Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik heb het zooooooooooooo druk gehad de laatste tijd. Sorrysorry!

Ja, ik vind jullie erg gezellig, dus of we nu poetsen of niet, ik kom hier graag.

Ik werk natuurlijk normaal overdag, maar nu zijn ook mijn avonden erg vol.

We hebben net de koop-aanneemovereenkomst voor een nieuwbouwhuis getekend. Een hoop gepuzzel en gereken ging daaraan vooraf.

Nu zijn we bezig met de financiering, maar dat is vooral wachten op een anderen. Verder natuurlijk nog offertes voor badkamers, keukens etc laten maken... kortom, er gaat veel vrije tijd in zitten.

Daarnaast is ook mijn zus op dit moment aan het verhuizen en ben ik haar gordijnen aan het maken... kortom: drukdrukdrukdruk.

Ik hoor wel een hoop positieve berichten... trouwen, kleintjes etc.

Warme choco op de bank, daar heb ikook wel zin in. Ik ben zo moe nu, maar tis te druk om even lekker een dagje vrij voor mezelf te nemen...
Even een vraag: lees weleens mee op dit forum en meende dat ik hier laatst een hele handige tip over het schoonmaken van een oven zag staan????

Je moest iest 24 uur in de oven zetten en ergens mee in smeren maar nu weet ik niet meer wat je moest smeren en wat je erin moest zetten....

Weet iemand wat ik bedoel??

Groet Ram
Hoi allemaal!

Sorry dat ik hier ook even niet geschreven heb. Ik ben ontzettend druk geweest met een project op mijn werk waar veel tijd in is gaan zitten en ik zit zelf even helemaal niet zo lekker in mijn vel. Ik ben gewoon een beetje op. En dan wil ik dat niet schrijven als iedereen hier leuke dingen schrijft over super trouwlocaties en nieuwe huizen enzo :-) Ik ben gewoon even wat minder gezellig...

Maar ik lees wel mee en geniet volop van alle positieve dingen die hier voorbij komen! Eind vd week moet het weer wat beter gaan (tijd vd maand nu) en dan kom ik wat gezelligers schrijven!
Oh nee, ik vergeet t gewoon. Niet alleen hier hoor, bij anderen schrijf ik ook veel minder.

Afgelopen weekend hebben zoon en ik zijn speelgoed uitgezocht en naar zijn slaapkamer gebracht en in zijn nieuwe meubel opgeruimd. Hij is helemaal in zijn nopjes met zijn speelgoedmeubel en ik met een opgeruimde woonkamer.

Daarbij ook de trapkast uitgemest. Verder nog niet veel gedaan.

Oh ja, ledikant in elkaar gezet.

Nu nog de commode uitmesten en zoons ondergoed in de 2 nieuwe manden doen voor onderin zijn kast.

Ram, ik weet niet welke tip t is geweest, hoop dat je het ergens kunt terugvinden.

Op een site van omaweetraad geloof ik, staan ook allerlei goede tips. Zelf heb ik van de ovenfabrikant een speciaal middeltje.

Was het niet een schoteltje met spiritus of water met soda?
koffie, zwart graag...
He, lieve nummer... wat naar dat je je wat minder voelt nu. Begrijpelijk na al die moeilijke dingen die je aan je hoofd hebt gehad. Maar je mag hier gerust even komen uithuilen/afreageren/van je afschrijven hoor! We zijn hier niet alleen maar voor de leuke dingen!

Klinkt stom, zo uit mijn mond. Ik heb in het verleden vriendinnen verloren omdat ik zo weinig van me liet horen toen ik het moeilijk had. Ik wilde ze niet tot last zijn en had weinig leuks te melden...

Maar misschien daarom wel. Dus nummer... we voelen ons bij je betrokken (ik in ieder geval wel, maar de rest volgens mij ook). Dus kom alsjeblieft gewoon af en toe langs en vertel wat JIJ op je hart hebt!

Tis hier ook niet allemaal rozegeur en maneschijn hoor!

We hebben dan nu dat huis wel gekocht, maar we zijn nu druk met de financiering. En geloof me, dat komt me echt regelrecht de strot uit! Ik ben al niet zo'n financieel/administratief wonder. Ik heb er ook een enorme hekel aan. Manlief heeft er zojuist een soort obsessie voor ontwikkelt en loopt de hele dag vanalles uit te rekenen... en met mij te bespreken. Please, kappen... Gewoon weer even het huishoudritme oppakken graag. Ik wil weer een NET huis, regelmaat, rust en tijd om uit te rusten in het weekend. Geen gezeur over cijfertjes!

Dus vanmiddag neem ik denk ik maar ff vrij. Ga ik even het bureau leegruimen, de bibliotheek uitmesten (ligt allemaal zooi op de grond) etc. Vanavond de boodschappen, morgen nog een keukenafspraak en dan lekker poetsen en de rest van het weekend ontspannen. Hopelijk lukt dat!

@Een ram: om de oven schoon te maken kun je er een schoteltje ammonia in zetten, met wat kopjes water. http://www.huishoudplaza. ... .asp?ArtID=256&Art_Type=1
Hey dames!

Ik laat ook even wat van me horen. Na 2 hectische maanden lijkt er hier een beetje een ritme te ontstaan. Zoontje heeft zelfs al een paar nachten doorgeslapen, waardoor ik me weer wat meer levendig voel! En ook overdag is hij iets minder huilerig, waardoor ik weer aan wat meer schoonmaakwerk toekom.

Volgende week moet ik weer gaan werken en ik heb al een schoonmaakrooster gemaakt om alles een beetje bij te houden (op mijn werkdagen wat minder klusjes dan op de niet-werkdagen)! Het huis is op zich mooi opgeruimd en schoon, behalve dan de zolder, dat blijft nog een project (waar ik niet aan kan beginnen als ik alleen thuisben met zoontje). Tevens ben ik bezig met de administratie, want de belastingaangifte komt er weer aan! ik doe dat altijd zelf, jullie ook?

Nummer; ik heb geen recht van spreken meer denk ik want ik heb het zelf behoorlijk laten afweten hier, maaaaaarrr juist als je niet lekker in je vel zit mag je hier komen mopperen hoor! Daar is het forum ook voor. Volgende keer is het weer omgekeerd, dan zijn degenen met huwelijken/kleintjes chagrijnig en dan mag jij ze komen oppeppen. Lucht je hart hoor!

Nou, zoontje wordt zondag gedoopt, dus ik ga nog even wat voorbereidingen treffen (serviesgoed bij elkaar scharrelen om iedereen van koffie en soep te voorzien, haha).
Oh nummer, heb helemaal over je heen gelezen.

Echt wel hier praten ook al voel je je niet happy. T leven zit nou eenmaal niet alleen maar vol leuke dingen.

Amy, kan je niet met man afspreken dat je hem nu even vertrouwt op zijn financiele kennis?

Al snap ik hem wel hoor. Toen wij onze hyp gingen regelen snapte ik t wel. Wij zijn bij 2 hyp verstrekkers geweest. Mijn eerste opmerking was: ik ben een financieel expert, dus ik snap t allemaal wel. Maar we tekenen NIETS totdat je ook mijn man goed uitlegd zodat hij het ook snapt.

De ene was popi jopi, sprak alleen naar mij en vergat man. De 2e heeft ons 3 x laten terugkomen, waarbij t kwartje de laatste keer bij man viel. Daar hebben we m afgesloten.

Ook al betaalde we daar een paar tiende procenten meer rente.

Maar rest vh budget qua verbouwen ed heb ik doorgenomen en man niet mee vermoeid.

VFF, al bijna weer aan het werk zeg. Ben je er aan toe?

Ik doe m idd ook altijd zelf, de belastingaangifte
koffie, zwart graag...
Oh, maar ik snap het ook allemaal prima. We zijn er ook al uit dat we het kunnen betalen en we weten oo precies welk hypotheekbedrag en welke hypotheekvorm enzo.

Ik heb alleen niet de behoefte om ieder bonnetje en bankafschrift te analyseren en dan de hele dag door te vragen: 'die pintransactie, waar was die van?'

Ik hou ook niet van financiele gesprekken en voor mij was drie weken financiele ontleding wel genoeg. En nu ben ik het zat. Je kunt ook over-analyseren. We zijn er al lang uit en manlief blijft maar rekenen of hij misschien nog iets is vergeten.

Ja, natuurlijk is hij nog iets vergeten. En anders komt er dit jaar wel een uitgave die we nog niet eerder hebben gehad. Je kunt nu eenmaal niet alles voorzien.
hoihoi!

Even snel zwaaien hier!

Ben erg druk met school, begin stress te voelen. Heb volgende week een voortgangsgesprek en heb nog steeds een klein beetje achterstand met de nodige verslagen.

Het huis is wel op orde, maar vriend heeft nu een heleboel gereedschap gekregen van iemand die het niet meer kan/gaat gebruiken. Waar laat je dat? Een ladder is ook al zoiets.

@ Nummer,

Hoe is het met je? Heb je alweer wat positiviteit teruggevonden? Of blijf je in een dalletje hangen? Hoe gaat het met je rug? Heb je al een datum voor de operatie? En hoe is het met je vader? Gaat die nog steeds vooruit?

@ Amygdala,

Wat naar dat je niet met je man op 1 lijn zit wat betreft de gesprekken over geld en cijfertjes. Hopelijk ben je snel weer terug naar normale doen!

@VivaFeelFree,

Wat zal dat heerlijk zijn nu je zoontje al door gaat slapen. Gebroken nachten zijn hels. Hoe was de doop?

@ Sylvester,

Lekker dat je die rommel uit je huiskamer kwijt bent! Wat gaat je volgende project worden??

Hier begint de woonkamer steeds huiselijker te worden. Ik heb nu een heel mooi rolgordijnsysteem gezien voor de woonkamer, ik wil het dan aan de voor- en achterkant hebben, maar het is nogal prijzig. Is een rolgordijn maar van buiten ziet het eruit als een soort luxaflex, je kan er zelf ook mee bepalen hoeveel inkijk je geeft. Lekker practisch wel!

Vanavond een bezoekje aan de bouwmarkt voor een lamp en gordijn (laatste kamer). Dan ook maar even wegdromen bij dat hele mooie rolgordijnsysteem. Volgende klus gaat de zolder worden. Ik wil daar iig 1 liefst 2 schuifwanden gaan maken, zodat je die schuine kant optimaal benut.Mooi bergruimte creeren voor dingen als kampeerspullen, koffers, kerstspul, etc.

Anyway, ik ben lekker druk dus ik ga weer verder met de studie!

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
*eigenlijk geen tijd om te forummen, maar komt ook even zwaaien*

Leuk om te lezen hoe iedereen druk bezig is met van alles en nog wat. Komend weekend wil ik bekijken wat er allemaal aan oude spullen weg kan. Zodat er weer wat meer ruimte ontstaat.

Succes iedereen! En een volgende keer zal ik wat uitgebreider schrijven. Groetjes!
Volgende project: de babykamer

Dus behang trekken, 1 boekenkast en 1 klein kastje naar zolder, daar die zolderkamer dus nu eindelijk moeten uitzoeken, behangen op de babykamer en plinten.

Oh ja en de commode uitmesten want zoons ondergoed en sokken moeten nu echt verhuizen naar zijn eigen kast.
koffie, zwart graag...
Oeps... al veels te lang niet gepost op dit topic. En dat is wel te zien ook in mijn huis. Zelfs in mijn horoscoop staat de tip: schep orde in de chaos etc. (Ben normaal gesproken niet zo onder de indruk van een horoscoop, maar deze keer klopt hij toch wel aardig :$)

Voor nu:

Slaapkamer:

Wasmachine aanzetten nou het begin is er

Bed afhalen en opmaken

Losse troepjes/schoenen/wasgoed opruimen

Stofzuigen, daarna de was uit de wasmachine en ophangen

stoffen en dweilen

(Ps ik zal mezelf nog een keer voorstellen: 25 jr, woon in Rotterdam, volg een HBO studie, ik woon alleen, werk in een parfumerie & horeca, en ik maak er graag een troep van )
Zo nog een was erin! Er liggen nog zeker 5 wassen te wachten, ik heb maar meteen mn dekbed + kussens er bij gehooid.

Kennen jullie fly lady? Ik heb een tijd geleden op de site rond gekeken. Om een lang verhaal kort te maken, wat ik erg nuttig vond is het 'declutteren'. Dus alles wat je hebt uitzoeken, en niet meer gebruikt weggooien of weggeven. Ik heb het al in mn slaapkamer en keuken gedaan. (Daarna weken niks meer haha). Ik ben bijna altijd 7 dagen per week aan het werk/school. Dus hier blijft wel eens wat liggen. Ben deze middag en zondag vrij dus dan hoop ik een groot deel te ont-zooi-d en schoon is! En dan ligt er ook nog een lijstje met dingen zoals grof vuil, die ene luxaflex ophangen etc pfff 1 ding tegelijk!

Veel wassen erin en eruit/droger uitruimen

Wc goed schoon + deur meenemen + dweilen

Overloop declutteren + dweilen(is nogal groot )

Meterkast declutteren

Trap stofzuigen en nat afnemen

je/afwassen/oven/dweilen

Uggs + laarzen schoonmaken en opnieuw insprayen

bed opmaken

Beneden hal opriumen/schoenen uitzoeken.

badkamer goed poetsen

Later op de dag: advertenties op marktplaats/gratis af te halen.nl zetten
Hey Audrey-1

Luek dat je ons weer terug gevonden hebt! Zo vind je nog es wat als je opruimt.

Toen ik vroeger als kind iets van speelgoed ofzo kwijt was, kreeg ik altijd het verwijt te horen dat ik dan eerst maar eens moest opruimen.

haha, ik hoor het mijn moeder nog zeggen!

@ Sylvester,

Leuk toch om de babykamer te doen? Ga je hem leegruimen voor grotere meubels? Of gaat hij opgeruimd worden voor een volgende? Ik ben verder niet nieuwsgierig hoor, maar ik wil wel alles weten!

@ Tja,

Leuk dat je er weer even was. Wat ga je het weekend doen? Al plannen?

Hier al drukke plannen voor het weekend: werken en klussen. Gewoon lekker in en om huis rommelen. Als het morgen nog zo warm is ga ik gauw de bloembollen als nog de grond in doen, was dat in het najaar vergeten (toen zaten we net met die verhuizing).

Verder ga ik nu gauw wat doen aan mijn verslagen voor school. Heb genoeg te doen, dus ik begin maar vlug!

Liefs MDF
Haha wie wat bewaard heeft wat! Heb wel het een en ander gedaan van mn lijstje, maar toch blijven er altijd wat dingetjes over En de lijst met dingen die moeten gebeuren is alleen maar langer geworden, de badkamer deur moet ook nodig geverfd worden!

Wat ik nu nog hoop te doen:

Badkamer poetsen (is al declutterd, geen idee of dat een bestaand woord is trouwens)

Bed opmaken (zal wel moeten )

Meubels op marktplaats zetten

functionerings gesprek formulier invullen

Miss dubbelfrisss succes met je schoolwerk
Mag je ook pas op bladzijde 105 aansluiten op dit topic? Ik heb namelijk de afgelopen maanden ook zo'n opruimproject gedaan, ik heb er echt al heel wat uren aan besteed en ben inmiddels een hoop kilo's aan bezittingen kwijt... hoef nu alleen de laatste loodjes nog (maar heb nu natuurlijk geen zin meer).

En hier thuis is het sinds kort de regel dat je per week 1 dagdeel huishoudtaken moet doen, en dat je anders 15 euro aan een goed doel moet storten. Dus ik moet nog aan de bak ook!
Goeiemorgen allemaal,

Fiorah, welkom!

Wat goed dat je de laatste tijd zo veel hebt aangepakt.

Ook een leuk systeem hoor, van dat geld naar een goed doel. Weer ns wat anders dan lijstjes en ruzie maken :-)

Verder iedereen ok? Nummer, hoe gaat ie?

Even een beetje oververmoeid. Een halve griep er overheen en ik zit nu een paar dagen thuis.

Vandaag toch maar thuis gebleven, maar ik wil weer proberen wat te gaan doen.

Dus vandaag: op het lijstje

- gordijnen maken voor mijn zus

- belangrijke mail sturen

- bureau opruimen

- computer opschonen

- laptop opnieuw installeren

- boodschappen doen

Ik ben benieuwd wat ervan terecht komt!
Zo daar ben ik weer! Eigenlijk moest ik vandaag werken, maar gisteravond werd ik gebeld door mijn werk. De reservering voor 120 man, is afgebeld. Dus de vraag: of ik een dagje vrij wil?

Dit komt heel weinig voor want ik sluit het restaurant meestal af, maar mijn manager blijft vandaag tot sluitingstijd! Dat komt goed uit, kan ik verder met opruimen en schoonmaken! Alleen heb ik nu niet zoveel zin als gister Gisteravond heb ik ook niet veel meer gedaan.

Fiorah: ik sluit me nu pas aan, heb in den beginne een poging gedaan om hier mee te schrijven, maar helaas schoot het erbij in. En jij bent mijn declutter-voorbeeld Ik heb gisteren 5 vuilniszakken weg gegooid!

Amy succes met je lijstje! Vooral de computer opschonen kost veel tijd, ik blijf dan meestal hangen bij de foto's

Lijstje om mee te beginnen:

Swiffer door de slaapkamer/gang/keuken

Doekje over wc

Badkamer (ja alweer, dit is al de derde keer dattie er op staat)

Bijkamer declutteren (Mijn kledingkast staat daar...)

Kratten naar beneden slepen

Berg wasgoed van de wasrekken halen + wat nodig is strijken

Bijkamer stofzuigen stoffen dweilen
@Audrey - Ooooh dat klinkt heel goed, al dat weggooien.

Sjongejonge, had ik via een ander topic eindelijk een briljant plan om van al mijn oude Cosmopolitan/MarieClaire/AvantGarde tijdschriften af te komen... wil het ziekenhuis ze alleen maar hebben als ze 3 jaar of korter geleden uitgekomen zijn. Tsja, logisch, maar dat zijn ze dus niet. Iemand interesse in tijdschriften? (dat is misschien niet heel aardig om te vragen op een opruimtopic, sorry).

@Amygdala - Best een briljant systeem. We hadden altijd een schoonmaakmevrouw, maar nu niet meer en om te blijven motiveren moeten we dus geld storten of schoonmaken, haha.

Je hebt wel veel taken voor jezelf hoor, vandaag, als je ook nog ziek bent geweest... Succes!
Goedemorgen,

ja, nog net!

Wat een drukke dag was gisteren. Ik had vanuit mijn werk nog tot 19.00 uur gewerkt aan schooldingen. Toen pas kwam vriendlief terug van zijn werk. Normaal altijd veel eerder, maar hij moest iets doen voor BHV (BedrijfsHulpVerlening).

Daarna was ik dan ook echt moe. Eten zouden we simpel houden, lekkere erwtensoep opgewarmd. Altijd handig om dat soort dingen in de vriezer te hebben liggen.

Vandaag uitgeslapen en weinig huishouddingen op het programma staan, omdat ik straks nog moet werken tot laat.

@Fiorah, Welkom!

@ Audrey, Goed bezig met je lijstjes! Wat bedoel je met declutteren? Opruimen? Een extra vrije dag is dan wel lekker!

@ Amygdala, ziek om thuis op te ruimen? Wil ik ook wel, maar ik ik doe het niet hoor.Neej, effe serieus; ik hoop dat je snel weer helemaal fit bent!

Ik ga weer verder met dat irri verslag,

Liefs MDF
@fiorah, welkom hier. En goed op dreef zeg!

Moest lachen om je tijdschriften opmerking.

Heb een tijd geleden alle oude jaargangen weggegooid en gooi nu wekelijk cq maandelijks de tijdschriften weg.

MDF, ben je vergeten dat ik zwanger ben??

We hebben op verdieping 1, 3 slaapkamers. Op 1 liggen wij, ander ligt zoon en 1 kamer staat 1 boekenkast/laag kastje en oude commode van zoon. Die kamer wordt de babykamer.

Op zich hoeft er niet schokkend veel te gebeuren want een tijd geleden was 1 vd projecten die kamer uitmesten/leegruimen.

Ff nieuw behangetje, plinten en die 2 kasten naar zolder.

Alleen moeten die kasten op de kamer komen die als enigste nog niet aangepakt is. Dus daar moet ook ruimte gemaakt worden. Dus over een maand of wat zijn iig alle kamers helemaal up tot date

Declutteren is toch uitzoeken/weggooien?

Oehh computer opschonen. Das ook nog zo'n ding...bleeeh

Zeker omdat die oude bijna zo goed als stuk is en je uren bezig bent iets op te schonen. Zo traag is ie.
koffie, zwart graag...
Fiorah kan je de tijdschriften niet op gratisaftehalen.nl zetten? Ik denk dat er wel liefhebbers voor te vinden zijn.

MDF Declutteren is een term van de FLY ladies. Een clutter is bijvoorbeeld een laatje met papieren/opladers/pennen, kortom het is niet georganiseerd. Als je dat laatje dan uitzoekt en opruimt, ben je aan het declutteren.

Ik heb in de bijkamer drie dozen met kleding staan, en nog een aantal kratjes met extra servies (staat er nog van mn verjaardag in december), kerst-spul () and so on.

Het schiet hier niet echt op, dat komt omdat ik me er vandaag niet op had ingesteld. Maar ik vind het toch zonde om niks te doen dus ik ga zo maar weer aan de slag. Kledingkast is uitgezocht en ik heb al een aantal dingen gestreken. Oja, ik heb net een paar advertenties op marktplaats gezet, maar dat was meer een smoes zodat ik even achter de laptop kon gaan zitten

Mn wasmachine is net kapot gegaan ik hoorde ineens takketakketak....... daarna een dramatische stilte..... Dat komt na het weekend wel.

Oke gaan we weer..

Was opruimen + strijken

Bijkamer opruimen

Bijkamer stofzuigen stoffen en dweilen

Kratten naar beneden slepen

functionerings gesprek formulier invullen

Nog een paar advertenties op marktplaats
Sylvester dat klopt wat je zegt over declutteren!! Hoe ver ben je zwanger?
Je had t ook mooi uitgelegd.

Oeps, een wasmachine die stuk is. Niet prettig!

Ben nu 21 weken. Iets over de helft en voel me nog steeds prima (afgezien vandaag buikpijn, maar dat zakt wel weg als ik klaar ben met werken en heerlijk horizontaal op de bank plof)

Man is super super super lief voor me. Vorige zw belandde ik deze tijd al in een rolstoel, nu nog geen bekkenklachten. Dus man helpt overal waar nodig en vertroeteld me enorm. Ook bouw ik eerder rust in en doet man nu meer met de verzorging van zoon (douche/bad/aankleden) waardoor mn klachten ook langer weg blijven.

Onze tijdschriften gaan altijd hele families door. Beginnend bij de onze en dan schuift t zo door naar familie van familie etc.

Ben r alleen op een gegeven moment mee gestopt uit principe.

Ik kocht elke week viva/flair/vriendin/aktueel/panorama en maandelijks cosmopolitan. Heb van niemand ooit een bedanktje gehad, dus na een paar jaar kwakte ik ze in de prullenbak. Nu moet ik ook zeggen dat wij ook niet meer wekelijks tijdschriften kopen dus alleen mn maandelijkse mama

en soms iets tussendoor als ik een weekendje wil niksen/bankhangen/lezen.

Lees nu meer boeken.
koffie, zwart graag...
Hallo dames,

Kan ik meeschrijven?

Ik vind het wel goed dat er een topic over HH en schoonmaken is. Het is geen leuk klusje maar wat wel moet gebeuren. Dagelijks komt het terug. De was, opruimen enz.

Wel leuk om te lezen dat het iedereen overkomt. We hebben allemaal onze huizen, spullen en waar geleefd wordt, daar wordt het ook vies.

Vandaag voltooid:

2 volle wasmanden

Strijken en opbergen

Stofzuigen

Bed verschonen zoon

Ramen overdekte patio

Buitendeur overdekte patio

Dieren verzorgen

Deze week voldaan:

Sanitair

2x WC

Afstoffen

Stofzuigen

Dweilen

Keukenkastdeuren

Contactpunten

Ik zit nu aan de thee. Zometeen de boodschappen doen.

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven