Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Alle reacties Link kopieren
He bah, Nummer, wat een vervelend bericht. Tuurlijk snap je die dokter wel, maar daarom baal je er mooi wel van. Je hebt toch vertrouwen in die arts gesteld. En een prive-kliniek, heeft die hetzelfde te bieden? Wordt dat vergoed?

Er zijn vast meer fijne artsen in dit vakgebied. Hopelijk weet je die te vinden en komt alles helemaal goed! Veel sterkte!
Hoi allemaal,

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!! Hopelijk hebben jullie heerlijk gefeest! Iemand nog goede voornemens voor 2010?

Wat was ik blij toen ik gisteravond mijn bed zag. Ik was sinds de 31e in de middag al wakker (veeeeeel te weinig geslapen voor een nachtdienst). Ik hoefde gelukkig maar 1 nachtje te werken, maar had op nieuwjaarsdag nog wel de nodige verplichtingen.

Dus dat werd een lange dag flink bikkelen. En ik heb het gered, nou ja bijna dan. Ik ben na mijn werk mijn as man gaan ophalen, effe de schoonfamilie een goed 2010 gewenst, nieuw huis van schoonouders gezien en toen door naar mijn familie.

Na het eten (met die familie) begon ik de vermoeidheid te voelen, steeds meer....

Dus werd het tijd om naar huis te gaan. Ik hoefde weer niet te rijden, volgens mij had as man me dat ook wel verboden als ik dat had bedacht. De laatste 5 minuten in de auto waren net teveel, ik werd wakker bij het parkeren.

Vandaag was een productieve dag!

We hebben heerlijk geshopt voor ons huis; kapstok besteld, boekenkasten, rolgordijn, bezem, schroefjes (voor dingen op te hangen) gekocht. Allemaal van die dingen die we echt nodig hadden en die nuttig zijn voor het huis.

Vanavond heb ik al 4 verhuisdozen leeggemaakt.Heerlijk gewoon.

@ Amygdala,

Fijn dat je zo genoten hebt van oud & Nieuw, heerlijk!!

En wat goed dat je meteen weer zo ijverig de keuken in bent gegaan voor lekkere dingen!!

@ Nummerzoveel,

Jeetje, wat zal jij balen dat die arts dit logische besluit genomen heeft! Hopelijk vind je snel een arts die je vertrouwt die dezelfde operatie kan uitvoeren. Ik snap dat je best effe ontdaan was door dit gebeuren.

Misschien dat je zorgverzekeraar kan meedenken? Die weten vaak meer over de betreffende artsen dan je denkt. Ik zou gewoon es bellen, misschien dat ze kunnen helpen.

iig wens ik je veel sterkte toe!!

@ De rest, Hoe is het met jullie?

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Goedemorgen allemaal. Een goed 2010 voor iedereen.

Even een hoi en zwaai. Heb al 3 dagen knallende hoofdpijn. Meestal duurt t 3 dagen dus zal morgen wel over zijn.

Gisteren alle kerstspullen opgeruimd. Vandaag staat het soppen op de agenda. Maar als die hoofdpijn zo hevig blijft, vrees ik dat ik vanmiddag nog even op bed ga liggen.

Nummer,balen dat de operatie niet doorgaat.

MDF, heerlijk geshopt en dozen uitgeruimd. Goed bezig.
koffie, zwart graag...
Hoi, een gelukkig 2010 iedereen!

Voor oud en nieuw flink het huis gesopt. Helaas is het na de nieuwjaarsvisite weer rommelig (misschien was het handiger geweest om ze af te zeggen ), maar het was gezellig in ieder geval. Straks de kerstspullen opruimen.

En voor nu staat het eten op (stamppot, wat een lekkernij na de overdosis oliebollen :-) ), klinkt lekker burgerlijk, haha.

MDF, dat klinkt niet leuk, gescheurde enkelband. Beterschap!

Amy, klinkt alsof je een mooie jaarwisseling hebt gehad. Leuk!

Nummerzoveel, wat rot dat je opnieuw die molen inmoet. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid mbt mogelijke oplossingen. Onzekerheid is nooit leuk.

Sylvester, jij ook beterschap.
Gisteren een beetje opgeruimd en de vissen een schoon aquarium gegeven. Dat schoonmaken is ook bijna een uur werk, dus toch iets productief geweest.

Denk dat ik morgen of woensdag alle rondslingerende rommel opruim, was opvouwen en kamers stoffen/stofzuigen.

Tja, dat had je dus op nieuwjaarsdag moeten doen, dat soppen
koffie, zwart graag...
quote:sylvester schreef op 04 januari 2010 @ 13:20:

Tja, dat had je dus op nieuwjaarsdag moeten doen, dat soppen

Ja, maar de visite moet natuurlijk niet denken dat ik er een rommeltje van maak.

Goed zeg, jouw aquarium-actie. Daar zullen de vissen wel blij mee zijn geweest.

Succes met opruimen enzo morgen!
Goedemorgen!

Hier gaat het rustig aan; wederhelft is ziek thuis, dus ik doe nu bijna alles. Heb al gestofzuigd, gedweild, opgeruimd, etc.

Gisteren de boodschappen gedaan, vandaag draait de wasmachine. Steeds kleine dingen aan het doen.

Donderdag/vrijdag worden de poetsdagen van deze week. Moet donderdag wel werken, maar wil daarna de woonkamer leeg ruimen. Dus dan gaan de kerstpullen naar de zolder.

Vrijdag ben ik vrij, dan wil ik beneden alles gepoetst hebben, omdat ze dan de banken EINDELIJK komen brengen. Na 2 maanden kamperen in eigen huis, kunnen we dan echt lekker zitten.

En dan nog de rest van de meubels... de helft moeten we nog uitzoeken, de andere helft komt komende weken...

En we zijn ondertussen al begonnen met het plannen/organiseren van de bruiloft. Erg leuk. We hebben nu al 3 van de 4 getuigen gevraagd. Nr 4 staat voor heel snel op de planning. Van 3 mensen al hele leuke reacties gehad, zo leuk gewoon. En ook hebben we 2 ceremoniemeesters, die vinden het ook een hele eer.

Volgende week gaan we een mogelijke lokatie kijken. Wordt de 2e lokatie die we gaan zien. De eerste was erg mooi/leuk, maar ik vond de groene kleur op de muren verschrikkelijk. Lokatie nr 2 is een stuk moderner ingericht. Ben zo benieuwd!

Voor nu wens ik jullie een fijne middag/avond. Ik ga straks weer werken.

Liefs MDF
Wow MDF, dat klinkt als een grote bruiloft. Kom ik aan met mn bruiloft met ouders en zussen en verder niets :-)

Maar goed... je moet gewoon de bruiloft doen die bij je past. Dat is t belangrijkste. Leuk he, die voorbereidingen!!!

Tis bij mij ook alweer bijna 5 jaar geleden. Sjonge..

Heerlijk dat je banken eindelijk komen! Zit lekker, zou ik zeggen :-)

Goed bezig trouwens...

Mijn huishouden schiet er een beetje bij in. Vanmorgen voor ik wegging nog een wasje aangezet... na werktijd maar even ophangen. Ik kook wel keurig en we doen keurig de afwas hoor. Maar verder zijn we even druk met allerlei dingen rondom het potentiele nieuwe huis...
Hier was ik ook weer even!

@MDF

Wat leuk dat jullie zo druk zijn met allemaal leuke dingen! Meubels voor het huis, de bruiloft... Helemaal geweldig Hoe gaat het met je enkel?

@Amy

Is er al nieuws over de potentiële nieuwe woning? Of is er nog geen besluit genomen?

Wassen als je er niet bent, vind ik trouwens wel een eng idee (brandgevaar).

@Sylv

Ik hoop dat je hoofdpijn inmiddels weg is?

@Tja

Is het gelukt je huis weer aan kant te krijgen?

Hier eigenlijk weinig nieuws, Ik ben weer aan het werk en heb verder weinig meer gedaan. Ook geen nieuws van dokter of over vader... Dus eigenlijk niets te melden
Klinkt leuk al die bruiloft voorbereidingen. Wij waren in een paar dagen klaar. We zouden nog heel ver weg gaan trouwen, maar vanwege familieomstandigheden binnen 5 weken getrouwd. En wij hadden echt alles erop en eraan. Rolls Royce, kasteel, mooie feestlocatie, geweldig feest etc etc. Mart Visser bruidsjurk. (zag ik pas toen ik m uitgekozen had)

Oftewel, als t moet, kan t snel ha ha

Overigens net als ehh,,kweet niet meer, ook bijna 5 jaar getrouwd. Binnenkort gaan we dus in die week lekker een weekje weg met t gezin.

Hoofdpijn is weg. Opruimwoede> pff. Dit weekend maar eens probereren. Tis wel vrij aan kant hoor maar wil eea uitzoeken/dozen/weggooien.
koffie, zwart graag...
Hoi!!

@ Amygdala en Sylvester,

allebei al weer 5 jaar getrouwd. WOW! Klinkt al als heel lang. Ik loop nog heerlijk weg te dromen over ringen, een jurk, liedjes, de taart (echt een hele lekkere gezien op internet, met witte chocolade en speciaal voor mijn ene getuige zonder nootjes), de speech van mijn vader, mijn vrijgezellenfeestje (moet echt heel bijzonder worden als ik mijn vriendinnen geloof).

We hebben al 3 van de 4 getuigen gevraagd, nr 4 hopen we snel te kunnen vragen. Is nl beste vriendin van mijn as man, maar ze woont een heel eind weg.

@ Nummerzoveel,

Als je niks te melden hebt, dan neem ik aan dat geen nieuws goed nieuws is. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid over de operatie.

Mijn enkel gaat steeds iets beter, met de huidoge tape kom ik heel ver, vandaag laarzen geprobeerd en valt me tot nu toe nog niet tegen. Dus morgen lekker mijn laarzen weer aan!!

Hier vandaag en gisteren noodgedwongen opruimwoede, maar de woonkamer is nu zover leeg dat ze de banken kunnen brengen. Hopelijk kan ik vooraf nog net effe snel de vloer gedweild hebben.

Verder heb ik nog een hele waslijst wat ik morgen allemaal wil doen;

- bed verschonen

- 2 wassen draaien, drogen en opruimen

- studeerkamer opruimen, stoffen, stofzuigen en dweilen

- idem voor de slaapkamer

- heerlijke paprikasoep maken

De zolder laat ik voorlopig even voor wat het is, want daar is het echt een bende nu, omdat er veel spullen uit de woonkamer tijdelijk neergezet zijn.

Morgen komen schoonouders de banken bekijken, onder het mom dat ze iets wilden lenen. Tuurlijk

Morgenavond lekker een feestje, heb er nu al onwijs veel zin in, effe lekker helemaal los gaan!

Nu tijd om effe niks te doen!

Groetjes MDF
Je bent lekker bezig, MDF! :-) Als straks alle juiste kasten er zijn, komt die zolder wel joh.

Leuk he, dat voorbereiden. Ik ben 9 jaar geleden getrouwd en vond het enig. We zijn in het buitenland getrouwd, dus wij waren vantevoren vooral bezig met tickets, hotels en de huwelijksreis. Maar ook met de jurk en de ringen... zo leuk!!! De dag zelf (boottocht, lunch, taart, diner) hebben wij pas in de laatste 4 dagen geregeld, toen we al op de bestemming waren.
ooohhh wat zit dat lekker zeg; eigen banken!!

Het hele weekend was ik er niet vanaf te krijgen, zo lekker gewoon!

Vrijdag heb ik mijn hele lijst afgewerkt!! Ik ben gewoon trots op mezelf! Ik kon echt met een goed gevoel naar het feest.

En het feest was echt SUPER!!!

Beetje jammer was wel dat ik dit weekend de auto noodgedwongen moest schoonmaken (niet van mezelf). Vriendlief was zo aardig om ons op te halen, dus aangezien ik feestganger was, mocht ik de auto doen. Echt niet een lekker karweitje ofzo. Gelukkig viel de viezigheid mee. Volgende keer minder wijn voor mij! :puke:

Zaterdag en vandaag bijna niks gedaan; voornamelijk op de bank hangen! Paar kleine dingen in huis gedaan: verduisterend gordijn opgehangen, kast in elkaar gezet voor de studeerkamer (laatste van de serie), whitebord opgehangen.

Echt een lui weekend.

Morgen weer aan het werk!

Nu bedtijd!

groetjes MDF
had er eentje gespuugd in de auto???

Die had ik er hoogstpersoonlijk zelf met zn hoofd doorheen gehaald. grrrrrr

Of ik snap m verkeerd, maar ik kan me niet voorstellen waar je auto nou zo smerig van kan worden van een avondje stappen.

Ik heb helemaal niets gedaan behalve naar feestjes gaan en vandaag heerlijk van de sneeuw en mn gezin genoten.
koffie, zwart graag...
Sylvester, ik kan er ook niks anders dan kots van maken.

Ranzig lijkt me dat om het uit de auto te krijgen.

Ik lees van alles over feestjes hier, klinkt goed!

Hier is alles oké. Ik wilde schrijven dat ik vandaag een 'rommeldagje' heb (vrije dag, even wat tijd voor mezelf en om een beetje te rommelen in huis), maar rommel is natuurlijk niet de bedoeling! Heb boodschappen gedaan op de markt, allemaal gezonde groentes gehaald. En zo meteen ga ik verder met deel 2 van een hele grote afwas, want door drukte is dat de laatste dagen blijven staan. De sporen van oud en nieuw zijn trouwens al een tijdje uitgewist. Ook alle kerstdingen zijn opgeruimd.

Nu eerst een kopje thee en dan mezelf weer een forum-verbod opleggen.

Fijne dag nog!
Jullie zitten helemaal op het juiste spoor hoor Sylvester en Tja2, En wat was het ranzig om schoon te maken. Maar een goed feest was het zeker wel!

Gisteren de tweede lokatie gezien waar we mogelijk onze bruiloft willen houden. in 1 woord: WAUW! die was dus nog veeeeeel mooier dan de eerste lokatie. Ik heb al mijn voorkeur uitgesproken bij vriendlief, die snapte me volkomen!!

We gaan komende week nog een 3e mogelijkheid zien en dan bespreken we de stand van zaken. Hoop zo dat de lokatie van gisteren beschikbaar is op 'onze datum'

Ik ga nu boodschappen doen en andere burgerlijke dingen!

Fijne avond!

Liefs MDF
Ehh?? En dat ga jij opruimen terwijl een ander je auto volkotst??

Echt respect voor je, want ik had echt diegene bij kop en kont gepakt en t hem/haar zelf laten schoonmaken!

Gelukkig had ik altijd duidelijke afspraken in de auto: bij rellen sta je buiten, bij kotsen ruim je t zelf op.

Bij rellen: sommige zaten lekker te hossen en swingen van links naar rechts en in mn toenmalige truttenschudder zwiepte mn auto dan echt alle kanten op. Dus dan konden ze eruit. 1 keer dachten ze: ahh doet ze toch niet. Totdat ik midden op de A2 de vluchtstrook op dook en zei: eruit!

ha ha h, tis nooit meer voorgekomen. Dollen is geen probleem maar ze moeten er wel voor zorgen dat ik iederen veilig van A naar B kan brengen.

Zoon heeft 1 x in de auto gespuugd. Thank god dat we lederen bekleding hebben dus t was zo weg. Maar zelfs van mn eigen kind vond ik het op dat moment niet grappig.

Ik ga ook wat opruimen vandaag
koffie, zwart graag...
Leuk zeg MDF al die locaties bezoeken. Wordt vast een mooie bruiloft!

Haha Sylvester, ik zie het al helemaal voor me; allemaal hossende mensen die je op de vluchtstrook achterlaat.

Hier is inmiddels wat meer orde in de chaos.
Hoi allemaal,

Ik lees nog steeds mee! Maak weinig schoon, behalve de spuitluiers van zoon en de ondergespuugde kleding van mezelf

Maareeh, als meelezer moet ik constateren dat het lijkt alsof MDF zélf de auto had ondergekotst, haha, waarom zou ze de volgende keer anders minder wijn moeten drinken?

Ik kan dat ook niet waarderen hoor. Mijn vriend (man) heeft het 1x gepresteerd, en hij weet heeeeeel goed dat hij kan vertrekken als hij het nog een keer doet.

(Door alcohol dan, als iemand gewoon ziek is dan is het anders natuurlijk, ik was zelf vroeger wagenziek en heb in retrospect nog steeds medelijden met mijn ouders, die géén lederen bekleding hadden)
hoi!

@ VFF,

Wat leuk dat je weer wat schrijft!! Gaat het goed met je? En met je zoon? Volgens mij groeit ie als kool!

@ Tja,

zou nog gevaarlijk zijn ok die gevaarlijk die hossende mensen op de vluchtstrook, die hun coordinatie helemaal kwijt zijn.

Overigens was de kots in de auto niet van mij!! Ik was wel ziek van de drank, maar heb me kunnen inhouden tot op de wc's en toen de auto stil stond heb ik wel de deur open gedaan :puke: Ofwel de schade in de auto was niet van mij. Ergens op de vluchtstrook is van mij, haha!

Zo weer genoeg ranzigheid op deze zaterdag, ik ga zo effe wat eten (ontbijt) en dan straks weer werken.

Wat betreft locaties; we hebben een optie genomen op de locatie van maandag. Ik ben er echt helemaal verliefd op! Zoooo mooi!! *smelt*

Fijn weekend!

Groetjes MDF
Hoi VivaFeelFree,

Erg leuk inderdaad om een berichtje van jou hier te lezen. Tja, met zo'n kleintje is het nog lastiger om de boel schoon te houden. Kan me voorstellen dat dat (bijna) geen beginnen meer is. Hoe is het verder?

MissDubbelFriss, eigenlijk drink ik nooit zoveel dat ik misselijk word van de drank. Dat klinkt wel heel braaf. Dus geen vluchtstrookervaringen aan deze kant. Maar in het geval van Sylvester lijkt het mij een redelijk ontnuchterende werking hebben als ze iemand eruitzet die zich niet gedraagt.

Geweldig zeg dat jullie nu een optie hebben genomen! *smelt even mee*

Nummerzoveel, hoe is het?

Heb afgelopen week flink schoongemaakt en het effect is (eindelijk!) te zien. Hopelijk voor een langere tijd, haha.

Fijn weekend iedereen!
Toch knap, ik kan t mij niet herinneren dat iemand van ons over zn nek ging vd drank/tijdens stappen. ha ha

En neee, het even stoppen en zeggen: druit! Was genoeg om ze te laten schrikken, zodat we weer normaal konden verder rijden en niet 2 rijbanen naast elkaar nodig hadden.

De situatie was dus heel erg extreem gevaarlijk aan het worden en dan moet je als chauffeur toch ingrijpen lijkt me. Als tig x vragen niet helpt, dan maar stoppen en kijken of ze dan luisteren. Ja dus.

Ik heb dus nooit iemand hoeven laten lopen.

Zo, pfieuw, even rechtgezet dat ik mensen langs snelwegen dump.
koffie, zwart graag...
Goeiemorgen,

Hoe is het met jullie?

Hier gaat het rustig aan, het huishouden loopt lekker, we zitten weer in een wat normaler patroon. De rommel is onder controle in de ruimtes waar we vaak zijn; huiskamer, slaapkamer, studeerkamer. En ook het sanitair blinkt weer. Zo fijn dat het goed is zo.

Dinsdagavond hadden we twee gasten, bleven eten, was zo gezellig!! Was gisteren dan ook niet vooruit te branden op school. Nu 4 drukke werkdagen te gaan. Ik moest straks gaan werken, morgen ook tot laat in de avond en dan in het weekend twee nachtdiensten. Overdag probeer ik zoveel mogelijk te slapen, maar ik weet nu al dat ik zondag overdag wakker ga zijn; dan krijgen we bezoek (en dat wilde ik niet nog eens 3 weken laten wachten voordat ik weer een weekenddag vrij had).

Overigens is vriend erg behulpzaam in het huishouden; hij heeft al wat dingen op een lijstje staan die hij zaterdag overdag wil doen. Zo fijn dat als ik dan slaap, dat ik weet dat het huishouden doorgaat.

Wat betreft onze trouwlokatie; we hebben een 2e afspraak gepland, we willen verder gaan kijken wat ze te bieden hebben, welke mogelijkheden er zijn. Zo leuk!

Liefs MDF
Jee, ik moest echt zoeken naar dit topic. Iedereen te druk met opruimen?

MDF, leuk zeg die voorpret voor jouw trouwen. De rest klinkt ook goed, lekker opgeruimd enzo. Lastig die wisselende diensten; hopelijk ben je nu niet al te moe. Lief van jouw vriend dat hij het huishouden overneemt.

Hier gaat alles zijn gangetje. Beetje druk weekend gehad dus vanavond doe ik het wat rustiger aan. Ik merk dat ik minder bezig ben met huishouden nu het wat kouder is. Heb meer zin om gewoon op de bank te zitten met een warme deken en chocolademelk. De keuken is wel opgeruimd.

Groetjes!
@ Tja2,

Klinkt lekker hoor om met een dekentje op de bank te zitten met chocolademelk!! En dan een goede film of serie aan. Hmmm heerlijk.

Nu effe een drukke studieweek. Ik moet nog 2 blokken afronden voor 11 februari. Best pittig nog wel, maar effe schouders eronder en gaan met die hap. Het ene blok is bijna klaar, dus dat komt wel goed, andere blok is wat meer werk nog.

Ergens zal ik blij zijn als het eind maart is, dan ga ik naar een nieuwe afdeling en begin ik met het volgende blok. Dus dat is wel leuk om weer nieuwe uitdagingen te krijgen in het werk.

Wat betreft huishouden; vandaag een rustige dag. Ik doe alleen de was vandaag en dat is genoeg. Ik ben nog niet bijgeslapen vanuit mijn nachtdiensten. Die waren zooooo druk (normaal niet). Dus gisteren overdag heel lang geslapen en vannacht nog es de klok rond. En eigenlijk nog te weinig. :-)

Morgen doen we de badkamer en de rest komt daarna wel weer een keertje.

Hoe is het met de rest? Vinden jullie het topic niet leuk meer? Of verzuipen jullie in het poetswerk? Persoonlijk vind ik het wel jammer dat jullie niet veel schrijven.

Liefs MDF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven