Het grote kruissteek borduurtopic

23-01-2021 14:39 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel is misschien wat overdreven :P want geen idee of dit een groot topic wordt, maar het bekt wel lekker :proud:

Sinds de corona heb ik mijn jeugdhobby weer opgepakt en ben aan het borduren. Dus het leek me leuk om er een topic over te openen.

Wie borduurt er ook? Wat voor patronen maak je het liefst en waar haal je ze vandaan? Wat is je huidige project?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 3 nieuwe patronen gekocht en de garen besteld. Ze misten er een paar, dus die bestel ik binnenkort samen met een extra opbergbox, want dit gaat niet meer passen in de mijne :P
Moet ik me echt gaan inhouden niet meteen alles te gaan opbergen, want dat vind ik altijd zo'n fijn klusje.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk, een borduurtopic!
Ik heb van de oude borduurwerken van oma kussens gemaakt, heel leuk.
Nu ben ik op zoek naar een merklap om te maken, maar ik zoek iets met een modern tintje.
Alle reacties Link kopieren
Zoek je een borduurpakket of alleen een patroon?
Ik zoek zelf niet op merklappen, maar ik kan mij voorstellen dat je zoiets op etsy kunt vinden, als je alleen het patroon zoekt en zelf de rest aanschaft.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Een patroon is al prima. Heb vroeger best wat geborduurd en dat tellen zal nog wel lukken en is ook juist leuk. Zal eens op Etsy kijken, dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor een nieuw project zwarte aida en dmc etoile besteld. Iemand daar weleens mee gewerkt en tips?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oh zwart aida lijkt me ontzettend lastig. Ik zou denk ik voornamelijk goed licht proberen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens met zwart gewerkt.
Mooi maar inderdaad wel goed licht nodig.
Ik borduur vaak in de avond met een leeslamp maar dat was niet genoeg, kon er alleen overdag mee borduren.
Alle reacties Link kopieren
De kleuren komen er wel heel mooi op uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoedde al dat dit een project voor overdag wordt.
Gelukkig wordt het alweer langer licht :P

Normaliter werk ik maar aan 1 ding tegelijk, maar dat wordt dan afwisselen :)

Ben wel heel benieuwd naar hoe het gaat worden en of het werkt zoals ik in mijn hoofd heb.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
En de étoile is met glinstering toch? Ik heb daar zelf niet mee gewerkt, maar met echte metallic draad zorg ik er altijd voor dat het niet te lang is. Eventueel kun je het nog door bijenwas halen, zodat het niet frizzy wordt. En mocht je het nog subtieler willen maken, kan je altijd één étoile met één normale dmc combineren.
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
25-02-2021 10:46
En de étoile is met glinstering toch? Ik heb daar zelf niet mee gewerkt, maar met echte metallic draad zorg ik er altijd voor dat het niet te lang is. Eventueel kun je het nog door bijenwas halen, zodat het niet frizzy wordt. En mocht je het nog subtieler willen maken, kan je altijd één étoile met één normale dmc combineren.
Is inderdaad met glinstering, maar geen metalicdraad. Daarom voor de etoile gekozen. Metalic durfde ik nog niet aan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik borduur ook af en toe, ligt er erg aan hoeveel tijd ik heb. Maak vooral wat kleinere werkjes en teken ook eigen patronen. Soms ook als verjaardagscadeau of kraamcadeau.

Afbeelding

Afbeelding

Meestal een beetje in deze lijn, soms juist erg vrolijk en kitsch.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
25-02-2021 11:14
Ik borduur ook af en toe, ligt er erg aan hoeveel tijd ik heb. Maak vooral wat kleinere werkjes en teken ook eigen patronen. Soms ook als verjaardagscadeau of kraamcadeau.

Afbeelding

Afbeelding

Meestal een beetje in deze lijn, soms juist erg vrolijk en kitsch.
Die zijn leuk. Zeker die vleermuis.

Ik doe ook geen te grote projecten. Gemiddeld tussen een week en een maand denk ik.
Precies leuk :)

Wat doen jullie trouwens met de borduurwerken die af zijn?
Ik geef weleens wat weg als ik weet dat iemand er heel blij van wordt :) en verder heb ik altijd wel iets hangen.
Zit te denken misschien een kleine muur er mee te vullen als ik genoeg heb :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
25-02-2021 11:20
Die zijn leuk. Zeker die vleermuis.

Ik doe ook geen te grote projecten. Gemiddeld tussen een week en een maand denk ik.
Precies leuk :)

Wat doen jullie trouwens met de borduurwerken die af zijn?
Ik geef weleens wat weg als ik weet dat iemand er heel blij van wordt :) en verder heb ik altijd wel iets hangen.
Zit te denken misschien een kleine muur er mee te vullen als ik genoeg heb :P
Ik leg ze in een doos op zolder :rofl:

Soms maak ik borduurwerkjes om in te lijsten voor een geboorte maar verder doe ik er niks mee
Ik heb er een aantal aan de muur hangen. Soms maak ik dingen voor bruiloften en verjaardagen oid en die geef ik dan weg. Kerstkaarten borduren vind ik ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
27-02-2021 11:37
Ik heb er een aantal aan de muur hangen. Soms maak ik dingen voor bruiloften en verjaardagen oid en die geef ik dan weg. Kerstkaarten borduren vind ik ook erg leuk.
Hoe maak je daar kaarten van?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een patroon gratis gedownload. Het zijn allemaal vierkantjes met een verschillend patroon, 16 in totaal. Die ga ik met zwart dmc borduren op wit Aida. Nu wacht ik op de postbode die vandaag hopelijk mijn garen in de bus gooit.
Alle reacties Link kopieren
freekenkaat schreef:
27-02-2021 12:24
Ik heb een patroon gratis gedownload. Het zijn allemaal vierkantjes met een verschillend patroon, 16 in totaal. Die ga ik met zwart dmc borduren op wit Aida. Nu wacht ik op de postbode die vandaag hopelijk mijn garen in de bus gooit.
Soort lijnwerk of met kruissteek?

En veel plezier vast :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
https://www.hobbygigant.nl/gratis-bordu ... n-dmc.html

Kruissteek. En ik doe het dan in zwart. En de postbode is inderdaad geweest! Moet eerst nog wat van mezelf in huis doen en dan ‘mag’ ik m’n huispak aan, pot thee en borduren maar!

Het is eigenlijk wel grappig. Normaal graag naar een feestje/festival en nu borduren.....
Alle reacties Link kopieren
freekenkaat schreef:
27-02-2021 14:02
https://www.hobbygigant.nl/gratis-bordu ... n-dmc.html

Kruissteek. En ik doe het dan in zwart. En de postbode is inderdaad geweest! Moet eerst nog wat van mezelf in huis doen en dan ‘mag’ ik m’n huispak aan, pot thee en borduren maar!

Het is eigenlijk wel grappig. Normaal graag naar een feestje/festival en nu borduren.....
Leuk. En mocht het bevallen kun je de volgende keer altijd voor een borduurwerk met een festival thema gaan... Voor het gevoel :P

Gisteren kwam mijn tweede opbergdoos binnen. Mijn garen passen niet meer 😂
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
27-02-2021 14:24
Leuk. En mocht het bevallen kun je de volgende keer altijd voor een borduurwerk met een festival thema gaan... Voor het gevoel :P

Gisteren kwam mijn tweede opbergdoos binnen. Mijn garen passen niet meer 😂
Yep, ik ga voor het kinky borduren straks😉.
Wat fijn, een opbergdoos! Ik word altijd heel gelukkig van dingen netjes sorteren.
Alle reacties Link kopieren
freekenkaat schreef:
27-02-2021 14:30
Yep, ik ga voor het kinky borduren straks😉.
Wat fijn, een opbergdoos! Ik word altijd heel gelukkig van dingen netjes sorteren.
Ja ik ook :)

Eerste borduursels koos ik voor patronen met weinig verschillende kleuren. Ben ik mee gestopt en nu voelt het elke keer alsof ik vermogen uit geef, maar voordeel is wel dat ik elke keer minder bij hoef te bestellen. En al die kleurtjes. Ik word daar echt zo blij van :heart:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
ooh, leuk een borduurtopic! Ik borduur ook graag, in verschillende technieken. Ik heb een paar grote antieke merklappen geborduurd in kruissteek, en ik vind het ook leuk om ´vrij`te borduren op kleding enzo. Ook veel geborduurd op haakwerk, zoals tasjes. Dan borduur ik er ook kralen op. De laatste tijd ben ik vooral veel aan het haken, maar ik heb nog een knoeperd van een merklap liggen die voor ongeveer een derde klaar is. Ik moet daar eerst garen voor bij kopen, maar dat vergeet ik steeds. Goed dat ik er door dit topic aan herinnerd word. Als mijn haakproject klaar is, ga ik het borduren toch maar weer eens oppakken. Zal zo nog even een paar foto`s maken van mijn borduurwerk en hier plaatsen, momentje...
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
de merklappen heb ik al een tijdje geleden geborduurd, het tasje lag ook nog ergens te verstoffen... Maargoed, zulke dingen pruts ik dus in elkaar met naald en draad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven