Dode goudvis
dinsdag 14 april 2020 om 17:36
Hoi,
Omdat het een gevoelig onderwerp betreft heb ik hiervoor een anoniem account aangemaakt.
Wat er gebeurd is is het volgende; mijn poes (=kater) kwam vanmorgen aan met een dode goudvis en had het voor de tuindeur gelegd zoals de meeste poezen dat doen met een dode muis maar die hebben we niet.
Een dode goudvis dus en in een impuls heb ik de dode goudvis over de schutting in de vijver van de buren gegooid want ik dacht dat de vis daar oorspronkelijk vandaan kwam. Ik wist ook niet zeker of de vis echt dood was, dacht dat 'ie mogelijk ook in een shock zou kunnen verkeren en weer tot leven zou komen terug in het water.
Later vandaag sprak ik mijn buurvrouw en ze vertelde me dat haar zoiets raars was overkomen namelijk dat er een dode goudvis in haar vijver lag terwijl ze geen vissen hebben.
Ik weet nu niet wat ik moet doen, of ik mijn buurvrouw de waarheid moet vertellen of het er maar bij moet laten. Eigenlijk spreken we elkaar amper.
Omdat het een gevoelig onderwerp betreft heb ik hiervoor een anoniem account aangemaakt.
Wat er gebeurd is is het volgende; mijn poes (=kater) kwam vanmorgen aan met een dode goudvis en had het voor de tuindeur gelegd zoals de meeste poezen dat doen met een dode muis maar die hebben we niet.
Een dode goudvis dus en in een impuls heb ik de dode goudvis over de schutting in de vijver van de buren gegooid want ik dacht dat de vis daar oorspronkelijk vandaan kwam. Ik wist ook niet zeker of de vis echt dood was, dacht dat 'ie mogelijk ook in een shock zou kunnen verkeren en weer tot leven zou komen terug in het water.
Later vandaag sprak ik mijn buurvrouw en ze vertelde me dat haar zoiets raars was overkomen namelijk dat er een dode goudvis in haar vijver lag terwijl ze geen vissen hebben.
Ik weet nu niet wat ik moet doen, of ik mijn buurvrouw de waarheid moet vertellen of het er maar bij moet laten. Eigenlijk spreken we elkaar amper.
dinsdag 14 april 2020 om 17:47
dinsdag 14 april 2020 om 17:49
dinsdag 14 april 2020 om 17:56
doornroosje9 schreef: ↑14-04-2020 17:47Was Henk er nu maar om raad aan te vragen...
Ik zou een verhaaltje ophangen van een reiger die de goudvis uit een andere vijver gestolen heeft en onderweg verloren heeft. Of je kan er levende goudvissen ingooien, mysterie opgelost.![]()
dinsdag 14 april 2020 om 18:10
Ligt eraan of het hier of in Afrika was. De dierentuinen zijn gesloten, dus daar kan het niet zijn geweest.Zazamaenade schreef: ↑14-04-2020 18:01De zus van mijn kat heeft onlangs een zebra gezien, ook wel opmerkelijk, niet?
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 14 april 2020 om 18:18
Was dat niet die zezel?Zazamaenade schreef: ↑14-04-2020 18:01De zus van mijn kat heeft onlangs een zebra gezien, ook wel opmerkelijk, niet?
dinsdag 14 april 2020 om 18:38
doornroosje9 schreef: ↑14-04-2020 18:10Ligt eraan of het hier of in Afrika was. De dierentuinen zijn gesloten, dus daar kan het niet zijn geweest.
Katten komen overal, die trekken zich niets aan van coronamaatregelen
nounou
dinsdag 14 april 2020 om 18:42
Hahaha! Ik lig helemaal dubbel. Zo kun je de boel goed vernachelen! Ik zou er verder niets van zeggen, en net doen alsof ik gek was.
Maar dat krijg je er nou van, als je je kat overal laat komen. Iemand mist nou zijn goudvis uit zijn vijver. Katten gaan verder weg dan veel mensen erg in hebben. En eigenlijk zouden ze dat niet moeten toelaten.
En als jouw buurvrouw dit per ongeluk leest, dan denk ik dat ze helemaal plat ligt van het lachen en dat ze het aanhoudt als mooie anekdote voor op feestjes. Zo niet, dan is ze zonder humor.
Maar dat krijg je er nou van, als je je kat overal laat komen. Iemand mist nou zijn goudvis uit zijn vijver. Katten gaan verder weg dan veel mensen erg in hebben. En eigenlijk zouden ze dat niet moeten toelaten.
En als jouw buurvrouw dit per ongeluk leest, dan denk ik dat ze helemaal plat ligt van het lachen en dat ze het aanhoudt als mooie anekdote voor op feestjes. Zo niet, dan is ze zonder humor.
Ken ik niet! lijkt me wel een mooi verhaal! Ik had het gezicht van die mensen van dat konijn wel eens willen zien. Ik denk nu aan dat boek van Stephen King, "pet cemetry".MinkeDeWit schreef: ↑14-04-2020 17:47Dat is een variant op het overleden konijn dat door een hond was uitgegraven en door diens eigenaar weer in het hok bij de buren was gelegd.
dinsdag 14 april 2020 om 19:12
Ik had goudwindes gekregen van een vriendin uit haar aquarium. Ik hield ze zolang in een badje op mijn slaapkamer, totdat ik onderkomen voor ze had gevonden. Maar ze sprongen er steeds uit! Vandaar dat ik ze "suïcidale sardientjes" noemde. Later gingen ze naar de vijver van iemand en die was er heel blij mee. En ze waren niet meer suïcidaal.gizzmo-returns schreef: ↑14-04-2020 19:04ik vond net een dode goudvis naast mijn vijver...
Echt waar! Bij mij waren ze gisteren aan het kuitschieten, dus in mijn geval ga ik er maar vanuit dat de vis er per ongeluk uit is gesprongen