoopt komen te overlijden. Je hoopt natuurlijk van niet, maar je weet het nooit zeker!
Mijn moeder betaalde de begrafenis altijd voor haar kinderen totdat ze de deur uitgingen en dat doe ik ook voor mijn kinderen. Ik ging er altijd van uit dat iedereen een begrafenisverzekering heeft maar blijkbaar is dat dus niet zo
Je moet dan zorgtoeslag aanvragen,en weet niet of je dochter nog bij je woont of zelfstandig.Maar dan ontvangt ze ook nog tegemoetkoming scholieren .
quote:Uncharted schreef op 28 december 2011 @ 23:36:

[...]

Zelf ben ik 20 en ik heb die begrafenisverzekering ook. Kost een paar euro per jaar en je bent direct voor een aanzienlijk bedrag verzekerd. Ik heb zelf geen grote spaarrekening om dergelijke kosten op te kunnen hoesten, en ik wil ook niet mijn nabestaanden (in dit geval waarschijnlijk mijn ouders) met een grote kostenpost achter laten, mocht ik toch onverhoopt komen te overlijden. Je hoopt natuurlijk van niet, maar je weet het nooit zeker!

Dat is mij dus gebeurd. Ik werd geconfronteerd met een rekening van 10.000 euro voor de begrafenis, omdat er geen verzekering was. Dat wil je écht niet. Dela is een goede optie voor je dochter, vanaf aanmelding geldt de verzekering al en is zéér goedkoop.

Zelf ben ik verzekerd bij Anderzorg en betaal 126 euro per maand, maar ik ben 31. Voor jouw dochtewr is dat goedkoper, en voor die 126 euro heb ik een aanvullend pakket en tandarts erbij.

Dit jaar ben ik chronisch ziek geworden en liep bij 5 artsen, en nu een revalidatie-kliniek, en álles is tot nu toe vergoed. Gewoon goed lezen en nadenken over wat je nodig denkt te hebben. ( bril, fysio, anti-conceptie e.d.)

Is via Internet af te sluiten, zij zeggen voor je op bij de oude verzekeraar en klaar ben je. Vraag ook gelijk zorgtoeslag aan, dat duurt vaak even.

Succes!

( oh ja, heeft ze een aansprakelijkheidsverzekering? WA / aansprakelijkheidspolis natuurlijke personen. Is voor als je schade berokkent aan anderen en dit is verplicht)
Je moet studiefinaciering wel zelf aanvragen.

Doe dit optijd! Dit is niet binnen een dag geregeld.

Als je bijstandsmoeder bent krijgt ze toch ook een aanvullende beurs dames?
De site van de duo is hartstikke duidelijk Margheritaa, dus ik neem even aan dat Mika + dochter dat zelf ook in de gaten hebben. Iets minder belerend mag ook wel hoor.

Superhuisvrouw, je ontvangt of stufi of een tegemoetkoming scholieren. Beide tegelijk kan niet.
Die aansprakelijkheidspolis/WA die heb ik, zolang als ze thuis woont is ze dan niet gewoon meeverzekerd?

O ik krijg een tegemoetkoming voor haar die gaat nu naar haar toe dan hoeft ze geen stufi aan te vragen?
Ik heb zelf ook Anderzorg, en dat bevalt al een aantal jaren erg goed. Daarnaast komen zij toch telkens als goedkoopste uit de bus. Misschien even via independer kijken wat het beste is voor haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven