Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Calamitcat sterkte met dd kleine ik zou dit wel melden bij het asiel.
Ik duim heel hard voor jou en lotta CC! :hug: :hug:
Wat naar en wat een stress dat het zo slecht met haar gaat!
Hoop dat je gelijk terecht kan bij de DA en hij erachter kan komen wat er nu met haar aan de hand is.
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Bedankt :redrose:

We zijn weer thuis. Dierenarts zag geen toevoegde waarde haar daar te houden.
Ze heeft een onderhuids infuus gekregen een kwartier lang want ze was uitgedroogd (vond ze niet fijn, maar het moest), weer misselijkheids- en diarree remmers en nog zo wat medicatie. Antibioticakuur ook voor een aantal dagen en ze heeft daar het eerste 1/8ste pilletje al gekregen.

Ze weten eigenlijk niet goed wat er met haar aan de hand is en waarom ze niet opknapt. Met dit soort klachten is diagnostiek heel lastig. Koorts was wel minder dan vrijdag dus dat is een goed teken. Heel gek is dat ze bij de dierenarts uit zichzelf wel weer wat heeft gegeten en hier was het echt een gevecht met het dwangvoeren. Ze mag echt niet verder afvallen want heeft nu al van die ingevallen flankjes, echt zo triest om te zien :(

Ik hoop toch zo dat ze opknapt want ik kan haar nu al niet meer missen en haar zusje natuurlijk ook niet.
Deze zorgen kon ik er eigenlijk niet bij hebben na alles wat er dit jaar al gebeurd is maar het is nu zo en moet toch door.
Ga zeker het asiel inlichten, vind dat wel lastig maar heb nu al meer dan 350 euro dierenartskosten gemaakt en dat vind ik nogal wat. Geen idee of ze dat gaan vergoeden maar als er daar iets heerst dan moeten ze het wel weten.

Ik blijf het vreemd vinden dat de kittens de eerste dagen hier blakend van gezondheid waren en heel speels en dat het ineens zo om kan slaan.
Ik zou graag iets in de groep gooien. Een paar jaar geleden hebben we een kat geadopteerd uit het asiel, toen had hij al een kaal buikje maar was verder gezond. We dachten dat hij stress had daar in het asiel en dat hij daarom zijn buikje kaal likt.

De dierenarts gaf aan dat het combinatie van stress en allergie kon zijn. Hij bleef namelijk ook bij ons thuis doorlikken. Tegen de stress zijn we begonnen met zylkene capsules en een feliway. Deze combi leek eerst te helpen, maar toch bleef het likken en de stress verdween niet. Dit hebben we in de loop van een aantal maanden geprobeerd. Ook hebben we hypoallergene brokken van verschillende merken geprobeerd. Hier reageert hij ook niet op.

Op advies van de dierenarts zijn we gestart met cortisonenprikjes eens in de zoveel tijd, omdat hij sinds een tijdje rode bultjes op zijn buikje krijgt en hij krabt zijn kopje kapot. Zo zielig! Uit een allergietest is gebleken dat hij allergisch is voor mijten en schimmels. Stofzuigen doen we al een paar keer per week, vooral de plekjes waar hij graag slaapt. Kleedjes wassen we regelmatig.

De dierenarts heeft aangegeven dat dit iets is wat heel lastig op te lossen is en dat hij er altijd wel last van zal houden. Gelukkig lijkt het momenteel goed te gaan met de allergie, het krabben is een stuk minder en er begon wat meer haar te groeien op zijn buikje. Helaas zal hij er vroeg of laat weer mee beginnen. Aangezien ik zelf last van eczeem heb, weet ik hoe naar het kan zijn om zo’n jeuk te hebben. Ik zou het zo graag voor hem oplossen!

Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Misschien wat tips waar ik mijn kleine knuffel mee kan helpen?
Quaintrelle schreef:
23-08-2020 14:20
Wat een fijn nieuws Mieke ! Wat een opluchting dat hij terecht is. Gezien het warme weer echt een wonder.

Cc beterschap voor de kleine meid. Hoop dat de dierenarts iets kan betekenen vandaag.

Ceci dan is het knuffelen nu extra kostbaar! Hoe oud is ze ?
Ja over de hitte heb ik me zeker erge zorgen gemaakt. Hij is nog helemaal niet in goede doen met zijn roodomrande ogen.
Calamitycat schreef:
23-08-2020 16:35

Ze heeft een onderhuids infuus gekregen een kwartier lang want ze was uitgedroogd (vond ze niet fijn, maar het moest), weer misselijkheids- en diarree remmers en nog zo wat medicatie. Antibioticakuur ook voor een aantal dagen en ze heeft daar het eerste 1/8ste pilletje al gekregen.

Ze weten eigenlijk niet goed wat er met haar aan de hand is en waarom ze niet opknapt. Met dit soort klachten is diagnostiek heel lastig. Koorts was wel minder dan vrijdag dus dat is een goed teken. Heel gek is dat ze bij de dierenarts uit zichzelf wel weer wat heeft gegeten en hier was het echt een gevecht met het dwangvoeren. Ze mag echt niet verder afvallen want heeft nu al van die ingevallen flankjes, echt zo triest om te zien :(

Ik hoop toch zo dat ze opknapt want ik kan haar nu al niet meer missen en haar zusje natuurlijk ook niet.
Deze zorgen kon ik er eigenlijk niet bij hebben na alles wat er dit jaar al gebeurd is maar het is nu zo en moet toch door.
Ga zeker het asiel inlichten, vind dat wel lastig maar heb nu al meer dan 350 euro dierenartskosten gemaakt en dat vind ik nogal wat. Geen idee of ze dat gaan vergoeden maar als er daar iets heerst dan moeten ze het wel weten.

Ik blijf het vreemd vinden dat de kittens de eerste dagen hier blakend van gezondheid waren en heel speels en dat het ineens zo om kan slaan.
Het duurt altijd een een paar dagen voordat ze ziekjes worden. Maar wat veel geld ben jij al kwijt zeg ik hoop dat ze een tegemoetkoming geven. Bij het asiel hier moet je naar de dierenarts van het asiel.
Beterschap voor jullie :rose:
Tarabella schreef:
23-08-2020 16:49
Ik zou graag iets in de groep gooien. Een paar jaar geleden hebben we een kat geadopteerd uit het asiel, toen had hij al een kaal buikje maar was verder gezond. We dachten dat hij stress had daar in het asiel en dat hij daarom zijn buikje kaal likt.

De dierenarts gaf aan dat het combinatie van stress en allergie kon zijn. Hij bleef namelijk ook bij ons thuis doorlikken. Tegen de stress zijn we begonnen met zylkene capsules en een feliway. Deze combi leek eerst te helpen, maar toch bleef het likken en de stress verdween niet. Dit hebben we in de loop van een aantal maanden geprobeerd. Ook hebben we hypoallergene brokken van verschillende merken geprobeerd. Hier reageert hij ook niet op.

Op advies van de dierenarts zijn we gestart met cortisonenprikjes eens in de zoveel tijd, omdat hij sinds een tijdje rode bultjes op zijn buikje krijgt en hij krabt zijn kopje kapot. Zo zielig! Uit een allergietest is gebleken dat hij allergisch is voor mijten en schimmels. Stofzuigen doen we al een paar keer per week, vooral de plekjes waar hij graag slaapt. Kleedjes wassen we regelmatig.

De dierenarts heeft aangegeven dat dit iets is wat heel lastig op te lossen is en dat hij er altijd wel last van zal houden. Gelukkig lijkt het momenteel goed te gaan met de allergie, het krabben is een stuk minder en er begon wat meer haar te groeien op zijn buikje. Helaas zal hij er vroeg of laat weer mee beginnen. Aangezien ik zelf last van eczeem heb, weet ik hoe naar het kan zijn om zo’n jeuk te hebben. Ik zou het zo graag voor hem oplossen!

Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Misschien wat tips waar ik mijn kleine knuffel mee kan helpen?
Allergieën zijn errug lastig net als bij mensen. Ik hoop dat je goede tips krijgt.
Geen ervaring met allergieën Tarabella, maar ik hoop dat het kan worden opgelost.
Misschien is het een idee om je vraag op een kattenforum te stellen? Als ik google, vind ik er meerdere.

Mieke, dank je wel. Ik ben ook een beetje bang dat het asiel gaat zeggen dat ze niets vergoeden omdat ik naar hun eigen dierenarts had moeten gaan maar ik ga natuurlijk geen 8 km. fietsen met (een) zieke kat(ten). Ik heb gelukkig voldoende spaargeld maar hier had ik toch even niet op gerekend natuurlijk. Belangrijkste vind ik dat ze weer beter wordt.
Ach, je arme witje toch. Wat zal hij in de stress gezeten hebben dat hij niet naar huis kon. Hopelijk wordt hij weer helemaal de oude :redrose:
Wat een goed nieuws Mieke!
Nu ik niet meer voor jou hoef te duimen ga ik voor CC Lotta duimen.
Lief :)
Calamitycat schreef:
23-08-2020 16:35

Sterkte ik zou zeker contact leggen met het dierenasiel en vragen om een tegemoetkoming.
Mieke, YES! Wat fijn! :cheer2: Ik ben zo enorm blij voor je! Het klinkt inderdaad alsof hij toch opgesloten heeft gezeten, wat ontzettend rot. Heerlijk dat hij nu weer veilig thuis is en in zijn eigen mandje kan slapen. Wat een geruststelling voor jou, hopelijk kun je nu weer een beetje ademen. Knuffel hem maar extra hard en veel :heart:

CC, ach, nee toch. Wat rot om te lezen dat het niet goed gaat met Lotta. Dit kan je er inderdaad eigenlijk allemaal niet bij hebben, dus dat maakt de situatie extra naar. Er kan wel wat tijd zitten tussen de besmetting en de symptomen, dus het kan heel goed zijn dat ze het (wat het dan ook is) in het asiel opgelopen heeft. Ik zou inderdaad contact met het asiel opnemen. Geen idee of en wat ze voor je kunnen betekenen, maar al is het inderdaad alleen maar om ze op de hoogte te stellen. Wie weet heerst er daar wat, dan is het wel handig als ze dat weten. Verder hoop ik heel erg dat ze snel weer wat opknapt, het lijkt me vreselijk om zo'n ukkie zo ziek te zien. Sterkte en ik denk aan je :heart:
Tarabella schreef:
23-08-2020 16:49

Geen tips maar wel herkenbaar. Hier de diagnose gekregen Eosinofiele granuloon. Maar ook stress likken wat mogelijk ook allergie kan zijn.
En dan heeft hij ook nog blaas problemen.
Ik ben door verwezen naar een dermatoloog.
Wat een zorgenkindjes kunnen onze katten toch zijn he. Calamitycat ik hoop dat Lotta snel beter wordt. Erg zuur dat je al zoveel kosten hebt gemaakt. Natuurlijk betaal je dat, je wilt het bedte voor het beestje, maar ik hoop dat het asiel je nog in de kosten tegemoet kan komen.
Calamitycat schreef:
23-08-2020 17:55
Ach, je arme witje toch. Wat zal hij in de stress gezeten hebben dat hij niet naar huis kon. Hopelijk wordt hij weer helemaal de oude :redrose:
Ja het idee alleen al, zo zielig. Hij blijft ook steeds in mijn buurt, bij zijn " mama".
Beter.Laat schreef:
23-08-2020 18:16
Wat een goed nieuws Mieke!
Nu ik niet meer voor jou hoef te duimen ga ik voor CC Lotta duimen.
Ja laten we dat maar doen.
@ Mieke, Witje zal wel veel geslapen hebben en even niet van je zijde wijken. Wat een opluchting voor jullie allemaal: thuis!!! Hopelijk is hij snel weer de oude.
En hopelijk is andere Witje ook snel weer relaxed.

@ Calamitycat: wat een zorgen. Sterkte en ik duim dat Lotta snel beter wordt.
Miss-Pippilotta schreef:
23-08-2020 19:26
@ Mieke, Witje zal wel veel geslapen hebben en even niet van je zijde wijken. Wat een opluchting voor jullie allemaal: thuis!!! Hopelijk is hij snel weer de oude.
En hopelijk is andere Witje ook snel weer relaxed.

@ Calamitycat: wat een zorgen. Sterkte en ik duim dat Lotta snel beter wordt.
Slaapt veel, komt dan weer om eten en slaapt weer verder. Ik ben benieuwd of zijn gedrag nu ook anders wordt zoals de dames op stang jagen en andere hyperactiviteit.
miekemv schreef:
23-08-2020 19:33
Slaapt veel, komt dan weer om eten en slaapt weer verder. Ik ben benieuwd of zijn gedrag nu ook anders wordt zoals de dames op stang jagen en andere hyperactiviteit.
Ach, wat fijn dat hij nu gewoon in alle rust kan bijslapen en bijkomen. De lieverd. Misschien gaat hij voorlopig niet (ver) naar buiten.
Echt zó fijn dat het goed af is gelopen met die bizarre temperaturen.
Wat zul je opgelucht gaan slapen en wakker worden vannacht/morgen.
@ Cc wat een nare situatie zeg ik krijg er een knoop in m’n maag van! Na zoveel ellende nu dit. Ik hoop dat ze snel weer beter word en lekker kan genieten van het kattenleven..

Ik had nooit gedacht dat ik zoveel kon geven om deze lieverds voordat ik een kat had echt kan er maagpijn en hoofdpijn en van alles krijgen als ze iets onder de leden hebben.

Hier iets heel naars meegemaakt. Een kennis heeft een kater en poes. De poes is 3maanden geleden bevallen van kittens. Nu tijdens het verhuizen is de poes ontsnapt. En ze is die avond ook gewoon verhuist! Poes in de steek gelaten en nergens een melding gemaakt.. bloed kwam onder m’n nagels vandaan ik snap dit zo niet!! Ik dacht laat ik een op de site van gevonden dieren van de asiel kijken en de poes was gevonden door de asiel geweldig zou je zeggen.. maar mevrouw wilt poes niet meer hebben omdat poes veel eet en poept!
Dit kan geen kennis meer zijn van mij wat kunnen mensen walchelijk zijn
miekemv schreef:
23-08-2020 19:21
Ja het idee alleen al, zo zielig. Hij blijft ook steeds in mijn buurt, bij zijn " mama".
:love:
Alaynee schreef:
23-08-2020 20:06
@ Cc wat een nare situatie zeg ik krijg er een knoop in m’n maag van! Na zoveel ellende nu dit. Ik hoop dat ze snel weer beter word en lekker kan genieten van het kattenleven..

Ik had nooit gedacht dat ik zoveel kon geven om deze lieverds voordat ik een kat had echt kan er maagpijn en hoofdpijn en van alles krijgen als ze iets onder de leden hebben.

Hier iets heel naars meegemaakt. Een kennis heeft een kater en poes. De poes is 3maanden geleden bevallen van kittens. Nu tijdens het verhuizen is de poes ontsnapt. En ze is die avond ook gewoon verhuist! Poes in de steek gelaten en nergens een melding gemaakt.. bloed kwam onder m’n nagels vandaan ik snap dit zo niet!! Ik dacht laat ik een op de site van gevonden dieren van de asiel kijken en de poes was gevonden door de asiel geweldig zou je zeggen.. maar mevrouw wilt poes niet meer hebben omdat poes veel eet en poept!
Dit kan geen kennis meer zijn van mij wat kunnen mensen walchelijk zijn
Huh wacht ff jij hebt de poes online gevonden en toch wil ze hem niet terug? Bizar, die is vast niet echt "ontsnapt". Wow nou ik zou ook ieder contact verbreken met deze "kattenvriend".

Dat doet me eraan denken derodekater weet jij of de kat van jouw oppasgezin wel weer terecht is?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
He bah cc sterkte weer, ga voor je duimen.
Bij ons was het zo dat we tot 2 weken na ophalen van de zwarte kanjer op hun kosten naar de dierenarts konden maar dat moest wel in overleg. Ik zou sowieso even contact opnemen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alaynee, geen woorden voor dit soort 'acties'. Ik snap er werkelijk helemaal niets van dat mensen zo harteloos kunnen zijn.
Dat ze de poes niet heeft laten steriliseren zegt eigenlijk wel genoeg, was vast ook weer een 'oeps' nestje...
Zo iemand zou bij mij ook al snel kennis af zijn, met mensen die zo met hun huisdieren omgaan wil ik niets meer te maken hebben.
Snap je boosheid dus heel goed :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven