Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
En hier het grote en belangrijke nieuws;

HIJ IS TERUG :cheer2: :cheer2: :daisy:

Ik moest gisteravond zo huilen want het idee dat ik hem nooit meer terug zou zien vond ik onverdraaglijk. Ik merkte hoe stil het in huis was want hij is altijd heel erg vocaal aanwezig.

Zo juist toen ik uit bed kwam dacht ik even een krolsche kat te horen achter mijn huis, daarna dacht ik het zal toch niet? Hij gilde alles bij elkaar zodat ik hem zou horen en het was de eerste nacht dat ik alles weer dicht had.
Hij is magerder, vies, hongerig en van streek. Vrat links en rechts bakjes leeg en was zo dolgelukkig ons te zien.
MiekeV :cheer2: :cheer2: ik juich met je mee :cheer2:
miekemv schreef:
23-08-2020 10:25
En hier het grote en belangrijke nieuws;

HIJ IS TERUG :cheer2: :cheer2: :daisy:

Ik moest gisteravond zo huilen want het idee dat ik hem nooit meer terug zou zien vond ik onverdraaglijk. Ik merkte hoe stil het in huis was want hij is altijd heel erg vocaal aanwezig.

Zo juist toen ik uit bed kwam dacht ik even een krolsche kat te horen achter mijn huis, daarna dacht ik het zal toch niet? Hij gilde alles bij elkaar zodat ik hem zou horen en het was de eerste nacht dat ik alles weer dicht had.
Hij is magerder, vies, hongerig en van streek. Vrat links en rechts bakjes leeg en was zo dolgelukkig ons te zien.

Oh yes!!!! :cheer:

Oh wat fijn om te horen!!

Ik pink even een traantje weg :$
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ooooooh WOW!! Wat een fantastisch nieuws! :cheer2:
Ben zó blij voor je, dit is een wonder. Heeft de arme stakker toch ergens opgesloten gezeten waarschijnlijk?

Knuffel hem maar helemaal plat Mieke, wat ontzettend fijn dat hij weer thuis is :heart:
Oh wat fijn!!!!!!!!! :blob:
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :sun:
Wat ontzettend mooi nieuws Mieke! Ik was al bang om verdrietig nieuws te lezen, maar dit overtreft alles!
Jammer dat ze niet kan praten he. Want wat zou je graag willen weten weten wat er gebeurd is.
Mieke! Wat fijn!! :cheer2: Hoe is het toch mogelijk, wat zijn het ook rare beesten. WAAR zou hij hebben uitgehangen? :cat:
Jeetje Mieke, wat een ongelooflijk fijn en bijzonder nieuws!!!! Knuffel elkaar maar plat en verwen hem maar lekker.
Wat ontzettend fijn dat hij heelhuids thuis is gekomen.
Ik lees maar af en toe mee, maar keek nu wel elke dag even of er nieuws was van jou.
Zo heftig en stressvol dat je geen idee had waar hij was en dat je lieve katje zomaar verdwenen was.
Hoe reageerde je andere kat, die van slag was doordat Witje weg was?
Wat een fijn nieuws, Mieke!
Ooooo, wat zullen jullie blij geweest zijn om elkaar te zien! Ik had het graag willen zien.
Zielig dat hij zo van streek is, lijkt alsof hij inderdaad toch ergens opgesloten zat. Gelukkig is het goed gekomen.
Veel knuffelen nu!
:cheer2: :cheer2: YES EINDELIJK .... mijn hart maakte gewoon een sprong bij het lezen!! Knuffel witje zolang als mogelijk is
Het is emotioneel zwaar geweest zeg potverdikke. Bij alles wat je doet hangt een grauwsluier over heen en je blijft er mee bezig.

Ik denk echt dat hij opgesloten heeft gezeten, misschien zijn er nog mensen teruggekomen van vakantie dit weekend. Misschien hoor ik dat nog terug.

Hij was helemaal in de war maar gelukkig is hij gaan slapen na een gevulde maag en een bezoek aan de kattenbak. En uiteraard de vele knuffels want wat is ruim twee weken toch ontzettend lang.

Fijn om jullie reacties te lezen en nogmaals dank voor het meeleven :redrose:
Miss-Pippilotta schreef:
23-08-2020 11:22
Jeetje Mieke, wat een ongelooflijk fijn en bijzonder nieuws!!!! Knuffel elkaar maar plat en verwen hem maar lekker.
Wat ontzettend fijn dat hij heelhuids thuis is gekomen.
Ik lees maar af en toe mee, maar keek nu wel elke dag even of er nieuws was van jou.
Zo heftig en stressvol dat je geen idee had waar hij was en dat je lieve katje zomaar verdwenen was.
Hoe reageerde je andere kat, die van slag was doordat Witje weg was?
Het andere witje is een hele tijd van slag geweest en heeft gezocht maar nu witje terug was vond hij het raar. Hij rook anders en miauwde raar. Het heeft allemaal weer tijd nodig.
Haha ik roep zo hard: wauw hoera dat er hier gevraagd werd wat er toch aan de hand is. Ben zo blij voor je Mieke!

Verder sinds het nieuwe grit gaat het veel beter. Helaas gisteren 1 keer naast de bak geplast maar het was hier ook enorm druk gisteren, kinderen op bezoek, verschuiven van meubels en ik ben tussentijds vergeten het grit leeg te scheppen dus ik denk dat de combi maakte dat hij "oud" gedrag liet zien.
Toch al met al erg tevreden tot nu toe. Ook de rode dame gebruikt deze bak gewoon.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hoe gaat het met jouw katjes CC?
Zizo schreef:
21-08-2020 22:21
Ibi wat fijn dat hij wel in deze bak plast. Ik kende de peewee-bak niet. Heb even gegoogeld en zie dat het echt een mooi systeem is. Ik schep elke dag de poep en urine uit het klontvormend grit. Nu nog switchen is denk ik niet handig. Kat is hieraan gewend. En ach, het is inmiddels routine, net als tandenpoetsen. Ik heb hondenpoepzakjes van de Wibra. Meerdere rolletjes met 30 zakjes voor een euro. Dat werkt voor mij prima.

Hier weer terug van vakantie. Kat is dolblij en lijkt wel aan mijn benen geplakt als ik door huis loop. Ligt nu bij me op schoot op de bank.
Ja die peewee bakken zijn echt ideaal en ik denk dat het goed was blijven gaan ermee als hij die blaasontsteking niet had gekregen. Zou nu idd niet meer overschakelen Maar goed het is niet anders. Dat zakje is idd wel een idee.

Welkom terug, hopelijk heb je een fijne vakantie gehad. Mooie thuiskomst dan he, dankbaar.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat fijn dat Witje weer thuis is :cheer2:
Kon hij nou maar vertellen wat er gebeurt is he?
Sjonge Mieke, wat zal jij lekker slapen vannacht :).

Ik vertrek morgen met vriendlief twee nachtjes op srprs.me roadtrip, was een verjaardagscadeautje van hem. Erg lief, maar heb enorme buikpijn omdat dit de eerste keer meer dan 24 uur zonder m’n katjes wordt.
Kennen hier verder niemand in de omgeving dus heb een meisje via Cat in a flat gevonden die op ze past. Al uitgebreid kennis mee gemaakt en hele leuke meid, dus vertrouw het ook zeker wel, maar is toch anders dan familie/vrienden die op ze passen :-$.
Ik hoop ook zo dat je vannacht weer goed slaapt Mieke, na zo'n emotionele loodzware tijd is dat wel nodig :redrose:
Vind het zo fijn voor je dat witje weer veilig thuis is. Ga je, als alles weer wat normaler is, nog met hem naar de dierenarts? Als hij een tijd niet of nauwelijks heeft gegeten heeft zijn lijfje misschien een klap gehad. Misschien goed om even te laten checken?
Maar nu eerst genieten dat hij weer bij je is.

Hier gaat het niet goed. Met Laika wel maar Lotta is nog steeds echt heel ziek en ik ga zo weer met haar naar de dierenarts. Ik vrees dat ze moet worden opgenomen. Ze wil niet eten, zelfs kip gekookt met rijst, wil ze niet. Ik heb haar dus gisteren, vannacht en vanochtend om de 2 uur het blikvoer van de dierenarts gegeven met een spuitje. Vind het zo erg dat dit zo moet, straks is ze doodsbang van me :(

Ze is ook alweer afgevallen, vrijdag bij de dierenarts woog ze 0,98, nu 0,92. Ik ben ten einde raad en heb gisterenavond de ogen uit mijn hoofd gejankt. Willen jullie heel hard duimen dat ze er weer bovenop komt? Want ik heb daar echt mijn twijfels over :'(
Vind het ook hartverscheurend voor haar zusje, die is zo speels en is duidelijk van slag nu haar zusje zo ziek is.
Wat een ellende dit.
Cc :there: sterkte! Ik hoop dat je katje er bovenop komt!
Miekę wat fijn dat hij terug is! :cheer:

Mijn eigen bejaarde dame ligt heerlijk op de bank bij me. :heart: Een paar weken geleden is er een tumor weggehaald, maar hij blijkt al uitgezaaid in de bloedbaan. Gelukkig heeft ze nog geen pijn of andere klachten. Ik hoop haar nog wel een tijd bij me te hebben.
Calamitycat schreef:
23-08-2020 13:22
Ik hoop ook zo dat je vannacht weer goed slaapt Mieke, na zo'n emotionele loodzware tijd is dat wel nodig :redrose:
Vind het zo fijn voor je dat witje weer veilig thuis is. Ga je, als alles weer wat normaler is, nog met hem naar de dierenarts? Als hij een tijd niet of nauwelijks heeft gegeten heeft zijn lijfje misschien een klap gehad. Misschien goed om even te laten checken?
Maar nu eerst genieten dat hij weer bij je is.

Hier gaat het niet goed. Met Laika wel maar Lotta is nog steeds echt heel ziek en ik ga zo weer met haar naar de dierenarts. Ik vrees dat ze moet worden opgenomen. Ze wil niet eten, zelfs kip gekookt met rijst, wil ze niet. Ik heb haar dus gisteren, vannacht en vanochtend om de 2 uur het blikvoer van de dierenarts gegeven met een spuitje. Vind het zo erg dat dit zo moet, straks is ze doodsbang van me :(

Ze is ook alweer afgevallen, vrijdag bij de dierenarts woog ze 0,98, nu 0,92. Ik ben ten einde raad en heb gisterenavond de ogen uit mijn hoofd gejankt. Willen jullie heel hard duimen dat ze er weer bovenop komt? Want ik heb daar echt mijn twijfels over :'(
Vind het ook hartverscheurend voor haar zusje, die is zo speels en is duidelijk van slag nu haar zusje zo ziek is.
Wat een ellende dit.
Oh dat is verschrikkelijk ja. Ik duim voor jullie. Misschien is opname zo slecht nog niet, dan is ze op de goede plek.
Ceci schreef:
23-08-2020 13:27
Cc :there: sterkte! Ik hoop dat je katje er bovenop komt!
Miekę wat fijn dat hij terug is! :cheer:

Mijn eigen bejaarde dame ligt heerlijk op de bank bij me. :heart: Een paar weken geleden is er een tumor weggehaald, maar hij blijkt al uitgezaaid in de bloedbaan. Gelukkig heeft ze nog geen pijn of andere klachten. Ik hoop haar nog wel een tijd bij me te hebben.
Ja begrijpelijk. Sterkte.
Wat een fijn nieuws Mieke ! Wat een opluchting dat hij terecht is. Gezien het warme weer echt een wonder.

Cc beterschap voor de kleine meid. Hoop dat de dierenarts iets kan betekenen vandaag.

Ceci dan is het knuffelen nu extra kostbaar! Hoe oud is ze ?
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Quaintrelle schreef:
23-08-2020 14:20
Wat een fijn nieuws Mieke ! Wat een opluchting dat hij terecht is. Gezien het warme weer echt een wonder.

Cc beterschap voor de kleine meid. Hoop dat de dierenarts iets kan betekenen vandaag.

Ceci dan is het knuffelen nu extra kostbaar! Hoe oud is ze ?
Ze is 14 en ze is bij me geboren (haar moeder heb ik 1,5 jaar geleden in moeten laten slapen). Mijn fluffy lady. Het is echt mijn oogappeltje. Liefde op 't eerste gezicht. :heart:
Waaaauw Mieke!! Wat een fantastisch nieuws! Wat super om te horen dat ze weer terug is :heart: ben heel blij voor je!!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven